abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35024785
Ik denk dus nergens in te geloven. Ik denk graag wetenschappelijk en ik hou van logische dingen die verklaarbaar zijn. Onder het motto van 'alles is wel te verklaren, we weten vaak alleen niet hoe' geloof ik dan ook niet in zweverige paranormale zaken.

Maar ja...

Jaren geleden had ik een relatie met iemand die in een huis met een erg duister aura woonde. Ik ervaarde dat huis elke keer weer als beklemmend. Ik heb daar vaak genoeg geluiden en voetstappen gehoord die ik helemaal niet kon horen. Het toppunt was toen we met z'n tweeën thuis waren en hij beneden aan het douchen was. Ik stond op zijn slaapkamer voor de spiegel die aan de deur hing toen er zeer luid op die deur werd geklopt. Ongeveer 30 cm bij me vandaan dus. Direct opende ik de deur en verwachtte mijn vriend. Niemand. En hij stond nog onder de douche.

Mijn moeder heeft 2 maal met haar overleden vader gepraat. Mijn moeder is zeer nuchter en zou zoiets nooit verzinnen.

Ik geloof niet in handopleggingen, reiki etc etc. Maar tijdens het masseren van de zeer pijnlijke rug van mijn schoonzusje hield ik voor de gein mijn handen een cm of 2 boven haar rug en voelde duidelijk alle warmte. Zij reageerde met 'ja, lekker, dat is prettig'. Na deze 'massage' had ze geen rugpijn meer.

Ik heb zelf jarenlang met veel rugpijn gelopen en voelde me de guinnea pig van de fysiotherapeut. De huisarts deelde me mede dat ik moest leren leven met mijn rugpijn en dat ik er nooit vanaf zou komen. Op aanraden van een kennis ben ik toen naar een chiropractor geweest. Die beste man was op en gegeven moment overal bezig (achter mijn oren, onder mijn voeten), maar niet met mijn rug. Binnen 3 maanden was ik klachtenvrij en heb nooit meer rugpijn gehad.

Vroeger legde ik wel eens tarotkaarten, maar gezien de vaak negatieve leggingen had ik er geen zin in en ik geloofde er natuurlijk ook niet in. Ben toen maar magic kaarten gaan leggen, ook veel leuker en ontspannender Gisteren heb ik mijn tarotkaarten eens afgestoft en heb twee leggingen gedaan. Ik was verbluft over de uitkomst. Het was eigenlijk exact hoe de situatie was en beide leggingen konden bijvoorbeeld absoluut niet geruild worden tov de vraag die ik stelde.

Op de middelbare school deden we wel eens aan glaasje draaien. Altijd heel griezelig, maar in je achterhoofd wist je altijd zeker dat één van de anderen dat glas wel zou bewegen. Op een keer heb ik samen met een vriendin op haar kamer glaasje gedraaid en dat was een erg beklemmende ervaring. Het glas bewoog bijna 'agressief' en we moesten er naderhand wel een beetje om giechelen, maar het was wel de allerlaatste keer dat we het hebben gedaan. Ik ging er van uit dat zij het glas had bewogen, we waren maar met z'n tweeën en ik was het niet, dus... Ik kwam haar vorig jaar op een reunie tegen en we raakten aan de praat over dat glaasje draaien. Ik zei lacherig tegen haar dat ik wel wist dat zij dat glas bewoog. Zij reageerde een beetje in de war en zei dat ze dat echt niet had gedaan en er al die jaren van uit was gegaan dat ìk dat glas had bewogen.

Maar overal zal wel een logisch wetenschappelijk verklaarbaar antwoord op zijn
Waarom komen bij mij gevoel en verstand nooit overeen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35025400
dat glaasje draaien is het ideomotor effect.http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor

tarot lijkt me gevalletje astrologie...het klopt altijd ergens wel, en selectieve waarneming speelt ook een rol
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35025461
quote:
Op maandag 13 februari 2006 03:23 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
dat glaasje draaien is het ideomotor effect.http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor

tarot lijkt me gevalletje astrologie...het klopt altijd ergens wel, en selectieve waarneming speelt ook een rol
Och, de verklaring van dat ideomotor effect doet niets af aan de engheid van het gebeuren Ik vind het misschien nog bijzonderder daardoor.

En wat je zegt over Tarot, dat is precies hoe ik erover denk. En toch is elke legging precies toepasbaar op de vraag en zou ik met een willekeurige andere vraag een idiote uitkomst hebben gekregen. Ik geloof er niet in, maar elke keer sta ik paf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35025480
ja, dat is misschien ook wel het mooie aan die dingen dat het kan is eigenlijk al iets moois
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35026362
Bij de ideomotor maak je contact met het voorwerp.
Met glaasje draaien 'niet".
Was al een topic over.
  maandag 13 februari 2006 @ 09:04:46 #6
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_35026848
quote:
Op maandag 13 februari 2006 03:23 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
dat is dus echt geen gevalletje astrologie he..als ik kaarten leg kijk ik absoluut niet naar de sterren..het heeft eerder met het geloof te maken en hoe goed je de kaarten begrijpt. Ik zeg niet dat elke legging hoeft te kloppen, maar als er voldoende "magie" is kom je zo goed in de richting omdat je er ook daadwerkelijk in geloofd..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_35026970
Jij zegt het, want jij bent de tarot expert
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35029860
quote:
Op maandag 13 februari 2006 02:11 schreef Isabeau het volgende:
--mooi en open verhaal --.

Maar overal zal wel een logisch wetenschappelijk verklaarbaar antwoord op zijn
Net zoals het wetenschappelijk verklaarbaar is waarom je juist op díe man/vrouw valt ?
quote:
Als het standaard overeen zou komen, zou er geen onderscheid gemaakt worden tussen verstand en gevoel
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35030084
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:20 schreef Mirage het volgende:

[..]

Net zoals het wetenschappelijk verklaarbaar is waarom je juist op díe man/vrouw valt ?
O ja??? You tell me.
quote:
[..]

Als het standaard overeen zou komen, zou er geen onderscheid gemaakt worden tussen verstand en gevoel
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35035862
quote:
Op maandag 13 februari 2006 09:04 schreef displission het volgende:

[..]

dat is dus echt geen gevalletje astrologie he..als ik kaarten leg kijk ik absoluut niet naar de sterren..het heeft eerder met het geloof te maken en hoe goed je de kaarten begrijpt. Ik zeg niet dat elke legging hoeft te kloppen, maar als er voldoende "magie" is kom je zo goed in de richting omdat je er ook daadwerkelijk in geloofd..
lees de uitleg dan... ik bedoel dat het principe hetzelfde is:)
pi_35036115
tvp
pi_35036149
Hij bedoelt dat er altijd wel iets lijkt te kloppen Displission net als bij astrologie. Toch vind ik dat niet helemaal waar, het ligt gecompliceerder dan je denkt maar dat is een ander verhaal waar ik ff niet diep op in wil gaan
pi_35036441
Geloven dat overal een verklaring voor is, is toch ook iets geloven?

Ik denk zelf dat het een beetje van beiden is; dat veel dingen inderdaad een logische verklaring hebben, alleen dat die logica nog niet zit in de huidige kennis van de wetenschap. Er zijn genoeg dingen die als feit worden aangenomen terwijl het eigenlijk een theorie is, neem bijvoorbeeld de werking van het brein.. het lichamelijke gedeelte is in kaart te brengen, oke, maar wat is dan een ziel of een geest en is dat uberhaupt "meetbaar".

Ik zie mezelf ook niet bepaald als zweverig, eerder als nuchter en realistisch, maar is het misschien niet ook juist nuchter en realistisch om te denken dat er genoeg dingen zijn die de wetenschap niet kan omvatten?
pi_35036506
ow trouwens, ken je de film "what the BL33P do we know?" zo niet, dan bij deze een tip voor je om em te gaan zien.
pi_35037295
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:38 schreef MarMar het volgende:
Geloven dat overal een verklaring voor is, is toch ook iets geloven?

Ik denk zelf dat het een beetje van beiden is; dat veel dingen inderdaad een logische verklaring hebben, alleen dat die logica nog niet zit in de huidige kennis van de wetenschap. Er zijn genoeg dingen die als feit worden aangenomen terwijl het eigenlijk een theorie is, neem bijvoorbeeld de werking van het brein.. het lichamelijke gedeelte is in kaart te brengen, oke, maar wat is dan een ziel of een geest en is dat uberhaupt "meetbaar".

Ik zie mezelf ook niet bepaald als zweverig, eerder als nuchter en realistisch, maar is het misschien niet ook juist nuchter en realistisch om te denken dat er genoeg dingen zijn die de wetenschap niet kan omvatten?
Goh, zo had ik het nog niet bekeken, maar ik ben het wel met je eens De wetenschap zou alle 'paranormale waarnemingen' eens wat serieuzer moeten nemen en onderzoeken hoe mensen dan tot die waarnemingen komen en/of er een verklaring voor de waarnemingen gevonden kan worden. Is er een specifiek wetenschapsterrein die zich daar mee bezig houdt? Een professor in de paranormale wereld?

En bedankt voor de filmtip, ik ken de film (nog) niet.
pi_35037984
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:39 schreef MarMar het volgende:
ow trouwens, ken je de film "what the BL33P do we know?" zo niet, dan bij deze een tip voor je om em te gaan zien.
Die wil ik inderdaad ook heel graag zien
  maandag 13 februari 2006 @ 15:18:36 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35038004
De para-normale wetenschap misschien

Maar zaken die moeilijk te bewijzen zijn, die zijn ook moeilijk in kaart te brengen. Tis voor mij ook prettig om te weten dat niet alles zo simpel is. Zou het allemaal simpel zijn, wat is dan het mysterie nog aan het leven?

Over hand-oplegging, ze zeggen dat er kracht uitgaat van de handen, ook via masseren en magnetiseren, maar dat is algemeen bekend. Reiki heb je nog. Je moet je er maar net mee bezig houden.

Geloven is ook een kwestie van : "Waar hou je je mee bezig". Hou je je niet bezig met het paranormale, dan is het ook moeilijk om erin te geloven. Je zult eerst ermee bezig moeten zijn. Ben je ergens mee bezig en ben je geinteresseerd erin, dan ga je al snel erin geloven.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35038395
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Goh, zo had ik het nog niet bekeken, maar ik ben het wel met je eens De wetenschap zou alle 'paranormale waarnemingen' eens wat serieuzer moeten nemen en onderzoeken hoe mensen dan tot die waarnemingen komen en/of er een verklaring voor de waarnemingen gevonden kan worden. Is er een specifiek wetenschapsterrein die zich daar mee bezig houdt? Een professor in de paranormale wereld?

En bedankt voor de filmtip, ik ken de film (nog) niet.
De parapsychologie ?

http://www.parapsy.nl/
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35038516
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:26 schreef Mirage het volgende:

De parapsychologie ?

http://www.parapsy.nl/
Ow, ik dacht dat dat niet eh...'serieus' was (dat het een tak van de paranormale mensen zelf was en niet van een universiteit oid)

Ik heb trouwens een ex die aan Reiki deed. Hij wilde me altijd maar helpen met mijn hoofdpijn etc etc. Nooit verbetering gemerkt, maar ja, dat zeg je niet zo hard tegen je vriendje
  maandag 13 februari 2006 @ 15:31:47 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35038625
Niet iedereen is even goed in Reiki misschien

De een kan beter omgaan met reiki als de ander.
pi_35038963
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Niet iedereen is even goed in Reiki misschien

De een kan beter omgaan met reiki als de ander.
Ja, dat is natuurlijk ook waar. Ik moet niet alle mensen middels ervaring met één persoon over 1 kam scheren.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:45:45 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35039178
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk ook waar. Ik moet niet alle mensen middels ervaring met één persoon over 1 kam scheren.
Ik heb ook geen ervaring met Reiki ofzo hoor. Maar ik was vanmiddag toevallig aan het praten met een vrouw met eigen kliniek, die helpt mensen van problemen af. Een meisje met erge exceem wordt binnen 2 dagen geholpen. Ze doet ook met de handen energie geven en slechte energie weghalen. Geloof je daar niet in, dan denk je van, het is larie-koek. Stel je je open, dan is het sneller zo dat je erin durft te geloven. En als er dan bewijs is, dan is het bewezen voor jezelf. Als je zelf geholpen wordt dus.

Daar draait het denk ik ook veel om. Voor jezelf bevestiging zoeken, wat heb je eraan als de hele wereld het met je eens is? Als je zelf maar genoeg bevestiging krijgt.

Dus de alternatieve geneeskunde ook wel, die gaan dus echt helemaal tot de wortel van het probleem. Bij de normale geneeskunde pakken ze de oppervlakte aan volgens mij. Terwijl het vaak dieper zit.

Er is zoveel om verder op in te gaan.

Wat jij schreef over gevoel en verstand, ik denk dat die 2 altijd enigszins met elkaar in onderlinge strijd kunnen zijn. Dat je beiden nodig hebt om goede keuze's te kunnen maken. Dat je niet alleen op je verstand kunt bouwen ook. Dat het gevoel en intuitie vaak meer kan zeggen ook.

Zonder te willen ompraten, ik weet ook niet waar ik in moet geloven. Ik doe maar wat soms. Soms lijkt het maar wat te zijn wat ik doe. Hoewel ik toch open blijf staan voor alternatieve zaken.
pi_35039646
Mijn moeder ging als ze als kind last had van hoofdpijn altijd langs bij haar opa. Hij legde dan zijn hand op haar voorhoofd en dan trok de pijn weg. Ik heb het nu over begin jaren '60. Mijn overgrootvader had nog meer gaven. Zo kon hij heel goed met zo'n pendeltje over weg. Hij concludeerde ooit met z'n pendel dat een vrouw die bij hem op visite was een kind droeg en het bleek ook nog zo te zijn.

Ook minder goed nieuws wist hij te brengen door middel van zijn gaven. Toen een geemotioneerde vader uit ons dorp bij hem kwam met een foto van zijn vermiste zoontje hield mijn moeders opa zijn pendel boven de foto. Hij zei tegen de man dat het er niet best uit zag. En inderdaad, een paar uur later werd het jongetje gevonden in een brede sloot die door ons dorp gaat. Verdronken.

Ik heb mijn opa noch mijn overgrootvader gekend, ik ben van 1984. En toch kan ik niet geloven dat mijn moeder dat allemaal verzint. Terwijl ik weet dat het wetenschappelijk natuurlijk onmogelijk is. Grappig detail is dat de familienaam van mijn moeder "heks" of "gek" betekent.
pi_35039762
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:55 schreef MrBean het volgende:
Ik heb mijn opa noch mijn overgrootvader gekend, ik ben van 1984. En toch kan ik niet geloven dat mijn moeder dat allemaal verzint. Terwijl ik weet dat het wetenschappelijk natuurlijk onmogelijk is.
Ik heb ook moeite met dingen waar ik niet in geloof die door mensen die ik wel geloof/vertrouw worden verteld. Wat moet je dan met je gevoel? Je denkt 'zoiets kan natuurlijk niet', maar je weet ook zeker dat je moeder het niet verzint. Heel dubbel allemaal.
  maandag 13 februari 2006 @ 16:15:45 #25
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_35040511
quote:
Op maandag 13 februari 2006 02:11 schreef Isabeau het volgende:
Omdat je gevoel alles neemt zoals het is...
Je verstand probeert er altijd iets herkenbaars van te maken
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')