quote:So we have a USB controller plugged into a machine and we're playing a game off a hard disc with not a trace of BluRay technology evident in the building. "PS3 isn't going to have writing capabilities and for us that's of no concern right now. Our stuff runs off a Hard Disc at the moment and won't exceed DVD capabilities; we're programming the game as if it will be written for a 10-speed DVD drive. Anything less would affect load time."
quote:Op maandag 13 februari 2006 19:30 schreef Tain het volgende:
http://games.kikizo.com/news/200602/065_p1.asp
[..]
Dat vond ik wel interessant.quote:So is the 1080p dream lost? It's hard to say for sure, but the developer suggests some games will still support it. "I think native 1080p games will be in the minority. Getting the best effects and performance is easier at lower resolution, so we can offer the gamers more thrills. I don't think this situation will change much."
quote:Op maandag 13 februari 2006 19:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
IK BEN GEEN XBOX FANBOY IK BEN EEN PC FANBOY.
Wanneer begrijpen mensen dat nou eens.
Zolang ik nog een normale breedbeeld heb boeit dat me geen reet, vind het alleen kwalijker als er echt een 10x DVD speler als maatstaf wordt aangehouden.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[..]
Dat vond ik wel interessant.
Oftewel 1080p kan, maar bijna geen een developer zal zijn games op 1080p maken..
Niet helemaal waar..Verschilt nogal..quote:Op maandag 13 februari 2006 19:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Rond de 100.000. Meer dan je ooit zult gebruiken dus.
Overigens wordt ie wel steeds trager naarmate je het vaker gebruikt..quote:It's endurance is 10,000 to 1,000,000 erase cycles.
Ja, dat zou idd wel een enorme beperking betekenen.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Zolang ik nog een normale breedbeeld heb boeit dat me geen reet, vind het alleen kwalijker als er echt een 10x DVD speler als maatstaf wordt aangehouden.
Ik had niet anders verwacht, eigenlijk.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:44 schreef P-Style het volgende:
Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik de betrouwbaarheid van dat hele artikel in twijfel trek.
als een developer op dit moment nog niet weet hoeveel speed DVD in er zal komen dan is het wel heel erg slecht gesteld met de PS3quote:Op maandag 13 februari 2006 19:44 schreef P-Style het volgende:
Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik de betrouwbaarheid van dat hele artikel in twijfel trek.
Maar ookal is dit een echte developer die echt geciteerd wordt, dan betekent het niet meer dan dat de developer simpelweg niet weet hoeveel speed dvd-drive er in de PS3 komt en dat er maar beter een 10-speed òf snellere drive in de PS3 kan komen, omdat een langzamere drive de "load time" van z'n in ontwikkeling zijnde game negatief beïnvloed.
nou, als het een echte developer is die dit zegt dan zit daar dus maar een 10-speed in... En als die developer nog niet weet wat hoeveel speed er uiteindelijk in de PS3 zit kan dat drie dingen betekenen:quote:Op maandag 13 februari 2006 23:50 schreef SocialDisorder het volgende:
de dev-kits zullen toch wel een DVD-ROM drive hebben mag ik hopen?
In dat artikel hebben ze het over de "final devkits" die dan zogenaamd pas in Januari verscheept zouden zijn. De devkits waar deze anonieme developer mee zou werken draait alles vanaf harde schijf. Er wordt geen gebruik gemaakt van optische drives.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:59 schreef kepler het volgende:
nou, als het een echte developer is die dit zegt dan zit daar dus maar een 10-speed in... En als die developer nog niet weet wat hoeveel speed er uiteindelijk in de PS3 zit kan dat drie dingen betekenen:
1- Het is een hele kleine developer en Sony wil niks zeggen tegen hun over de final hardware (lijkt me gek, developer moet je supporten natuurlijk)
2- Het is echt maar een 10-speed DVD
3- Sony heeft nog niet besloten, en dat betekent dat de productie nog niet eens begonnen is....
(4- Kikizo heeft het verhaal uit zijn/haar grote duim gezogen)
Laten we het maar op nr 4 houden
De first-party devs zullen ongetwijfeld voorang krijgen. Begin januari waren er 4000 dev-kits verscheept (aangekondigd op CES) Geen idee hoeveel daarvan de "Reference Tool" zijn, maar kijkend naar dit plaatje...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:18 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat first-party devs betere dev-kits hebben gekregen. Beter gebruik van de hardware --> betere verkoop.
maar dan nog zou elke developer toch wel de final hardware te horen krijgenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:18 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat first-party devs betere dev-kits hebben gekregen. Beter gebruik van de hardware --> betere verkoop.
Ze krijgen wel de final hardware te horen, maar niet de final dev-kits. Tenminste, als je denkt volgens deze logica;quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:57 schreef kepler het volgende:
[..]
maar dan nog zou elke developer toch wel de final hardware te horen krijgenLijkt me erg vreemd als Sony alleen tegen de first-party developers dat soort dingen zegt....
jah dat begrijp, maar dan weet toch wel elke developer hoeveel speed-DVD erin zit? Dat bedoel ik te zeggenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ze krijgen wel de final hardware te horen, maar niet de final dev-kits. Tenminste, als je denkt volgens deze logica;
consument kan kiezen uit twee producten; eentje perst meer uit de PS3 dan de ander. Dan kies je voor degene die het meeste eruit perst. Als je je product gaat testen op een dev0kit, kijk je ook naar de framerate. Je kunt er rekening meehouden dat het niet de final hardware is, maar dan nog weet je niet hoe hij zal werken op de PS3. Dus je zal misschien net over de capaciteiten van de dev-kit ontwikkelen.
Een first-party dev zal met een betere dev-kit dichter bij de final hardware zitten, en kan dus beter inschatten hoe zijn product op de final hardware zal draaien, en dus het meeste gebruik maken van wat de PS3 zal kunnen poepen.
Sorry... Maar wel genoeg plek voor een 3,5" drive!quote:
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:17 schreef kepler het volgende:
jah dat begrijp, maar dan weet toch wel elke developer hoeveel speed-DVD erin zit? Dat bedoel ik te zeggen
Deze developer gaat er dus vanauit dat er 10-speed in zit, of meer. Maar dat weet hij dus gewoon nog niet... Daar maak ik dus op uit dat of de final-hardware nog niet af is, of het echt 10-speed wordt of dat dit artikel onzin is. Voorlopig ga ik van het laatste uit
Te makkelijk om dit weer als onzin af te schilderenquote:
En daarom is de kans groot dat ze het uit hun duim gezogen hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
Voornamelijk dingen die iedereen al had verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |