Je hebt helemaal gelijk met het feit dat we voorzichtig moeten zijn met wat we hebben, dat is het punt ook niet. Ik ga echter geen bewustzijn toewijzen enkel en alleen om de reden dat het dan langer mee gaat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:05 schreef nokwanda het volgende:
En dat bedoel ik nou.......ken het geen bewustzijn toe, dan is het makkelijk om het kapot te maken. Daarmee doodt je je eigen gevoel. En dus ook een deel van jezelf.
Daarmee bedoel ik niet dat je niet mag doden om te eten maar onnodig doden omdat je er toch geen enkel respect voor hebt en het alleen het doel van vernietiging en lebensraum zou dienen.
Dat is kortetermijn denken.
Mja, dat dikgedrukte in mijn geval zeker welquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:23 schreef Integrity het volgende:
Welke vormen van bewustzijn kunnen wij bedenken binnen de grenzen van ons eigen bewustzijn, die wellicht op een hoger niveau gelegen zijn? Dit is een uitdaging, omdat je hiermee buiten de kaders moet kunnen denken en het terug moet kunnen koppelen naar een lager of paralel niveau. Ik denk dat dit mogelijk moet kunnen zijn, hoewel er een inzichtsprobleem speelt.
Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen, zou je het willen uitleggen zodat ik er wat mee kan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
De ruimte lijkt soms wel te leven hier. De ruimte lijkt meer te bevatten dan alleen de ruimte.
Als ik in de tuin werk, dan voel ik het bewustzijn van de aarde zelfs niet. Juist de frisse lucht lijkt een eigen bewustzijn te hebben. De aarde zelf en de planten niet zozeer. Misschien hebben de planten en bomen hun eigen wereld. Hoewel we allemaal lucht en licht en water nodig hebben. Bomen en mensen dus.
Praten met bomen kan ik me dus weinig bij voorstellen op dit moment. Hoewel ik toch afhankelijk ben van de natuur.
Dat ik me meer verbonden voel met wat zich boven de aarde afspeelt. Vooral als ik boven de aarde zweef. Ik moet me soms wel aarden om niet te ver door te gaan soms.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:35 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen, zou je het willen uitleggen zodat ik er wat mee kan?
Wil je zeggen dat je meer het gevoel hebt dat je hier niet op Aarde thuishoort (als mens)?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:37 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat ik me meer verbonden voel met wat zich boven de aarde afspeelt. Vooral als ik boven de aarde zweef. Ik moet me soms wel aarden om niet te ver door te gaan soms.
Soms lijkt de aarde alleen een basis te zijn, waar ik met beide benen opsta. De rest van alles vindt zich in de ruimte plaats.
Ik voel me soms meer een mens van het universumquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:44 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat je meer het gevoel hebt dat je hier niet op Aarde thuishoort (als mens)?
Vraag je je dan wel af waarom je hier bent en wat je hier kunt betekenen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:45 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik voel me soms meer een mens van het universum
Ik voel me gewoon meer onderdeel van de hele ruimte. De aarde is mijn verblijfplaats meer.
Soms voel ik me astronaut, zeg ik vaker. En de aarde is het station waar ik ben. Ik zie de aarde soms als ruimtestation. Alleen hoef je geen koepels te gebruiken om te kunnen adem halen.
Eerder wat ik voor nut ben in het universumquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:46 schreef Integrity het volgende:
[..]
Vraag je je dan wel af waarom je hier bent en wat je hier kunt betekenen?
Ja of een sprookjesbos met elfjes, of een enorme cavia met een draaiwiel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:55 schreef Dromenvanger het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0298814/
In deze film gaan ze naar het middelpunt van de aarde, ken me er weinig van herinneren maar als het gebaseerd is op waarheid wat zich afspeeld in de aarde, dan zijn er ook stukken met lucht waar helemaal geen materie is. Maar goed, film is ook maar film. Weet niet of ze het uit de duim gezogen hebben.
Lava heb je nog.
In die film stopt iets met draaien, draait er wat in het midden dan? Om de aarde te laten draaien? Ik weet het niet. Misschien zit er wel een motor in het midden.
Een cavia met een draaiwiel!!!!quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:17 schreef Laton het volgende:
[..]
Ja of een sprookjesbos met elfjes, of een enorme cavia met een draaiwiel.
Het is al lang bekend waarom de aarde draait, en vrijwel zeker wat er zich onder de korst bevindt. Ga eerst eens uit van wat we al weten voordat je met een de IMDB aankomt als bron.![]()
de meest gangbare theorie op dit moment is een ijzeren kern. Deze draait snel rond en doordat het lava er omheen ook ronddraait wordt er een magnetisch veld opgebouwd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een cavia met een draaiwiel!!!!Stel je voor...dat zou schokerend zijn
Ik neem alles niet zo serieus dus ik post niet altijd met 100 procent oplettendheid.
Wat bevindt zich dan onder de aarkost??, vervul het topic met de waarheid!!!!
Wat zit in het midden van de aarde.
