Yep!quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
Is het deze: Derren Brown - Trick Of The Mind #6 ?
Die heb ik toevallig net gekocht
quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:44 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
echte fans willen alles origineel hebben he![]()
Hm ja maar toch vind ik het wel dubieus blijven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 02:06 schreef Sh0g het volgende:
Hmm, hij klaagt een beetje over een paar kleine trucjes en dat Derren ze uitlegt als zijnde psychologisch. Maar aan de andere kant heeft Derren ook grote, unieke experimenten uitgevoerd die wel degelijk 100% psychologisch zijn: o.a. the Heist en Zombie arcade. Niet te vergeten het dozijn aan subliminal messages waarmee hij in iedere show weer strooit.
Daarover hoor je de schrijver niet, wat een miereneuker. En Russian roulette moest nog komen. Ik vraag me af wat hij daar van vond. Ik denk alleen dat dit een staaltje psychologie betreft dat hem een beetje boven de pet gaat, dus daarom maar zeuren over kaarttrucs.
Toch bewijst ook dit weer iets. Derren komt zo geloofwaardig en sympathiek over, dat alles wat hij zegt wordt geloofd. Als hij zegt dat het psychologisch is, geloven mensen hem. Als hij zegt dat het een truc is geloven mensen hem. En hij hoeft niet eens te beweren dat hij speciale krachten heeft, want dat doen de mensen wel die geen idee hebben waar hij mee bezig is of hem niet kennen (die Amerikanen in Messiah, hahaha!). Maar als Derren het zou gooien op speciale krachten, dan heeft hij ook wel een miljoen gelovigen achter zich aan.
Derren zegt duidelijk aan het begin van de shows van welke technieken hij gebruik maakt. Dat vervolgens het grootste gedeelte van de kijkers niet kan zien welke technieken (of combinatie ervan) hij gebruikt bij een bepaalde act, dat is toch niet zijn schuld. Derren liegt dan wel een beetje over de uitleg soms, maar dat is nu 'showmanship'. Mensen snappen toch hopelijk ook wel dat zijn mind reading niet echt mind reading is. Maar het klinkt gewoon cool. Toch blijven er mensen zijn die denken dat hij echt gedachten kan lezen. Toch niet zijn schuld, dat er zulke mensen bestaan...
quote:The second problem is that Derren's show taints the science of psychology. He makes statements about psychology and what can be achieved with the human mind, but they directly contradict scientific knowledge. Professor Chris French, a psychologist at Goldsmith College, says, " If Derren Brown really has successfully developed techniques to discern the contents of people's minds in the way that he claims, he has single-handedly achieved more than the collective attempts of psychologists over many decades. It may be of some relevance that Brown already had a pretty successful career as a conjurer before he started claiming that he was producing his effects in a different way."
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:15 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik ga mijzelf nu uit dit topic terugtrekken. heb weer een aantal afleveringen gekocht, en ik wil niet meer al teveel erover lezenzonde van het geld
Had jij je niet teruggetrokken?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
* TheWilliedockSaints is er nog iets van 12 aan het kopen
blijft leuk
Waar????quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
* TheWilliedockSaints is er nog iets van 12 aan het kopen
blijft leuk
Voor On Born Sloppy kijk hier.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:49 schreef Genverbrander het volgende:
Hmmm... jij hebt
- Inside your mind - Sublimnal control
- Inside your mind 2003
Wat is het verschil?
En wat is On Born Sloppy? Die heb ik ook niet!
Ik heb:
* Inside your mind
* Lecture
* Messiah
* Russian Roulette
* Séance
* The Devil's Picturebook 1 t/m 3 (ook hele slechte kwaliteit, geluid loopt achter. Is hier een betere van?)
* Trick of the mind Seizoen 1 aflevering 1 t/m 6
* Trick of the mind Seizoen 2 aflevering 1 t/m 6
* Mind control 1 t/m 7 (stond in 'The Derren Brown Collection, wel matige kwaliteit)
* The Gathering
* The Heist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |