Het is allemaal toch al 1000x onderzocht. 't Is heus niet zo dat niemand het onderzoekt. Bovendien is straling iets heel anders dan een chemisch stofje. Ik zou me eerder druk maken over DECT-telefoons, die zenden veel meer straling uit. Of je magnetron.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:28 schreef Ludwig het volgende:
Ik vind het hartstikke gezond dat er wat tegenwicht is. Misschien hebben ze wel gelijk en komt dat pas over jaren naar buiten. Denk eens aan asbest...
quote:Op zondag 12 februari 2006 14:31 schreef Gronnaephos het volgende:
Dit kan nog wel een mooi gevalletje 'als het kalf verdronken is, dempt men de put' worden als over 5 jaar blijkt dat tumoren toch wel ernstig worden aangewakkerd door die kankerstraling.
Een UMTS-mast is gewoon een kankerstraler, straalkachel...
Kankerkachel!![]()
Met een dergelijke denkmethode kan je helemaal niets meer doen, dan moet je jezelf opsluiten in een luchtdicht, stralingsdicht huis ergens diep onder de grond.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:28 schreef Ludwig het volgende:
Ik vind het hartstikke gezond dat er wat tegenwicht is. Misschien hebben ze wel gelijk en komt dat pas over jaren naar buiten. Denk eens aan asbest...
Over het algemeen vinden de mensen die er tegen zijn dat 'de masten er wel moeten komen, maar alleen niet hier', zich daarmee niet beseffend hoe hypocriet ze bezig zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:28 schreef Ludwig het volgende:
Een beetje kritiek is best oke. Je hoeft niet klakkeloos aan te nemen dat het allemaal koek en ei is. Mij persoonlijk kan het niet veel schelen, maar als andere mensen zich er druk om maken kan ik ze daar geen ongelijk in geven.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:34 schreef 700MB het volgende:
[..]
Met een dergelijke denkmethode kan je helemaal niets meer doen, dan moet je jezelf opsluiten in een luchtdicht, stralingsdicht huis ergens diep onder de grond.
En dat ga je ook niet bepaald lang volhouden.
Er is ook zeker niets mis met kritiek, maar bij UMTS-masten is het een kwestie van 'achter de massa aanlopen' en/of 'zolang hij maar niet hier komt'.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:41 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Een beetje kritiek is best oke. Je hoeft niet klakkeloos aan te nemen dat het allemaal koek en ei is. Mij persoonlijk kan het niet veel schelen, maar als andere mensen zich er druk om maken kan ik ze daar geen ongelijk in geven.
Die mensen zijn het levende bewijs van wat die straling met een mens kan doen!quote:Op zondag 12 februari 2006 14:24 schreef TC03 het volgende:
"UMTS wyzigd uw DNA".
Sorry, ik luister geen radio ivm m'n gezondheid.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:39 schreef Brembo het volgende:
Een gewone standaard DECT telefoon zendt per seconde ook een niet normale hoeveel magnetische veldstertke uit. Maar goed moet je maar is eff opzoeken was ooit een radioprogramma over... Geloof bij nachtvluchten (radio1
).
Ook dat ja. Gewoon allemaal achter elkaar nalopen.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:47 schreef Merkie het volgende:
Kan me een geval herinneren waarbij mensen met gezondsheidsklachten in een flat steen en been klaagden. Ze wezen de GSM-mast op het dak aan als schuldige. Wat bleek, die hele mast stond niet eens aan. Aanstellers dus. Ga lekker met een aluminium petje rondlopen als je zo bang bent voor straling.
Het wordt ook zeker niet genegeerd: er zijn talloze onderzoeken gedaan en allemaal concluderen ze dat het niet gevaarlijk is voor de gezondheid. Ik snap je punt, maar je kunt het niet allemaal tegenhouden onder het mom van 'je weet maar nooit'.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:16 schreef Neuralnet het volgende:
Mensen, zie het in perspectief. De eerste auto was ook niet vervuilend. Nu er miljoenen auto's in Nederland zijn mogen we wel degelijk spreken van gezondsheidsproblemen die door de uitlaatgassen worden veroorzaakt.
Zo is het met UMTS ook. 1 mast is niet vervuilend. Een aantal ook niet. Maar we hebben inmiddels GPS, WAP, GSM, digitale televisie, radio, draadloze netwerken en diverse andere communicatiesystemen. Onze ether zit vol met radiografische rotzooi en alles bij elkaar zorgt dit voor een enorme toename aan electrosmok.
Zonder twijfel is dit een gevaarlijke ontwikkeling. Het probleem is alleen dat ons land inmiddels zo vol staat met gevaren dat zelfs ziekte en de dood van grote groepen mensen niet als bewijs zal worden aanvaard. En ja, het is deels ook een gevoelskwestie. De hersenen zijn in staat om dat soort signalen op te vangen. Het is onverstandig om deze informatie te negeren onder het mom van "je kan het niet die-hard bewijzen".
quote:Op zondag 12 februari 2006 14:50 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Die mensen zijn het levende bewijs van wat die straling met een mens kan doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |