abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35059942

Beste mensen,

Het is een van de meest prestigeuze universiteiten van de wereld: Harvard. Harvard is een universiteit die is opgedeeld in een aantal 'schools'. Voorbeelden zijn de Harvard Business School, en de Harvard School of Medicine.

Harvard is een particuliere uni, dus je moet of veel geld hebben, of heel erg slim zijn (en dus een beurs krijgen) om er binnen te komen. Via sommige Nederlandse uni's kan men perioden onderzoek doen, of studeren, aan Harvard.

Zelf lijkt het mij erg gaaf om er eens een halfjaar te studeren, puur om de sfeer te proeven en om mezelf te ontplooien Heeft iemand ervaring met deze universiteit? Wat zijn de verhalen die jullie er over horen? Lijkt het jullie wat? Bring it on!

pi_35060114
Wat ik wel leuk vind aan de HBS is dat het volledig case-driven is; heel praktisch gericht.

Misschien ga ik ooit nog een MBAtje daar doen ofzo...

als ik één of ander prestigieus bedrijf kan vinden dat mij én aan wil nemen en het ook nog eens betaalt... not
  maandag 13 februari 2006 @ 23:10:33 #3
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_35060319
Ik ken(de) wel een paar mensen die daar naar toe gingen (of andere Ivy League Colleges). Je moet heel goed zijn, heel ambitieus zijn en heel veel geld hebben geregeld.
pi_35060371
Harvard is erg duur... net als Columbia... dus óf je bent enorm goed (en een speciale scolarship kunnen regelen), óf je moet erg veel geld hebben
pi_35063201
Een van mijn beste vrienden komt net terug van een periode onderzoek op Harvard, maar dan meer de technische kant. Al met al vond hij het wel aardig, maar hij was er niet echt enthousiast over, gek genoeg. Een MBA op een dergelijk school zie ik op dit moment niet zitten, maar met mijn toekomstig werkgever zal de mogelijkheid er in de toekomst wel zijn. Wellicht dat ik er tegen die tijd anders over denk...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_35063287
Harvard is vooral zo goed omdat het zo bekend is. Dat levert lekkere citatiescores op. Verder zal het gemiddeld niveau wel hoger zijn, maar ja lapzwansen zijn snel vertrokken als je tienduizenden dollars per jaar moet betalen. Ik denk dat zeker in de technische richtingen als natuurkunde, sterrenkunde etc het niveau in Nederland niet vreselijk veel lager zal zijn.
pi_35063443
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
Harvard is vooral zo goed omdat het zo bekend is. Dat levert lekkere citatiescores op. Verder zal het gemiddeld niveau wel hoger zijn, maar ja lapzwansen zijn snel vertrokken als je tienduizenden dollars per jaar moet betalen. Ik denk dat zeker in de technische richtingen als natuurkunde, sterrenkunde etc het niveau in Nederland niet vreselijk veel lager zal zijn.
Hier kan ik het aardig me eens zijn. Zeker die laatste zin is, volgens die vriend dus, zeker waar. Hij vond het niveau zeker niet bijzonder. Maar goed, de business school zal wel weer een stuk beter zijn vergeleken bij een nederlandse mba, denk ik... Blijft natuurlijk de vraag hoe nuttig een mba is.
pi_35063603
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hier kan ik het aardig me eens zijn. Zeker die laatste zin is, volgens die vriend dus, zeker waar. Hij vond het niveau zeker niet bijzonder. Maar goed, de business school zal wel weer een stuk beter zijn vergeleken bij een nederlandse mba, denk ik... Blijft natuurlijk de vraag hoe nuttig een mba is.
Maar komt dat niet vooral doordat Nederlandse MBA's zo belabberd zijn?
pi_35063747
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar komt dat niet vooral doordat Nederlandse MBA's zo belabberd zijn?
Waarschijnlijk wel. Ik had laatst een gesprek met een voormalig directielid van BCG met een mba van Harvard. Hij heeft nu zelf een of andere adviesbureau en werkt nog voor dat soort consultants. Maar goed, volgens hem was een mba uiteindelijk niet meer dan een tijdje vrij van je werk. De meerwaarde lag volgens hem meer in die 'break' en de verandering van omgeving dan in het onderwijs.

Als ik zelf kijk naar het investment banking, zie je dit wel enigzins terug. Amerikaanse banken vinden MBA's heel leuk, maar hebben veel liever iemand die na de bachelor gewoon door blijft werken (dit heb ik uit eigen ervaring mee mogen maken). Dit verbaasde mij enigzins, maar bevestigde in ieder geval mijn eigen visie hierop. Maar goed, voor de een betekent het gewoon meer dan voor de ander...
pi_35066517
Mwoah, dan voel ik me eerder aangetrokken tot Cambridge en Oxford. Zoals gezegd, Harvard is vooral bekend van naam.
pi_35068617
hoe lang duurt een harvard MBA? wat kost het? welke bedrijven laten je voor zon periode daar studeren? en waarom?
pi_35069162
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:45 schreef Billy_Mack het volgende:
hoe lang duurt een harvard MBA? wat kost het? welke bedrijven laten je voor zon periode daar studeren? en waarom?
Welke bedrijven? Denk vooral aan de grote consultants (McKinsey, BCG, Bain). Het is enerzijds een lokkeretje voor ambitieuze werknemers, anderzijds een manier om ze nog hogere gekwalificeerd te maken. Dat telt in hun wereldje, zeker als ze hun hoge tarieven moeten verantwoorden.
pi_35071129
nog wat pic's voor de sfeer

dinsdag 14 februari 2006 @ 12:28:54 #14
105263 Litso
Interlectueel.
pi_35071615
Hee, dat herken ik uit A Beautiful Mind

Mooie foto's, het is best een mooi gebouw ook
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_35082238
het is sowieso een sexy campus
pi_35082819
Zo'n uni moet er ook in Olland komen.
pi_35083108
Lijkt me wel supervet om op zo'n school te zitten.

Helaas voor mij niet weggelegd.
De grootste kans maak ik nog op de 'How high' manier .
pi_35102366
wat is de howhigh manier?
pi_35102901
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:45 schreef Billy_Mack het volgende:
wat is de howhigh manier?
Dat was een grpaje... 'How High' is een intens slechte film van een paar jaar terug met Method Man en Redman. De twee blowen graag en roken op een dag een 'magisch' blowtje en halen hun SAT's met glans. Vervolgens mogen ze op beursen naar Harvard, waar alles goed gaat tot hun magische blow op raakt....

Het laatste gedeelte moest ik even opzoeken, ik heb de film na 30 minuten verruild voor iets beters
pi_35105471
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:06 schreef Knakker het volgende:
Wat ik wel leuk vind aan de HBS is dat het volledig case-driven is; heel praktisch gericht.

Misschien ga ik ooit nog een MBAtje daar doen ofzo...

als ik één of ander prestigieus bedrijf kan vinden dat mij én aan wil nemen en het ook nog eens betaalt... not
Met die case method heb ik gewerkt aan de Haas School of Business. Echt erg interessant om mee te werken zeker wanneer je groepsgenoten bij zo'n case uit verschillende majors komen. Hierdoor krijg je hele diverse insteken.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_35108582
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:28 schreef Litso het volgende:
Hee, dat herken ik uit A Beautiful Mind

Mooie foto's, het is best een mooi gebouw ook
John Nash studeerde aan Princeton (of ze hebben t op de verkeerde plaats opgenomen)
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:14:12 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_35108854
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:07 schreef Fatality het volgende:

[..]

John Nash studeerde aan Princeton (of ze hebben t op de verkeerde plaats opgenomen)
Ik meende dat hij later les gaf op Harvard?
Of ben ik nu echt helemaal in de war?
pi_35110503
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:14 schreef Litso het volgende:

[..]

Ik meende dat hij later les gaf op Harvard?
Of ben ik nu echt helemaal in de war?
Volgens mij alleen op Princeton.. en volgens wikipedia ook

Zei ie ook niet spottend dat z'n kleindochter aan Harvard ging studeren, toen ie aan tafel zat thee te drinken?
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:12:47 #24
105263 Litso
Interlectueel.
pi_35111232
Nouja whatever, vooral deze foto doet me veel aan die film denken

Maar we raken enigszins offtopic
pi_35113926
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:12 schreef Litso het volgende:
Nouja whatever, vooral deze foto doet me veel aan die film denken

Maar we raken enigszins offtopic
Ze hebben beide gewoon een mooie campus + gebouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')