abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35435960
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:07 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik was vanmiddag de toko eens aan het uitkammen maar waarom is alles daar veel duurder dan in de supermarkt? En dan heb ik het over dezelfde producten.
Misschien omdat veel toko's van kleine zelfstandigen zijn en geen prijzenoorlog voeren? Want misschien zijn sommige producten iets duurder dan in de toko (al is dat niet altijd het geval), denk er ook aan dat de supermarkt alleen de gangbare producten heeft en je altijd in de toko moet zijn voor de meer exotische producten.
quote:
ABC (ketjap) zag ik ook staan heb het niet gekocht ik heb net een liter, het zat in een plastic olie fles, zeker een liter. Dat was nou weer niet duur daar.
Ze hadden er wel veel lekkere dingen mmmmmm
Kijk, dat bedoel ik! Die ABC ketchap manis is volgens mij zo goed vanwege de hoeveelheid gula djawa (palmsuiker) die ze erin kwakken. Als je dus wat mindere ketchap manis zou hebben, dan kun je dat compenseren door wat extra gula djawa toe te voegen.
pi_35436043
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 00:34 schreef SiGNe het volgende:
Haal bij een Indiaas restaurant maar eens een flink hete madras curry, dan ben je blij dat het is aangepast aan de Nederlandse smaak.
Liever niet, daar had ik al Nederlands voedsel voor.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:43:46 #78
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_35437759
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Liever niet, daar had ik al Nederlands voedsel voor.
En "de nederlandse keuken" (voor zover je daar over kan spreken) is saaaaaaai.

Het enige wat 'wij' zo'n beetje doen is groenten door aardappelen heen prakken en er dan een stuk rookworst naast leggen.

De reden om dit soort dingen te koken is juist om zo min mogelijk van die nederlandse troep te eten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_35438752
En dat is ook te koop in de toko? (gula djawa)
Ik ben wel eens op zo'n suikerrietplantage geweest in Jamaica.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:43:52 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35439520
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:43 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

En "de nederlandse keuken" (voor zover je daar over kan spreken) is saaaaaaai.

Het enige wat 'wij' zo'n beetje doen is groenten door aardappelen heen prakken en er dan een stuk rookworst naast leggen.

De reden om dit soort dingen te koken is juist om zo min mogelijk van die nederlandse troep te eten.
Misschien moet je je wat meer in de Nederlandse keuken verdiepen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35441586
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:14 schreef kabouter.muts het volgende:
En dat is ook te koop in de toko? (gula djawa)
Ik ben wel eens op zo'n suikerrietplantage geweest in Jamaica.
ja hoor, kun je gewoon bij de toko halen. Is te vinden als gula jawa, gula bali of vragen naar palmsuiker. Echt lekker spul, voor in Indonesische (gestoomd) gebakjes e.d.
pi_35441979
Palmsuiker kun je in vaste vorm of als siroop kopen. Die siroop is geweldig lekker bij ijs of vanillevla!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:26:11 #83
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_35442699
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Misschien moet je je wat meer in de Nederlandse keuken verdiepen.
Nou, ik zou zeggen: geef eens wat voorbeelden van echt lekker Nederlands eten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_35452888
O ja, ik heb toch iets van Inproba: zo'n potje gehakte knoflook. Vind ik superhandig. Ik moet ook altijd even aan het potje ruiken als ik bezig ben, ruikt zo lekker.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:57:24 #85
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_35453105
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 00:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af waarom de fabrikanten altijd producten op de markt moeten brengen die aangepast zijn "aan de nederlandse smaak"
Dat verkoopt beter.
Zo zijn er veel 'pittige' gerechten te krijgen in NL. Maar als ik het iets smaakt het bijna zoet terwijl andere mensen aan tafel naar een glas water grijpen.
quote:
Als ik bij een chineese familie eet vindt ik dat het lekkerst als het juist niet dat geval is, zo ook surinaams, tunesisch, turks, italiaans, indisch, japans.
Dat is op zijn lekkerst als het authentiek is, en niet aangepast..
Maar overal waar je komt wordt het eten aangepast.
Waarom? Mensen weten helemaal niet hoe het hoort te smaken, dus waarom moeilijk doen met aanpassen?
Jij bent dan blijkbaar iemand met een verfijndere smaak.
Dat heb je ook met 'kunst'. De meeste schilderijen vind ik geen reet aan, maar een kunstkenner wordt nat tussen de benen en noemt mij een cultuurbarbaar. Tja.

Ik vind dat je moet eten wat je lekker vind. Ik vind Knorr pakken net zo lekker als 'echt' eten. Eigenlijk komt dat gewoon omdat die pakken een ANDERE smaak hebben.
Kip Tandoori bijvoorbeeld. Smaakt totaal niet als échte kip tandoori. Maar die vergelijking trek ik ook niet. Het smaakt gewoon ANDERS.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_35456529
Eens. Ik snap dat snobisme ook nooit zo goed. Ik vind het leuk om dingen zelf te maken en om bij een Thais of Indiaas restaurant te eten en inderdaad, het smaakt dan anders dan uit zo'n pak. Maar ik vind Kip Tandoori van Knorr ook best lekker.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:28:44 #87
45206 Pietverdriet
pi_35460222
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:39 schreef Angeles het volgende:
Eens. Ik snap dat snobisme ook nooit zo goed. Ik vind het leuk om dingen zelf te maken en om bij een Thais of Indiaas restaurant te eten en inderdaad, het smaakt dan anders dan uit zo'n pak. Maar ik vind Kip Tandoori van Knorr ook best lekker.
Ik snap niet dat je dit snobisme noemt
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:33:13 #88
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_35460374
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je dit snobisme noemt
Ik wel. Er wordt vaak geredeneerd van: "Ik eet die chemische troep uit dozen niet. Ik wil alleen échte ingredienten. Die nepzooi blief ik niet"
Dat is mijns inziens toch snobisme te noemen.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:35:21 #89
45206 Pietverdriet
pi_35460451
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik wel. Er wordt vaak geredeneerd van: "Ik eet die chemische troep uit dozen niet. Ik wil alleen échte ingredienten. Die nepzooi blief ik niet"
Dat is mijns inziens toch snobisme te noemen.
Nee, dat is geen snobisme, maar ik kan me voorstellen dat rashollanders die alles plat willen maken dat zijn kop boven het maaiveld uitsteekt daar problemen mee hebben.
Confirmeren en je kop houden, al smaakt het voor geen meter?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:09:07 #90
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_35461807
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is geen snobisme, maar ik kan me voorstellen dat rashollanders die alles plat willen maken dat zijn kop boven het maaiveld uitsteekt daar problemen mee hebben.
Wat een onzin. Maar je neus ophalen voor iets dat minder is, is hét kenmerk van snobisme.
Mij persoonlijk maakt het geen hol uit. Zoals ik al zei: je moet eten wat je lekker vind.

Maar er is veel pretentie te vinden in culi-land. Ik zie dat niet écht als een slecht iets. Ik constateer het slecht. Maar jij steekt nu je kop in het zand als het niet bestaat.
pi_35462416
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat gaat niet voor iedereen op, want ik gebruik Knorr-pakken zelden en ben over het algemeen juist gek op kokkerellen en uitproberen. Maar ik haal niet mijn neus op voor Knorr-pakken, als ik bij een ander eet en die heeft dat in huis gehaald smaakt het me prima.

Er zullen best mensen zijn die het echt niet vinden smaken, maar ik heb wel het idee dat het voor veel mensen een statement is, zo van, kijk mij eens culinair zijn en vooral heel erg afgeven op pakjeskokers.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:35:20 #92
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35462904
Ik ga morgen weer naar de toko en zal dan eens kijken naar de ABC Ketjap en gula djawa voor over de vla
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35463606
Gula djawa in blokjes is ook lekker, in gerechten met sambal/ peper!
(Of als snoep )
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35500787
De oprichter van Inproba (Indische Produkten Baarn) is ooit begonnen bij Conimex. Hij heeft dus alle recepten van Conimex overgenomen. Dit was natuurlijk in een tijd waar je daar nog geen boetes voor kreeg. Inproba maakt trouwens meer produkten dan in de schappen van de Nederlandse supermarkten staan. Niet dat ik zo'n fan van ze ben, maar ze maken bijvoorbeeld ook spaghetti-mixen. Dat zijn dan wel de huismerken.
pi_35594143
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:19 schreef aidyl het volgende:
Wat ik echt smerig vind is de sojasaus van Kikoman (hier ook wel KLikoman genoemd) bah bah
Dat is qua zoute ketjap de beste, overigens is dit wel een echt prodict. Word wel gemaakt in Nederland (hoogezand als ik het goed heb) maar door Japanners.
  woensdag 1 maart 2006 @ 03:45:23 #96
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_35595665
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:43 schreef Sjoepa het volgende:

[..]

Dat is qua zoute ketjap de beste, overigens is dit wel een echt prodict. Word wel gemaakt in Nederland (hoogezand als ik het goed heb) maar door Japanners.
... *en* ge-exporteerd naar andere landen. Toen ik enkele maanden terug in Frankrijk bij een Japans restaurant at, stond er netjes op elke tafel een flesje Kikoman - uit Nederland.
Confidence through competence
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:14:03 #97
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_35598206
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 03:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

... *en* ge-exporteerd naar andere landen. Toen ik enkele maanden terug in Frankrijk bij een Japans restaurant at, stond er netjes op elke tafel een flesje Kikoman - uit Nederland.
Dan is dat dus japanse sojasaus.
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:43 schreef Sjoepa het volgende:
En dan is het dus geen ketjap. Ketjap is indonesisch. Japanse sojasaus is heel anders dan indonesische en chinese sojasaus, het heeft ook een heel eigen geur. In Japanse sojasaus zit nl. ook tarwe.
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:33:47 #98
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_35622086
Ik weet niet wie er in de buurt van delft woont, maar daar zit een hele grote Toko langs de rijksweg.
Daar kun je echt alles krijgen, van vers tot diepvries, ik kom er regelmatig en sla dan lekker veel in.
Ze hebben er heerlijke rambutan gevuld met ananas, chips gemaakt van jackfruit, risolles, boemboe's, wel van 6 verschillende merken, en nee geen conimex. . heerlijke cake, en spekkoek.
Ik kom hier vaak alles halen halen als ik eens uitgebreid indisch ga koken, vooral gula djawa is favoriet voor de Ayam Betawi.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:51:21 #99
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_35626138
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:14 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dan is dat dus japanse sojasaus.
[..]

En dan is het dus geen ketjap. Ketjap is indonesisch. Japanse sojasaus is heel anders dan indonesische en chinese sojasaus, het heeft ook een heel eigen geur. In Japanse sojasaus zit nl. ook tarwe.
Sterk, ik zag niet dat we het over Ketjap hadden
Confidence through competence
  zondag 5 maart 2006 @ 14:19:07 #100
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_35739771
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:54 schreef krakkemieke het volgende:
Gula djawa in blokjes is ook lekker, in gerechten met sambal/ peper!
(Of als snoep )
Yuk... je wilt toch niet zeggen dat je die blokjes of schiijfjes in stukjes snijdt en in je mond stopt?
Daar zit nog altijd van die kleine prut dingetjes (viezigheid) in. Ik verwarm het altijd totdat het vloeibaar wordt en daarna zeef ik het, zit altijd stukjes in... iieeuw... Het is echt vies hoor.

Anyway wij zijn al jaren geleden overgestapt van "A" (de witte jerrycans) naar "ABC"

De rechtste

Is veel lekkerder inderdaad zoals Mirugai zegt. En ik kan het weten, wij zijn echt kecap grootverbruikers

Ik heb ooit eens kecap van inproba gebruikt, omdat het al 6 uur was en chinatown al gesloten was en ik wilde bami goreng maken bij een vriendin. Dus producten uit de AH gehaald. Btw.. zo duur daar als je een simpel aziatisch gerecht wilt maken
Maar goed die inproba kecap.. yuk... het was dun en smaakte echt nergens naar, ik goot het over de bami... ik dacht wtf is dit water met een kleurtje?! Wat een aanfluiting...
Seen it all done it all, can't remember most of it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')