Op vakantie of buitenlandse stages ofzo?quote:Op maandag 6 maart 2006 20:55 schreef doctress het volgende:
Gaan er nog mensen weg via de IFMSA?
4cm tochquote:Op maandag 27 februari 2006 16:43 schreef Hoolaa het volgende:
Ik heb tijdens de introductie dagen een reanimatie cursus gekregen, maar dat was maar een uurtje ofzo. Wel leuk op zich, alleen verbaasd het me nog steeds hoe diep je de borst moet indrukken. Geen wonder dat er zo vaak ribben breken
moet je je per blok inschrijven voor een werkgroep ofzo?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:10 schreef intoxicated het volgende:
omg, dit is ziek. Inschrijving voor de werkgroepen opende om 12:04 en om 12:08 zaten de eerste werkgroepen (beste rooster) al bijna vol![]()
Goed dat je het zegt! Bedanktquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:03 schreef Hoolaa het volgende:
Zo kom net terug van mn laatste dagje. Nu maar eens beginnen aan volksegzondheid. Denk dat ik het maar van de samenvattingen en joho's met hebben. Repeat, op mfls forum staat een samenvatting van statistiek. Het staat onder een andere naam, je ziet het vanzelf wel.
Is je icon gehijackt ofzoquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt! Bedankt
vind het stiekem trouwens ook wel een beetje leuk
Patiënt, arts & omgeving; overzicht_patientartsomgeving.doc is het toch? Kan bijna niet missen, dit blok zal vroeger wel zo geheten hebben ofzo
weg?quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:39 schreef Kang-He het volgende:
Ik vind het wel fijn dat die drol eindelijk weg is!
kvind dat centraliseren eigenlijk maar armoede. Staan ineens de paar topics die nog actief zijn in SES helemaal onderaanquote:
Iem. hier lid van Minervaquote:Ernstige mishandelingen bij Leidse studentenvereniging
Gepost door Pim (Asmodean) - Bron: Mare
Gepubliceerd: donderdag 9 maart 2006 @ 16:09
Bij de Leidse studentenvereniging Minerva hebben zich de afgelopen zes maanden maar liefst vijf geweldadige delicten voorgedaan. Vier keer was er sprake van ernstige mishandeling, en één keer was er sprake van de aanranding van een 18-jarige scholiere. Twee leden van de vereniging, onder wie een ex-bestuurslid, zouden hier een aandeel in hebben gehad. Een intern onderzoek is gestart.
Het eerste incident gebeurde in september. Een jongen die het voor een in het nauw gedreven meisje opnam werd een gebouw ingesleurd en door Minervanen in elkaar geslagen. Enkele weken later vielen twee leden een appartement binnen, waar een bewoner en een mede-Minervaan ernstig werden mishandeld. In oktober werd vervolgens een zware hersenschudding toegebracht aan een lid, door hem bewust met een hard glas op zijn hoofd te meppen. In januari heeft een bestuurslid 'excessief geweld' gebruikt. Hierbij liep het slachtoffer drie gekneusde ribben op.
Vijf leden van Minerva uiten hun bezorgdheid over het gebeurde. Het is uitzonderlijk dat corpsleden praten over gebeurtenissen in de vereniging. Dit keer wordt er gepraat omdat ze het schandalig vinden wat er is gebeurd. "Het gaat om buitensporig geweld", verklaart een lid. De leden wensen allen anoniem te blijven, want als dat niet gebeurt "dan hang ik', verklaart een van de studenten.
Bij alle gevallen werden de daders voor enkele weken geschorst. Er is geen aangifte gedaan. Verenigingsvoorzitter Thijs Cohen Tervaert verklaart de incidenten ten zeerste te betreuren: "Wij als bestuur voeren een beleid dat er op gericht is dergelijke incidenten te voorkomen. We reageren daar scherp op." De leden verklaren het hier niet mee eens te zijn: "Als het puntje bij het paaltje komt, durven ze niet en proberen ze alles in de doofpot te stoppen."
Ernstige mishandelingen bij Leidse studentenvereniging
Hahahaquote:Een intern onderzoek is gestart.
Lid?? Volgens mij zelfs een van de verdachtenquote:Op donderdag 9 maart 2006 20:35 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hahaha
Wel interessante reacties bij dat nieuwsbericht btw.
intoxicated lid van minerva?
Nee zeg...quote:
Idd, ff tentamentje en dan lekker een weekendje helemaal NIETS doen...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:25 schreef intoxicated het volgende:
Zeuw, zometeen tentamen en dan lekker weekend![]()
zoals elk weekend bedoel je?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:16 schreef Singa het volgende:
[..]
Idd, ff tentamentje en dan lekker een weekendje helemaal NIETS doen...
Een doctoraalexamen is een formaliteit, verder niets.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:24 schreef Repeat het volgende:
Krijg je als je in het vierde jaar niet je doctoraalexamen gedaan hebt alsnog je doctoraaldiploma bij je artsexamen?
Dus je krijgt het niet bij je artsexamen wil je zeggen?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:27 schreef Singa het volgende:
[..]
Een doctoraalexamen is een formaliteit, verder niets.
tja dat gaat wel weer heel verquote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:30 schreef Singa het volgende:
Nee ik zou me ook niet druk maken... Als je precies wil weten hoe het zit, moet je even navragen bij iemand van de examencommissie.
Vast niet van de 50-60 totaalquote:Op maandag 13 maart 2006 17:27 schreef intoxicated het volgende:
'Welnu!'![]()
27 fout in m'n tentamen, als ik EM-deelvragen los tel.
Poolquote:Op woensdag 15 maart 2006 12:23 schreef Repeat het volgende:
Die Pool die voor het begin van de voortgangstoets nog even uitleg gaf met die microfoon
Heb er geen woord van verstaan/begrepen
Heb wel genoeg vragen goed denk ik
Volgens mij bedoelt hij dit niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:49 schreef Hoolaa het volgende:
je kan je als 2e jaars gewoon inschrijven voor het 4e jaar. als je die hebt gehaald hoef je jaar 2,3 en 4n niet meer te doen.
Repeat, hiero
http://www.lumc.nl/5050/g(...)tijdens%20de%20toets
Ik kon toch een lach niet onderdrukkenquote:Nepchirurg geeft bodybuilder borsten
Uitgegeven: 15 maart 2006 22:37
MIAMI - Een Amerikaanse nepchirurg heeft een bodybuilder borsten met cupmaat C gegeven in plaats van de gewenste borstspierimplantaten. Een rechtbank in Miami veroordeelde de kwakzalver Reinaldo Silvestre woensdag tot 7,5 jaar cel.
De man van Cubaanse afkomst had meerdere personen misvormd in zijn illegale kliniek in de trendy wijk South Beach in Miami. De bodybuilder, voormalig Mister Mexico Alexander Beaz, liet zich in 1999 onder handen nemen.
De valse plastisch chirurg zag zich na een aanklacht gedwongen de Verenigde Staten te ontvluchten. Hij werd opgespoord in Belize, waar hij medicijnen onderwees.
Dat sloeg op de oude juist/onjuist toetsen (die dingen waarbij je voor elke fout 1 punt aftrek kreeg enzo). Dus die scores zeggen niet meer zoveel, omdat ze de cesuur nu op de huidige uitslagen baserenquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:37 schreef Bhai het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij dit niet.
Bij de vorige VT stond het iets uitgebreider. Stond per toets (niet alleen die van december) hoeveel % je moest halen enzo.
Dat hebben ze dus vervangen....![]()
De DOS ontkent het, maar vorig jaar hebben wat eerstejaars gewoon VGT-3 op jr2 gedaan en gehaald...quote:btw: ik had al het vermoeden dat je voor een willekeurige toets kunt aanmelden, maar staat dit ook ergens officieel?
Bij ons doen ze het nu dat je bij de bovenste 95% moet horen en dan heb je hem gehaald. Ergo, dat weet je pas als ze allemaal zijn nagekeken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 06:56 schreef intoxicated het volgende:
Dat sloeg op de oude juist/onjuist toetsen (die dingen waarbij je voor elke fout 1 punt aftrek kreeg enzo). Dus die scores zeggen niet meer zoveel, omdat ze de cesuur nu op de huidige uitslagen baseren![]()
Stel dat je je dus had opgegeven voor de 6e jaars VGT, en die gehaald had, betekent dat je dan nooit meer zo'n VGT hoeft te makenquote:Op donderdag 16 maart 2006 06:56 schreef intoxicated het volgende:
[..]
De DOS ontkent het, maar vorig jaar hebben wat eerstejaars gewoon VGT-3 op jr2 gedaan en gehaald...
Lijkt me wel ja, in principe maakt het niet uit wanneer je een tentamen doet.quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:22 schreef Repeat het volgende:
Geldt dit overigens voor alle toetsen?Kan ik me opgeven voor een (ik noem maar wat) 3e jaars tentamen en hoef ik die dan ook niet meer te maken als ik em haal?
Hmm, toch maar proberen mn doctoraal in 2 jaar te halenquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:33 schreef Singa het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja, in principe maakt het niet uit wanneer je een tentamen doet.
Formeel kan jij dat als sjaars niet doen, maar zodra je je P hebt kan je gewoon alle 2/3/4e jaars vakken doen in de volgorde die jij leuk vindtquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Geldt dit overigens voor alle toetsen?Kan ik me opgeven voor een (ik noem maar wat) 3e jaars tentamen en hoef ik die dan ook niet meer te maken als ik em haal?
Uhhhh dus mijn 24 fout is toch goed?quote:Op maandag 13 maart 2006 17:27 schreef intoxicated het volgende:
'Welnu!'![]()
27 fout in m'n tentamen, als ik EM-deelvragen los tel.
ik heb nog niet zo heel vaak snijzaalgehad, maar ik ga ook echt mn mooie boeken niet meenemen. Ik zag al hoe dat ging, met je handen die helemaal onder de liquor + stukje hersen zaten lekker dingen aanwijzen in je boek enzquote:Op zondag 19 maart 2006 13:16 schreef Singa het volgende:
Ik laat altijd anderen boeken, mappen ed. meenemen naar snijzaalpractica...
dat vunzige natte spul waar die hersenen van druipen danquote:Op zondag 19 maart 2006 13:22 schreef intoxicated het volgende:
Liquor zit er in de snijzaal echt niet meer in hoor![]()
[/mierenneuk]
Formaldehyde... goor spul idd. Trekt zo door je handschoenen heen in je handen.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat vunzige natte spul waar die hersenen van druipen dan
quote:Op zondag 19 maart 2006 18:34 schreef intoxicated het volgende:
Ach, als je het een keer zonder hebt moeten doen, ga je formaline ontzettend waarderen
Dat feest is vandaag toch? Ik ben er in ieder geval bij. De winkel van sinkel is een mooie lokatie daar was het lustrum vier jaar geleden ook.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:01 schreef Wuder het volgende:
Komende week Utrecht Dies? Lekker feesten?
Hmm ja, ik kan me voorstellen dat het per stad en studie verschilt. Hier in Groningen voor geneeskunde stelt het iig weinig voor.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:10 schreef Kang-He het volgende:!
De keren dat ik hier de Joho's heb gehaald waren ze wel in orde. Ik ga ze straks ook denk ik halen voor tentamen maandag.
20 euroquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:02 schreef m021 het volgende:
Deze week voor 20 euro () een samenvatting gekocht bij iets dat zich de "JoHo studiebank" noemt. Veel geld, maar het zou wel handig zijn, dacht ik.
Nou. Miskoop van het jaar.Niet alleen lijkt de maker dyslectisch te zijn (letterlijk in elke zin wel een spelfout), daarnaast klopt de feitelijke informatie soms ook nog eens niet. Moet ik alsnog het boek ernaast, iets wat ik nu juist wilde voorkomen.
Voortaan ga ik zelf wel met een markeerstift in m'n boek aan de gang. Misschien vind ik nog wel ergens een uitgumbare markeerstift ook, zal vast niet duurder zijn dan 20 euro.
Wat is daar zo raar aan? Wordt veel gedaan hoor, scheelt je het werk van overschrijven.quote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:23 schreef Singa het volgende:
(Daarom schrijf ik altijd de antwoorden van de zelfstudieopdrachten van het antwoordblad over)
Ik lees de boeken ook. Maar om het tentamen goed door te komen heb ik een samenvatting nodig. Of heb jij een fotografisch geheugen, dat je het boek 1x leest en het allemaal meteen onthoudt?quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:32 schreef Repeat het volgende:
ik schrijf ook niks overIk lees gewoon dat boek
Dat zeg ik dus, ik markeer in mijn boek terwijl ik lees. Kost geen extra tijd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:43 schreef Repeat het volgende:
nee helaas niet![]()
Maar ik ben van mening dat de tijd die ik zou gebruiken om een samenvatting te schrijven beter kan steken in leren/lezen
En nu nog steeds volgens mijquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:59 schreef intoxicated het volgende:
Haha, JoHo werd in ons eerste jaar gemaakt door iemand die volgens mij iets van driekwart van z'n tentamens niet haalde![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |