Dit vind ik nou echt te ver gaan.quote:De hoge hotelschool Maastricht heeft vorige week twee werknemers geschorst omdat zij cocaïne zouden hebben gebruikt. Dat deden ze volgens de faculteitsdirecteur niet op school, maar privé. Ze mogen niet langer op school verschijnen. Ook 6 studenten kregen een waarschuwing.
De faculteitsdirecteur kreeg onlangs van andere studenten te horen dat er ‘iets met harddrugs’ gaande was bij de hotelschool. Over wat dat precies was, doet hij gedurende het politieonderzoek geen mededelingen. Wel zegt hij dat er op school niet gedeald werd en ook was er op school geen cocaïneclubje van medewerkers en studenten actief.
Volgens de faculteitsdirecteur kan het harddrugsgebruik niet door de beugel. "We voeren een zero tolerance-beleid. We hanteren daarbij de hoogst denkbare normen.” Als medewerkers met hun gebruik in verband zijn te brengen met de school of met studenten, vindt hij dat ze weg moeten. “We leiden op voor de gastvrijheidsindustrie. Die staat bol van verleidingen. Studenten moeten die verleidingen, van onder andere alcohol en drugs, kunnen weerstaan", zegt de directeur. Hij vindt dat de betrokken werknemers het slechte voorbeeld hebben gegeven. Inmiddels is ook de politie over het voorval geïnformeerd.
Een opel of VW rijden is niet verboden in dit land.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:39 schreef FoXje het volgende:
Idd grote onzin. Wat iemand in zijn vrije tijd doet moet ie zelf weten. What's next? Iedereen ontslaan die een Opel of een VW heeft? Daarmee geef je ook een slecht voorbeeld aan studenten!
Ik heb vroeger een leraar gehad die zwaar alcoholist was, in zijn vrije tijd welteverstaan maar toch was het van invloed op zijn werk, dus ik denk dat je de dingen in perspectief moet zien.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:39 schreef FoXje het volgende:
Idd grote onzin. Wat iemand in zijn vrije tijd doet moet ie zelf weten. What's next? Iedereen ontslaan die een Opel of een VW heeft? Daarmee geef je ook een slecht voorbeeld aan studenten!
Die coke die hij op vrijdagavond gebruikt merk jij helemaal niks van op maandagmorgen.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik zou me als leerling niet echt serieus genomen voelen als een met coke besnoven leraar voor de klas staat wiskunde te geven. maar om nou alles de kop in te drukken, wellicht moeten de leraren er ietsw zorgvuldiger mee omgaan, want hey, wat niet weet, wat niet deert.
Het laatste is verboden in nederland.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die coke die hij op vrijdagavond gebruikt merk jij helemaal niks van op maandagmorgen.
Dus wat is hier het verschil tussen een leraar die zuipt en een leraar die snuift??
Wanneer het van invloed is op je werk verandert het verhaal.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik heb vroeger een leraar gehad die zwaar alcoholist was, in zijn vrije tijd welteverstaan maar toch was het van invloed op zijn werk, dus ik denk dat je de dingen in perspectief moet zien.
Auto's pikken hebben anderen altijd last van. De eigenaar van de auto namelijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Een opel of VW rijden is niet verboden in dit land.
Coke gebruiken wel.
Dus als de leraar in zijn vrije tijd auto's pikt of als inbreker aan de slag gaat dan is dat ook goed?
idem met elke vorm van drugs, incl Alcoholquote:Op zondag 12 februari 2006 13:10 schreef nuffniet het volgende:
Coke is gewoon enorme rotzooi waar in mijn ogen tegenwoordig veel te 'normaal' over gedaan wordt.
Goeie zaak dus.
Een leraar moet het goede voorbeeld geven en zich daarom enigzins gedragen als er leerlingen in de buurt zijn. Straalbezopen raken in de aanwezigheid van leerlingen kan evenmin door de beugel.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die coke die hij op vrijdagavond gebruikt merk jij helemaal niks van op maandagmorgen.
Dus wat is hier het verschil tussen een leraar die zuipt en een leraar die snuift??
Alcohol is gewoon enorme rotzooi waar in mijn ogen tegenwoordig veel te 'normaal' over gedaan wordt.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:10 schreef nuffniet het volgende:
Coke is gewoon enorme rotzooi waar in mijn ogen tegenwoordig veel te 'normaal' over gedaan wordt.
Idd.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:34 schreef Stupide het volgende:
[..]
Alcohol is gewoon enorme rotzooi waar in mijn ogen tegenwoordig veel te 'normaal' over gedaan wordt.
Inderdaad, en het is aan de politie om dit op te sporen en aan de rechter om hier een straf voor op te leggen, ik zie niet in wat die school daar mee te maken heeft.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Een opel of VW rijden is niet verboden in dit land.
Coke gebruiken wel.
Wel degelijk, alleen wordt er niet altijd tegen opgetreden.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:12 schreef Stupide het volgende:
Coke gebruiken is helemaal niet verboden.
Uit de Opiumwet (klik hier):quote:Op zondag 12 februari 2006 21:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wel degelijk, alleen wordt er niet altijd tegen opgetreden.
quote:Artikel 2
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst I dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen.
je zult het toch aanwezig moeten hebben om het te gebruiken, en dus is het verboden...quote:Op maandag 13 februari 2006 10:53 schreef Stupide het volgende:
[..]
Uit de Opiumwet (klik hier):
[..]
Aangezien cocaïne op lijst I staat, is het gebruik hiervan niet verboden. Maar ook niet als het op lijst II had gestaan, want nergens wordt het gebruik verboden.
Niet zomaar alles klakkeloos aannemen hé?![]()
Het aanwezig hebben inderdaad. Natuurlijk gaat het één vaak niet zonder het ander, maar dat is fundamenteel iets anders dan dat het gebruik verboden is. En daar gaat het hier om.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:02 schreef buzzer het volgende:
[..]
je zult het toch aanwezig moeten hebben om het te gebruiken, en dus is het verboden...
Hoe wil je het gebruiken zonder het aanwezig te hebben ? Volgens mij heb je al een snuifje teveel genomen ...quote:Op maandag 13 februari 2006 11:13 schreef Stupide het volgende:
[..]
Het aanwezig hebben inderdaad. Natuurlijk gaat het één vaak niet zonder het ander, maar dat is fundamenteel iets anders dan dat het gebruik verboden is. En daar gaat het hier om.
Daar gaat het niet om. Gebruik is fundamenteel wat anders dan bezit. De wet maakt daarin onderscheid. Je kan dus nooit vervolgd worden voor gebruik. Het is een theoretisch onderscheid. Wat is daar nu zo moeilijk aan?quote:Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Hoe wil je het gebruiken zonder het aanwezig te hebben ? Volgens mij heb je al een snuifje teveel genomen ...
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Je kan coke gesnoven hebben en het niet meer op zak hebben en je kan coke op zak hebben en niet gesnoven hebben. Dat is toch niet zo lastig.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Hoe wil je het gebruiken zonder het aanwezig te hebben ? Volgens mij heb je al een snuifje teveel genomen ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |