Misschien omdat veel toko's van kleine zelfstandigen zijn en geen prijzenoorlog voeren? Want misschien zijn sommige producten iets duurder dan in de toko (al is dat niet altijd het geval), denk er ook aan dat de supermarkt alleen de gangbare producten heeft en je altijd in de toko moet zijn voor de meer exotische producten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:07 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik was vanmiddag de toko eens aan het uitkammen maar waarom is alles daar veel duurder dan in de supermarkt? En dan heb ik het over dezelfde producten.
Kijk, dat bedoel ik! Die ABC ketchap manis is volgens mij zo goed vanwege de hoeveelheid gula djawa (palmsuiker) die ze erin kwakken. Als je dus wat mindere ketchap manis zou hebben, dan kun je dat compenseren door wat extra gula djawa toe te voegen.quote:ABC (ketjap) zag ik ook staan heb het niet gekocht ik heb net een liter, het zat in een plastic olie fles, zeker een liter. Dat was nou weer niet duur daar.
Ze hadden er wel veel lekkere dingen mmmmmm
Liever niet, daar had ik al Nederlands voedsel voor.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:34 schreef SiGNe het volgende:
Haal bij een Indiaas restaurant maar eens een flink hete madras curry, dan ben je blij dat het is aangepast aan de Nederlandse smaak.
En "de nederlandse keuken" (voor zover je daar over kan spreken) is saaaaaaai.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Liever niet, daar had ik al Nederlands voedsel voor.
Misschien moet je je wat meer in de Nederlandse keuken verdiepen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:43 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
En "de nederlandse keuken" (voor zover je daar over kan spreken) is saaaaaaai.
Het enige wat 'wij' zo'n beetje doen is groenten door aardappelen heen prakken en er dan een stuk rookworst naast leggen.
De reden om dit soort dingen te koken is juist om zo min mogelijk van die nederlandse troep te eten.
ja hoor, kun je gewoon bij de toko halen. Is te vinden als gula jawa, gula bali of vragen naar palmsuiker. Echt lekker spul, voor in Indonesische (gestoomd) gebakjes e.d.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:14 schreef kabouter.muts het volgende:
En dat is ook te koop in de toko? (gula djawa)
Ik ben wel eens op zo'n suikerrietplantage geweest in Jamaica.
![]()
Nou, ik zou zeggen: geef eens wat voorbeelden van echt lekker Nederlands eten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Misschien moet je je wat meer in de Nederlandse keuken verdiepen.
Dat verkoopt beter.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af waarom de fabrikanten altijd producten op de markt moeten brengen die aangepast zijn "aan de nederlandse smaak"
Jij bent dan blijkbaar iemand met een verfijndere smaak.quote:Als ik bij een chineese familie eet vindt ik dat het lekkerst als het juist niet dat geval is, zo ook surinaams, tunesisch, turks, italiaans, indisch, japans.
Dat is op zijn lekkerst als het authentiek is, en niet aangepast..
Maar overal waar je komt wordt het eten aangepast.
Waarom? Mensen weten helemaal niet hoe het hoort te smaken, dus waarom moeilijk doen met aanpassen?
Ik snap niet dat je dit snobisme noemtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:39 schreef Angeles het volgende:
Eens. Ik snap dat snobisme ook nooit zo goed. Ik vind het leuk om dingen zelf te maken en om bij een Thais of Indiaas restaurant te eten en inderdaad, het smaakt dan anders dan uit zo'n pak. Maar ik vind Kip Tandoori van Knorr ook best lekker.
Ik wel. Er wordt vaak geredeneerd van: "Ik eet die chemische troep uit dozen niet. Ik wil alleen échte ingredienten. Die nepzooi blief ik niet"quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je dit snobisme noemt
Nee, dat is geen snobisme, maar ik kan me voorstellen dat rashollanders die alles plat willen maken dat zijn kop boven het maaiveld uitsteekt daar problemen mee hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik wel. Er wordt vaak geredeneerd van: "Ik eet die chemische troep uit dozen niet. Ik wil alleen échte ingredienten. Die nepzooi blief ik niet"
Dat is mijns inziens toch snobisme te noemen.
Wat een onzin. Maar je neus ophalen voor iets dat minder is, is hét kenmerk van snobisme.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is geen snobisme, maar ik kan me voorstellen dat rashollanders die alles plat willen maken dat zijn kop boven het maaiveld uitsteekt daar problemen mee hebben.
Confirmeren en je kop houden, al smaakt het voor geen meter?
Dat gaat niet voor iedereen op, want ik gebruik Knorr-pakken zelden en ben over het algemeen juist gek op kokkerellen en uitproberen. Maar ik haal niet mijn neus op voor Knorr-pakken, als ik bij een ander eet en die heeft dat in huis gehaald smaakt het me prima.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, dat is geen snobisme, maar ik kan me voorstellen dat rashollanders die alles plat willen maken dat zijn kop boven het maaiveld uitsteekt daar problemen mee hebben.
Confirmeren en je kop houden, al smaakt het voor geen meter?
Dat is qua zoute ketjap de beste, overigens is dit wel een echt prodict. Word wel gemaakt in Nederland (hoogezand als ik het goed heb) maar door Japanners.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:19 schreef aidyl het volgende:
Wat ik echt smerig vind is de sojasaus van Kikoman (hier ook wel KLikoman genoemd) bah bah
... *en* ge-exporteerd naar andere landen. Toen ik enkele maanden terug in Frankrijk bij een Japans restaurant at, stond er netjes op elke tafel een flesje Kikoman - uit Nederland.quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:43 schreef Sjoepa het volgende:
[..]
Dat is qua zoute ketjap de beste, overigens is dit wel een echt prodict. Word wel gemaakt in Nederland (hoogezand als ik het goed heb) maar door Japanners.
Dan is dat dus japanse sojasaus.quote:Op woensdag 1 maart 2006 03:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
... *en* ge-exporteerd naar andere landen. Toen ik enkele maanden terug in Frankrijk bij een Japans restaurant at, stond er netjes op elke tafel een flesje Kikoman - uit Nederland.
En dan is het dus geen ketjap. Ketjap is indonesisch. Japanse sojasaus is heel anders dan indonesische en chinese sojasaus, het heeft ook een heel eigen geur. In Japanse sojasaus zit nl. ook tarwe.quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:43 schreef Sjoepa het volgende:
Dat is qua zoute ketjap de beste, overigens is dit wel een echt prodict. Word wel gemaakt in Nederland (hoogezand als ik het goed heb) maar door Japanners.
Sterk, ik zag niet dat we het over Ketjap haddenquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dan is dat dus japanse sojasaus.
[..]
En dan is het dus geen ketjap. Ketjap is indonesisch. Japanse sojasaus is heel anders dan indonesische en chinese sojasaus, het heeft ook een heel eigen geur. In Japanse sojasaus zit nl. ook tarwe.
Yuk... je wilt toch niet zeggen dat je die blokjes of schiijfjes in stukjes snijdt en in je mond stopt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:54 schreef krakkemieke het volgende:
Gula djawa in blokjes is ook lekker, in gerechten met sambal/ peper!
(Of als snoep)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |