abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:36:04 #187
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_35337244
De nederlanders falen ontzettend op deze spelen, bij de mannen. Ze verdienen allemaal vorstelijke salarissen van ettelijke tonnen, zelfs lieden als Romme die niet eens meedoen. Zo'n Kuipers hoeft dan eigenlijk alleen maar 1 race te rijden, waarvoor die dat ton opstrijkt..

Ik volg Hedrick al sinds zijn opkomst maar ik begrijp die weerzin niet zo. I.t.t. Armstrong is hij geen klootzak maar waar Smeets Lance adoreert, kan hij van Chad geen woord verdragen. Terwijl hij ook Fabris omhelst net zo goed, en teleurgesteld is, maar wel precies nu aangeeft, waar het in zat.

Dus waar 8 vd 10 schaatsers maar steeds onzinnige interviews geven met non-info, snijdt Hedrick ook nog eens hout. Sjah wat hij doet vooraf is op het hoogste inzetten en daar komt ie ook van terug... Maar als hij op 3 afstanden medailles pakt zal die achteraf best tevreden zijn.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:36:25 #188
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35337252
Hij ging niet meer verliezen he?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 18:37:56 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35337306
Geweldig dat hoofd van Hedrick toen Davis hem van de tweede plek afschaatste Het is jammer dat we geen medaille gehaald hebben, maar deze reactie van Chad is wat bij betreft goud waard
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:45:17 #190
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_35337563
Ik vond het hoofd van Wennemars en Kuipers geweldig toen ze van hun medailleplekken werden afgereden door Hedrick en Davis.. mooie teleurstelling in beeld, in de Mart Smeets modus dan...
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:47:27 #191
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_35337637
Ik vond het heel jammer voor Wennemars en vooral Kuipers. Maar ook voor Chad. Hoewel hij later thuis heus wel blij zal zijn met z'n bronzen medaille ook.
Vond hem in dat interview met hem ook echt niet arrogant. Ok behalve misschien dat Shani en hij 9 van de 10 keer iedereen verslaan (wel weer trouwens aardig naar Davis, dat gezeik ook weer uit de wereld). Verder was het toch niet arrogant? Heel realistisch en eerlijk.
Be sure to wear some flowers in your hair
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:04:21 #192
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35338190
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:12 schreef Jane het volgende:
Mart Smeets noemt hem nu ook een 'dikke verliezer'.
'Ik denk dat hij zichzelf nu lelijk tegenkomt'.
Mart Smeets dacht zeker in Hugo Camps stijl de gedachten-gang van Chad Hedrick te kunnen schetsen, maar ik vind dat een beetje respectloos tegen over iemand die al goud en zilver op zak heeft..en nu ook nog eens brons..

Chad heeft mischien een grote Texaanse bek, maar het is ook een groot sportman. Laten we wel wezen.
pi_35338378
Het valt me inderdaad wel op dat de NOS uitspraken van Hedrick (bewust?) niet correct vertaald.

En daarmee bedoel ik dus vooral 'voorspellingen' over zijn eigen prestaties.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:11:22 #194
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_35338469
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:04 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Mart Smeets dacht zeker in Hugo Camps stijl de gedachten-gang van Chad Hedrick te kunnen schetsen, maar ik vind dat een beetje respectloos tegen over iemand die al goud en zilver op zak heeft..en nu ook nog eens brons..
Zilver?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_35338987
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:04 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Chad heeft mischien een grote Texaanse bek, maar het is ook een groot sportman. Laten we wel wezen.
Maar daar gaat het ookniet om Hedrick zei dat hij er 5 zou winnen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:24:48 #196
106690 MiLalaa
pi_35339114
daar gaat het volgens mij ook niet om aangezien de media hem dat Eric Heiden verhaal heeft opgelegd.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:27:27 #197
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35339241
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:22 schreef maril het volgende:

[..]

Maar daar gaat het ookniet om Hedrick zei dat hij er 5 zou winnen.
Stel als Sven Kramer zoiets zou zeggen, hoe vind je dat dan? Ik vind het gewoon van het beste uit gaan en dat is een Amerikaanse eigenschap, waar wij Nederlanders ons niet zo aan moeten ergeren.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:38:30 #198
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35339685
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:08 schreef Leatherface het volgende:
Het valt me inderdaad wel op dat de NOS uitspraken van Hedrick (bewust?) niet correct vertaald.

En daarmee bedoel ik dus vooral 'voorspellingen' over zijn eigen prestaties.
ook dat nog !

Op naar de 10km.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35339831
Hedrick moet gewoon weer gaan skeeleren of zo.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:43:40 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35339910
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:41 schreef Ericr het volgende:
Hedrick moet gewoon weer gaan skeeleren of zo.
Klopt, geen talent.

Als je zo kan schaatsen binnen vier jaar tijd kun je maar beter stoppen.

Geen progressie, helemaal niks dit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:55:19 #201
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_35340411
Vraag ik me nog steeds af wanneer Hedrick zilver gewonnen heeft.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:58:11 #202
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_35340566
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:27 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Stel als Sven Kramer zoiets zou zeggen, hoe vind je dat dan? Ik vind het gewoon van het beste uit gaan en dat is een Amerikaanse eigenschap, waar wij Nederlanders ons niet zo aan moeten ergeren.
punt is; Sven zal zoiets gewoon niet zeggen .. en als het wordt gezegd dan niet tegen de pers maar eens een keertje tegen Mart, met een brede grijns op z'n gezicht.

Amerikaanse winnaarsmentaliteit

Cheek en Davis daarentegen
pi_35340679
Ik erger me niet aan Davis maar vind het op zich wel grappig dat hij nu toch 2x zijn doelstelling niet haalt. Ben meer fan van Davis zeker sinds die docu.
pi_35341096
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Klopt, geen talent.

Als je zo kan schaatsen binnen vier jaar tijd kun je maar beter stoppen.

Geen progressie, helemaal niks dit.
Het ziet er inderdaad niet uit.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:12:20 #205
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_35341202
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het ziet er inderdaad niet uit.
Het is dan ook geen kunstrijden op de schaats. Het gaat nog steeds gewoon om de tijd.
pi_35342091
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:27 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen hekel aan mensen met een zelvertrouwen en ego( vind dat zelfs aantrekkelijk)
Fabris heeft het ook Cheek , en Davis ook maar op een mooie manier, en Chad heb ik een paar keer gezien bij Holland Sport en vond hem sympathiek, alleen die vergelijk en volgens mij stond hij daar achter (anders hoor ik het graag)met Heiden had nooit gemaakt mogen worden, hij of anderen hebben de druk te hoog gelegd , zo goed is hij nog niet.

ps T feit trouwens dat Chad Hedrick na afloop zegt dat hij lichamelijk moe is betekent dat hij geestelijk geen rekening heeft gehouden met de druk die de spelen met zich mee brengt
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:38:19 #207
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35342228
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vraag ik me nog steeds af wanneer Hedrick zilver gewonnen heeft.
dat was op de 800m poep uit de bilnaad krabben
pi_35342504
uitslagen tot op heden.
1 2 3
Mannen - 500m (afgelopen) Joey Cheek (USA) Dmitry Dorofeyev (RUS) Kang-Seok Lee ZKO)
Mannen - 1000m (afgelopen) Shani Davis (USA) Joey Cheek (USA) Erben Wennemars (NED)
Mannen - 1500m (afgelopen) Enrico Fabris (ITA) Shani Davis (USA) Chad Hedrick (USA)
Mannen - 5000m (afgelopen) Chad Hedrick (USA) Sven Kramer (NED) Enrico Fabris (ITA)
Mannen - Ploegachtervolging 8 rondes (afgelopen) Italië (ITA) Canada (CAN) Nederland (NED)
pi_35343701
Toch blijft het een kameel. En ik heb het zelf uit die witte prodentsmoel horen komen: 5 keer goud, en niet 3. En een paar dagen later zeggen dat Shani minder vaderlandslievend is dan de anderen, omdat Shani niet mee wilde doen in de ploegenachtervolging, om zich toe te kunnen leggen op zijn eigen afstanden. En dat heeft niks met winnaarsmentaliteit te maken. Verder heb ik hem over Shani niks horen zeggen, maar wat ie wel zei had ook niet gehoeven. Hij moet gewoon ergens wat gaan kleien of zo.
Gutopboale
pi_35357716
quote:
Hedrick wil stoppen
TURIJN (GPD) - Chad Hedrick stopt na dit seizoen vrijwel zeker met schaatsen. De voormalig rolschaatser stapte in 2003 over naar het schaatsen om Olympisch Kapioen te worden. Hij heeft dat doel nu berijkt. Hedrick ambieert een carriere als acteur in Hollywood. 'ik heb het gevoel dat het tijd is om deze bladzijde om te slaan'
Ik wilde hiervoor per se niet het afzeik - topic aangrijpen.

Maar hoe zal Chad Hedrick voor jullie de geschiedenisboeken ingaan?

Hij koesterde de ambities om de nieuwe Eric Heiden of Johann Olav Koss te worden. Dat is dus ver buiten zijn bereik gebeven. Als hij de 10 km nog weet te winnen zal hij de olympische scores van Gianni Romme en Jochem Uytdehaage wel weten te evenaren.

Ik sla Romme in de hierarchie hoger aan dan Uytdehaage en plaats Hedrick er dan tussenin. Romme van deze drie het hoogste vanwege de duurzaamheid van zijn carriere en het feit dat hij lang goed bleef. Hedrick en Uytdehaage hadden wat korter aan de top gestaan, maar ik schat Hedrick dan wat hoger in. Hij reed toch iets meer wereldrecord en kwam wat overtuigender over, alhoewel de scores op de OS en allroundtoernooien in principe gelijkwaardig zijn.
pi_35357830
Hij gaat de boeken in als een goede schaatser en superbe inliner. Knap dat hij de overstap kon maken, maar het ziet er naar uit dat hij afscheid neemt met 1 keer goud. Echt boeiend is dat niet als je er over 4 jaar naar terugkijkt.

Dat hij de ranglijst aller tijden aanvoert is leuk voor hem, maar de combinatie van punten die nu onbereikbaar lijkt voor anderen zal ooit wel weer verbroken worden. Zijn meer aanvoerders geweest die lange tijd aan kop stonden.
pi_35357886
Hedrick is natuurlijk wel de Michael Jordan of Pele van het inline skating.

In het langebaanschaatsen staat hij wat mij betreft dus tussen Romme en Uytdehaage
pi_35357890
Ik zou eigenlijk niet weten of mensen hem over tien jaar nog kunnen herinneren.
pi_35357970
Opzich heeft Uytdehaage mocht Chad Hedrick goud halen op de 10.000 meter beter gepresteerd dan Hedrick. 2x goud en 1 x zilver voor Uytdehaage, 2x goud en 1 x brons voor Hedrick.
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:31:06 #215
106690 MiLalaa
pi_35358052
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:26 schreef Remzz het volgende:
Opzich heeft Uytdehaage mocht Chad Hedrick goud halen op de 10.000 meter beter gepresteerd dan Hedrick. 2x goud en 1 x zilver voor Uytdehaage, 2x goud en 1 x brons voor Hedrick.
Maar dat is dan alleen qua Olympische Spelen gezien. Ik denk dat ik over een paar jaar nog wel de wereldtitel allround van Chad herinner, maar niet van Uytdehaage (kweet niet eens of ie er 1 heeft).
pi_35358053
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:26 schreef Remzz het volgende:
Ik reken dat niet alleen over de OWS. Ik tel daar ook allroundtoernooien en WK's per afstand bij.

Dan nog ontloopt het tussen Chad en Jochem elkaar niet veel. Maar Hedrick geef ik dan toch een licht voordeel.

Heiden en Koss zijn van de laatste 30 jaar natuurlijk de schaatsers van buitencategorie. Het zal misschien nog heel lang duren voordat er iemand opstaat die hen evenaart.
pi_35358069
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:31 schreef MiLalaa het volgende:

[..]

Maar dat is dan alleen qua Olympische Spelen gezien. Ik denk dat ik over een paar jaar nog wel de wereldtitel allround van Chad herinner, maar niet van Uytdehaage (kweet niet eens of ie er 1 heeft).
Uytdehaage heeft ook een wereldtitel allround.

2002.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')