Ik denk dus nergens in te geloven. Ik denk graag wetenschappelijk en ik hou van logische dingen die verklaarbaar zijn. Onder het motto van 'alles is wel te verklaren, we weten vaak alleen niet hoe' geloof ik dan ook niet in zweverige paranormale zaken.
Maar ja...
Jaren geleden had ik een relatie met iemand die in een huis met een erg duister aura woonde. Ik ervaarde dat huis elke keer weer als beklemmend. Ik heb daar vaak genoeg geluiden en voetstappen gehoord die ik helemaal niet kon horen. Het toppunt was toen we met z'n tweeën thuis waren en hij beneden aan het douchen was. Ik stond op zijn slaapkamer voor de spiegel die aan de deur hing toen er zeer luid op die deur werd geklopt. Ongeveer 30 cm bij me vandaan dus. Direct opende ik de deur en verwachtte mijn vriend. Niemand. En hij stond nog onder de douche.
Mijn moeder heeft 2 maal met haar overleden vader gepraat. Mijn moeder is zeer nuchter en zou zoiets nooit verzinnen.
Ik geloof niet in handopleggingen, reiki etc etc. Maar tijdens het masseren van de zeer pijnlijke rug van mijn schoonzusje hield ik voor de gein mijn handen een cm of 2 boven haar rug en voelde duidelijk alle warmte. Zij reageerde met 'ja, lekker, dat is prettig'. Na deze 'massage' had ze geen rugpijn meer.
Ik heb zelf jarenlang met veel rugpijn gelopen en voelde me de guinnea pig van de fysiotherapeut. De huisarts deelde me mede dat ik moest leren leven met mijn rugpijn en dat ik er nooit vanaf zou komen. Op aanraden van een kennis ben ik toen naar een chiropractor geweest. Die beste man was op en gegeven moment overal bezig (achter mijn oren, onder mijn voeten), maar niet met mijn rug. Binnen 3 maanden was ik klachtenvrij en heb nooit meer rugpijn gehad.
Vroeger legde ik wel eens tarotkaarten, maar gezien de vaak negatieve leggingen had ik er geen zin in en ik geloofde er natuurlijk ook niet in. Ben toen maar magic kaarten gaan leggen, ook veel leuker en ontspannender
![]()
Gisteren heb ik mijn tarotkaarten eens afgestoft en heb twee leggingen gedaan. Ik was verbluft over de uitkomst. Het was eigenlijk exact hoe de situatie was en beide leggingen konden bijvoorbeeld absoluut niet geruild worden tov de vraag die ik stelde.
Op de middelbare school deden we wel eens aan glaasje draaien. Altijd heel griezelig, maar in je achterhoofd wist je altijd zeker dat één van de anderen dat glas wel zou bewegen. Op een keer heb ik samen met een vriendin op haar kamer glaasje gedraaid en dat was een erg beklemmende ervaring. Het glas bewoog bijna 'agressief' en we moesten er naderhand wel een beetje om giechelen, maar het was wel de allerlaatste keer dat we het hebben gedaan. Ik ging er van uit dat zij het glas had bewogen, we waren maar met z'n tweeën en ik was het niet, dus... Ik kwam haar vorig jaar op een reunie tegen en we raakten aan de praat over dat glaasje draaien. Ik zei lacherig tegen haar dat ik wel wist dat zij dat glas bewoog. Zij reageerde een beetje in de war en zei dat ze dat echt niet had gedaan en er al die jaren van uit was gegaan dat ìk dat glas had bewogen.
Maar overal zal wel een logisch wetenschappelijk verklaarbaar antwoord op zijn
![]()
Waarom komen bij mij gevoel en verstand nooit overeen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."