Hier kan ik het aardig me eens zijn. Zeker die laatste zin is, volgens die vriend dus, zeker waar. Hij vond het niveau zeker niet bijzonder. Maar goed, de business school zal wel weer een stuk beter zijn vergeleken bij een nederlandse mba, denk ik... Blijft natuurlijk de vraag hoe nuttig een mba is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
Harvard is vooral zo goed omdat het zo bekend is. Dat levert lekkere citatiescores op. Verder zal het gemiddeld niveau wel hoger zijn, maar ja lapzwansen zijn snel vertrokken als je tienduizenden dollars per jaar moet betalen. Ik denk dat zeker in de technische richtingen als natuurkunde, sterrenkunde etc het niveau in Nederland niet vreselijk veel lager zal zijn.
Maar komt dat niet vooral doordat Nederlandse MBA's zo belabberd zijn?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier kan ik het aardig me eens zijn. Zeker die laatste zin is, volgens die vriend dus, zeker waar. Hij vond het niveau zeker niet bijzonder. Maar goed, de business school zal wel weer een stuk beter zijn vergeleken bij een nederlandse mba, denk ik... Blijft natuurlijk de vraag hoe nuttig een mba is.
Waarschijnlijk wel. Ik had laatst een gesprek met een voormalig directielid van BCG met een mba van Harvard. Hij heeft nu zelf een of andere adviesbureau en werkt nog voor dat soort consultants. Maar goed, volgens hem was een mba uiteindelijk niet meer dan een tijdje vrij van je werk. De meerwaarde lag volgens hem meer in die 'break' en de verandering van omgeving dan in het onderwijs.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar komt dat niet vooral doordat Nederlandse MBA's zo belabberd zijn?
Welke bedrijven? Denk vooral aan de grote consultants (McKinsey, BCG, Bain). Het is enerzijds een lokkeretje voor ambitieuze werknemers, anderzijds een manier om ze nog hogere gekwalificeerd te maken. Dat telt in hun wereldje, zeker als ze hun hoge tarieven moeten verantwoorden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:45 schreef Billy_Mack het volgende:
hoe lang duurt een harvard MBA? wat kost het? welke bedrijven laten je voor zon periode daar studeren? en waarom?
Dat was een grpaje... 'How High' is een intens slechte film van een paar jaar terug met Method Man en Redman. De twee blowen graag en roken op een dag een 'magisch' blowtje en halen hun SAT's met glans. Vervolgens mogen ze op beursen naar Harvard, waar alles goed gaat tot hun magische blow op raakt....quote:
Met die case method heb ik gewerkt aan de Haas School of Business. Echt erg interessant om mee te werken zeker wanneer je groepsgenoten bij zo'n case uit verschillende majors komen. Hierdoor krijg je hele diverse insteken.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:06 schreef Knakker het volgende:
Wat ik wel leuk vind aan de HBS is dat het volledig case-driven is; heel praktisch gericht.
Misschien ga ik ooit nog een MBAtje daar doen ofzo...
als ik één of ander prestigieus bedrijf kan vinden dat mij én aan wil nemen en het ook nog eens betaalt... not
John Nash studeerde aan Princetonquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:28 schreef Litso het volgende:
Hee, dat herken ik uit A Beautiful Mind
Mooie foto's, het is best een mooi gebouw ook
Ik meende dat hij later les gaf op Harvard?quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:07 schreef Fatality het volgende:
[..]
John Nash studeerde aan Princeton(of ze hebben t op de verkeerde plaats opgenomen)
Volgens mij alleen op Princeton.. en volgens wikipedia ookquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik meende dat hij later les gaf op Harvard?
Of ben ik nu echt helemaal in de war?
Ze hebben beide gewoon een mooie campus + gebouwen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:12 schreef Litso het volgende:
Nouja whatever, vooral deze foto doet me veel aan die film denken
Maar we raken enigszins offtopic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |