"probeer niet alles serieus te nemen"quote:Op maandag 13 februari 2006 08:19 schreef Alicey het volgende:
Ik herken het niet echt. Ik ben 24 jaar, woon alleen, probeer niet alles te serieus te nemen, al houd ik me wel bezig met truttige superburgerlijke zaken.
quote:Dhimmitude is afgeleid van het Arabische woord dhimmi. Een dhimmi is een jood of christen die het oppergezag en de superioriteit van de islam erkent. Wanneer hij dat niet doet, schrijft de islamitische wet zware straffen voor. Een opstandige dhimmi kan worden gedood of als slaaf verkocht. Veel dhimmi’s hebben het afgedwongen respect voor hun moslimse meesters geïnternaliseerd, en zeggen en denken uitsluitend nog positieve gedachten waar het de islam betreft. Hun leven wordt op een pathetische manier door voorzorgzucht jegens de islam in beslag genomen. Bat Ye’or geeft in haar boeken honderden bladzijden voorbeelden. Die boeken zijn in het Engels vertaald, en Nederland nog nergens besproken. Het gaat onder andere om: The Dhimmi (1985), The Decline of Eastern Christianity under Islam: From Jihad to Dhimmitude (1996), en Islam and Dhimmitude: Where Civilizations Collide (2002).
Oh, maar dat doe ik ook wel hoor. Ik heb plezier in het leven.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:47 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
"probeer niet alles serieus te nemen"
Wat ik hier op Fok! van jou lees, mag je het nog meer proberen.
Het is geen aanval op jou. Integendeel. Ik bewonder het respect wat je de ander altijd toont maar denk weleens:" Alicey, lach eens".
Ikzelf snap hem ook niet helemaal, vandaar dat ik hem in mijn sig plaats. Het is een kwalificatie van de user Akkersloot.quote:Je onderschrift "dhimmitude trut", begrijp ik niet in betrekking tot jou.
Hmm .. vraag is of Akkersloot het dan wel begrijpt ...quote:Op maandag 13 februari 2006 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, maar dat doe ik ook wel hoor. Ik heb plezier in het leven.
[..]
Ikzelf snap hem ook niet helemaal, vandaar dat ik hem in mijn sig plaats. Het is een kwalificatie van de user Akkersloot.
Dat is geen vraag hoor.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:41 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
Hmm .. vraag is of Akkersloot het dan wel begrijpt ...
Die moeilijke woorden ook altijd.
ik herken het.quote:Op maandag 13 februari 2006 07:30 schreef SeLang het volgende:
Zelf vind ik dat mensen zo rond de leeftijd van 24jr het meest suf, burgerlijk en ingekakt zijn.
Veel mensen wonen dan (nog niet zo lang) samen, nemen alles veel te serieus en houden zich vooral met truttige superburgerlijke zaken bezig, zoals het interieur van het huis e.d.
De oorzaak ligt volgens mij hierin dat je op die leeftijd al die truttigheid als de ultieme vrijheid beschouwt. Voor het eerst in je leven heb je de vrijheid om je leven zelf in te richten (net afgestudeerd en een baan) en heb je geld om burgerlijke spulletjes te kopen en je huisje zo in te richten zoals jij wilt etc. Omdat je dat voorheen niet kon is het voor veel mensen een soort verwerkelijken van een ideaal.
Het valt me op dat mensen achter in de 20, begin 30 vaak weer interessantere levens beginnen te leiden. De directe aanleiding is vaak het vastlopen van een (langdurige) relatie waardoor mensen weer een nieuwe balans in hun leven moeten vinden. Ze gaan dan weer nieuwe dingen ontdekken of oude interesses her-ontdekken.
Wie herkent dit ?
zich zorgen maken dat ze nog maar ene paar jaar hebben voor ze grijs en kaal wordenquote:Op maandag 13 februari 2006 14:14 schreef octopussy het volgende:
Maar ik vraag me dan af wat de TS 'ontruttig' vind. Wat doen die dertigers dan wat die twintigers niet doen?
Overmatig gebruik van smileys alsquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |