abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35056773

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nano-faq:

Wanneer gaan alle Macs over op Intel?
Het enige officiële wat Apple er over zegt is 'dit jaar'. de geruchten zeggen dat de iBook en de Mac Mini in de lente over gaan, en de Powermac in juni (op WWDC)

Is dat nu sneller, zo'n Intel?
Tot nu toe lijkt het antwoord ja te zijn, zelfs Photoshop via Rosetta is sneller dan op een vergelijkbare Mac.

Is iPhoto echt veel sneller geworden?
Ja

Wanneer komt dit of dat nieuwe product uit?
Dat is vrijwel nooit bekend. Apple zelf zegt er niets over, werknemers mogen niets zeggen en doen dat ook niet, geruchtensites zitten er de helft van de tijd naast.

Welke software moet ik zeker eens bekijken?
Open Source/Freeware:
AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven).
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus.
Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

Heb je nog wat leuke linkjes voor me?
www.apple.com - Apple zelf
www.macrumors.com - Uitebreide geruchten site, nu ook met handleidingen
www.appleinsider.com - nog meer geruchten.
www.thinksecret.com - en nog meer geruchten.
www.versiontracker.com/macosx/ - Free- en Shareware producten
www.macosx.nl - Nederlandstalige Apple site

Weet je zelf nog leuke/handige/goede apps of linkjes? Voeg ze dan hier zelf toe aan de openingspost!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
pi_35056787
Laatste post:
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:06 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Er staat mij wel wat bij van de betá, maar wel cool dat het nu ook als 1.0 gereleased is
  maandag 13 februari 2006 @ 22:08:44 #3
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35056838
tvp
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  maandag 13 februari 2006 @ 22:16:28 #4
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35057264
Heu die ha die ho de heu.
Ik ga naar huis.
pi_35057269
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 februari 2006 @ 22:24:08 #6
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_35057753
quote:
Geqxon:
Er staat mij wel wat bij van de betá, maar wel cool dat het nu ook als 1.0 gereleased is
Dus ik heb met een testversie aangifte gedaan?

Geen wonder dat ik zoveel moest terugbetalen.
pi_35057831
Deze is leuk

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35058171
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:25 schreef snoopy het volgende:
Deze is leuk

[afbeelding]

Calmer than you are
  maandag 13 februari 2006 @ 23:08:40 #9
67643 iDex
opdondertje
pi_35060225

hello
pi_35060947
Misschien iets om in de FAQ van V&A te zetten
Calmer than you are
pi_35061107
Bij het lezen van de URL dacht ik meer aan ouwe naaktfoto's op je iPod Photo
pi_35061301
Ik heb tegenwoordig de hele ViVid collectie op iPod Video; volgens mij telt dat dan allemaal niet...
Calmer than you are
pi_35061513
Jij hebt smaak

Ik heb zelf bijna alles van babes.tv
  dinsdag 14 februari 2006 @ 00:07:17 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35062406
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 14 februari 2006 @ 00:41:42 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_35063280
Welterusten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 14 februari 2006 @ 03:10:09 #16
46080 rew-
Ondertitel
pi_35065024
tvp
pi_35065672
http://www.youtube.com/watch?v=kKGxaol4qws#

Wobchak je liet me schrikken
pi_35065803
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 07:10 schreef super-muffin het volgende:

Doorsturen; kun je er zelf ook nog lol aan beleven.
Calmer than you are
  dinsdag 14 februari 2006 @ 08:17:39 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35066076
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 07:10 schreef super-muffin het volgende:

http://www.flabber.nl/archief/015096.php

Dat is pas schrikken!
pi_35066091
Zelfde filmpje Alleen bij mijn link speel je hetzelfde spelletje als dat ventje
Calmer than you are
pi_35066463
Ze doen het niet

Youtube ligt zelfs compleet down
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:09:18 #22
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35066653
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_35066695
quote:
Error: 403 Forbidden

Error when attempting to use the Coral Content Distribution Network (http://www.coralcdn.org/).
Klote windows
pi_35067531
Iemand trouwens al een idee hoe ik kan superscripten en subscripten in Keynote? Krijg het nog steeds niet voor mekaar...
Calmer than you are
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:45:22 #25
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_35070241
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand trouwens al een idee hoe ik kan superscripten en subscripten in Keynote? Krijg het nog steeds niet voor mekaar...
In het engels: Format -> Font -> Baseline -> Superscript / subscript. of Control-Command-+ dan wel -
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')