abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59712686
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zou als starter een andere manier zoeken, het is en blijft echt iets voor studenten
maar waarom dan, financieel gezien?
pi_59713159
Loller, 250.000 voor 40m2?

Ga gewoon naar Amerika en neem deze voor 399.999 USD (=250.000 EUR met 1.57). 4 slaapkamers, 4 badkamers, zwembad, grote keuken, etc....

Of hoorde ik 10m2 voor 60.000 ? Ga dan gewoon hier wonen voor 60.000 EUR

jammer dat het alleen wat lastig is om binnen te komen
  donderdag 26 juni 2008 @ 20:31:25 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_59714028
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:33 schreef Timmai het volgende:

[..]

maar waarom dan, financieel gezien?
Is meer een gevoelskwestie denk ik. Maar ik zelf zou dan een flatje kopen of in een dorp om de stad heen waar het goedkoper is. Ik vind het gewoon echt iets voor studenten. Als ik zou werken zou ik niet meer in een studentenstudio willen wonen
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:17:56 #129
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_59717526
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Wie zegt dat het voor een nog hogere prijs moet, je kunt ook gewoon voor dezelfde prijs verkopen als je wilt. Niemand die je verplicht om de prijs te verhogen. Waar mensen uiteindelijk naar kijken is naar de maandlasten, en als die maandlasten relatief laag zijn zal er altijd een markt voor zijn.

En een fok!-user (VoreG uit dit topic heeft zijn studio in één maand verkocht, dus even snel als je maand opzegtermijn bij een huurkamer
tuurlijk je kan het voor dezelfde prijs verkopen maar dan moet je wel flink geld toeleggen.
De maandlasten blijven niet laag als de prijs steeds omhoog moet. En zeker niet als de rente blijft stijgen,

Maar goed hou jij lekker jezelf en anderen voor de gek. Vooral doen zou ik zeggen.
reach out and touch faith
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:16:25 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_59719591
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:17 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

tuurlijk je kan het voor dezelfde prijs verkopen maar dan moet je wel flink geld toeleggen.
De maandlasten blijven niet laag als de prijs steeds omhoog moet. En zeker niet als de rente blijft stijgen,

Maar goed hou jij lekker jezelf en anderen voor de gek. Vooral doen zou ik zeggen.
Hoezo leg je geld toe als je het voor dezelfde prijs verkoopt? Je lost dan toch gewoon je hypotheek af, en je houdt geen schuld over.

De rente stijgt helemaal niet, de prognose is zelfs dat die het komende jaar nog 0.5% daalt. Huidige rente is ongeveer 4.8%. Sowieso is stijgende rente niet meer van invloed op je maandlasten op het moment dat je het gekocht hebt, aangezien je je rente gewoon 5 jaar vast zet.

En je hoeft me niet te overtuigen. Even ter informatie, ik zit al bijna 2.5 jaar in een koopstudio. Heb lage maandlasten en zit er prima
  zaterdag 28 juni 2008 @ 13:07:10 #131
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_59751589
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:16 schreef Blik het volgende:

[..]
Hoezo leg je geld toe als je het voor dezelfde prijs verkoopt? Je lost dan toch gewoon je hypotheek af, en je houdt geen schuld over.
zie maandlasten demper
quote:
De rente stijgt helemaal niet, de prognose is zelfs dat die het komende jaar nog 0.5% daalt. Huidige rente is ongeveer 4.8%. Sowieso is stijgende rente niet meer van invloed op je maandlasten op het moment dat je het gekocht hebt, aangezien je je rente gewoon 5 jaar vast zet.
knap dat jij weet wat de rente doet de komende tijd.
quote:
En je hoeft me niet te overtuigen. Even ter informatie, ik zit al bijna 2.5 jaar in een koopstudio. Heb lage maandlasten en zit er prima
ik probeer alleen andere te behoeden om die fout te maken
  zaterdag 28 juni 2008 @ 14:55:19 #132
62913 Blik
The one and Only!
pi_59753653
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 13:07 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

zie maandlasten demper
die maandlastendemper is een lening van koopstudio, die heeft helemaal niks te maken met de kosten van je studio. Sterker nog, volgens mij zit die maandlastendemper al in je koopprijs. Dus als je de studio voor hetzelfde bedrag verkoopt zit daar ook weer die maandlastendemper in.
quote:
[..]

knap dat jij weet wat de rente doet de komende tijd.
idem

(prognoses voor rente over 1 jaar zeggen dat de rente ongeveer 0.5% gaat dalen. Vanaf 2007 is de rente ook ongeveer 1% gedaald (bron: ww.wegwijs.nl). Ik zie jouw bron die zegt dat de rente gaat stijgen graag tegemoet)
quote:
[..]

ik probeer alleen andere te behoeden om die fout te maken
Zoals al eerder gezegd in dit topic, ik stuur je wel een pm als ik mijn studio verkocht heb met 10.000 euro winst. Zie ook VoreG, die zijn studio met een flinke winst verkocht heeft. Zolang de huizenprijzen stijgen zal de waarde van studio's ook stijgen
  zaterdag 28 juni 2008 @ 15:56:22 #133
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_59754763
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 14:55 schreef Blik het volgende:

[..]

die maandlastendemper is een lening van koopstudio, die heeft helemaal niks te maken met de kosten van je studio. Sterker nog, volgens mij zit die maandlastendemper al in je koopprijs. Dus als je de studio voor hetzelfde bedrag verkoopt zit daar ook weer die maandlastendemper in.
[..]
goed lezen
quote:
Zoals al eerder gezegd in dit topic, ik stuur je wel een pm als ik mijn studio verkocht heb met 10.000 euro winst. Zie ook VoreG, die zijn studio met een flinke winst verkocht heeft. Zolang de huizenprijzen stijgen zal de waarde van studio's ook stijgen
zo te horen heb jij er zelf een belang bij als mensen blijven geloven in koopstudio
pi_59755786
Dit is gewoon zo duidelijk een bubbel.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 16:59:56 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_59755899
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 15:56 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

goed lezen
[..]

zo te horen heb jij er zelf een belang bij als mensen blijven geloven in koopstudio
doe jij maar eens goed lezen hoe het allemaal in elkaar zit. Een maandlastendemper is een lening via koopstudio. En tuurlijk heb ik er belang bij. Maar hoe sommigen (onwetenden) hier de situatie schetsen is gewoon enorme onzin. Ik heb zelf een studio en ik denk dat ik een iets beter beeld kan geven van de kosten van een studio dan iemand die de site heeft bekeken en wat reacties hier gelezen heeft.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 17:00:50 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_59755914
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 16:54 schreef Xith het volgende:
Dit is gewoon zo duidelijk een bubbel.
Het is een bubbel die zal blijven bestaan totdat de woningnood in steden als Utrecht en Amsterdam is opgelost.
pi_59769842
zulke toffe regelingen klinken erg Amerikaans, maar dan van vóór de kredietcrisis

'tja, als we in je hypotheek meenemen dat je salaris gaat stijgen & de waarde van woningen blijven stijgen, dan kun je in eens wel een huis kopen, terwijl je eigenlijk niet eens het geld hebt om een woning te huren'
pi_59945645
inmiddels heb ik alle 6 pagina's van dit toppic door gespit.
ik ben opzoek naar woonruimte in amsterdam, ik wil liever niet in een studentehuis of op kamers gaan wonen, omdat ik fulltime ga werken of een deeltijdstudie ga volgen en de rest van de tijd dus ga werken.
ik kwam dus op de site van koopstudio terecht en ben mogelijk geintereseerd in deze studio http://www.koopstudio.nl/(...)sartstraat%2030-hs/2
het klinkt zeer aantrekkelijk en ik ga woensdag a.s naar de informatieavond in amsterdam, maar natuurlijk ben ik wel gaan twijfelen na het lezen van alle reacties hier, want is het idd niet interesanter om mijn ouder wat te laten kopen en ik aan hun p/m huur betaal. finacien geen probleem.
ik ga in de stad werken en ben veel onderweg op de fiets voor mijn werk in de binnenstad, dus de locatie van deze studio zou perfect zijn voor mij.
ik ben overigens 21 en niet van plan er langer dan waarschijnlijk 3 jaar te gaan wonen.

wat vinden jullie?

[ Bericht 7% gewijzigd door marloezzke op 07-07-2008 12:49:43 ]
  maandag 7 juli 2008 @ 12:52:27 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_59945819
Je kunt toch ook via koopstudio de studio kopen van je ouders' geld. Betaal je alsnog huur aan je ouders. Ik heb ook niks te maken met de ABN Amro, en dat wil ik ook helemaal niet.
pi_59945840
Het is tegenwoordig de Rabobank trouwens waar ze mee samenwerken, of is dat per stad verschillend?
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  maandag 7 juli 2008 @ 12:56:09 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_59945891
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:53 schreef LastRequest het volgende:
Het is tegenwoordig de Rabobank trouwens waar ze mee samenwerken, of is dat per stad verschillend?
weet ik niet, zou best kunnen. Maakt in principe ook niet zoveel uit
pi_59946418
ik bedoelde eigenlijk meer of het interesanter is om ipv bij koopstudio te kopen, wat anders te kopen beetje onduidelijk geformuleerd.

kun je de studio's van koopstudio ook meteen kopen zegmaar dus het totale bedrag ineens?
  maandag 7 juli 2008 @ 13:46:19 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_59947080
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:18 schreef marloezzke het volgende:
ik bedoelde eigenlijk meer of het interesanter is om ipv bij koopstudio te kopen, wat anders te kopen beetje onduidelijk geformuleerd.

kun je de studio's van koopstudio ook meteen kopen zegmaar dus het totale bedrag ineens?
Je moet een studio in één keer kopen, het is niet zo dat je die studio's huurt(vandaar ook KOOPstudio natuurlijk). Dat kan dmv een hypotheek bij de Rabobank met je ouders als borg, maar je ouders zouden zelf ook de studio kunnen kopen, dan betaal je de rente aan je ouders

En als jij een leuker beter en voornamelijk goedkoper appartementje kan vinden in Amsterdam dan via koopstudio moet je dat natuurlijk zeker doen. Echter verdien je de kosten koper die je betaald in 3 jaar niet terug.
pi_59947537
ja dat snap ik, maar je hebt dus maandlasten omdat je een hypotheek neemt, ik heb het over het totale bedrag ineens zonder hypotheek zeg maar. er wordt vanuit gegaan hierbij dat je een hypotheek nodig hebt om het te kunnen betalen, maar wat als je die eigenlijk niet nodig hebt, kan dat ook via koopstudio.
pi_59947662
en wat ik me dus afvraag wat zijn de voordelen van een woning kopen via koopstudio ten opzichte van een "normale" normale woning kopen via makelaar?
  maandag 7 juli 2008 @ 14:30:41 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_59948119
Als jouw ouders in één keer een studio contant af kunnen rekenen kan dat uiteraard. Zolang de verkopers hun geld maar krijgen.

Voordeel van via koopstudio kopen is dat de maandlasten relatief gezien een stuk lager liggen dan als je op de huizenmarkt iets zou kopen. Vaak krijg je een studio met eigen badkamer, keuken. Vooral in steden waar de huurprijzen erg hoog zijn zoals in Amsterdam en Utrecht (10 m2 voor 350 per maand) loont het om een studio te kopen. Hij stijgt in waarde en je betaald relatief weinig voor een grote ruimte met eigen voorzieningen.
pi_59951738
het gaat er bij mij niet in dat je dat huis voor die prijs kunt kopen

ergens zit een enorme adder in het gras
pi_59952046
over welk huis heb je het?
  maandag 7 juli 2008 @ 18:25:25 #149
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_59953330
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:30 schreef Blik het volgende:
Als jouw ouders in één keer een studio contant af kunnen rekenen kan dat uiteraard. Zolang de verkopers hun geld maar krijgen.

Voordeel van via koopstudio kopen is dat de maandlasten relatief gezien een stuk lager liggen dan als je op de huizenmarkt iets zou kopen. Vaak krijg je een studio met eigen badkamer, keuken. Vooral in steden waar de huurprijzen erg hoog zijn zoals in Amsterdam en Utrecht (10 m2 voor 350 per maand) loont het om een studio te kopen. Hij stijgt in waarde en je betaald relatief weinig voor een grote ruimte met eigen voorzieningen.
Volgens mij werk jij bij koopstudio ofzo!?!!?!?

• Maandlasten zijn afhankelijk van de rente icm hypotheek of koopsom.
  • Waardestijging is niet gegarandeerd;De studio kan ook dalen in waarde
  • Je betaald relatief VEEL voor een kleine ruimte (vergelijk de koopprijs maar eens per m2)

Al het zogenaamde voordeel is gebaseerd op een waardestijging die niet te voorspellen is. Zeker in deze tijd waarbij in de landen om ons heen steeds meer huizenmarkten in elkaar storten. Al het risico ligt echter aan de kant van de koper en niet bij koopstudio.
  • reach out and touch faith
      maandag 7 juli 2008 @ 19:25:33 #150
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59954519
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 18:25 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Volgens mij werk jij bij koopstudio ofzo!?!!?!?

• Maandlasten zijn afhankelijk van de rente icm hypotheek of koopsom.
  • Waardestijging is niet gegarandeerd;De studio kan ook dalen in waarde
  • Je betaald relatief VEEL voor een kleine ruimte (vergelijk de koopprijs maar eens per m2)

Al het zogenaamde voordeel is gebaseerd op een waardestijging die niet te voorspellen is. Zeker in deze tijd waarbij in de landen om ons heen steeds meer huizenmarkten in elkaar storten. Al het risico ligt echter aan de kant van de koper en niet bij koopstudio.
  • Waarom zegt iedereen dat toch, ik heb zelf een koopstudio. Ik werk er niet voor

Maandlasten zijn idd afhankelijk van de rente, vergelijk de maandlasten van een studio maar eens met een gemiddelde huurkamer in steden als Utrecht of Amsterdam. 350 a 400 euro voor een klein rotkamertje van 10 m2 betaal je al snel in de populaire buurten. Daarom betaal je relatief weinig voor je kamer als je naar maandlasten kijkt. Als ik mezelf als voorbeeld neem, betaal ik 480 euro incl. met 2 personen. Dus 240 euro per maand, voor 40 m2. Dan heb ik ook nog een eigen badkamer, aparte slaapkamer en aparte keuken.

Tuurlijk is waardestijging niet gegarandeerd, maar zolang de huizenprijzen stijgen zullen de studio's ook in waarde stijgen. VoreG uit dit topic heeft zijn studio met 20.000 euro winst verkocht. Als er geen waardestijging is heb je alsnog relatief goedkoper geleefd dan een huurappartementje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')