abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2006 @ 14:31:08 #1
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_34998296
Ik weet niet of er hier al topics over zijn, de zoekfunctie heeft nogal wat kuren bij mij.

Een paar dagen geleden opende ik dit topic: Het is uit...

Mijn vriendin en ik hadden het uit, na veel gepraat hebben we besloten om het toch te proberen, omdat we veel van elkaar houden en op elk gebied klikt het.

Alleen nu wil ik heel graag van mijn jaloezie af, vroeger had ik er geen last van, maar door 2 best wel rotte relaties is de jaloezie/wantrouwen erin geslopen bij mij. Zelf had ik de conclusie al getrokken dat jaloezie veroorzaakt wordt door onzekerheid, en toen ik het opzocht klopte het ook. Ik heb wat tips gelezen, maar ik zou graag eens willen weten hoe anderen van hun jaloezie zijn afgekomen, en wat er allemaal aan te doen is, heeft iemand een paar bruikbare tips voor me. Want ik word er zelf doodziek van en ik wil het mijn partner gewoon niet meer aandoen.
  zondag 12 februari 2006 @ 14:38:05 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34998609
Hoe van jaloezie af te komen? Djeez, dat verschilt per persoon. Probeer het eens helemaal los te laten. Laat je vriendin eens gekke dingen doen terwijl jij er niet bij bent. En daarna alleen maar positief alles te behandelen.

Is erg moeilijk, die taak waar je voor staat!
  zondag 12 februari 2006 @ 14:39:39 #3
74737 NeoGenic1982
pi_34998675
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:38 schreef TheThirdMark het volgende:
Hoe van jaloezie af te komen? Djeez, dat verschilt per persoon. Probeer het eens helemaal los te laten. Laat je vriendin eens gekke dingen doen terwijl jij er niet bij bent. En daarna alleen maar positief alles te behandelen.

Is erg moeilijk, die taak waar je voor staat!
Ik weet dat het een moeilijke taak is, maar voor haar heb ik het graag over. Ik wil gewoon dat mijn jaloezie minder is. Dat ze gewoon lol kan hebben met vrienden en dat me dat gewoon niks uitmaakt. Ik zie gewoon overal gevaar in, en ik vraag me dan af ben ik wel goed genoeg voor mijn vriendin.
  zondag 12 februari 2006 @ 14:46:20 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34998944
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:39 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Ik weet dat het een moeilijke taak is, maar voor haar heb ik het graag over. Ik wil gewoon dat mijn jaloezie minder is. Dat ze gewoon lol kan hebben met vrienden en dat me dat gewoon niks uitmaakt. Ik zie gewoon overal gevaar in, en ik vraag me dan af ben ik wel goed genoeg voor mijn vriendin.
Dan moet je je emoties gaan spiegelen. Gewoon denken van: Als ik hetzelfde zou doen, zou mijn vriendin dan jaloers op mij moeten/mogen zijn..

Als dat antwoord NEE is, dan moet je gewoon blij voor haar zijn dat ze plezier heeft.
pi_34999107
beetje jaloezie is wel gezond
maar ik snap wel wat je bedoelt
ik heb ook eens een lul van een gozer gehad, en daar moet mijn vriendje nu soms voor boeten

maar het word wel al minder,ik merk gewoon dat hij gewoon heel anders is en ik ze zeker niet moet gaan vergelijken..ex = ex
weet je willen ze vreemd gaan doen ze het toch wel

Ik bedenk gewoon ,hoe fijn we het hebben samen
en dat werk al voor mij teminste,
en weet je merkte dat hij het niet fijn vind als ik overdreef met mijn jaloezie...

Dus hoop dat je ermee leert omgaan,er helemaal vanaf komen doe je toch niet,maar is niet erg
en tips geven ,..tsja leer er mee omgaan .,.want dat werkt het beste denk ik zo
Salsa Española
  zondag 12 februari 2006 @ 15:05:42 #6
74737 NeoGenic1982
pi_35000158
Ik heb me een boek besteld waarin wordt omschreven hoe ik het beste met jaloezie om kan gaan. Het is niet alleen voor mijn vriendin maar ook voor mij, zelf is het niet prettig als je je zorgen loopt te maken om niks.
pi_35007379
Ik was ook best wel jaloers, maar mn vriend gaat ook heel makkelijk en goed met meiden om. Ik vond dat best wel moeilijk en ben/was ook héél erg onzeker terwijl hij mij geen reden daarvoor gaf/geeft.
Naja een tijdje terug werd ik zó ziek van mezelf alleen al ( denk hoe jij het nu bedoeld voor jou ) dat ik eigenlijk de knop omgegooid heb. Het is niet makkelijk, maar het gaat nu nog beter dan dat het al ging.
Probeer eens te zien hoe zij zich moet voelen. Dat was voor mij eigenlijk op een gegeven moment de doorslag.
Ze heeft niet voor niets wat met jou hoor

Succes ermee
  zondag 12 februari 2006 @ 18:45:47 #8
74737 NeoGenic1982
pi_35008827
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:10 schreef Vlindertje87 het volgende:
Ik was ook best wel jaloers, maar mn vriend gaat ook heel makkelijk en goed met meiden om. Ik vond dat best wel moeilijk en ben/was ook héél erg onzeker terwijl hij mij geen reden daarvoor gaf/geeft.
Naja een tijdje terug werd ik zó ziek van mezelf alleen al ( denk hoe jij het nu bedoeld voor jou ) dat ik eigenlijk de knop omgegooid heb. Het is niet makkelijk, maar het gaat nu nog beter dan dat het al ging.
Probeer eens te zien hoe zij zich moet voelen. Dat was voor mij eigenlijk op een gegeven moment de doorslag.
Ze heeft niet voor niets wat met jou hoor

Succes ermee
Dus jij bent dus een mooi voorbeeld dat het wel kan, ik wil dat ook, gewoon die knop om. Ze heeft me vandaag al iets verteld waar ik normaal moeite mee zou hebben, maar ik wist dat ze van mij hield en het boeide me totaal niet. Zoals in een eerdere post al vermeld werd, spiegelen zeg maar, kijken hoe zij zich voelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')