Ben te lui om het op te zoeken nu. En wie het weet mag het zeggen.
De gangbare theorie is ook dat de kern bestaat uit gesmolten metalen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:47 schreef RickySway het volgende:
Ik heb wel 1 twijfel: als de kern van de aarde een ijzeren 'bal' is met daaromheen grote hoeveelheden superheet magma..... waarom smelt die kern dan niet?
het is een metaal want fijngeperst koolstof zou onze planeet geen magnetisch veld opleveren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef Integrity het volgende:
Ze zijn het er nog niet eens mee eens over welke metaalsoort ze moeten spreken of uberhaubt metaal. Er wordt gesproken over een aanname, metaal, nikkel en sommige denken zelfs een vorm van kristal/diamant. De binnenkant is hard, daaromheen vloeibaar. Ja, wat daar nu echt zit komen we niet zo gauw te weten. Het zal in elk geval een chemische stof zijn die wij zouden moeten kennen.
klopt, maar iron kristal heeft nog steeds dezelfde magnetische eigenschappen hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:20 schreef Integrity het volgende:
Uit je eigen bron:
The solid inner core is generally believed to be composed primarily of iron and some nickel. Some have argued that the inner core may be in the form of a single iron crystal. The liquid outer core surrounds the inner core and is believed to be composed of iron mixed with nickel and trace amounts of lighter elements.
http://en.wikipedia.org/wiki/Earth's_core
Ik let op het woordje believed (aanname, ik neem aan dat) en het woordje argue.
Het enige dat we dan te weten komen is waar alle dinosaurussen liggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:23 schreef RickySway het volgende:
met een röntgenfoto kunnen we zien hoe de mens er van binnen uit ziet. Is het niet een idee om een röntgenmachine te bouwen in space die simpelweg een X-ray kan maken van de hele planeet ?
Ow oke, nou ik ben benieuwd hoe ze dit in de toekomst zullen gaan uitdiepen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:22 schreef Laton het volgende:
[..]
klopt, maar iron kristal heeft nog steeds dezelfde magnetische eigenschappen hoorDiamant speelt hier geen enkele rol.
Heeft het toch nog een functie, misschien vinden we Atlantis dan wel een keer of andere beschavingen onder de ijskap.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:24 schreef Laton het volgende:
[..]
Het enige dat we dan te weten komen is waar alle dinosaurussen liggen![]()
De polen zullen ook een keer kantelen, heb ik begrepen. Als je kijkt naar Antartica zou dat een hele grote mogelijkheid zijn dat dit in het verleden ook gebeurd is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:27 schreef Dromenvanger het volgende:
Heeft zo'n magnetisch veld invloed op ons lichaam? Volgens mij toch wel?
Ik denk persoonlijk dat het vloeibare metalen zijn in de kern, dat het sterke stroming is van metalen die zorgt dat de aarde draait. Misschien een soort van draaikolk. Volgens mij draait de aarde soepel. Maar dat weet ik niet. Ik denk dat het soepel draait. Dat moeten ze toch kunnen opmeten? Of heeft het gebruik van harde metalen geen invloed op de manier waarop de aarde draait?
Ik zou zelf denken dat je bij het gebruik van harde metalen schokken krijgt in de beweging.
Kan weer zijn dat ik onzin uitkraam, maar ik denk vrij na ff. Ik hoor wel als het onzin is, of nietDan leer ik weer van kritiek
Yeah, we bestoken de planeet even met een hele reaut schadelijke straling om te kijken wat er nou eigenlijk in het midden zit, en dan komen we er naderhand achter dat de dosis massale sterilisatie heeft veroorzaakt en sterft de hele planeet uit.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Heeft het toch nog een functie, misschien vinden we Atlantis dan wel een keer of andere beschavingen onder de ijskap.
Aardrijkskunde opnieuw leven inblazenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:31 schreef Integrity het volgende:
[..]
De polen zullen ook een keer kantelen, heb ik begrepen. Als je kijkt naar Antartica zou dat een hele grote mogelijkheid zijn dat dit in het verleden ook gebeurd is.
Hier klopt echt heel weinig van..maar ik moet weg, kom er nog op terug. Je maakt in ieder geval de fout om vacuum en niets gelijk te stellen. Een vacuum is verre van niets.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef Integrity het volgende:
De ruimte op zichzelf breidt zich ook uit. Wat zich buiten ons melkweg bevindt, wordt ook wel vacuum genoemd. Dat betekent dat, als sterren uitdijen, de ruimte tussen de sterren het heelal wordt genoemd. De ruimte daar buiten bestaat dus in principe niet. Ik weet niet exact hoe dit in elkaar steekt, maar de sterren gaan verder van elkaar af staan.
Daar hebben we jou voor, om het ons uit te leggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:32 schreef Laton het volgende:
[..]
Hier klopt echt heel weinig van..maar ik moet weg, kom er nog op terug. Je maakt in ieder geval de fout om vacuum en niets gelijk te stellen. Een vacuum is verre van niets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |