abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2006 @ 12:35:07 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_34993972
quote:
De hoge hotelschool Maastricht heeft vorige week twee werknemers geschorst omdat zij cocaïne zouden hebben gebruikt. Dat deden ze volgens de faculteitsdirecteur niet op school, maar privé. Ze mogen niet langer op school verschijnen. Ook 6 studenten kregen een waarschuwing.

De faculteitsdirecteur kreeg onlangs van andere studenten te horen dat er ‘iets met harddrugs’ gaande was bij de hotelschool. Over wat dat precies was, doet hij gedurende het politieonderzoek geen mededelingen. Wel zegt hij dat er op school niet gedeald werd en ook was er op school geen cocaïneclubje van medewerkers en studenten actief.

Volgens de faculteitsdirecteur kan het harddrugsgebruik niet door de beugel. "We voeren een zero tolerance-beleid. We hanteren daarbij de hoogst denkbare normen.” Als medewerkers met hun gebruik in verband zijn te brengen met de school of met studenten, vindt hij dat ze weg moeten. “We leiden op voor de gastvrijheidsindustrie. Die staat bol van verleidingen. Studenten moeten die verleidingen, van onder andere alcohol en drugs, kunnen weerstaan", zegt de directeur. Hij vindt dat de betrokken werknemers het slechte voorbeeld hebben gegeven. Inmiddels is ook de politie over het voorval geïnformeerd.
Dit vind ik nou echt te ver gaan.

Iemand mag toch zelf weten wat hij in zijn vrije tijd gebruikt, daar heeft die directeur toch niks mee te maken?

Hoeveel zuipt een gemiddelde student wel niet in een gemiddeld weekend? Daar hoor je niemand wat over zeggen, totdat het woord cocaïne valt.
Het is beide harddrugs, dus consequent blijven en zelfde beleid hanteren of gewoon geen beleid hanteren en het aan de politie overlaten.
pi_34994049
Goeie zaak duidelijke grenzen stellen
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  zondag 12 februari 2006 @ 12:39:14 #3
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_34994105
Idd grote onzin. Wat iemand in zijn vrije tijd doet moet ie zelf weten. What's next? Iedereen ontslaan die een Opel of een VW heeft? Daarmee geef je ook een slecht voorbeeld aan studenten!
opgezegd@fok.nl
pi_34994117
Ik zou me als leerling niet echt serieus genomen voelen als een met coke besnoven leraar voor de klas staat wiskunde te geven. maar om nou alles de kop in te drukken, wellicht moeten de leraren er ietsw zorgvuldiger mee omgaan, want hey, wat niet weet, wat niet deert.
pi_34994229
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:39 schreef FoXje het volgende:
Idd grote onzin. Wat iemand in zijn vrije tijd doet moet ie zelf weten. What's next? Iedereen ontslaan die een Opel of een VW heeft? Daarmee geef je ook een slecht voorbeeld aan studenten!
Een opel of VW rijden is niet verboden in dit land.
Coke gebruiken wel.

Dus als de leraar in zijn vrije tijd auto's pikt of als inbreker aan de slag gaat dan is dat ook goed?
pi_34994367
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:39 schreef FoXje het volgende:
Ik heb vroeger een leraar gehad die zwaar alcoholist was, in zijn vrije tijd welteverstaan maar toch was het van invloed op zijn werk, dus ik denk dat je de dingen in perspectief moet zien.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:49:39 #7
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_34994467
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik zou me als leerling niet echt serieus genomen voelen als een met coke besnoven leraar voor de klas staat wiskunde te geven. maar om nou alles de kop in te drukken, wellicht moeten de leraren er ietsw zorgvuldiger mee omgaan, want hey, wat niet weet, wat niet deert.
Die coke die hij op vrijdagavond gebruikt merk jij helemaal niks van op maandagmorgen.
Dus wat is hier het verschil tussen een leraar die zuipt en een leraar die snuift??
pi_34994496
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:49 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Die coke die hij op vrijdagavond gebruikt merk jij helemaal niks van op maandagmorgen.
Dus wat is hier het verschil tussen een leraar die zuipt en een leraar die snuift??
Het laatste is verboden in nederland.
Illegale praktijken en een school zijn zeker geen leuke combinatie.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:51:02 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34994509
voor sommige hoteliers is het juist goed om een beetje ervaring met coke te hebben en te weten wanneer je klanten goed spul krijgen dacht ik zo.

bij narcotica zitten ook wel wat gebruikers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 12 februari 2006 @ 12:51:10 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_34994516
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik heb vroeger een leraar gehad die zwaar alcoholist was, in zijn vrije tijd welteverstaan maar toch was het van invloed op zijn werk, dus ik denk dat je de dingen in perspectief moet zien.
Wanneer het van invloed is op je werk verandert het verhaal.
Maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden, veel mensen kunnen er goed mee omgaan, en functioneren net zo goed als iemand die niks gebruikt.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:52:41 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_34994572
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:43 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Coke gebruiken wel.

Dus als de leraar in zijn vrije tijd auto's pikt of als inbreker aan de slag gaat dan is dat ook goed?
Auto's pikken hebben anderen altijd last van. De eigenaar van de auto namelijk.
Coke gebruiken heeft meestal niemand last van.
En ook al zou hij auto's jatten, dan is dat een zaak voor de politie en niet voor de werkgever.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:57:53 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34994793
Doet me een beetje denken aan meneer pastoor die eens komt informeren waar de kindertjes blijven
Vampire Romance O+
pi_34995324
Coke is gewoon enorme rotzooi waar in mijn ogen tegenwoordig veel te 'normaal' over gedaan wordt.
Goeie zaak dus.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_34995683
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:10 schreef nuffniet het volgende:
Coke is gewoon enorme rotzooi waar in mijn ogen tegenwoordig veel te 'normaal' over gedaan wordt.
Goeie zaak dus.
idem met elke vorm van drugs, incl Alcohol
  zondag 12 februari 2006 @ 14:44:03 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34998854
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:49 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Een leraar moet het goede voorbeeld geven en zich daarom enigzins gedragen als er leerlingen in de buurt zijn. Straalbezopen raken in de aanwezigheid van leerlingen kan evenmin door de beugel.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_35001297
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:10 schreef nuffniet het volgende:
Alcohol is gewoon enorme rotzooi waar in mijn ogen tegenwoordig veel te 'normaal' over gedaan wordt.
  zondag 12 februari 2006 @ 17:33:42 #17
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_35006000
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:34 schreef Stupide het volgende:

[..]

Alcohol is gewoon enorme rotzooi waar in mijn ogen tegenwoordig veel te 'normaal' over gedaan wordt.
Idd.

Het is allebei ongeveer even schadelijk, verslavend en je komt er even moeilijk van af.

Alleen vindt iedereen alcohol heel normaal, en wordt het in iedere supermarkt verkocht.
Terwijl coke heel streng verboden is.
  zondag 12 februari 2006 @ 17:46:38 #18
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_35006551
dat vind ik ook, over peuken doen mensen HEEL moeilijk maar de gemm suoermarkt verkoopt allemaal alxohol voor dumpprijzen en kunnen veel mensen en vooral zielige lelijke huishoeren zeggen tegen hun andere zielige lelijke huishoeren, ik drink ook, wel 1 fles goedkope zooi poer week.

want lekker is het helemaal niet maar wel "stoer" want dat is het enige waar ze nog in mee kunnen komen.

Lijkt me leuk, drooglegging in nrederland. gaan alle echte verslaafden toch wel dood omdat ze het verkeerd destileren of de verkeerde toevoegingen doen. yeah....
  zondag 12 februari 2006 @ 17:51:24 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_35006733
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:43 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Coke gebruiken wel.
Inderdaad, en het is aan de politie om dit op te sporen en aan de rechter om hier een straf voor op te leggen, ik zie niet in wat die school daar mee te maken heeft.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_35012333
Coke gebruiken is helemaal niet verboden.
  zondag 12 februari 2006 @ 21:35:04 #21
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35015772
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:12 schreef Stupide het volgende:
Coke gebruiken is helemaal niet verboden.
Wel degelijk, alleen wordt er niet altijd tegen opgetreden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_35029078
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wel degelijk, alleen wordt er niet altijd tegen opgetreden.
Uit de Opiumwet (klik hier):
quote:
Artikel 2
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst I dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:

A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen.

Aangezien cocaïne op lijst I staat, is het gebruik hiervan niet verboden. Maar ook niet als het op lijst II had gestaan, want nergens wordt het gebruik verboden.

Niet zomaar alles klakkeloos aannemen hé?
  maandag 13 februari 2006 @ 11:02:37 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35029333
quote:
Op maandag 13 februari 2006 10:53 schreef Stupide het volgende:

[..]

Uit de Opiumwet (klik hier):
[..]

Aangezien cocaïne op lijst I staat, is het gebruik hiervan niet verboden. Maar ook niet als het op lijst II had gestaan, want nergens wordt het gebruik verboden.

Niet zomaar alles klakkeloos aannemen hé?
je zult het toch aanwezig moeten hebben om het te gebruiken, en dus is het verboden...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35029638
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:02 schreef buzzer het volgende:

[..]

je zult het toch aanwezig moeten hebben om het te gebruiken, en dus is het verboden...
Het aanwezig hebben inderdaad. Natuurlijk gaat het één vaak niet zonder het ander, maar dat is fundamenteel iets anders dan dat het gebruik verboden is. En daar gaat het hier om.
pi_35031098
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:13 schreef Stupide het volgende:

[..]

Het aanwezig hebben inderdaad. Natuurlijk gaat het één vaak niet zonder het ander, maar dat is fundamenteel iets anders dan dat het gebruik verboden is. En daar gaat het hier om.
Hoe wil je het gebruiken zonder het aanwezig te hebben ? Volgens mij heb je al een snuifje teveel genomen ...
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_35033339
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef nuffniet het volgende:

[..]

Hoe wil je het gebruiken zonder het aanwezig te hebben ? Volgens mij heb je al een snuifje teveel genomen ...
Daar gaat het niet om. Gebruik is fundamenteel wat anders dan bezit. De wet maakt daarin onderscheid. Je kan dus nooit vervolgd worden voor gebruik. Het is een theoretisch onderscheid. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

En ik heb nooit een snuifje genomen, dus het kan er ook nooit één teveel zijn. Alleen is het helaas zo dat sommige mensen nogal gemakkelijk (en zonder gehinderd te worden door kennis van zaken) lopen te blaten over drugs.
pi_35035226
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef nuffniet het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Je kan coke gesnoven hebben en het niet meer op zak hebben en je kan coke op zak hebben en niet gesnoven hebben. Dat is toch niet zo lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')