Hoe kom je er achter dat het namaak is dan?quote:Op maandag 1 januari 2007 03:13 schreef _The_General_ het volgende:
Aankopen via veilinghuizen, online veilingen etc. Foto's is echter een valkuil, netzoals onderscheidingen. Er is veel namaak te koop.
Een goede verkoper is: www.germanmilitaria.com
En?quote:Op maandag 1 januari 2007 03:30 schreef knarel het volgende:
ik zal morgen fotos plaatsen mbt tot een van de grotere vondsten dit jaar,moet daarvoor naar andere pc,heb daar nu geen zin aan.
@ the general: ik verzamel duits scharfschütze en gecamoufleerde/zandkleur spul en over algemeen laat oorlogse meuk 44/45
Ik heb ook ergens een verhaal gelezen waarbij een detectoramateur werd ingeschakeld door de politie (hij bood het zelf aan) om een vuurwapen te vinden dat een crimineel in de bosjes had gegooid nabij een speelplaatsquote:Belg vindt na 45 jaar trouwring terug
Een man uit het Vlaamse Rotselaar heeft na 45 jaar zoeken eindelijk zijn trouwring teruggekregen. Zelf speurde hij jaren tevergeefs naar het kleinood. Deze week schakelde hij een schattenjager in met een metaaldetector. Die vond de trouwring in een half uurtje terug. Dat gebeurde in Wakkerzeel.
Raymond Bosmans (69) en Monique Meeuws (61) trouwden op 10 mei 1961. Veertien dagen later verloor Bosmans zijn ring bij een fietstochtje in Wakkerzeel. Jarenlang zochten ze tevergeefs naar de ring. In 1999 wilde het echtpaar de man met de metaaldetector al inhuren, maar vanwege gezondheidsproblemen van de schattenzoeker ging dat niet door. Nu, acht jaar later, ging de man als nog voor het echtpaar op jacht. De speurneus vond de ring in een half uurtje. Hij lag tien centimeter van de plek en inmiddels onder de grond waar Bosmans hem was verloren. Het sieraad is nog intact. Eindelijk draagt de trotse Belg zijn ring weer. Ditmaal wel onder zijn trouwring die hij liet maken nadat hij zijn eerste kwijtraakte.
niet veel interesants... paar slechte akkers gehad... Maar we gaan vol goede moed verderquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:35 schreef DeHovenier het volgende:
Heb je nog iest gevonden?
damn itquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:39 schreef IkWilbert het volgende:
Zo, even een kickje naar boven.
Van de week wezen zoeken en deze wilde ik jullie niet onthouden....
Was aan het zoeken aan de oever van de regge toen mijn detector ineens een heel duidelijk signaal had. Ik vol goede moed graven totdat ik op wat ijzer stuite... ik een keer met mijn schop er tegen aan stoten en een beetje ongeduldig erom heen graven. Toen ik het éénmaal bloot had liggen heb ik het opgepakt en schoongeveegd, toen kwam de schrik... het was een granaat. Van schrik heb ik het ding in de sloot gegooid en ben naar huis gegaan... Achteraf heb ik volgens mij erg veel geluk gehad, dat ding had wel kunnen ontploffen in mijn handen of tijdens het opgraven!![]()
[afbeelding]
Iemand anders hier nog leuke dingen gevonden?![]()
quote:Op maandag 9 april 2007 01:42 schreef Mastertje het volgende:
[..]
damn itals de pin er nog in zat had ik hem meegenomen
Nee, wat ik heb gevonden was wat platter. Bovendien heb ik er nog één gevonden, maar die heb ik maar laten zitten.quote:
Ik zou gewoon even op google of marktplaats kijken. Daar zijn de meeste aanbieders wel te vinden...quote:Op maandag 9 april 2007 10:28 schreef UrsusArctrosHoribillis het volgende:
Ik ben van plan om een Garrett Ace 150 te kopen. Weet iemand misschien waar ik die het beste kan bestellen of ophalen? Ik woon in de Achterhoek.
Ligt er maar aan waar je woont ( bajonet)quote:Op zondag 16 september 2007 13:55 schreef Aufruhr het volgende:
Leuk topic.
Wat ik dusver met mijn super amateuristisch metaaldetedtortje heb gevonden zijn sleutels, spijkers en een stuk van een mortier.
Wel heb ik thuis nog een duitse helm liggen en een bajonet (geen idee van welke kant).
ben ook van plan om een betere metaaldetector te kopen.
De aanhouder wint, en met een betere detector vind je ook veel leukere zaken puur en alleen omdat je zaken beter kan instellen.quote:Op zondag 16 september 2007 13:55 schreef Aufruhr het volgende:
Leuk topic.
Wat ik dusver met mijn super amateuristisch metaaldetedtortje heb gevonden zijn sleutels, spijkers en een stuk van een mortier.
Wel heb ik thuis nog een duitse helm liggen en een bajonet (geen idee van welke kant).
Plaats even een foto van die banjonet, dan kan ik je heel snel zekerheid geven welke het isquote:Op zondag 16 september 2007 13:55 schreef Aufruhr het volgende:
Leuk topic.
heb jij ook al zoveel positieve reacties op de f75 gezien of uit eerste hand gehoord?quote:Op zondag 16 september 2007 21:57 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
De aanhouder wint, en met een betere detector vind je ook veel leukere zaken puur en alleen omdat je zaken beter kan instellen.![]()
Ik heb er wel over gelezen, moet wel een aardig detectortje zijn inderdaadquote:Op maandag 17 september 2007 01:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb jij ook al zoveel positieve reacties op de f75 gezien of uit eerste hand gehoord?
ik heb de keuze uit:quote:Op maandag 17 september 2007 08:41 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik heb er wel over gelezen, moet wel een aardig detectortje zijn inderdaad![]()
Nog geen verhalen uit eerste hand gehoord...
Oei... lastig... Als ik dan moest kiezen zou het gaan tussen de.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb de keuze uit:
minelab explorer se
red heat 17
goldmaxx
fischer f75
wat zou jij nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |