maar waarom dan, financieel gezien?quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou als starter een andere manier zoeken, het is en blijft echt iets voor studenten
Is meer een gevoelskwestie denk ik. Maar ik zelf zou dan een flatje kopen of in een dorp om de stad heen waar het goedkoper is. Ik vind het gewoon echt iets voor studenten. Als ik zou werken zou ik niet meer in een studentenstudio willen wonenquote:
tuurlijk je kan het voor dezelfde prijs verkopen maar dan moet je wel flink geld toeleggen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Wie zegt dat het voor een nog hogere prijs moet, je kunt ook gewoon voor dezelfde prijs verkopen als je wilt. Niemand die je verplicht om de prijs te verhogen. Waar mensen uiteindelijk naar kijken is naar de maandlasten, en als die maandlasten relatief laag zijn zal er altijd een markt voor zijn.
En een fok!-user (VoreG uit dit topic heeft zijn studio in één maand verkocht, dus even snel als je maand opzegtermijn bij een huurkamer
Hoezo leg je geld toe als je het voor dezelfde prijs verkoopt? Je lost dan toch gewoon je hypotheek af, en je houdt geen schuld over.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:17 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
tuurlijk je kan het voor dezelfde prijs verkopen maar dan moet je wel flink geld toeleggen.
De maandlasten blijven niet laag als de prijs steeds omhoog moet. En zeker niet als de rente blijft stijgen,
Maar goed hou jij lekker jezelf en anderen voor de gek. Vooral doen zou ik zeggen.
zie maandlasten demperquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoezo leg je geld toe als je het voor dezelfde prijs verkoopt? Je lost dan toch gewoon je hypotheek af, en je houdt geen schuld over.
knap dat jij weet wat de rente doet de komende tijd.quote:De rente stijgt helemaal niet, de prognose is zelfs dat die het komende jaar nog 0.5% daalt. Huidige rente is ongeveer 4.8%. Sowieso is stijgende rente niet meer van invloed op je maandlasten op het moment dat je het gekocht hebt, aangezien je je rente gewoon 5 jaar vast zet.
ik probeer alleen andere te behoeden om die fout te makenquote:En je hoeft me niet te overtuigen. Even ter informatie, ik zit al bijna 2.5 jaar in een koopstudio. Heb lage maandlasten en zit er prima
die maandlastendemper is een lening van koopstudio, die heeft helemaal niks te maken met de kosten van je studio. Sterker nog, volgens mij zit die maandlastendemper al in je koopprijs. Dus als je de studio voor hetzelfde bedrag verkoopt zit daar ook weer die maandlastendemper in.quote:
idemquote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:07 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
knap dat jij weet wat de rente doet de komende tijd.
Zoals al eerder gezegd in dit topic, ik stuur je wel een pm als ik mijn studio verkocht heb met 10.000 euro winst. Zie ook VoreG, die zijn studio met een flinke winst verkocht heeft. Zolang de huizenprijzen stijgen zal de waarde van studio's ook stijgenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:07 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
ik probeer alleen andere te behoeden om die fout te maken
goed lezenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:55 schreef Blik het volgende:
[..]
die maandlastendemper is een lening van koopstudio, die heeft helemaal niks te maken met de kosten van je studio. Sterker nog, volgens mij zit die maandlastendemper al in je koopprijs. Dus als je de studio voor hetzelfde bedrag verkoopt zit daar ook weer die maandlastendemper in.
[..]
zo te horen heb jij er zelf een belang bij als mensen blijven geloven in koopstudioquote:Zoals al eerder gezegd in dit topic, ik stuur je wel een pm als ik mijn studio verkocht heb met 10.000 euro winst. Zie ook VoreG, die zijn studio met een flinke winst verkocht heeft. Zolang de huizenprijzen stijgen zal de waarde van studio's ook stijgen
doe jij maar eens goed lezen hoe het allemaal in elkaar zit. Een maandlastendemper is een lening via koopstudio. En tuurlijk heb ik er belang bij. Maar hoe sommigen (onwetenden) hier de situatie schetsen is gewoon enorme onzin. Ik heb zelf een studio en ik denk dat ik een iets beter beeld kan geven van de kosten van een studio dan iemand die de site heeft bekeken en wat reacties hier gelezen heeft.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:56 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
goed lezen
[..]
zo te horen heb jij er zelf een belang bij als mensen blijven geloven in koopstudio
Het is een bubbel die zal blijven bestaan totdat de woningnood in steden als Utrecht en Amsterdam is opgelost.quote:
weet ik niet, zou best kunnen. Maakt in principe ook niet zoveel uitquote:Op maandag 7 juli 2008 12:53 schreef LastRequest het volgende:
Het is tegenwoordig de Rabobank trouwens waar ze mee samenwerken, of is dat per stad verschillend?
Je moet een studio in één keer kopen, het is niet zo dat je die studio's huurt(vandaar ook KOOPstudio natuurlijk). Dat kan dmv een hypotheek bij de Rabobank met je ouders als borg, maar je ouders zouden zelf ook de studio kunnen kopen, dan betaal je de rente aan je oudersquote:Op maandag 7 juli 2008 13:18 schreef marloezzke het volgende:
ik bedoelde eigenlijk meer of het interesanter is om ipv bij koopstudio te kopen, wat anders te kopen beetje onduidelijk geformuleerd.
kun je de studio's van koopstudio ook meteen kopen zegmaar dus het totale bedrag ineens?
Volgens mij werk jij bij koopstudio ofzo!?!!?!?quote:Op maandag 7 juli 2008 14:30 schreef Blik het volgende:
Als jouw ouders in één keer een studio contant af kunnen rekenen kan dat uiteraard. Zolang de verkopers hun geld maar krijgen.
Voordeel van via koopstudio kopen is dat de maandlasten relatief gezien een stuk lager liggen dan als je op de huizenmarkt iets zou kopen. Vaak krijg je een studio met eigen badkamer, keuken. Vooral in steden waar de huurprijzen erg hoog zijn zoals in Amsterdam en Utrecht (10 m2 voor 350 per maand) loont het om een studio te kopen. Hij stijgt in waarde en je betaald relatief weinig voor een grote ruimte met eigen voorzieningen.
Waarom zegt iedereen dat toch, ik heb zelf een koopstudio. Ik werk er niet voorquote:Op maandag 7 juli 2008 18:25 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Volgens mij werk jij bij koopstudio ofzo!?!!?!?Maandlasten zijn afhankelijk van de rente icm hypotheek of koopsom. Waardestijging is niet gegarandeerd;De studio kan ook dalen in waarde Je betaald relatief VEEL voor een kleine ruimte (vergelijk de koopprijs maar eens per m2)
Al het zogenaamde voordeel is gebaseerd op een waardestijging die niet te voorspellen is. Zeker in deze tijd waarbij in de landen om ons heen steeds meer huizenmarkten in elkaar storten. Al het risico ligt echter aan de kant van de koper en niet bij koopstudio.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |