abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:24:22 #126
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35437123
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:16 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Je kunt best thuisblijven, op CD is het veel beter te pruimen, de zanger is walgelijk slecht. Van het niveau: die komt niet door de voorronde van Idols heen.
Nou zegt dat laatste natuurlijk weinig, Bob Dylan of Tom Waits zouden ook die eerste ronde niet overleven.

Om nog maar even een sneer te geven naar het waardeloze oogkleppenconcept van Idols.

Is er uberhaupt één Idols-ster geweest die na het voorspelbare eerste chartsucces de hel van naamloze braderieschnabbels heeft kunnen voorkomen ten gunste van daadwerkelijk lange termijnssucces?
pi_35437557
Bigshadow, nog naar Solo vanmiddag?

* methodmich gaat wel even kijken, ook al vind ik het niks. Wellicht heeft PP één van mijn bestellingen binnen.

BUG80 is er vermoedelijk ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35437966
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:42 schreef -Dries- het volgende:
Ok methodmich, ik vind the Weakerthans tres hip Ik ben atm aan het luisteren naar left and leaving.
join the club
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef methodmich het volgende:
The Sunlandic Twins DD.
leuk plaatje, vooral het begin. daarna wordt het minder pakkend, imo.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_35437990
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:24 schreef Grobbel het volgende:
Nou zegt dat laatste natuurlijk weinig, Bob Dylan of Tom Waits zouden ook die eerste ronde niet overleven.

Om nog maar even een sneer te geven naar het waardeloze oogkleppenconcept van Idols.

Is er uberhaupt één Idols-ster geweest die na het voorspelbare eerste chartsucces de hel van naamloze braderieschnabbels heeft kunnen voorkomen ten gunste van daadwerkelijk lange termijnssucces?
Ik hap graag, dus bij deze. .

Natuurlijk zouden Tom en Bob er ook niet doorheen zijn gekomen, maar zij vallen dan ook niet binnen het concept/de doelgroep van Idols. Meneer Hard-Fi daarentegen wel, Hard To Beat was zelfs een top 10 hit. In die context gezien zou hij dus toch met Idols mee kunnen doen. Maar goed, dat heeft hij waarschijnlijk niet gedaan omdat hij zelf ook wel inzag dat hij niet zo'n goede zanger is.
En op je vraag is vrees ik inderdaad het antwoord nee. Hind en Jim misschien, maar dat is ook niet zo'n succes dat je daar van onder de indruk bent.

En weer over Hard-Fi. Ze deden een cover van Seven Nation Army. Dat was ook héél erg.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:12:16 #130
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_35440379
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:37 schreef methodmich het volgende:
Bigshadow, nog naar Solo vanmiddag?

* methodmich gaat wel even kijken, ook al vind ik het niks. Wellicht heeft PP één van mijn bestellingen binnen.

BUG80 is er vermoedelijk ook.
Nee, ik vind solo erg saai, dus een interesse. Daarnaast zit ik nu op de Uni te werken aan mijn afstudeerdinges, ja dinges, ik weet nog niet waar het heen gaat
pi_35441217
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:49 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

En weer over Hard-Fi. Ze deden een cover van Seven Nation Army. Dat was ook héél erg.
Het was inderdaad niet zo best. Gelukkig nog wel even de polonaise op het balkon kunnen doen. En dat was het tofste van het concert, ken je nagaan!
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:15:26 #132
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_35451749
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:24 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Jamai doet het aardig in de theaters en ook Maud probeert het daar nu. Maar een echt popidool heeft het niet opgeleverd. Ik denk dat je dan toch een breder publiek nodig hebt. De enige mensen die de 'sterren' van Idols echt serieus nemen dat zijn de tieners en dat is niet echt een trouw fanpubliek.
Overigens kon Tom Waits begin jaren 70 nog best aardig zingen hoor, voordat ie besloot z'n stem te vernielen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_35453895
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:12 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Nee, ik vind solo erg saai, dus een interesse. Daarnaast zit ik nu op de Uni te werken aan mijn afstudeerdinges, ja dinges, ik weet nog niet waar het heen gaat
Okee. Zelf wel geweest.

Niet echt boeiend an sich. Opmerkelijk gevarieerd publiek wel. Die jongen kan best mooi zingen, bespeelt zijn instrumenten kundig, maar het is wat saai. En zijn verhaaltjes tussendoor waren tenenkrommend.

Zelf nog even OCS meegenomen, de plaat OCS 3 & 4. Wellicht via www.narnackrecords.com wat te horen van ze.

Heb PP nog geholpen met verkopen. BUG80 aan Cago van Dead Man Ray geholpen voor 4 euro en een goede vriend, Haarlem-supporter, aan Joanna Newsom voor 4 euro.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:24:15 #134
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35453981
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:21 schreef methodmich het volgende:
Heb PP nog geholpen met verkopen. BUG80 aan Cago van Dead Man Ray.
Ja dat doe je goed

Hij staat nu op. Goed album zo op het eerste gehoor.
pi_35454013
Absoluut. Vooral het eerste nummer is fenomenaal!

Maar vanwaar de huilsmilie? 4 euro valt wel mee toch. Ik bedoel, ik had je ook The Capitol Albums van The Beatles kunnen aansmeren voor 59,95.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:30:06 #136
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35454142
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:25 schreef methodmich het volgende:
Absoluut. Vooral het eerste nummer is fenomenaal!

Maar vanwaar de huilsmilie? 4 euro valt wel mee toch. Ik bedoel, ik had je ook The Capitol Albums van The Beatles kunnen aansmeren voor 59,95.
Wees niet bang, ben er blij mee.
pi_35455785
Mooi zo, altijd goed om te horen. Dan zo maar 3 tips gedaan deze week in de Velvet. Gouden weekje!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:30:19 #138
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35456160
Uitstekende productie van Steve Albini ook, trouwens. Heel goed.

Was hij het nou die ooit heeft aangeboden om een plaat van dEUS te produceren, of was dat John Parish?

edit: Sowieso John Parish:
quote:
Parish houdt ook van de Belgische muziek: “De muziekscene is er zo gezond en onafhankelijk. Er leeft hier zoveel. Volgens mij ligt dEUS daarbij aan de basis. Die band heeft duidelijk een pioniersrol gespeeld. Ik zou heel graag eens met die band samenwerken. Schrijf dat maar op! (lacht)”
Bron: kindamuzik

Maar Steve Albini ook, dacht ik. Lijkt me een interessante samenwerking!

[ Bericht 62% gewijzigd door BUG80 op 24-02-2006 20:36:03 ]
pi_35461013
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:49 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

nou, het was niet al te best (degene met wie ik bij het concert was, had pas na een tijdje door welk liedje het was ) En ik snapte het ook niet helemaal waroom ze die speelden... en afgezien van de tekst leek het er weinig op... Héél erg was het niet, vond het wel grappig
pi_35471589
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:30 schreef BUG80 het volgende:
Uitstekende productie van Steve Albini ook, trouwens. Heel goed.
Absoluut. En Daan en Trouvé zijn helden natuurlijk.

Evenals Ray Davies: MUZ user-reviews, deel 2 alweer.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 februari 2006 @ 11:45:36 #141
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35471966
The Weakerthans hebben me nog niet kunnen overtuigen MM....
pi_35472525
Dat is zonde. Heb je wel de juiste songs geluisterd?
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 februari 2006 @ 12:12:11 #143
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35472559
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 12:10 schreef methodmich het volgende:
Dat is zonde. Heb je wel de juiste songs geluisterd?
Ow geen idee, maar ik zou de titels ook zo niet weten. Heb een album geluisterd. die uit 2004 geloof ik.
pi_35472766
Ah. Vorige topic had ik wat songs getipt geloof ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_35481999
Wat een prettig topic is dit toch. Als hier al twee mensen Solo saai zeggen te vinden, dan weet ik dat ik -iemand die sowieso snel dingen saai vindt- vanavond die 8,50 entree beter kan besteden aan biertjes in een ander etablissement. Nu alleen die vrienden van me nog zien te overtuigen, want met "twee mensen op een internetforum zeiden dat het saai was" lukt dat hoogstwaarschijnlijk niet.
pi_35484673
Misschien als ik je vertel dat hij tussendoor verhaaltjes gaat vertellen over mannen op zoek naar de heer en zijn adoratie voor Morrissey, dat je dat als argument kunt gebruiken.
www.thuisuiteten.nl
pi_35484741
Ja, en ik heb net het topic over Solo gelezen, en het blijkt dat J.Perkin erin zit, en die heeft een paar jaar terug in dezelfde tent in zijn eentje een tenenkrommend optreden gegeven. Daar waren zij ook bij, ik denk dat ik ze wel overtuigd krijg

Op zich heb ik er geen moeite mee om aanwezig te zijn bij bandjes die ik niet zo boeiend vind hoor, maar die kosten dan meestal 3 euro ofzo.
  zondag 26 februari 2006 @ 11:54:02 #148
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35505067
Magic Numbers was een geslaagd feestje!
  Moderator zondag 26 februari 2006 @ 13:44:22 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35508198
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:54 schreef peaceman het volgende:
Magic Numbers was een geslaagd feestje!
Jaloers Vertel eens meer!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 26 februari 2006 @ 13:58:25 #150
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35508632
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jaloers Vertel eens meer!
Het voorprogramma was dubieus (er waren er 2 en de 1e hebben wij gemist). De dame die wij haar best zagen doen, waarvan ik de naam vergeten ben, deed een poging tot zingen en gitaar spelen. Haar stem is te soft voor de reletief stevige gitaarrifs die ze als begeleiding erbij had. Mijn visie bij haar was de volgende: Maak een keuze! Of een stevige gitaar met een bijbehorende stem ala Juliette Lewis of een acoustische gitaar bij de stem zoals ze die nu had. Jammer was het wel en ik heb ook niet zoals sommige zielige andere personen geroepen dat ze weg moest gaam. Immers: een voorprogramma spelen is ondankbaar werk.

Daarna The Numbers. De koortjes klonken als altijd. Harmonieus en mooi. De lol spatte er weer vanaf en het publiek was ook reuze enthousiast. Ze speelden nog een cover van, ik dacht, destiny's child, die bijna logischerwijs fraaier was dan het origineel.
Tja wat moet ik er nog meer van zeggen. Prima optreden! Een feestje was het. Groots was het daarentegen niet, maar daarvoor is de muziek die ze maken gewoon wat te simpel denk ik. Als ik een cijfer zou moeten geven op een schaal van 10 zou een 7,5 mijn oordeel zijn.
De glimlachen op de gezichten zijn onweerstaanbaar. Je merkt dat je vanzelf vrolijk wordt. Leuk dat een band dat effect heeft. Oh ja.... Dik zijn ze niet, stevig misschien, maar dik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')