abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35038032
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:01 schreef plopje het volgende:
leuk en interessant topic ... tvp ...
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:48:47 #52
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_35039322
ik heb ooit eens zelf een anti tank granaat gevonden helaas vonden we hem tijdens het graven van een ondergrondse hut, en gooide we hem nog keihard weg
omdat we ervan uit gingen dat het een paaltje was, tot we de staart vonden, de politie kwam nadat er 15 keer een melding van gemaakt was en het werd toen ruim afgezet met lint

ik heb nog mee gemogen dat ding laten ontploffen
pi_35039396
Onwijs dik als je zo'n ding hebt. Alleen zou ik er zelf niet overdag mee rond gaan lopen, dan voel ik me weer zo voor lul staan

Coole vondsten trouwens !
pi_35044690
Een oom van me heeft ook ooit nog eens hulzen van een 88mm. Tiger AT kanon gevonden. Hij heeft ze laten verchromen, en staan nu goudkleurig van de koper als paraplubak in de hal
Overigens weet ik alweer wat het machinegeweer was dat ze gevonden hadden, het was een .50 cal. Browning geloof ik. In WO2 veel gebruikt door de geallieerden.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_35055854
Goed, zoals beloofd, enkele vondsten. De foto's heb ik net gemaakt, met als achtergrond de duidelijke uiteenzetting van de site http://www.duiten.nl/ Ga daar eerst maar eens lekker in lezen
Dan ga je naar De Catalogus. Daar zie je een aantal oude Nederlandse plaatsen. Omdat elke zichzelf respecterende plaats zijn eigen geld sloeg (al dan niet met toestemming van de overheid) moet je daar je vondst determineren. Dat is even leuk als het vinden van een muntje zelf. Elk muntje heeft zijn eigen geschiedenis inclusief min of meer diefstal en valsemunterij.
Overigens zijn de door mij gevonden muntjes geen drol waard, hooguit enkele tientallen Euro's voor de hele verzameling, het gaat alleen om de historische betekenis. Elk muntje is afgebeeld op een uitgeprinte bladzijde. Het gaat hier om duiten. Twee Penningen zijn een Duit, twee Duiten een Oort, twee Oorten een Stuiver, als ik het goed heb. Leve de inflatie. Het zijn niet alle muntjes die ik heb, de rest is alleen met wat fantasie leesbaar, maar wel gedetermineerd.

Stad Utrecht 1739, twee duiten, de ene net alsof tie net uit je portemonnee kwam.

Duiten Zeelandia, 1621 (?) De Maagd zit in een tuin, het hek wordt gevormd door het Zeeuwse wapen Luctor et Emergo.

Duit Friesland, 1626 Zomaar gevonden op een mul historisch wandelpad.

Duiten Hollandia, 1780 Met de Hollandse Leeuw in de tuin met in zijn poot de lans met de vrijheidshoed.

Bak met hulzen, voornamelijk 8 * 57 Mauser (Duits) en 6,25 Mannlicher (Nederlands) Het bleek vroeger een Duits oefengebied te zijn geweest. De Nederlandse munitie werd met Mannlicher-Carcano wapens verschoten. Dat waren na de capitulatie in beslaggenomen wapens, die voor oefening en tweederangshulplegers waren bedoeld.

Diversen lood, verzwaringsloodjes voor visnetten, lakenloodjes, vingerhoed, handgreep tinnen lepel.

Diversen koper, Stuk apothekersweegschaal, mesheften.

Diverse ringen, 1 goud 1 zilver, de rest onbekend, niet magnetisch.

Zilveren of verzilverd spiegeltje.

Zo, dat was het. De leukste vondsten van vier jaar zoeken. Let wel, Je vindt bijna alleen troep, 90% is niks, van de resterende 10% is maar 1% echt leuk.

[ Bericht 2% gewijzigd door FiveseveN op 13-02-2006 22:22:48 (Typo's en aanvullingen) ]
pi_35058305
Ik heb (al jaren) ergens nog een Scope detector liggen...

Misschien is het wel leuk om een link te plaatsen
voor de mensen die wat meer willen weten over
deze hobby.... metaaldetector.pagina.nl

TVP zonder metaaldetector
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  maandag 13 februari 2006 @ 23:06:08 #57
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_35060108
vet! mooie vondsten en coole fotos!

nog niemand wapens gevonden ?
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_35060329
Ik heb, samen met een WOII werkgroep, tot op 5 meter nouwkeurig via onderzoek het veldgraf van een Duitse Fallschirmjager kunnen bepalen. In het voorjaar gaan we in samenwerken met de eod graven.
pi_35099252
Op dit forum: http://www.detecties.com/dc staan veel vondsten die met de metaaldetector zijn gedaan. Alles staat er mooi gerubriceerd, en er is veel te zien aan oude bodemvondsten.

Zelf zoek ik sinds een jaar of vier met een metaaldetector. Het liefst naar oude voorwerpen, hoe ouder hoe beter

Ondanks dat er plaatsen zijn waar je niet mag zoeken, om maar wat te noemen archeologische monumenten, gemeenten met een zgn. detectorverbod en de duinen bij IJmuiden omdat het zeer gevaarlijk is vanwege de scherpe projectielen die er liggen, blijven er nog voldoende plekken over om te gaan zoeken met je detector.

Akkers, weilanden, bossen, braakliggende terreinen, strand etc. etc.

Zorg wel dat, als je vondsten doet van voor 1500, deze worden aangemeld bij de Archeologische Dienst. De verstandhouding met de archeologen moet niet verder verslechterd worden, wat overigens te danken is aan mensen die zich niet aan de regels houden, en zelfs op archeologische opgravingen lopen te zoeken (lees: roven) Dit zijn natuurlijk geen hobbyisten, maar lui die het puur voor het geldelijk gewin doen.

Het zijn maar een paar regeltjes waar je jezelf aan moet houden. Je aangemelde vondsten hoef je overigens niet af te staan.

Voor mij is zoeken met een metaaldetector de ultieme hobby. Je bent lekker buiten, het is spannend omdat je nooit weet wat je gaat vinden, en als je dan iets moois hebt gevonden dan kan je dag niet meer stuk
Voor een goeie nachtrust mag je mij wakker maken, want ik slaap nogal slecht....
pi_35102720
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:58 schreef Hanekrooi het volgende:
Op dit forum: http://www.detecties.com/dc staan veel vondsten die met de metaaldetector zijn gedaan. Alles staat er mooi gerubriceerd, en er is veel te zien aan oude bodemvondsten.
Maar even geregged. Jammer dat dat nodig is om reacties te mogen lezen, maargoed .
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:58:33 #61
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_35106244
Mijn vader gaat in de zomer altijd zoeken in het zuiden van Polen in de bossen waar veel mensen ondergedoken zaten in WOII, heeft hem al aardig wat sierraden opgeleverd

Ook koopt hij bij een pool allerlei duitse medailles op die weggegooid zijn langs de wegen toen de duitsers vluchtten voor de russen aan het eind van de oorlog, daar kosten die dingen geen fuck maar hier brengen ze aardig wat op bij de "verzamelaar "
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_35107595
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:58 schreef Prowl het volgende:
Mijn vader gaat in de zomer altijd zoeken in het zuiden van Polen in de bossen waar veel mensen ondergedoken zaten in WOII, heeft hem al aardig wat sierraden opgeleverd

Ook koopt hij bij een pool allerlei duitse medailles op die weggegooid zijn langs de wegen toen de duitsers vluchtten voor de russen aan het eind van de oorlog, daar kosten die dingen geen fuck maar hier brengen ze aardig wat op bij de "verzamelaar "
Die "verzamelaars" , waar ik er een van ben weten wat dat materiaal waard is,

Helaas staan Polen, Russen etc bekend als de grootste oplichters in deze hobbie. Ze maken alles na etc...
pi_35122829
Hier is ook een leuke, populaire site.

http://www.piepstok.nl/
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:28:48 #65
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_35155943
ik woon vlak bij de loonse en drunese duinen in noordbrabant, daar is ook flink gevochten in WOII. daar kom je regelmatig kogelhulsen tegen die dan naarboven komen, is wel leuk
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_35196271
tvp
pi_42209308
Lijkt me een leuke hobby, maar het lijkt me lastig om een goede plek bij je in de buurt te vinden.
Children of the night. What music they make.
  donderdag 28 september 2006 @ 20:14:18 #68
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_42209863
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:00 schreef DeHovenier het volgende:
Lijkt me een leuke hobby, maar het lijkt me lastig om een goede plek bij je in de buurt te vinden.
Goeie kick
pi_42212509
Wie hebben er allemaal een detector? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Waar zoeken jullie?
pi_42251126
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:10 schreef DeHovenier het volgende:
Wie hebben er allemaal een detector? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Waar zoeken jullie?
Ik zoek nu bijna een jaar of vijf met een metaaldetector. Ik vind het echt een tophobby, je bent lekker buiten bezig, en soms vind je wat bijzonders.......Naar militaria zoek ik niet, Ik richt mij voornamelijk op oudere vondsten, van romeins tot 18e eeuws.

In de bijna vijf jaar dat ik zoek heb ik diverse romeinse voorwerpen gevonden hier in Nederland, maar ook middeleeuws en het meest 17e en 18e eeuwse voorwerpen.

Het probleem met deze hobby is vaak, dat je geen goeie zoekplekken weet te vinden. Je kunt bijv, toestemming aan een boer vragen om op zijn akker te mogen zoeken. Vaak mag het wel, maar dan is nog maar de vraag of je er wat kunt vinden.

Er gaat een hoop tijd zitten in het vinden van goeie zoekplekken. Je kunt oude landkaarten raadplegen, maar ook eerst kijken op een akker of er oude potscherven liggen.

Vroeger werden sommige akkers bemest met stadsafval, vandaar dat je soms scherven ziet liggen op akkers. Als die er liggen, dan maak je vrijwel zeker kans op metaalvondsten als oude muntjes en andere voorwerpen.
Voor een goeie nachtrust mag je mij wakker maken, want ik slaap nogal slecht....
pi_42254400
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 02:16 schreef Hanekrooi het volgende:

[..]

Ik zoek nu bijna een jaar of vijf met een metaaldetector. Ik vind het echt een tophobby, je bent lekker buiten bezig, en soms vind je wat bijzonders.......Naar militaria zoek ik niet, Ik richt mij voornamelijk op oudere vondsten, van romeins tot 18e eeuws.

In de bijna vijf jaar dat ik zoek heb ik diverse romeinse voorwerpen gevonden hier in Nederland, maar ook middeleeuws en het meest 17e en 18e eeuwse voorwerpen.

Het probleem met deze hobby is vaak, dat je geen goeie zoekplekken weet te vinden. Je kunt bijv, toestemming aan een boer vragen om op zijn akker te mogen zoeken. Vaak mag het wel, maar dan is nog maar de vraag of je er wat kunt vinden.

Er gaat een hoop tijd zitten in het vinden van goeie zoekplekken. Je kunt oude landkaarten raadplegen, maar ook eerst kijken op een akker of er oude potscherven liggen.

Vroeger werden sommige akkers bemest met stadsafval, vandaar dat je soms scherven ziet liggen op akkers. Als die er liggen, dan maak je vrijwel zeker kans op metaalvondsten als oude muntjes en andere voorwerpen.
Pics!!!
pi_42256096
Ik liep vandaag door de Aldi en zag dat ze daar in de aanbieding waren. Naar de prijs heb ik niet gekeken. Ik dacht er alleen toevallig weer aan toen ik dit topic zag. Ik heb er verder geen notie van de kwaliteit van dat aangeboden apparaat, maar misschien is het een tip voor een beginnende zoeker.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_42257760
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 02:16 schreef Hanekrooi het volgende:

[..]

Ik zie nooit scherven op akkersliggen
Welke detector heb je? Wat vind je ervan? Wat is je beste vonst tot nu toe?
Idd is het lastig om goede zoekplekken te vinden....hoe weet je of je niet iets vindt onder een weiland? Je kan toch moeilijk op elk weiland dat je ziet gaan zoeken

Op oude landkaarten kijken is wel een goeie, alleen waar haal je die kaarten vandaan?
Op welke terreinen zoek je meestal? Weilanden en bermen (gras), strand (zand), stortplaatsen (puin}? Met welke detector ben je begonnen? Zit je ook op een club? Zoek je alleen of samen met een vriend?
Heb je nog slechte ervaringen meegemaakt (met boeren ofzo)?

Waar ik woon is heel veel gras (parken, weilanden, bermen enz.) Valt daar iets te vinden? Lijkt me sterk
Hoe ben je begonnen met de hobby? Heb je eerst info gehaald, boeken gelezen, detectoramateurs gesproken? Of heb je gelijk een detector gekocht bij een zaak en ben je begonnen met zoeken
Heb je nog tips voor beginnende zoekers?

Misschien kan je deze site nog gebruiken?

[ Bericht 4% gewijzigd door DeHovenier op 30-09-2006 14:36:26 ]
pi_42257816
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:45 schreef BlackSheep het volgende:
Ik liep vandaag door de Aldi en zag dat ze daar in de aanbieding waren. Naar de prijs heb ik niet gekeken. Ik dacht er alleen toevallig weer aan toen ik dit topic zag. Ik heb er verder geen notie van de kwaliteit van dat aangeboden apparaat, maar misschien is het een tip voor een beginnende zoeker.
Ik heb op dit moment geen Aldi-folder, en op de site staat geen aanbieding voor een detector

edit
en hier staat het ook nergens.

edit2
Toch wel
quote:
week 32 - 09 augustus 2006: Videodeur intercom ¤ 69.99 ; Lasapparaat ¤ 59.99 ; Cirkelzaagtafel ¤ 49.99 ; Metaaldetector ¤ 49.99 ; Binnenhuisalarm ¤ 39.99 ; Multi-elektrozaag ¤ 29.99 ; Werkbank-slijpmachine ¤ 19.99 ; Badkamerset 2-delig ¤ 14.99 ; Draadloze mobiele deurbel ¤ 9.99 ; Deurkruk garnituur ¤ 7.99 ; 100-Delige universele bitset ¤ 7.99 ; Radiocontrolled wekker ¤ 6.99 ; Douchegordijn ¤ 5.49 ; Badhanddoek 2 stuks ¤ 5.49 ; Rubber antislip mat voor bad/douche ¤ 4.49 ; Sedum of succulenten arrangement ¤ 3.99 ; Gastendoekjes 3 stuks ¤ 2.99 ; Washandjes 6 stuks ¤ 2.99 ; 2 Micro vezeldoekjes ¤ 1.39 ; Badkamerreiniger ¤ 1.29 ; Handdoekhaken ¤ 1.19.
Maar dat was in augustus

[ Bericht 22% gewijzigd door DeHovenier op 30-09-2006 14:46:12 ]
pi_42261295
ik heb enige tijd terug hier een topic over geopend in C&H, hier zijn zo te zien meer reacties.
Ik richt me vooral op WWII en dan de Ardennen en het Hurtgenwald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')