IMO moet de overheid zijn poot stijf houden. Uiteindelijk treffen de stakers zichzelf en dan zullen ze wel weer gaan werken. Flink snoeien en privatiseren wil ook nog wel eens helpen.quote:122 Teletekst ma 13 feb
Ambtenaren staken in heel Duitsland
` Gemeente-ambtenaren in bijna heel
Duitsland zijn in staking gegaan.De
staking begon vorige week in Baden-
Württemberg,en is vandaag uitgebreid
naar Noordrijn-Westfalen,Nedersaksen,
Saksen,Beieren en andere deelstaten.
De stakingsacties zijn gericht tegen
een langere werkweek.De gemeenten
willen de werkweek van 38,5 tot 40 uur
verlengen,zonder de lonen te verhogen.
De onderhandelingen met de vakbonden
zitten muurvast.
Volgens de bonden staken nu zo'n 40.000
mensen.Geleidelijk moeten dat er meer
worden.De staking is uitgeroepen voor
onbepaalde tijd.
Dus jij zou met plezier 2 weken per jaar voor niks gaan werken? (want omgerekend komt het daar wel op neer).quote:Op maandag 13 februari 2006 23:59 schreef MrX1982 het volgende:
Anders ga je staken om 1,5 uur per week erbij zonder loonsverhoging.
Wat maken die ambtenaren zichzelf volkomen belachelijk. Zeker nooit in het bedrijfsleven gewerkt.
die 2 weken is de gemiddelde werknemer per jaar ook wel ziek. dat zouden ze natuurlijk ook gewoon van je vrije dagen af kunnen trekken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus jij zou met plezier 2 weken per jaar voor niks gaan werken? (want omgerekend komt het daar wel op neer).
Ga jij morgen naar je chef en vertel je hem dat je probleemloos 1,5 uur meer wil werken voor hetzelfde loon?quote:Op maandag 13 februari 2006 23:59 schreef MrX1982 het volgende:
Anders ga je staken om 1,5 uur per week erbij zonder loonsverhoging.
Wat maken die ambtenaren zichzelf volkomen belachelijk. Zeker nooit in het bedrijfsleven gewerkt.
Het gaat om een verlening van de huidige werkweek. 1,5 uur extra per week bij een fulltime baan zou ik niet als een bezwaar ervaren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus jij zou met plezier 2 weken per jaar voor niks gaan werken? (want omgerekend komt het daar wel op neer).
Ik ben nog een student dus ik hoef niets tegen mijn chef te vertellen want aangezien ik geen full-time contract hebt zou 1,5 uur erbij onevenredig veel zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:11 schreef RM-rf het volgende:
Ga jij morgen naar je chef en vertel je hem dat je probleemloos 1,5 uur meer wil werken voor hetzelfde loon?
Ik denk dan dat je weinig commercieel begrip hebt, want niemand die een beetje zinnig is, laat dat zomaar toe, meer prestatie te leveren zonder daarvoor beter beloond te worden (simpele economie, hoef ik jullie toch niet uit te leggen?)
ik hoorde vanmorgen dat er in duitsland de afgelopen jaar 2 miljoen overheidsbanen al afgevloeid zijn... de druk op het personeel is behoorlijk groot .... de alternatieven zij al helemaal slecht, ontslag neemt niemand want de werkloosheid is dusdanig hoog dat een nieuwe baan onwaarschijnlijk is en het werkloosheidsgeld is ook flink naar beneden gegaan, daar kun je nauwelijks nog van leven (iets van 500 euro per maand, arbeitslosengeld II en dat krijg je alleen als je eerst bepaalde bezittingen 'opgegeten' hebt, bv een huis, auto e.d.) ....
Op hetzelfe moment is Duitsland export-recordhouder, en zijn de bedrijfswinsten afgelopen jaar met 9% gestegen, voor volgend jaar is een nog grotere stijging voorzien, enkel het eerste halfjaar al 8% winststijging ....
In die situatie kun je de bevolking moeilijk nog verder overtuigen van de noodzaak van nóg verdergaande besparingen ... kennelijk is het geld er wel degelijk, zie de explosief gestegen bedrijfswinsten ...
Maar toch blijft er bespaard worden ten kostte van de consumenten en de werkenden (de komende stijging van de BTW met 3 tot 4%; de gemiddelde daling van de lonen vorig jaar, ja in 205 zijn gemiddeld gezien de lonen gedaalt, grotendeels door de 1-euro jobs onder Hartz IV) ...
De stakingen zijn een teken dat de bevolking een beetje genoeg heeft van de neo-liberale koers die steeds meer ruimte geeft aan bedrijven, die ervoor zorgt dat de lonen dalen en de bedrijfsbelastingen dalen, de winsten van bedrijven stijgen ... maar nooit maakt deze neo-liberale koers, die in sinds 1999 ingezet is, waar wat beloofd is, namelijk een groei van de werkgelegenheid en een groei van het besteedbaar inkomen.
Langer doorwerken dan strikt noodzakelijk valt dan gewoon onder het 'overwerken' neem ik aan, en dat wordt gewoon uitbetaald, zo niet zelfs extra beloond.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat om een verlening van de huidige werkweek. 1,5 uur extra per week bij een fulltime baan zou ik niet als een bezwaar ervaren.
In het bedrijfsleven komt het ook voor dat je langer doorwerkt dan strikt noodzakelijk dat is gewoon onderdeel van werken.
Het bedrijfsleven betaald dan ook over het algemeen een stuk beter voor een soortgelijke functie dan de overheid (over het algemeen dan).quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mensen bij de overheid denken te gemakzuchtig. Dat de winsten van het bedrijfsleven in Duitsland gestegen zijn heeft echt niet te maken met een ambtenarenmentaliteit zoals bij deze stakers.
Ik weet zeker dat er meer dan genoeg mensen in het bedrijfsleven langer werken dan dat ze betaald krijgen. Dat is dan ook meteen het verschil tussen het bedrijfsleven en de overheid.
In een soortgelijke functie in het bedrijfsleven moet je presteren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven betaald dan ook over het algemeen een stuk beter voor een soortgelijke functie dan de overheid (over het algemeen dan).
En hoeveel werken hun collega's in voormalig Oost-Duitsland dan wel niet gratis? Deze "werken" namelijk al 40 uur per week, dit is ook 1 van de redenen voor dit plan, en verdienen ook nog eens aardig wat minder.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je denkt dat Ambtenaren hier hun dag vullen met werken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Blijft jouw vuilnis liggen, blijft het plekje vooraan jouw klas leeg, wordt jouw oma niet de billen gewassen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je denkt dat Ambtenaren hier hun dag vullen met werken?
LOL
Welke planeet kom jij vandaan?
Wordt opgehaald door een private firmaquote:
Mijn klas? Ik ben de 40 voorbij en kinderloos.quote:blijft het plekje vooraan jouw klas leeg,
Mijn oma is dood, en als ze al in een bejaarden of verzorgingstehuis zou zitten, is dat personeel daar geen ambtenaar.quote:wordt jouw oma niet de billen gewassen?
Als het niks voorstelt, is dat dus een even groot argument om het niet door te voeren, nietwaar?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:36 schreef McCarthy het volgende:
precies, waar hebben we het over zeg, dit is niet echt een arbeidsmoraal om over naar huis te schrijven. En die ambtenaren hadden al zulke relaxte baantjes![]()
Woon jij niet in Nederland?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wordt opgehaald door een private firma
[..]
Mijn klas? Ik ben de 40 voorbij en kinderloos.
Onderwijzend personeel heeft trouwens veel, heeeeeel veel vrij en vakantie
[..]
Mijn oma is dood, en als ze al in een bejaarden of verzorgingstehuis zou zitten, is dat personeel daar geen ambtenaar.
het argument is dus dat ze in o-duitsland wel 40 uur werkenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als het niks voorstelt, is dat dus een even groot argument om het niet door te voeren, nietwaar?
Die van het continent Ambtenarije?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het argument is dus dat ze in o-duitsland wel 40 uur werken
dat willen ze rechttrekken, nou kan je natuurlijk in o-d minder werken maar om het imago van dit luie werelddeel niet nog verder te bevestigen moet er dus meer gewerkt worden.
Topictitelquote:
En wat is dát nu weer voor argument?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het argument is dus dat ze in o-duitsland wel 40 uur werken
dat willen ze rechttrekken, nou kan je natuurlijk in o-d minder werken maar om het imago van dit luie werelddeel niet nog verder te bevestigen moet er dus meer gewerkt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |