abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:21:13 #26
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_35092248
Kan wel ff duren voordat je dat doorhebt als niemand het ff kan laten zien.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_35095195
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:50 schreef Falcon4ever het volgende:
Wellicht interessant voor de beginners (en iets gevordeden)

Muziek lessen met beeld (video):
http://www.freelicks.net/Songs_n_riffs.htm

http://www.farhat.name/ (helaas alleen IE support)

*rock on*
Goeie site's
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_35102907
tvp
Non sum qualis eram...
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:38:52 #30
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_35119764

Is dit eerst aanslaan en dan dempen, of al dempen tijdens het aanslaan?
Tot zover het nieuws
pi_35120758
Ehm, volgens mij moet je gewoon 2 noten aanslaan. Kben alleen vergeten welke het zijn
pi_35122583
gewoon 2 noten aanslaan, zijn 2 noten van 1/8 tel op persies te zijn, en die daarna is een zoveelste rust, voor zover mijn stoffige muziekkennis het toelaat.

welk het zijn kun je niet zien, aangezien er geen muziek sleutel voor staat.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:11:17 #33
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_35123181
er vanuit gaand dat het nummer in C staat zijn het de b en e.
hoe lang ze aangeslagen moeten blijven is niet te zeggen aangezien er geen maat bij vermeld staat.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:16:02 #34
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_35123406

Dit is alles. Nou ja, alleen het stukje dat ik aan het oefenen ben dan. Maar dat friemeltje rechtsboven de noot is dus een rustteken. Ok, weet ik dat ook weer.
Tot zover het nieuws
pi_35140010
woei, ik heb me nieuwe gitaar, een Garrisson AG200 echt een relaxte dingetje. gelijk koffer erbij enzo. Mijn gevoel voor toon viel best wel mee, bleek achter af; heb er nl. ook een tuner bij. en dan stem ik eerst "blind" en dan kijk ik hoeveel ik er vanaf zit met me tuner, meestal maar een halve toon.
Alleen het tellen/ritme gaat nog steeds verrot. Nog tips behalve een metronoom gebruiken?
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:28:53 #36
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_35222552
Mn versterker (Roland Cube 15) ruist nogal. Ook in een geaard stopcontanct. In de winkel was me dat niet zozeer opgevallen. Doen ze dat altijd?
Tot zover het nieuws
pi_35223207
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:28 schreef L.Mo het volgende:
Mn versterker (Roland Cube 15) ruist nogal. Ook in een geaard stopcontanct. In de winkel was me dat niet zozeer opgevallen. Doen ze dat altijd?
Ik heb er ook last van mijn mijn Cube 30, dit komt bij mij door de hallogeenspots met dimmers die ik in huis heb. Staan deze allemaal uit heb ik er nauwelijks tot geen last van. Schijnt een straling af te komen die botst met geluidsapparatuur.
pi_35223700
Ik heb dat als ik met gitaar te dicht bij men versterker kom.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:23:01 #39
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_35224117
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:53 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Ik heb er ook last van mijn mijn Cube 30, dit komt bij mij door de hallogeenspots met dimmers die ik in huis heb. Staan deze allemaal uit heb ik er nauwelijks tot geen last van. Schijnt een straling af te komen die botst met geluidsapparatuur.
*fieuw*

Hij is dus gelukkig niet stuk
Dichtbij of veraf maakt bij mij niet uit. Maar dat het uit het stopcontact komt klinkt wel logisch ja. Want de storing verschilt ook sterk van tijd tot tijd. (wasmachine aan/uit etc)
Tot zover het nieuws
pi_35224436
Aha, dat verklaart al meer. Heeft ook met elementen te maken. Als ik mijn neck element gebruik dan stoort hij veel sneller dan met brug element.
pi_35240539
Zal me even voorstellen. 24 jaartjes oud afgelopen zomer voor het eerst een gitaar vastgehouden. Heb toen een paar weekjes op een spaanse gitaar de eerste kneepjes geleerd met oa het tokkelwerk van anouk - michel en nog wat nummers.
Ik probeer met nu met mijn eigen semi acoustische gitaar (western staalsnaar) wat nummers te spelen. Ik heb expres voor een staalsnaar gekozen omdat ik kleine handen heb. Ik heb met een brede hals al snel last van te korte vingers Ik heb dus geen gitaarles.
Ik probeer me nu vooral op wat akkoorden te richten. Ik ben daarom begonnen met het nummer van oasis - wonderwall:

1
2
3
4
5
6
7
   Em7        G       Dsus4        A7sus4
e--3--3--3--3-3-3-3-3--3--3-3--3-3-3--3--3-3-3--3--3-3-3-3-3-3-3----
B--3--3--3--3-3-3-3-3--3--3-3--3-3-3--3--3-3-3--3--3-3-3-3-3-3-3----
G--0--0--0--0-0-0-0-0--0--0-0--0-2-2--2--2-0-0--0--0-0-0-0-0-0-0----
D--2--2--2--2-2-2-0-0--0--0-0--0-0-0--0--0-0-2--2--0-2-2-0-2-2-0----
A--2--2--2--2-2-2-2-2--2--2-2----------------0--0----0-0-0-0-0------
E--0--0--0--0-0-0-3-3--3--3-3---------------------------------------

dit stukje kan ik nu dus wel spelen, maar op een wat eigen manier na een half uurtje oefenen. Ik krijg niet alle aanslagen erin zonder uit het ritme te vallen. (gebruik een 8 kwartsmaat (?) op 80 bpm om op te spelen)

Wat ik nu speel is dit:

Em7 (neer, neer) 2x dus (in 2 tellen) G (neer, op, neer, op, neer) 5x dus (in 2 tellen) Dsus4 (zelfde als Em7) A7sus4 (volgens mij ongeveer t zelfde als G)

Volgens mij speel ik wat betreft de aanslagen en ritme nu alleen het G akkoord goed. Ik snap dat t luisteren naar het nummer vast helpt, maar ik kom er nog niet uit hoe ik de juiste variaties moet spelen. Misschien heeft iemand tips welke slagen neerwaarts en opwaarts moeten en in welke tel dit allemaal dient te gebeuren. Bedankt alvast!
Ik kan eventueel een stukje opnemen mocht dat nodig zijn... (wel serieuze reacties dan graag )
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
pi_35253459
Heey, ik bezig met wat nummers zelf uit te zoeken en na te spelen.
Nu heb ik al Smoke on the Watervan Deep Purple, Popular van Nada Surf en Come as you Are va Nirvana uitgezocht, maar ik zoek nu nog een aantal makkelijke liedjes om uit te zoeken.

Weet een van jullie een makkelijk liedje om uit te zoeken?
  zondag 19 februari 2006 @ 16:39:29 #43
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_35257778
Ik heb net de film Walk the Line van Johnny Cash gezien
Het nummer is redelijk makkelijk te spelen, maar 3 accoorden (A,E7 en D)
Wat ook makkelijk is is Satisfaction van de Stones
Shuffle up and deal!!!
  zondag 19 februari 2006 @ 16:42:05 #44
88233 Steve
Still the best.
pi_35257861
quote:
Op zondag 19 februari 2006 14:14 schreef TheEnemy het volgende:
Heey, ik bezig met wat nummers zelf uit te zoeken en na te spelen.
Nu heb ik al Smoke on the Watervan Deep Purple, Popular van Nada Surf en Come as you Are va Nirvana uitgezocht, maar ik zoek nu nog een aantal makkelijke liedjes om uit te zoeken.

Weet een van jullie een makkelijk liedje om uit te zoeken?
Gitaarnummers voor de beginner. Daar staan wat makkelijke.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_35284089
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:31 schreef savale het volgende:
spelen. Misschien heeft iemand tips welke slagen neerwaarts en opwaarts moeten en in welke tel dit allemaal dient te gebeuren. Bedankt alvast!
Ik ben ook bezig met dit nummer, de accoorden zijn niet moeilijk, maar de timing van het strummen is moeilijk. Gewoon per accoord opsplitsen, en oefenen. Wat helpt is naar de intro luisteren (die is precies hetzelfde) en gewoon dat eerst te tikken op tafel, en dan "droog strummen", dan voel je wat het makkelijkste is.

success
pi_35403111
leek me wel aardig om eens te posten hoe ver ik ben met gitaar spelen. Het laatste nummer waar ik mee bezig ben geweest is wonderwall van oasis. Voor de rest ook nog wat andere beginnersnummers gespeeld. Ben benieuwd of ik een beetje op de goede weg zit. Tips zijn meer dan welkom:

http://www.xs4all.nl/~leth/fok/gitaar/oasis.mp3
http://www.xs4all.nl/~leth/fok/gitaar/michel.mp3
http://www.xs4all.nl/~leth/fok/gitaar/radio.mp3

Ik wil mezelf trouwens aanleren om zonder plectrum te spelen omdat het me toch wel aardig lijkt om straks complete nummers te kunnen spelen met zowel tokkel als akkoordwerk erin.
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:01:55 #47
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_35686335
Met plectrum spelen is moeilijker dan zonder hoor
(Als je echt goed wilt worden dan)
Beetje tokkelen is ook niet moeilijk (tenzij je weer echt goed wilt worden)
Het blijft moeilijk allemaal
Succes ermee ,iig.

p.s. ik hoor dat je alleen open akkoorden gebruikt ,ben je pas bezig met de gitaar?
pi_35686937
http://www.akkoord.be is ook een goede site met veel lesmateriaal.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:25:22 #49
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_35688533
Klopt ,daar heb ik in het begin ook een en ander van kunnen leren.
Beste tip die ik aan (serieuze) beginnende gitaristen kan geven is om (nadat je een paar basisakkoorden hebt geleerd open/barre majeur,mineur) een goede leraar op te zoeken die je de theorie bij kan brengen.
In het begin is het ff klote en lijkt het niet op te schieten maar zoals Jimi Hendrix ooit zei "Alles wat je in de gitaar stopt krijg je dubbel en dwars weer terug"
En als het kwartje dan eindelijk valt
Geloof me ,er is nix lekkerder dan een willekeurige jamtrack/muziekzender op te zetten en gewoon eroverheen te kunnen improviseren zonder na te denken.
Zelf was ik theoretisch al onderlegd maar ondanks dat speel ik na 8 maanden geleden voor het eerst een gitaar te hebben gepakt al nummers van Hendrix en doe ik al een beetje jazz.
Iets wat ikzelf nooit had durven dromen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik er ongelofelijk veel tijd en energie in gestoken heb. Nu alleen nog oefenen op snelle pull-offs etc. en dan gaat deze jongen alle patronen aan stukken shredden

[ Bericht 1% gewijzigd door jehovaguerilla op 03-03-2006 19:30:36 ]
pi_35740967
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:04 schreef savale het volgende:
leek me wel aardig om eens te posten hoe ver ik ben met gitaar spelen. Het laatste nummer waar ik mee bezig ben geweest is wonderwall van oasis. Voor de rest ook nog wat andere beginnersnummers gespeeld. Ben benieuwd of ik een beetje op de goede weg zit. Tips zijn meer dan welkom:

http://www.xs4all.nl/~leth/fok/gitaar/oasis.mp3
http://www.xs4all.nl/~leth/fok/gitaar/michel.mp3
http://www.xs4all.nl/~leth/fok/gitaar/radio.mp3

Ik wil mezelf trouwens aanleren om zonder plectrum te spelen omdat het me toch wel aardig lijkt om straks complete nummers te kunnen spelen met zowel tokkel als akkoordwerk erin.
Ik heb ff oasis en radio beluisterd. Je bent nu 3/4 jaar bezig en het begin is er. Mijn tip is om zoveel mogelijk te luisteren naar de platen die je leuk vindt en vooral meespelen om het ritme-gevoel te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')