quote:Op maandag 13 februari 2006 15:01 schreef plopje het volgende:
leuk en interessant topic ... tvp ...
Maar even geregged. Jammer dat dat nodig is om reacties te mogen lezen, maargoedquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:58 schreef Hanekrooi het volgende:
Op dit forum: http://www.detecties.com/dc staan veel vondsten die met de metaaldetector zijn gedaan. Alles staat er mooi gerubriceerd, en er is veel te zien aan oude bodemvondsten.
Die "verzamelaars" , waar ik er een van ben weten wat dat materiaal waard is,quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:58 schreef Prowl het volgende:
Mijn vader gaat in de zomer altijd zoeken in het zuiden van Polen in de bossen waar veel mensen ondergedoken zaten in WOII, heeft hem al aardig wat sierraden opgeleverd![]()
Ook koopt hij bij een pool allerlei duitse medailles op die weggegooid zijn langs de wegen toen de duitsers vluchtten voor de russen aan het eind van de oorlog, daar kosten die dingen geen fuck maar hier brengen ze aardig wat op bij de "verzamelaar "![]()
Goeie kickquote:Op donderdag 28 september 2006 20:00 schreef DeHovenier het volgende:
Lijkt me een leuke hobby, maar het lijkt me lastig om een goede plek bij je in de buurt te vinden.
Ik zoek nu bijna een jaar of vijf met een metaaldetector. Ik vind het echt een tophobby, je bent lekker buiten bezig, en soms vind je wat bijzonders.......Naar militaria zoek ik niet, Ik richt mij voornamelijk op oudere vondsten, van romeins tot 18e eeuws.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:10 schreef DeHovenier het volgende:
Wie hebben er allemaal een detector? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Waar zoeken jullie?
Pics!!!quote:Op zaterdag 30 september 2006 02:16 schreef Hanekrooi het volgende:
[..]
Ik zoek nu bijna een jaar of vijf met een metaaldetector. Ik vind het echt een tophobby, je bent lekker buiten bezig, en soms vind je wat bijzonders.......Naar militaria zoek ik niet, Ik richt mij voornamelijk op oudere vondsten, van romeins tot 18e eeuws.
In de bijna vijf jaar dat ik zoek heb ik diverse romeinse voorwerpen gevonden hier in Nederland, maar ook middeleeuws en het meest 17e en 18e eeuwse voorwerpen.
Het probleem met deze hobby is vaak, dat je geen goeie zoekplekken weet te vinden. Je kunt bijv, toestemming aan een boer vragen om op zijn akker te mogen zoeken. Vaak mag het wel, maar dan is nog maar de vraag of je er wat kunt vinden.
Er gaat een hoop tijd zitten in het vinden van goeie zoekplekken. Je kunt oude landkaarten raadplegen, maar ook eerst kijken op een akker of er oude potscherven liggen.
Vroeger werden sommige akkers bemest met stadsafval, vandaar dat je soms scherven ziet liggen op akkers. Als die er liggen, dan maak je vrijwel zeker kans op metaalvondsten als oude muntjes en andere voorwerpen.
Ik zie nooit scherven op akkersliggenquote:Op zaterdag 30 september 2006 02:16 schreef Hanekrooi het volgende:
[..]
Ik zoek nu bijna een jaar of vijf met een metaaldetector. Ik vind het echt een tophobby, je bent lekker buiten bezig, en soms vind je wat bijzonders.......Naar militaria zoek ik niet, Ik richt mij voornamelijk op oudere vondsten, van romeins tot 18e eeuws.
In de bijna vijf jaar dat ik zoek heb ik diverse romeinse voorwerpen gevonden hier in Nederland, maar ook middeleeuws en het meest 17e en 18e eeuwse voorwerpen.
Het probleem met deze hobby is vaak, dat je geen goeie zoekplekken weet te vinden. Je kunt bijv, toestemming aan een boer vragen om op zijn akker te mogen zoeken. Vaak mag het wel, maar dan is nog maar de vraag of je er wat kunt vinden.
Er gaat een hoop tijd zitten in het vinden van goeie zoekplekken. Je kunt oude landkaarten raadplegen, maar ook eerst kijken op een akker of er oude potscherven liggen.
Vroeger werden sommige akkers bemest met stadsafval, vandaar dat je soms scherven ziet liggen op akkers. Als die er liggen, dan maak je vrijwel zeker kans op metaalvondsten als oude muntjes en andere voorwerpen.
Ik heb op dit moment geen Aldi-folder, en op de site staat geen aanbieding voor een detectorquote:Op zaterdag 30 september 2006 11:45 schreef BlackSheep het volgende:
Ik liep vandaag door de Aldi en zag dat ze daar in de aanbieding waren. Naar de prijs heb ik niet gekeken. Ik dacht er alleen toevallig weer aan toen ik dit topic zag. Ik heb er verder geen notie van de kwaliteit van dat aangeboden apparaat, maar misschien is het een tip voor een beginnende zoeker.
Maar dat was in augustusquote:week 32 - 09 augustus 2006: Videodeur intercom ¤ 69.99 ; Lasapparaat ¤ 59.99 ; Cirkelzaagtafel ¤ 49.99 ; Metaaldetector ¤ 49.99 ; Binnenhuisalarm ¤ 39.99 ; Multi-elektrozaag ¤ 29.99 ; Werkbank-slijpmachine ¤ 19.99 ; Badkamerset 2-delig ¤ 14.99 ; Draadloze mobiele deurbel ¤ 9.99 ; Deurkruk garnituur ¤ 7.99 ; 100-Delige universele bitset ¤ 7.99 ; Radiocontrolled wekker ¤ 6.99 ; Douchegordijn ¤ 5.49 ; Badhanddoek 2 stuks ¤ 5.49 ; Rubber antislip mat voor bad/douche ¤ 4.49 ; Sedum of succulenten arrangement ¤ 3.99 ; Gastendoekjes 3 stuks ¤ 2.99 ; Washandjes 6 stuks ¤ 2.99 ; 2 Micro vezeldoekjes ¤ 1.39 ; Badkamerreiniger ¤ 1.29 ; Handdoekhaken ¤ 1.19.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |