Is daar nog werk in te vinden dan.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:45 schreef Steve-O het volgende:
Ik heb een ICT diploma en wil niet in de ict werken .
Vormgeving.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:45 schreef Molluck het volgende:
Welke studie doe jij dan?
Wij krijgen bij studieorientatie op de middelbare school wel een zicht op de hoeveelheid werk die er in het verschiet ligt (en het bijbehorende salaris trouwens)
Dan verslaat hij jou in elk geval bij de spellingsronde van de sollicitatie.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:47 schreef Originele_Naam het volgende:
Nouja pech voor jouw, je kan altyd nog een bijbaantje bij de AH krijgen
Hmnn, maar op zich liggen daar dan wel weer mogelijkheden om freelance voor je zelf te beginnen toch?quote:
Nee, ik ben te oud daarvoor. En nu maar even serieus reageren graag.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:47 schreef Originele_Naam het volgende:
Nouja pech voor jouw, je kan altyd nog een bijbaantje bij de AH krijgen
Dat zal wel moeten denk ik. Waarschijnlijk samen met anderen.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:48 schreef Molluck het volgende:
[..]
Hmnn, maar op zich liggen daar dan wel weer mogelijkheden om freelance voor je zelf te beginnen toch?
Heb ik word spellingscorrectie voorquote:Op zondag 12 februari 2006 14:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan verslaat hij jou in elk geval bij de spellingsronde van de sollicitatie.![]()
Maarre, vormgeving, dat klinkt niet eens zo slecht eigenlijk. Misschien dat de economie nu even slecht draait, maar voor in de toekomst moet er zeker wel werk liggen bij productdesign enzo.
Ok, je moet gewoon ergens als vrijwilliger beginnen. Dan kryg je netwerk en dan kan je echte baan zoeken, lijkt mij het makkelijkst.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:48 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Nee, ik ben te oud daarvoor. En nu maar even serieus reageren graag.
Ja genoeg veel help/servicedesk enzo maar daar heb ik geen trek in ..quote:Op zondag 12 februari 2006 14:46 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Is daar nog werk in te vinden dan.
Leuk. Maar zo werkt het niet. Succes.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:50 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Ok, je moet gewoon ergens als vrijwilliger beginnen. Dan kryg je netwerk en dan kan je echte baan zoeken, lijkt mij het makkelijkst.
En wat is de haalbaarheid van je toekomstplannen.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:51 schreef Renesite het volgende:
Wat voor studie doe je en wat ga/wil je er mee bereiken
Zo moeilijk is het toch niet![]()
Kan je verzekeren dat het zo werkt. Wil je nog uitleg of geloof je het wel?quote:Op zondag 12 februari 2006 14:52 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Leuk. Maar zo werkt het niet. Succes.
Ik ben een aantal jaren geleden niet bij de Postbank Girotel aangenomen, waar een goede ICT kennis werd verwacht, omdat ik MBO deed. Ze wilden liever een blond huppelkutje die Frans studeerde op HBO niveau.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:51 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ja genoeg veel help/servicedesk enzo maar daar heb ik geen trek in ..
Leg maar uit.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:53 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Kan je verzekeren dat het zo werkt. Wil je nog uitleg of geloof je het wel?
Ligt aan je leeftijd.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:54 schreef Steve-O het volgende:
Maar je wilt dus zoiezo werken na deze studie ?
Ik heb nu alleen een MBO diploma en zit met het dilemma geld verdienen/Een opleiding doen die ik leuk vind
Nee, maar als jij Chirurgie hebt gestudeerd wel, waar het om gaat is dat TS wel een studie doet maar er geen banen zijn in zijn vakgebied.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:52 schreef Originele_Naam het volgende:
Effe zonder gekigheid, je moet wel weten wat je als baan kan krijgen en wat niet. Als ik voor chirurg ga solliciteren krijg ik ook de baan niet.
Klopt. HBO.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:57 schreef Molluck het volgende:
[..]
Nee, maar als jij Chirurgie hebt gestudeerd wel, waar het om gaat is dat TS wel een studie doet maar er geen banen zijn in zijn vakgebied.
Ik denk dat het gewoon kwestie is van de juiste mensen kennen en aanspreken. Dus gewoon beter zoeken. Er is altyd wel werk heb ik het gevoel. Zover ik weet zijn HBO'ers meer gewild dan academici, vanwege hun praktijkervaringquote:Op zondag 12 februari 2006 14:57 schreef Molluck het volgende:
[..]
Nee, maar als jij Chirurgie hebt gestudeerd wel, waar het om gaat is dat TS wel een studie doet maar er geen banen zijn in zijn vakgebied.
En dan nog moet je gewoon geluk hebben. Ik vraag me af heveel mensen werk hebben in de richting van hun studie.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:58 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk ik werk bij de lokale radio als vrijwilliger, wil ik ooit een baan krijgen bij de betaalde radio zal ik eerst ervaring moeten hebben. DIe krijg ik bij de lokale radio. Ten tweede ik ga niet zomaar solliciteren bij de betaalde radio, je moet eerst netwerk hebben. Die krijg je deels doordat je bij de lokale radio werkt. Op die manier bedoel ik het dus.....
Dat is erg afhankelijk van je richting.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:58 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk ik werk bij de lokale radio als vrijwilliger, wil ik ooit een baan krijgen bij de betaalde radio zal ik eerst ervaring moeten hebben. DIe krijg ik bij de lokale radio. Ten tweede ik ga niet zomaar solliciteren bij de betaalde radio, je moet eerst netwerk hebben. Die krijg je deels doordat je bij de lokale radio werkt. Op die manier bedoel ik het dus.....
2009. Dan ben ik 28.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:00 schreef Steve-O het volgende:
Wanneer ben je klaar met je studie ?
Lerarenopleidingen tellen niet mee.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:01 schreef Roellio het volgende:
Ik studeer Engels, ik wilde leraar worden en dat ben ik.
Ow..quote:
nog 3 jaar, en je ziet het al somber inquote:
Das waar, maar in de ICT heb je misschien niet zoveel profijt, maar je kan er best wel wat uithalen lijkt mij doordat je een goed netwerk hebt. Stel je gaat vrijwillig een site over iets ontwerpen met iemand die het ook vrijwillig doet, maar daarnaast ook werk in de ICT heeft. Jij doet het goed, dan is jouw kans zeker groter dat als dat ICT bedrijf iemand zoekt, ze jouw eerder zullen aannemen.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat is erg afhankelijk van je richting.
Tuurlijk, goede contacten zijn goud waard, maar vooral in een beperkte wereld is dat zo, een radio wereldje is veel beperkter dan een ICT wereld.
Als ik over drie jaar klaar ben, ben ik 28 jaar en ben ik ook nog eens Media kunstenaar.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
nog 3 jaar, en je ziet het al somber in![]()
28 jaar en dan met een 4 jarige nieuwe HBO opleiding beginnen is redelijk laat...
Heb je nog zogeheten 2e keuzes eventueel.
Wat bedoel je.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:04 schreef Originele_Naam het volgende:
Wat hebben jullie al die jaren gedaan
Hmm, kan best, maar ik zie het op een of andere 'maffe manier' anders, ik denk dat dat vroeger voornamelijk zo was.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:03 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Das waar, maar in de ICT heb je misschien niet zoveel profijt, maar je kan er best wel wat uithalen lijkt mij doordat je een goed netwerk hebt. Stel je gaat vrijwillig een site over iets ontwerpen met iemand die het ook vrijwillig doet, maar daarnaast ook werk in de ICT heeft. Jij doet het goed, dan is jouw kans zeker groter dat als dat ICT bedrijf iemand zoekt, ze jouw eerder zullen aannemen.
En dan moet je je dat wel bewust zijn op dat moment.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hmm, kan best, maar ik zie het op een of andere 'maffe manier' anders, ik denk dat dat vroeger voornamelijk zo was.
Toch kan je met diverse stages ook ver komen tegenwoordig.
skiczukie, 18 jaar,quote:Op zondag 12 februari 2006 15:07 schreef Originele_Naam het volgende:
als je 28 bent en nog steeds bezig bent met studeren, is het niet een beetje laat. Ben zelf 17, hoop dat ik egt op mijn 24e klaar ben met studeren ofzo
True.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:07 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En dan moet je je dat wel bewust zijn op dat moment.
Veel mensen denken dat je tegenwoordig niet zo is als vroeger, maar vergis je niet. Het lijkt dat het nu anders is, maar ik denk dat het gewoon hetzelfde gebleven isquote:Op zondag 12 februari 2006 15:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hmm, kan best, maar ik zie het op een of andere 'maffe manier' anders, ik denk dat dat vroeger voornamelijk zo was.
Toch kan je met diverse stages ook ver komen tegenwoordig.
wat ik niet snap, waarom na havo mbo gaan doen. Of heb je eerst mavo, mbo gedaanquote:Op zondag 12 februari 2006 15:09 schreef skiczukie het volgende:
[..]
skiczukie, 18 jaar,
MAVO, 4 jaar.
HAVO, 2 jaar
MBO, 4 jaar
HBO, 1 jaar, en in september weer verder met de overige 3 jaren.
Havo niet gehaald. 4 vakken van de 6 maar. En toen kwam de nieuwe fase. Dus, of nog een jaar Havo examenjaar, waarin je perse die twee niet behaalde vakken moest halen met een 6 of hoger of de nieuwe fase dus. 15 vakken ofzo. Ik had een 1,9 op mijn Wiskunde B examen dus ben maar weggegaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:10 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
wat ik niet snap, waarom na havo mbo gaan doen. Of heb je eerst mavo, mbo gedaan
Ik had op dat moment geen spijt.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:17 schreef Steve-O het volgende:
Ben ik blij dat ik van MAVO gelijk naar het MBO ben gegaan
Laten we het hopen.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:23 schreef Martijn_fijn het volgende:
Er wordt gesproken dat Nederland binnen niet al te lange enorm vergrijst. Het aantal vijftigers en zestigers ligt erg hoog. Je hoort steeds vaker in het nieuws dat er wordt gesproken over dat Nederland veel meer jonge buitenlandse mensen moeten laten binnenkomen, om de arbeidsmarkt straks op peil te houden.
Daarom zeg ik, studeer nog zo lang als je kan.. over ongeveer 10 jaar komt er een ware vacaturegolf, en als je tegen die tijd dan hoog bent opgeleid en ook nog eens 3 of 4 jaar werkervaring hebt in de branche, zit je zeker goed.
als je professor wilt worden zal ik als ik jou was maar snel je icon veranderenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:47 schreef Koewam het volgende:
Ik hoop over een paar maanden m'n Havo af te ronden en Technische Natuurkunde te studeren. Ach... Wat kan je worden? Uhm... Productontwikkelaar, en uhm... eh...
Maar goei.Mijn droom is om professor te worden.
quote:Op zondag 12 februari 2006 17:08 schreef unstoppablemark het volgende:
[..]
als je professor wilt worden zal ik als ik jou was maar snel je icon veranderen
quote:Op zondag 12 februari 2006 14:49 schreef Renesite het volgende:
Ik heb geen een idee.
Doe nu SJD, en ga wel kijken wat ik ga doen op het HBO![]()
Geen idee, kan 4 richtingen doenquote:Op zondag 12 februari 2006 17:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]Welke richting SJD?
Hierna HBO Personeel & Arbeid?
Ikzelf doe dus P&A... Hoeveel werk er in is interesseert me eigenlijk niet zoveel, 't duurt toch nog minstens 3,5 jaar voordat ik afgestudeerd ben, tegen die tijd kan alles wel al veranderd zijn, ga ik me nu dus nog niet druk om maken!!
Leven.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:04 schreef Originele_Naam het volgende:
Wat hebben jullie al die jaren gedaan
En nu zit je bij een ICT-helpdesk?quote:Op zondag 12 februari 2006 14:45 schreef Steve-O het volgende:
Ik heb een ICT diploma en wil niet in de ict werken .
Whehe.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:51 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ja genoeg veel help/servicedesk enzo maar daar heb ik geen trek in ..
Mijn studie duurt zeven jaar en als ik daarna meteen ga werken ben ik over 10 jaar dus iemand die hoog opgeleid is met 3 jaar werkervaring. Boh.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:23 schreef Martijn_fijn het volgende:
Daarom zeg ik, studeer nog zo lang als je kan.. over ongeveer 10 jaar komt er een ware vacaturegolf, en als je tegen die tijd dan hoog bent opgeleid en ook nog eens 3 of 4 jaar werkervaring hebt in de branche, zit je zeker goed.
7 jaar min 2 jaquote:Op zondag 4 juni 2006 18:35 schreef TC03 het volgende:
Ik ga werktuigbouwkunde studeren en zoals men weet is er een groot tekort aan ingenieurs. Dus ik zit wel goed.![]()
[..]
Mijn studie duurt zeven jaar en als ik daarna meteen ga werken ben ik over 10 jaar dus iemand die hoog opgeleid is met 3 jaar werkervaring. Boh.
Hé wat grappig... ken jij toevallig iets dat heet het MAPP? Is een onderzoekscentrum naar voedingsmiddelenmarketing?quote:Op zondag 4 juni 2006 21:17 schreef Vork het volgende:
Ja voor mij is er kans op werk. Ik doe nu een opleiding Voedingsmiddelentechnologie (marketinggericht) HBO, met een diploma voor een MBO opleiding vormgeven al op zak. Ik zou met nog 2 jaar te gaan en eventueel met een master marketing daarna bij een groot bedrijf aan de slag kunnen. Aangezien iedereen nogsteeds eet en de behoeften nogsteeds veranderen is er al tijden een grote vraag naar mensen met vakkennis op het gebied van voeding. Met het belachelijke kleine aantal studenten in Nederland die een daarbij passende opleiding aan het volgen zijn, zie ik het niet heel erg somber in.
Over een aantal jaar bedenk ik ook wat jullie massaal gaan eten
Zat, maar gaat wel om mensen met skills, een MBO diplomaatje zonder relevante vakkennis is waardeloos, meeste IT bedrijven dan liever in iemand zonder IT skills maar met een gedegen afgeronde HBO dan wel Universitaire opleiding.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:46 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Is daar nog werk in te vinden dan.
Same herequote:Op maandag 5 juni 2006 03:30 schreef Repeat het volgende:
Ik doe trouwens geneeskunde, volgens mij komt het dan ook wel goed met mn baan, mede dankzij de vergrijzing (hoop ik)
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:21 schreef DeathStella het volgende:
Ik studeer Egyptologie. Ik wil nog steeds Egyptologe worden.
In praktijk zal ik over 3 jaar blij mee mogen zijn als ze me voor de plantsoendienst aannemen.
Hou je een beetje van journalistiek?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:46 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
Ik studeer Arabisch (en de richting Middenoostenstudies), en ik zou heel graag midden-oosten correspondent willen worden. Maar ja, als (blanke) vrouw sowieso niet heel handig/veilig, en ik denk dat het in het algemeen wel lastig wordt. Maar goed, misschien ga ik hierna nog politicologie doen en kan ik iets bij de overheid gaan doen... maar ja, het wordt vast ook erg lastig.
Nee joh, je bent vrouw, dat is juist een voordeel. Europa heeft een hecht Arabisch-sprekend netwerk, daar kom je gemakkelijk binnen als je je best doet, en de wereld zit te springen om vrouwelijke reportages uit de Arabische wereld. Komt goed.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:46 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
Ik studeer Arabisch (en de richting Middenoostenstudies), en ik zou heel graag midden-oosten correspondent willen worden. Maar ja, als (blanke) vrouw sowieso niet heel handig/veilig, en ik denk dat het in het algemeen wel lastig wordt. Maar goed, misschien ga ik hierna nog politicologie doen en kan ik iets bij de overheid gaan doen... maar ja, het wordt vast ook erg lastig.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hou je een beetje van journalistiek?Je hebt met je studie wel voorsprong op veel andere correspondenten die de lokale taal niet kunnen spreken. Denk dat als je er echt voor gaat ook wel komt... begin je gewoon aan een freelanceavontuur.
Even in een reactie naar jullie beide, jullie hebben gelijk! Ik heb ondertussen contact gehad met mensen om stage te lopen bij de NOS (evt zelfs in Cairo) en daar zeiden ze dat ik met een minor journalistiek echt heel erg ver kan komen op journalistiek vlakquote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee joh, je bent vrouw, dat is juist een voordeel. Europa heeft een hecht Arabisch-sprekend netwerk, daar kom je gemakkelijk binnen als je je best doet, en de wereld zit te springen om vrouwelijke reportages uit de Arabische wereld. Komt goed.
Niks polticologie en "iets bij de overheid", dat klinkt veel te flauw. Gewoon je droom najagen.
He, je deed toch Maatschappelijk Werk en Dienstverlening of niet meer?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:20 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
[..]
Even in een reactie naar jullie beide, jullie hebben gelijk! Ik heb ondertussen contact gehad met mensen om stage te lopen bij de NOS (evt zelfs in Cairo) en daar zeiden ze dat ik met een minor journalistiek echt heel erg ver kan komen op journalistiek vlakDus nu daar maar eens flink achteraan
Dat slaat nergens op, er zijn zat volwassenen die veel ouder zijn die nog hun HBO halen om een betere functie te krijgen. Er zijn ook zelfs volwassenen die een MBO diploma halen omdat ze de kans niet hebben gehad om te studeren. Beter laat dan nooit.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:07 schreef Originele_Naam het volgende:
als je 28 bent en nog steeds bezig bent met studeren, is het niet een beetje laat. Ben zelf 17, hoop dat ik egt op mijn 24e klaar ben met studeren ofzo
Dat heb ik inderdaad een jaar gedaan! Maar het beviel me toch niet zo goed, dus overgestapt op Arabischquote:Op zaterdag 2 september 2006 21:41 schreef latexpiepbeestje het volgende:
[..]
He, je deed toch Maatschappelijk Werk en Dienstverlening of niet meer?
Hoe oud ben jij nou, je had nog geen antwoord gegeven.quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:46 schreef latexpiepbeestje het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, er zijn zat volwassenen die veel ouder zijn die nog hun HBO halen om een betere functie te krijgen. Er zijn ook zelfs volwassenen die een MBO diploma halen omdat ze de kans niet hebben gehad om te studeren. Beter laat dan nooit.
Dat jij nou niet beter kan krijgen, heeft toch echt met jou te maken. Het doel is juist om jezelf te onderscheiden van je mede studenten, dat kan al eventueel beginnen met je stages. Leg contacten, bel bedrijven, schrijf goede brieven etc etc. En het het hbo kan je er net zo goed komen, is in sommige vakgebieden gewoon pure onzin, face it, in sommige richtingen is er gewoon meer behoefte aan mensen van de uni. Het ligt gewoon puur aan de persoon, de ene komt met zijn vmbo al tot de directie bij wijze van spreken, de andere komt met zijn master niet verder dan het secretariaat bijvoorbeeld. Maar feit blijft, voor de "modale" mens, heeft de uni zeker wel nut.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:31 schreef KlaasE het volgende:
Al dat gezwets over welke baan je later krijgt slaat nergens op. Na je studie begin je als de assistent van de assistent, echt niet als de nieuwe Jeroen van der Veer of top-advocaat.
Je studie geeft een algemene richting aan waar je je werk in zou kunnen vinden. Ikzelf ben nu bijna klaar met mn HBO logistiek & economie. Mn toekomstige baan is dan zeker niet juridisch, niet medisch en niet technisch. Verder kan ik binnen bedrijven vrij veel kanten nog op, zolang mijn interesse daar maar ligt en het bedrijf het in me ziet zitten.
Het is verder nog maar afwachten welke functies je tegen het lijf loopt bij solliciteren. Als forecasts maken mijn droom is, maar een bedrijf bied mij een baan als verkoop-assistent aan met de mogelijkheid door te groeien, doe ik dat misschien wel. En ja joh, je zal altijd wel een baan vinden. De 1e zal waarschijnljk alleen niet zijn wat je ervan verwachte.
Opleiding is daarnaast tot op zekere hoogte maar van belang. Je persoonlijkheid en werkinstelling zijn na een aantal jaar volgens mij veel belangrijker. Hoe kan je een team aansturen? HOe overzie ik het proces? Hoe kan ik plannen en prioriteiten stellen?
Kijk, alle ECTS halen lukt de meesten wel na een jaartje of 5 a 6 en een paar herkansingen. Een bedrijf wil zien dat je het in de praktijk kan. Theorie is maar theorie. En HBO is ook maar theorie, maar doordat deze studie wat dichter bij de werkelijkheid staat, zijn HBO'er denk ik meer in trek dan UNI. Na een paar jaar werkervering heb je volgens mij meer aan de UNI, omdat je dan naar dat niveau toegroeid. Maar... met HBO kan je er net zo goed komen, als je de juiste instelling maar hebt. Het is dus ook wat je zelf wil voor werk en wat je onderweg tot je pensioen tegenkomt.
Oh ik ben 20, bijna 21quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:17 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij nou, je had nog geen antwoord gegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |