mijn keuze valt op Sam (zie hieronder...)
mijn keuze komt voort na het lezen van het boek.
The Good Looking Gobling
In droom altijd dat ik ook een bijl heb en dat ik allemaal onschuldige mensen doormidden hak. Daarna eet ik altijd hun hersenen op, maar dat komt uit een andere film.
Bad guys roeleren.
quote:sauron is ook kewl ja
Op dinsdag 27 november 2001 17:52 schreef links234 het volgende:
SauronBad guys roeleren.
quote:Arwen(Liv Tyler)???
Op dinsdag 27 november 2001 21:53 schreef Marble het volgende:
Is er ook een leuk elfje dat als mijn held kan fungeren?
quote:Dat is toch Gimli de dwerg?
Op dinsdag 27 november 2001 17:36 schreef MeneerTim het volgende:
Boromir, de bink met de bijl.In droom altijd dat ik ook een bijl heb en dat ik allemaal onschuldige mensen doormidden hak. Daarna eet ik altijd hun hersenen op, maar dat komt uit een andere film.
quote:Klopt:
Op dinsdag 27 november 2001 22:13 schreef zodiakk het volgende:[..]
Dat is toch Gimli de dwerg?
Doe Sam dan maar
Sean Astin, die Sam speelt is trouwens dat "ventje" die ook in The Goonies speelde!! Lachen he!
quote:Is het een elf?
Op dinsdag 27 november 2001 22:11 schreef Jabba het volgende:[..]
Arwen(Liv Tyler)???
En Boromir
quote:Boromir toch ook?
Op dinsdag 27 november 2001 22:13 schreef zodiakk het volgende:[..]
Dat is toch Gimli de dwerg?
Trouwens, Boromir evalueert later in het verhaal naar Boromix, en die kan een sand attack. Dus Boromir is gewoon stoer.
quote:Hoe? Dawillikook.
Op woensdag 28 november 2001 00:01 schreef Darklight het volgende:
Ik ben ook stoer, want ik ga lekker naar de voorpremiere (nacht van 18-19 december)
quote:De balrog is ook ruig, maar de Witch-King is echt een bink (de hoofd-nazgul voor de niet-kenners)
Op woensdag 28 november 2001 01:19 schreef Tijn het volgende:
Niemand de Balrog? Die roeleert juist! Geen tekst, geen inleiding, gewoon pats-boem, in 1 klap de stoerste man uit het verhaal afmaken(ok, Gandalf komt weer terug, maar het blijft een stoere actie van dat beest)
quote:hoofd van de nazgul? jaaa die beesten zijn kewl!!! Kan niet wachten hoe ze die in special effects hebben nagemaakt!
Op woensdag 28 november 2001 01:22 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
De balrog is ook ruig, maar de Witch-King is echt een bink (de hoofd-nazgul voor de niet-kenners)
Trouwens Gollum schijnt combinatie te zijn van animatie/live action!
The Good Looking Gobling
* Acathla heeft een Sean Bean zwak(je) sinds Goldeneye
The Good Looking Gobling
deze gasten
http://www.wetafx.co.nz/digital/
doen de special effects bij Lord of the Rings....
The Good Looking Gobling
(laat hem please op de gast in het boek lijken)
gollum:
mijn boek heeft dezelfde plaatjes
(op de site zitten ook lelijkere plaatjes van een n00b schilder )
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 28-11-2001 15:36]
en mitrandir ook (sindarijns voor Gandalf geloof ik...)
kheb trouwens ook ontdekt dat die schone tyler elf gaat lullen in de film
The Good Looking Gobling
quote:"Is it nice, my preciousss? Is it juicy? Is it scrumptiously crunchable?"
Op woensdag 28 november 2001 15:47 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
smeagol rulezen mitrandir ook (sindarijns voor Gandalf geloof ik...)
kheb trouwens ook ontdekt dat die schone tyler elf gaat lullen in de film
![]()
The Good Looking Gobling
elves rule supreme!!
quote:is de paus katholiek?
Op dinsdag 27 november 2001 22:43 schreef Marble het volgende:[..]
Is het een elf?
quote:elven
Op woensdag 28 november 2001 19:01 schreef Gianthuust het volgende:
elves
quote:wellicht in deel 3.
Op donderdag 29 november 2001 11:45 schreef Antikal het volgende:
Ik vind Imrahil en Theoden ook wel okay. Maar de onbetwiste favoriet voor mij blijft Cirdan. Ik betwijfel echter of we die gaan zien in de film(s)
quote:Dat Bombadil-gedeelte hebben ze eruit gehaald omdat het te traag was en teveel tijd zou opslokken in het eerste deel. Heel jammer, maar niks aan te doen.
Op donderdag 29 november 2001 13:25 schreef Antikal het volgende:
Denk ut niet. Als ze bombadil al er uit snoeien...
In de eerste versie van het script hadden ze zelfs heel het Lothlorien-gedeelte eruit gehaald, maar daarvan hadden ze later toch besloten dat het vrij vitaal was.
Het enige wat de Frodo & Co. over houden aan de ontmoeting met Bombadil zijn die "daggers of Westernesse" en die krijgen ze nu op een andere manier.
Wel jammer, want ik had graag de liedjes van Tom (en Goldberry ) gehoord/gezien.
Maar inderdaad, veel meer valt er niet uit te slepen.
Met alle speculaties die op internet rondgaan zou je over Tom Bombadil een film op zich kunnen maken.
quote:Over liedjes kan ik melden dat Steve Jackson besloten heeft er geen "musical"van te maken
Op donderdag 29 november 2001 14:43 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Dat Bombadil-gedeelte hebben ze eruit gehaald omdat het te traag was en teveel tijd zou opslokken in het eerste deel. Heel jammer, maar niks aan te doen.
In de eerste versie van het script hadden ze zelfs heel het Lothlorien-gedeelte eruit gehaald, maar daarvan hadden ze later toch besloten dat het vrij vitaal was.
Het enige wat de Frodo & Co. over houden aan de ontmoeting met Bombadil zijn die "daggers of Westernesse" en die krijgen ze nu op een andere manier.
Wel jammer, want ik had graag de liedjes van Tom (en Goldberry) gehoord/gezien.
The Good Looking Gobling
quote:Precies! Aragorn is de ultieme held.
Op dinsdag 27 november 2001 22:13 schreef zodiakk het volgende:
Aragorn natuurlijk.
quote:Nee, 6. Lord of the Rings is 6 boeken. Nu maken ze een film per volume, maar dan zou een film per boek wel erg compleet zijn.
Op donderdag 29 november 2001 15:05 schreef inkie1010 het volgende:
Neeee!! Niet het gedeelte van Bombadil eruitdat vind ik nou juist zo'n leuk stuk!!! Maak dan 5 films i.p.v 3
iedereen wil ze toch zien!
quote:Boromir heef een zwaard in de film en een hoorn, in het boek heeft hij die hoorn ook maar ik ben vergeten wat voor wapen hij had (schande
Op dinsdag 27 november 2001 23:05 schreef MeneerTim het volgende:[..]
Boromir toch ook?
Trouwens, Boromir evalueert later in het verhaal naar Boromix, en die kan een sand attack. Dus Boromir is gewoon stoer.
Maar mijn held is toch Gimli.
Dwarfs rule
quote:volgens mij had boromir ook een soort van axe...
Op vrijdag 30 november 2001 08:50 schreef PS het volgende:[..]
Boromir heef een zwaard in de film en een hoorn, in het boek heeft hij die hoorn ook maar ik ben vergeten wat voor wapen hij had (schande
)
Maar mijn held is toch Gimli.
Dwarfs rule
The Good Looking Gobling
En inderdaad een hoorn.
quote:klopt...
Op vrijdag 30 november 2001 09:03 schreef Antikal het volgende:
Volgens mij droeg Boromir gewoon een zwaard.En inderdaad een hoorn.
trouwens kan ook niet wachten hoe ze Shelab(?) die spin in deel drie zullen animeren
quote:dwarVEN
Op vrijdag 30 november 2001 08:50 schreef PS het volgende:
Dwarfs rule
quote:hey ouwe lsd-slikker hoe ist?
Op vrijdag 30 november 2001 11:35 schreef links234 het volgende:[..]
dwarVEN
The Good Looking Gobling
quote:Fout... dwarven is het bijvoeglijk naamwoord. Dwarfs is de meervoudsvorm. Stond er dus correct.
Op vrijdag 30 november 2001 11:35 schreef links234 het volgende:[..]
dwarVEN
quote:dwarf (dwôrf)
Op vrijdag 30 november 2001 11:57 schreef ullie het volgende:[..]
Fout... dwarven is het bijvoeglijk naamwoord. Dwarfs is de meervoudsvorm. Stond er dus correct.
Dus in elk geval geen dwarveN. Normaal gesproken is het meervoud overigens dwarfs. Tolkien gebruikt echter dwarves. Vind ik er ook wel beter uitzien.
quote:Goed hoor.
Op vrijdag 30 november 2001 11:47 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
hey ouwe lsd-slikker hoe ist?
The Good Looking Gobling
quote:Merry
Op vrijdag 30 november 2001 12:06 schreef Jimmy het volgende:
Ik heb de acteurs nog niet gezien die Merry en Pippin spelen, maar in het boek zijn zij mijn favorieten.
Pippin
Here you go...
The Good Looking Gobling
quote:Hmm, die zien er niet helemaal uit als de kleine elvenprinsen, zoals ze ergens genoemd worden. Een beetje sullig. Anders dan ik had gedacht in elk geval.
Op vrijdag 30 november 2001 12:24 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Merry
[afbeelding]Pippin
[afbeelding]Here you go...
The Good Looking Gobling
quote:Oh my gawd
Op donderdag 29 november 2001 14:43 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
quote:ghehe ja indnerdaad
Op vrijdag 30 november 2001 12:40 schreef Tijn het volgende:[..]
Oh my gawd
Hoe kun je als filmmaker erover denken om dat te schrappen
The Good Looking Gobling
quote:mhaaaa ik had ze wel zo voorgesteld eerlijk gezegd...ik vind alleen Bilbo Balings er suf uitzien...die had ik veel kleiner en dikker voorgesteld..
Op vrijdag 30 november 2001 12:39 schreef Jimmy het volgende:[..]
Hmm, die zien er niet helemaal uit als de kleine elvenprinsen, zoals ze ergens genoemd worden. Een beetje sullig. Anders dan ik had gedacht in elk geval.
Bilbo Balings
The Good Looking Gobling
quote:Hmm, die had ik me vooral me iets jonger uitziend voorgesteld. Door de ring wordt je toch niet ouder?
Op vrijdag 30 november 2001 12:56 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
mhaaaa ik had ze wel zo voorgesteld eerlijk gezegd...ik vind alleen Bilbo Balings er suf uitzien...die had ik veel kleiner en dikker voorgesteld..
Bilbo Balings
quote:klopt ook..... maar hij was wel al 111 toen hij zijn afscheidspartijtje gaf en 111 is zelfs voor een hobbit redelijk oud..... dus dan ziet ie er nog wel redelijk 'jong' uit...
Op vrijdag 30 november 2001 13:52 schreef Jimmy het volgende:[..]
Hmm, die had ik me vooral me iets jonger uitziend voorgesteld. Door de ring wordt je toch niet ouder?
mha we zullen wel zien
quote:Zekers!
Op vrijdag 30 november 2001 13:54 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
klopt ook..... maar hij was wel al 111 toen hij zijn afscheidspartijtje gaf en 111 is zelfs voor een hobbit redelijk oud..... dus dan ziet ie er nog wel redelijk 'jong' uit...
mha we zullen wel zien
Ik ben ook benieuwd hoe ze in deel II Treebeard eruit laten zien. Kan niet wachten!
quote:BOER MADE UIT OOSTERKWARTIER!!!
Op vrijdag 30 november 2001 20:11 schreef Tom_Bombadil het volgende:
Tsja, aangezien ik zelf niet meedoe in de film kies ik voor Boer Made uit Oosterkwartier.
Of zou hij er ook uitgeschreven zijn?
inderdaad ja, kweenie... volgens mij is hij er wel uitgeschreven ja :/
The Good Looking gobling
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 20:11 schreef Tom_Bombadil het volgende:
Tsja, aangezien ik zelf niet meedoe in de film kies ik voor Boer Made uit Oosterkwartier.
Of zou hij er ook uitgeschreven zijn?
ROFLOL! Daar durf je echt geen champignons van te stelen!
zo moet het dus worden
Gollum 4 Ever!
quote:hij ziet er hier wel erg 'horror' -achtig uit... ik vindt gollum eerder zielig dan een kwaadaardig wezen...
Op zondag 02 december 2001 14:08 schreef sunnyboy2001 het volgende:
ok, plaatje zelf ff geupload:
[afbeelding]zo moet het dus worden
Gollum 4 Ever!
The Good Looking Gobling
The Good Looking Gobling
Al ben ik ook wel benieuwd naar Bilbo en Gandalf.
Ach nog 14dagen(bijna dan )
quote:20ste......
Op dinsdag 04 december 2001 23:57 schreef Ac1D het volgende:
Sam is mijn heroAl ben ik ook wel benieuwd naar Bilbo en Gandalf.
Ach nog 14dagen(bijna dan
)
quote:hij is zo mager, en ik vind het juist bij hem passen, die horror, hij is zo lelijk, je zou hem gewoon willen onthoofden en zijn kop in een afgrond willen dumpen om hem nooit meer tegen te komen
Op dinsdag 04 december 2001 13:55 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
hij ziet er hier wel erg 'horror' -achtig uit... ik vindt gollum eerder zielig dan een kwaadaardig wezen...
The Good Looking Gobling
je kan ze gewoon aan de kassa kopen alla nu... de voorpremiere dus *kwijl*
The Good Looking Gobling
quote:Jammer dat het voor Lord of the rin is
Op zondag 09 december 2001 16:00 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Mijn heldHet meisje achter de kassa bij city vandaag 09-12-2001 zondagochtend....
je kan ze gewoon aan de kassa kopen alla nu... de voorpremiere dus *kwijl*
The Good Looking Gobling
quote:ghehe
Op zondag 09 december 2001 20:12 schreef www.angelika.nl het volgende:[..]
Jammer dat het voor Lord of the rin is
The Good Looking gobling
quote:uhm ikke wat?
Op maandag 10 december 2001 12:10 schreef gollum het volgende:
Ummm, ikke
The Good Looking Gobling
quote:Sorry was wel erg flauw he! Ik ga er ook heen :-)
Op maandag 10 december 2001 12:05 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
ghehe
naaaah NIE PESTE! Ik ga naar lord of the riiiihings!! Ik ga naar lord of the riiiihings!! Ik ga naar lord of the riiiihings!!! NAA NAA NAANAAAANAAAAA
The Good Looking gobling
quote:Gebruik alsjeblieft de engelse namen... Mensen die 'Strider' als 'Stapper' vertalen sporen echt niet. Vertalingen zijn klote.
Op zaterdag 01 december 2001 12:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
BOER MADE UIT OOSTERKWARTIER!!!
inderdaad ja, kweenie... volgens mij is hij er wel uitgeschreven ja :/
The Good Looking gobling
quote:Dat ben ik helemaal met je eens! Ik snap af en toe niet eens over wie het gaat omdat ik de boeken in het engels heb gelezen... Als Strider in het nederlands Stapper is, tja Strider, die naam straalt iets uit zeg maar en Stapper is meer de naam voor een nieuw soort slipper of schoen! Gelukkig lees ik nooit ondertiteling, want als ze daarin ook alle nederlandse namen gaan gebruiken...
Op maandag 10 december 2001 14:12 schreef Khadgar het volgende:[..]
Gebruik alsjeblieft de engelse namen... Mensen die 'Strider' als 'Stapper' vertalen sporen echt niet. Vertalingen zijn klote.
Maar toch vond ik het in het Nederlands ook wel prima te lezen. Namen vertalen is natuurlijk knudde, maar verder was er goed door te komen. En er zijn natuurlijk (ook al lijkt het voor veel van ons onvoorstelbaar) een hoop mensen die gewoon de Engelse taal niet (goed genoeg) machtig zijn om de Engelstalige versie van LOTR te lezen. Nou, dan is zo'n vertaling toch een prachtig alternatief?
quote:In de filmm werd 'Bilbo Baggins' ondertiteld als "Bilbo Balings!
Op maandag 10 december 2001 22:28 schreef www.angelika.nl het volgende:[..]
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik snap af en toe niet eens over wie het gaat omdat ik de boeken in het engels heb gelezen... Als Strider in het nederlands Stapper is, tja Strider, die naam straalt iets uit zeg maar en Stapper is meer de naam voor een nieuw soort slipper of schoen! Gelukkig lees ik nooit ondertiteling, want als ze daarin ook alle nederlandse namen gaan gebruiken...
quote:
Gebruik alsjeblieft de engelse namen... Mensen die 'Strider' als 'Stapper' vertalen sporen echt niet. Vertalingen zijn klote.
Mijn fav' karakter na de film gisteren is de BALROG... zal verder niet verklappen waarom.
quote:Toch niet vanwege het commentaar wat er door iemand op 'm werd geleverd?
Op dinsdag 11 december 2001 11:09 schreef kamagurka het volgende:[..]
farmer maggot...?
Mijn fav' karakter na de film gisteren is de BALROG... zal verder niet verklappen waarom.
quote:ghehe ik heb ook de boeken in het Engels gelzen maar ook in het Nederlands. Hoewel ik moet toegeven dat het Engels het verhaal een extra warmte 'meegeeft' de Nederlandse vertaling is briljant. De vertaler heeft bij mijn weten hier ook een prijs voor ontvangen destijds.
Op maandag 10 december 2001 22:28 schreef www.angelika.nl het volgende:[..]
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik snap af en toe niet eens over wie het gaat omdat ik de boeken in het engels heb gelezen... Als Strider in het nederlands Stapper is, tja Strider, die naam straalt iets uit zeg maar en Stapper is meer de naam voor een nieuw soort slipper of schoen! Gelukkig lees ik nooit ondertiteling, want als ze daarin ook alle nederlandse namen gaan gebruiken...
The Good looking Gobling
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 12:07 schreef Antikal het volgende:
Hey, Good Looking Gobling.. is die spelfout in jouw nickname bewust gemaakt?
quote:Leuk om te zien hoe je je stoort aan mensen die de nederlandse vertaling lezen. Zeker als je de hieronder vermelde tekst leest die door jouw zelf is gepost
Door Khadgar - dinsdag 06 november 2001 16:14
--------------------------------------------------------------------------------
Ik bedoel, er is zat leerstof in het Nederlands. Engels lezen/leren vertraagd mij best veel.
door onze redactie (van de telegraaf dus)
AMSTERDAM - Zou het nog kunnen? Een film nog hotter dan 'Harry Potter and the Philosopher's Stone'? Volgens de recensies in de Britse pers wel. Harry Potter kan wel inpakken na het zien van het eerste deel van de trilogie van 'The Lord of the Rings' die vanavond zijn première beleeft in Rotterdam.
'The Fellowship of the Rings' heeft niets dan lovende kritieken gekregen, nadat de film maandagavond in Londen in wereldpremière ging. De Daily Express schreef: 'Harry Potter, bereid je maar voor op het vallen van je bezemsteel'. Daily Mail: 'Resencenten die Chris Columbus' film vijf sterren gaven, moeten het aantal sterren flink opschroeven om 'The Fellowship of the Rings' een eerlijke beoordeling te geven'.
'The Fellowship of the Rings' is de eerste film die verfilmd is naar aanleiding van de wereldberoemde boeken van J.R.R Tolkien. Volgend jaar december verschijnt het tweede deel en in 2003 het derde en laatste deel.
Alle drie delen zijn wel al opgenomen. Gedurende 15 maanden is er gefilmd in Nieuw-Zeeland. Dat is mede gedaan om niet drie keer de volledige set van 'Midden-Aarde' op te hoeven bouwen. De regie is in handen van Peter Jackson. Hoofdrollen zijn weggelegd voor Elijah Wood (Frodo Baggins), Ian McKellen (Gandalf), Viggo Mortensen (Aragorn / Strider), Liv Tyler (Arwen Undómiel) Cate Blanchett (Galadriel) en John Rhys-Davies (Gimli).
Vanavond is dus de Grolsch Master Première van de film in het Pathé Theater in Rotterdam, waarbij CrazyLife aanwezig zal zijn. Vanaf donderdag draait de film in de Nederlandse bioscopen.
quote:heb jij ooit een intelligente goblinG gerzien?
Op dinsdag 11 december 2001 12:30 schreef kamagurka het volgende:[..]
The Good Looking Gobling
indelijk is het zo ver: de film waar miljoenen mensen al jaren op wachten. En de grootschalige verfilming van Tolkiens boek The Lord of the Rings stelt ze niet teleur.
Vanaf 13 december in de bioscoop.
De magische wereld Middle-earth wordt bevolkt door allerlei vreemde wezens: elven, dwergen, tovenaars, hobbits, mensen en een groot deel van hen leeft redelijk vredelievend naast elkaar. Helaas zijn er ook types, zoals de lelijke Orcs, die liever moord en doodslag hebben. Zij worden aangestuurd door de duistere heerser Sauron, die de macht over heel Middle-earth wil krijgen. Daarvoor moet hij zijn ring terug vinden die hij eeuwen geleden is verloren. Zodra de goeierikken dat in de gaten hebben, bekokstoven ze een plan om de ring te vernietigen en daarmee de macht van Sauron voor eens en altijd te breken.
Grootschalig giga-risico
Toen regisseur Peter Jackson met het drieste plan kwam om de boekentrilogie van J.R.R. Tolkien te verfilmen, moest menigeen zich even achter de oren krabben. Omdat het een lijvig schrijfsel was vol mythologische figuren en gebieden, omdat de enige voorgaande poging het te verfilmen verre van jofel was, en omdat nog nooit iemand eerder drie films achter elkaar had gemaakt. Drie-in-een is een giga-risico, zeker voor een grootschalige productie met een budget waar een normale sterveling al koppijn van krijgt zonder het om te zetten in Euro's.
Sprookjesachtige filmroes
Jackson zette door, filmde veertien maanden onafgebroken op lokatie in zijn geboorteland Nieuw-Zeeland, spaarde kosten nog moeite en hield alles super-geheim om de hele wereld versteld te doen staan. En dat zal de wereld zeker zijn, want de film is alles wat we ervan hebben gedroomd en verwacht. De acteurs zijn geboren voor hun rol, de massa-scenes zijn overdonderend, de sprookjesachtige lokaties adembenemend, de vechtscenes hakken er in en niets haalt je drie uur lang uit de roes die The Lord of the Rings presenteert.
Toch een minpuntje
Hoewel Peter Jackson een devoot fan van het oorspronkelijke boek is, heeft hij het aangedurfd om er in te knippen, nieuwe scenes toe te voegen en alvast een voorzetje te nemen op het tweede boek, zonder dat de kern van het verhaal teniet wordt gedaan. Alle hoogtepunten uit het boek zijn gewoon aanwezig en de film houdt keurig op, waar het boek eindigt. Op dat moment zou je willen dat ze de drie films ook achter elkaar zouden hebben uitgebracht. Nu moeten we een jaar lang wachten voordat de volgende komt. Gelukkig is dat het enige minpuntje en hebben we nu in ieder geval meer dan een paar trailers om ons zoet te houden.
quote:Wel een dappere hobbit gistern.
Op dinsdag 11 december 2001 15:35 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
heb jij ooit een intelligente goblinG gerzien?
The Good Looking Gobling
quote:Ik heb het nederlandse exemplaar niet gelezen, maar het gaat idd niet zo om de namen van mensen, meer om het verhaal zelf...
Op dinsdag 11 december 2001 12:04 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
ghehe ik heb ook de boeken in het Engels gelzen maar ook in het Nederlands. Hoewel ik moet toegeven dat het Engels het verhaal een extra warmte 'meegeeft' de Nederlandse vertaling is briljant. De vertaler heeft bij mijn weten hier ook een prijs voor ontvangen destijds.
Maargoed, Bilbo Baggins klinkt beter inderdaad dan Bilbo Balings, Strider wordt stapper.... mja je kan erover vallen maar de magie van middle earth is zelfs in de nederlandse vertaling overeind gebleven.The Good looking Gobling
De enige echte held is natuurlijk Frodo omdat hij t aandurfde om de ring die Bilbo gevonden ad te dragen tot het eind. Verder vind ik eigenlijk alle belangrijke figuren in the Fellowship helden doen niet onder voor elkaar en zijn eigenlijk allemaal even belangrijk
quote:Ja want als er ook maar 1 zou missen zou het noooooooooit zijn gelukt...
Op dinsdag 11 december 2001 23:58 schreef Machiel het volgende:
En in dit topic ging t over je held in LOTR geloof ik?De enige echte held is natuurlijk Frodo omdat hij t aandurfde om de ring die Bilbo gevonden ad te dragen tot het eind. Verder vind ik eigenlijk alle belangrijke figuren in the Fellowship helden doen niet onder voor elkaar en zijn eigenlijk allemaal even belangrijk
Maarja zonder Tolkien was het hele boek er niet geweest...
quote:Tolkien leefde ooit als kind in een kleine kamer, maar niet zomaar een kamer vol enge wormen maar een hobbit kamer
Op woensdag 12 december 2001 09:04 schreef www.angelika.nl het volgende:[..]
Ja want als er ook maar 1 zou missen zou het noooooooooit zijn gelukt...
Anyway....de grote held is de moeder van Tolkien die zijn rommelige kamer vol briefjes met rare teksten maar niks vond.
The Good Looking Gobling
quote:Hij is wel herkenbaar en ook goed in beeld, maar wel héél kort.
Op woensdag 12 december 2001 16:12 schreef Antikal het volgende:
Cool! Is ie een beetje herkenbaar? of moet ik goed op gaan letten?!?
quote:ik ga toch voor sam
Op vrijdag 14 december 2001 09:43 schreef InVisiGoTh het volgende:
SAURON, jammer dattie verliest
nee, frodo denk ik, hij's een beetje een underdog he.
19 December om 20:00
*kanniewacht*
quote:LEEEEGOOOOLAAAASSSSSS
Op dinsdag 27 november 2001 17:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
[afbeelding]mijn keuze valt op Sam (zie hieronder...)
mijn keuze komt voort na het lezen van het boek.
The Good Looking Gobling
quote:Klopt Angie... jij gaat zaterdag he!
Op woensdag 12 december 2001 09:04 schreef www.angelika.nl het volgende:[..]
Ja want als er ook maar 1 zou missen zou het noooooooooit zijn gelukt...
Ik ben zo onder de indruk van die film!
xxx E.
THE GD L
KING G
BLING
quote:Ja ik heb zoveel school en het gaat niet zo goed dus ik moet heel veel mijn best doen, ik had vandaag bijvoorbeeld van 9 tot 6 les (dat is geen geintje), ik ben ook onwijs moe, maar ik ga dus zaterdag om 13:30 met thefellowship. Echt de eerste dag dat ik kan ga ik dus ook
Op maandag 17 december 2001 19:26 schreef www.existenz.nl het volgende:[..]
Klopt Angie... jij gaat zaterdag he!
Ik ben zo onder de indruk van die film!
xxx E.
Hoewel de verhalen daarin deels ehrm. unfinished zijn, leest het wel weer lekkerder dan het grootste deel van The Silmarillion.
quote:Ik ga er een beetje tegen op zien om te beginnen in the silmarillion zo
Op woensdag 19 december 2001 09:17 schreef Antikal het volgende:
Tip: als je de Silmarillion uit hebt, lees dan ook *zeker* de 'Unfinished Tales'.![]()
Hoewel de verhalen daarin deels ehrm. unfinished zijn, leest het wel weer lekkerder dan het grootste deel van The Silmarillion.
The Unfinished Tales zal ik zeker gaan kopen na the Silmatillion! Bedankt voor de tip!
Maar de gemiddelde Tolkien liefhebber zal beamen dat de Silmarillion niet na 1 keer lezen te doorgronden is.
Dus laat je niet afschrikken, maar verwacht geen 4e LOTR boek of zo.
quote:Naja het probleem is dat ik vanwege school heel weinig tijd heb om te lezen en als het dan een beetje taai is moet je steeds weer over nieuw beginnen :-(
Op woensdag 19 december 2001 11:38 schreef Antikal het volgende:
Nou, je hoeft niet tegen The Silmarillion op te zien hoor... Het begin is wat taai, maar op zich wel een mooi verhaal... En de verhalen verderop (Beren & Luthien bijvoorbeeld) zijn net zo goed te lezen als LOTR...Maar de gemiddelde Tolkien liefhebber zal beamen dat de Silmarillion niet na 1 keer lezen te doorgronden is.
Dus laat je niet afschrikken, maar verwacht geen 4e LOTR boek of zo.
quote:En ben je nou al geweest ouwe gnoom?
Op dinsdag 18 december 2001 15:28 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
[enthousiastmerende smiley's...blabla bla...]
quote:jups, waanzinnige film. Jammer alleen dat het succes wat opbrengsten betrefd tegenvalt. In deel 2 en 3 zal nog meer worden geknip in het verhaal aldus Steve Jackson.
Op donderdag 20 december 2001 18:51 schreef kamagurka het volgende:[..]
En ben je nou al geweest ouwe gnoom?
The Good Looking Gobling
quote:Na het zien van de film is het voor mij absoluut Aragorn oftewel Stapper...Strider etc etc....
Op vrijdag 21 december 2001 12:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Na het zien van de film ben ik fan van Gimli.
The Good Looking Gobling....
p.s. Boromir speelde ook erg goed!
quote:Dat is tochal gebeurt? de 3 films zijn tochal helemaal gefilmt heb ik begrepen? En ik denk dat in deel 2 en 3 ook meer gebeurt vind deze 3 uur en 18 min. al zo verdomt lang. Denk dat ze voor de echte tolkienfreaks beter een eigen verhaal ergens op midden-aarde hadden kunnen verfilmen ofzo
Op zondag 23 december 2001 18:33 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
jups, waanzinnige film. Jammer alleen dat het succes wat opbrengsten betrefd tegenvalt. In deel 2 en 3 zal nog meer worden geknip in het verhaal aldus Steve Jackson.
The Good Looking Gobling
Waarom?
Omdat Gandalf soms net dat vaderlijke over zich heeft met de rimpels langs zijn ogen en de zeer vaak aanwezige pretoogjes
Frodo omdat ik hem angstig aandoenlijk vindt, en dus een goed neergezette rol.
Iemand heeft gezegd dat hij het kind was uit Witness, maar dat kan ik mij niet meer voor de geest halen. Als Frodo vind ik hem geweldig.
Verder was ik zwaar onder de indruk van de film. Uiteraard kloppen er vele zaken niet, maar dat kan me niet boeien. In totaliteit heeft de film niets afgedaan aan het boek en heb ik 3 uur ademloos zitten kijken.
Wbt de casting zou ik wat andere karakters hebben ingezet denk ik, want ik vind Arwen helemaal nix, ben sowieso geen fan van Liv , van Boromir en Aragorn had ik wat stoerdere mannen verwacht en niet een armzalig aftreksel van een echte vent. Maar ja, je kan niet alles hebben
De gemuteerde Uruk-hai vond ik erg goed.
De decors zijn alleen maar prachtig, wat is dat een klus geweest.
Jammer dat we resp. 1 en 2 jaar moeten wachten op de volgende delen, terwijl ze al op de plank liggen.
Omdat hij een gevecht durfde aan te gaan met die ene gek
Net voordat hij op die hoge toren belandde had hij gevochten tegen die ene man met die lange sik.
quote:Saruman (toch?)
Op zaterdag 29 december 2001 19:05 schreef yingyang het volgende:
ikzelf vond Gandalf de held.Omdat hij een gevecht durfde aan te gaan met die ene gek
Net voordat hij op die hoge toren belandde had hij gevochten tegen die ene man met die lange sik.
kep 1 woord gezien, en al het positieve dat al erover gezegt is, is gewoon veels te weinig
quote:Het zeker niet dat kind van witness! A/ heet dat kind lucas haas en acteur frodo Elijah Wood B/ Heeft elijah overduidelijk BLAUWE ogen, terwijl lucas haas juist markante BRUINE ogen had. Die iemand lult dus tot over zijn oren uit zijn nek
Op maandag 24 december 2001 11:38 schreef spookvrouw het volgende:
Iemand heeft gezegd dat hij het kind was uit Witness, maar dat kan ik mij niet meer voor de geest halen. Als Frodo vind ik hem geweldig.
quote:Wat betreft Liv ben ik het helemaal met je eens! Heb je haar al horen praten bij die interviews op tv? Wat een leeghoofd zeg!
Op maandag 24 december 2001 11:38 schreef spookvrouw het volgende:Wbt de casting zou ik wat andere karakters hebben ingezet denk ik, want ik vind Arwen helemaal nix, ben sowieso geen fan van Liv
, van Boromir en Aragorn had ik wat stoerdere mannen verwacht en niet een armzalig aftreksel van een echte vent. Maar ja, je kan niet alles hebben
quote:liv vond ik ook niks nee...
Op zondag 06 januari 2002 22:42 schreef www.angelika.nl het volgende:[..]
Wat betreft Liv ben ik het helemaal met je eens! Heb je haar al horen praten bij die interviews op tv? Wat een leeghoofd zeg!
Good Looking Gobling
LEGOLAS ROELLT
LEGOLAS ROELLT
Vooral waar hij gewoon op het ijs loopt zonder erin te zakken...mooi gedaan!
Of in de grotten van Moria.
Ik moet de film nog een keer zien.
quote:Ik ben niet zo tevreden over hoe Arwen in de film zit...
Op maandag 07 januari 2002 16:53 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Ik heb de Film al gezien... Heb niet echt een favorite held, hoewel Faramir en Eowyn erg hoge ogen scoren. Van deel 1.... ik heb veel bewondering voor Arwen, die kiest voor een sterfelijk leven, in plaats van het onsterfelijke elfen-leven waar bijvoorbeeld Geladriel lang van heeft mogen genieten.
quote:Zit jij nu de hele boel onder te spammen?
Op woensdag 09 januari 2002 23:39 schreef FrameMercery het volgende:
is er trouwens iemand die naar de LOTR-Ben & Jerrys voorstelling gaat? Dit naar aanleiding van de prijsvraag van voornoemd ijsmerk (dat ondertussen bezit is geworden van Unilever).
quote:Bewondering, bewondering.. pffff
Op maandag 07 januari 2002 16:53 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
ik heb veel bewondering voor Arwen, die kiest voor een sterfelijk leven, in plaats van het onsterfelijke elfen-leven waar bijvoorbeeld Geladriel lang van heeft mogen genieten.
quote:In het boek is 't een personage, en daar gaat 't hier geloof ik om
Op donderdag 10 januari 2002 11:32 schreef kamagurka het volgende:[..]
Bewondering, bewondering.. pffff
'T is maar een rol hoor!
quote:Ja en? Dan nog...
Op donderdag 10 januari 2002 11:36 schreef Theeboon het volgende:[..]
In het boek is 't een personage, en daar gaat 't hier geloof ik om
quote:Het gaat om inlevingsvermogen. (erg belangrijk bij Fantasy)
Op donderdag 10 januari 2002 11:32 schreef kamagurka het volgende:[..]
Bewondering, bewondering.. pffff
'T is maar een rol hoor!
quote:Ik heb me geen seconde in wie dan ook ingeleeft, niet in het boek en niet in de film, vind de karakters ongeloofwaardig, eendimensionaal. Slechterikken zijn verschrikkelijk slecht en niet meer dan dat, goeierikken zijn o zo dapper en goed en niet meer dan dat. Maarja, da's inherent aan het hele sprookjes/fantasy/sf-genre (always good against evil, zwart/wit
Op vrijdag 11 januari 2002 11:19 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:[..]
Het gaat om inlevingsvermogen. (erg belangrijk bij Fantasy)
Ik leef me erg in in het verhaal, en dan heb ik dus wel bewondering voor Arwen.
Goodguys zijn altijd zo ontzettend goed en ik heb de schurft aan die elfjes
quote:Jij ook? Hahahaha!! Stomme elfjes met hun puntoortjes,.. en oh oh oh wat zijn ze puur en eerlijk
Op vrijdag 11 januari 2002 13:29 schreef Elegy het volgende:
De NazGul (natuurlijk!) en de Balrog.Goodguys zijn altijd zo ontzettend goed
en ik heb de schurft aan die elfjes
quote:in het rijtje eendimensionale zwart/wit karakters nomineer ik met stip die overdreven heilige captain Janeway (van Star Trek: Voyager)
Op vrijdag 11 januari 2002 13:36 schreef kamagurka het volgende:
.. en oh oh oh wat zijn ze puur en eerlijk![]()
en overigens ook in vrijwel alle Hollywoord films heb je ook altijd weer die 1-dimensionale bordkartonnen figuren, maar da's inmiddels een open deur..
[img]ttp://mail.baskent.edu.tr/~98214002/ozel/lotr/legolas.jpg[/img]
quote:Vooral al 'ie langzaam te voorschijn komt, zie je zijn gloed tussen die pilaren doorgaan, erg goed gedaan. Alleen jammer dat dat op de dvd eruit is gehald, springt het beeld ineens over van het gevecht met de cave-trol naar de instortbrug scène.
Op vrijdag 11 januari 2002 13:36 schreef kamagurka het volgende:[..]
Jij ook? Hahahaha!! Stomme elfjes met hun puntoortjes,.. en oh oh oh wat zijn ze puur en eerlijk
![]()
Laat daar die balrog maar eens goed op los
![]()
Zoals ik al eerder zei, de balrog rulezz!! (mooiste stuk uit de hele film imo)
quote:Nou, nou...
Op vrijdag 11 januari 2002 12:13 schreef kamagurka het volgende:[..]
Slechterikken zijn verschrikkelijk slecht en niet meer dan dat, goeierikken zijn o zo dapper en goed en niet meer dan dat. Maarja, da's inherent aan het hele sprookjes/fantasy/sf-genre (always good against evil, zwart/wit
).
Dan is Behind Enemy Lines ook een sprookjes/fantasy/sf-genre film
Damm, wat is die film eenzijdig!
Met andere woorden, ik snap wel waar je heen wil, en ja in Scarface hebben de characters veel meer inhoud, maar het gaat niet alleen op voor sprookjes/fantasy/sf-genre achtige films. Rambo 3 is ook tamelijk eenzijdig, en zo kan ik er nog wel honderd en een film opsommen die niet onder de categorie sprookjes/fantasy/sf-genre vallen maar wel heel zwart/wit zijn.
Good Looking Gobling
quote:Gandalf dus, jij blij dat hij ............. witte ........ samen met ...... enten ......
Op vrijdag 11 januari 2002 17:20 schreef DutchHobbit het volgende:
Simpel zie mijn plaatje onder de naam. Ik vond het balen dat hij zo snel weg was uit de film. Blijf heb de tofste vinden. Daarna toch wel die elf met zijn boog.
Good Looking Gobling
quote:janee je gaat toch geen groene grote aard-trol tot held van LOTR bombarderen!??!!?
Op maandag 04 februari 2002 10:01 schreef ButcherBird het volgende:
Die Legolas is wel tof, verder die grote groene aard-trol uit de scene in de mijnen. Die deed me erg veel denken aan een beest in Quake 1
alleen is ie in dat spel wit, geloof ik. Uberhaupt deed die mijnen-scene me aan Quake denken, je komt steeds grotere beesten tegen
bedoel het klinkt alsof je zegt : die eene goblin in de 28 rij op die heuvel tijdens dat slagvelt...
Good Looking Gobling
quote:dei scene bijna op het eind van de film ja
Op donderdag 07 februari 2002 00:34 schreef knep het volgende:
Hoe wonderschoon deze filmIk vind die Legolas wel een coole zo snel als ie die pijlen schiet
errrrrrrg GOED gedaan, overgens al opgevallen dat hij OP het sneeuw loopt terwijl de andere erdoorheen moeten zwoegen? eerste keer viel me dat niet op maar 2e keer wel! Wat een hoop detail gaaf gewoon!
GLG
quote:IS dat zow???hmm. moet ik toch nog een keer gaan kijken
Op donderdag 07 februari 2002 03:32 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
dei scene bijna op het eind van de film ja
errrrrrrg GOED gedaan, overgens al opgevallen dat hij OP het sneeuw loopt terwijl de andere erdoorheen moeten zwoegen? eerste keer viel me dat niet op maar 2e keer wel! Wat een hoop detail gaaf gewoon!
GLG
twee favo's op één pic, namelijk Legolas en Boromir... errug jammer dat hij dood moest gaan, maar gelukkig krijgen we nog zijn ***** te zien...
quote:Uhhuuh ... ooooh je bedoelt de Divx
Op zaterdag 12 januari 2002 02:33 schreef Elegy het volgende:[..]
Vooral al 'ie langzaam te voorschijn komt, zie je zijn gloed tussen die pilaren doorgaan, erg goed gedaan. Alleen jammer dat dat op de dvd eruit is gehald, springt het beeld ineens over van het gevecht met de cave-trol naar de instortbrug scène.
quote:november pas?
Op zondag 03 maart 2002 01:30 schreef thorgal het volgende:
In november komt de (extra lange versie) dubbel DVD uit
quote:Intressant, in november, vlak voor de kickoff van deel 2
Op zondag 03 maart 2002 01:30 schreef thorgal het volgende:[..]
Uhhuuh ... ooooh je bedoelt de Divx
.. Voor wie echt de film wil zien zoals die bedoelt is.. In november komt de (extra lange versie) dubbel DVD uit.. In augustus komt de bioscoop versie uit (hopelijk in DTS en DD ) bij Film A (dus waarschijnlijk alleen DD2.0
)
Tevens een favo girly (tevens de 1 v.d. enige )
ARWEN
[Dit bericht is gewijzigd door Zephyer op 03-03-2002 08:40]
quote:valt em op dat de meeste users Legolas als de grote held zien in The Lord Of The Rings..
Op zondag 03 maart 2002 08:32 schreef Zephyer het volgende:
That's easy:
LEGOLAS
[afbeelding]
[afbeelding]Tevens een favo girly (tevens de 1 v.d. enige
)
ARWEN
[afbeelding]
hm....
GLG
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 05-08-2002 22:21]
dit zijn de 3 die het meeste invloed hebben op het verhaal
Mijn favo figuren van de film zijn de Nazgul (ongelofelijk mooi, en heel erg scary) en Gandalf (die blik in zijn ogen als die boos is...)
Mijn favo figuren van het boek (kheb um net uit, kostte me toch wel wat maandjes) zijn Sam (vanwege zijn trouw aan Frodo), Saruman en Sauron (ook al hoor je um nooit spreken).
grtz, ¥orian
Ik dus.
Hoewel ik ook wel goed met Aragorn overweg kan.
Legolas
De Nazgul
quote:De aftiteling
Op dinsdag 27 november 2001 17:36 schreef MeneerTim het volgende:
Boromir, de bink met de bijl.In droom altijd dat ik ook een bijl heb en dat ik allemaal onschuldige mensen doormidden hak. Daarna eet ik altijd hun hersenen op, maar dat komt uit een andere film.
quote:Hoe ga jij nou je naam veranderen als LotR deel 2 en 3 uit zijn? Dan wordt het immers Gandalf de Witte.
Op maandag 12 augustus 2002 16:14 schreef Gandalf_de_Grijze het volgende:
3 keer raden.Ik dus.
Hoewel ik ook wel goed met Aragorn overweg kan.
1. Gollum (grappig ).
2. Balrog (geen commentaar nodig).
3. Legolas (gelikt kapsel).
4. Galadriel (ziet er gewoon lekker uit).
5. Nazgul (lekker mysterieus).
6. Frodo (de held tegen wil en dank).
In willekeurige volgorde..
Éowyn
quote:He, een kenner! Ik ben idd van plan dan een kloon van mezelf te maken. Of zal ik mezelf laten sterven
Hoe ga jij nou je naam veranderen als LotR deel 2 en 3 uit zijn? Dan wordt het immers Gandalf de Witte.
quote:Omdat Tom Bombadil een vieze gay is?
Op woensdag 14 augustus 2002 21:27 schreef Postduif het volgende:
Duh.... waarom en echt waarom noemt niemand Tom Bombadil?
Zeker allemaal die film kijkers die niet de boeken lezen.
Goeie tweede is zeker Legolas
Ik vind Boromir het mooist, maakt ook de sterkste karakterontwikkeling door.
quote:Nee Tom Bombadil is geen gay, getuige zijn schone vrouw
Op woensdag 14 augustus 2002 21:45 schreef speknek het volgende:[..]
Omdat Tom Bombadil een vieze gay is?
Ik vind Boromir het mooist, maakt ook de sterkste karakterontwikkeling door.
quote:Die liedjes van Bombadil zijn irritant man.
Op woensdag 14 augustus 2002 21:50 schreef Postduif het volgende:[..]
Nee Tom Bombadil is geen gay, getuige zijn schone vrouw
En hij was er al voor alles, dus ook voordat gay zijn uitgevonden werd.
quote:*mee eens is*
Op woensdag 14 augustus 2002 23:02 schreef Dizer het volgende:
Legolas Rules! Hij is echt vet cool met zijn pijl en boog!
Legolas vind ik zeker een van de leukste uit LotR.
Legolas heeft ie heel leuks, met zn blonde haar en leuke boogje.
Elrond vind ik cool, als hij met gandalf praat en zegt: tot wie wendt je je als wij weg zijn,
en dan: mensen, mensen zijn zwak..
Frodo is leuk om zijn doorzettingsvermogen, en zijn dapperheid.
..Maar favoriet blijft toch Aragorn .
"Niet alles schittert dat goud is,
Niet ieder die zwerft is teloor".
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken;
The crownless again shall be king.
quote:Omdat Bombadil een duf persoon is, hij is geen held!
Op woensdag 14 augustus 2002 21:27 schreef Postduif het volgende:
Duh.... waarom en echt waarom noemt niemand Tom Bombadil?
Zeker allemaal die film kijkers die niet de boeken lezen.
Goeie tweede is zeker Legolas
quote:Wat zo oninterresant is aan Bombadil is dat hij alleen maar om zijn land geeft, hij geeft niet om de strijd met sauron, hij begrijpt het niet
Op donderdag 15 augustus 2002 19:42 schreef Emizea het volgende:[..]
Omdat Bombadil een duf persoon is, hij is geen held!
Ik weet wel dat je stoer wil overkomen omdat je denkt dat niemand de boeken heft gelezen... (no flame) maar Bombadil is echt totaal niet interresant!
quote:Of geeft er weinig om. Bombadil vind ik wel een intresting figure. Hij is "onnatuurlijk" en is, althans die hints worden in andere werken van tolkien gegeven, zo'n beetje het oudste wezen op midden aarde.
Op zondag 18 augustus 2002 20:20 schreef G1Ace het volgende:[..]
Wat zo oninterresant is aan Bombadil is dat hij alleen maar om zijn land geeft, hij geeft niet om de strijd met sauron, hij begrijpt het niet
Met welk doel, nut? Tijd geleden dat ik de boeken heb gelezen, met name de naslagwerken.
GLG
Mijn favoriet is (zijn) Aragorn of misschien wel legolas, met zijn boog een van die 2, kan nog even geen keuze maken
quote:Council of elrond, wordt gesugereerd om de ring naar bombadil te sturen omdat hij de ring aandeed en niet verdween. Maar dat is omdat de ring geen kracht heeft over hem.
Op woensdag 21 augustus 2002 22:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Of geeft er weinig om. Bombadil vind ik wel een intresting figure. Hij is "onnatuurlijk" en is, althans die hints worden in andere werken van tolkien gegeven, zo'n beetje het oudste wezen op midden aarde.
Met welk doel, nut? Tijd geleden dat ik de boeken heb gelezen, met name de naslagwerken.
GLG
quote:klopt niet hoor, een "ring of power" maakt gewoon alle stervelingen onzichtbaar, moest bv Gandalf of Galadriel de ring aandoen zou er niets gebeuren, behalve dat de ring hen dan zal gebruiken.
Op donderdag 22 augustus 2002 13:19 schreef G1Ace het volgende:[..]
Council of elrond, wordt gesugereerd om de ring naar bombadil te sturen omdat hij de ring aandeed en niet verdween. Maar dat is omdat de ring geen kracht heeft over hem.
...
Tom Bombadil is gewoon een raar personage, niet zo erg dat ie er niet in zit, als je bv de Silmarils leest (schepping en geschiedenis van Middenaarde) komt ie er zelf niet in voor... en als een van de oudste figuren vind ik dat dan raar
quote:Hij heeft zijn eigen boek. Dat hoort toch genoeg te zeggen. Tom is meester!
Op donderdag 22 augustus 2002 23:39 schreef catfish het volgende:[..]
Tom Bombadil is gewoon een raar personage, niet zo erg dat ie er niet in zit, als je bv de Silmarils leest (schepping en geschiedenis van Middenaarde) komt ie er zelf niet in voor... en als een van de oudste figuren vind ik dat dan raar
Gandalf als mentor
Aragorn als partner
Legolas om mee te spelen
na de 2e keer was Strider DE man
maarja Gandalf the Grey is natuurlijk ook erg wreed.....
en Boromir dan met zn bijl............
cq ik kan niet kiezen tussen bovenstaanden
laat ik het hier op houden:
Gandalf is de machtigste
Legolas de gevaarlijkste
Boromir de wreedste
Strider de heldhaftigste
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 25-08-2002 22:31]
quote:In dat geval: Galadriel!
Op zondag 25 augustus 2002 22:27 schreef milagro het volgende:Legolas om mee te spelen
quote:Die heeft met z'n MPS iig wel het interessantste karakter.
Op zondag 25 augustus 2002 22:30 schreef Vibromass het volgende:
Gollum is m'n lieveling
quote:Zwaard. Gimli was die knaap met de bijl.
Op zondag 25 augustus 2002 22:28 schreef Bolderbast het volgende:en Boromir dan met zn bijl............
quote:In de boeken wint Gimli het uiteindelijk op bodycount.
Legolas de gevaarlijkste
quote:jah ben nu bezig met de boeken dus mn mening kan nog veranderen
Op zondag 25 augustus 2002 22:34 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Zwaard. Gimli was die knaap met de bijl.
[..]In de boeken wint Gimli het uiteindelijk op bodycount.
quote:Sorry voor het verklappen dan.
Op zondag 25 augustus 2002 22:39 schreef Bolderbast het volgende:[..]
jah ben nu bezig met de boeken dus mn mening kan nog veranderen
quote:jah Gimli is ook best wel ruig eigenlijk, alleen weinig actie die je van hem ziet vergeleken met de rest van de groep
Op zondag 25 augustus 2002 22:41 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Sorry voor het verklappen dan.
Ik vind dat Gimli er in de films bekaaid afkomt. Hij is zo elequent in de boeken.
af en toe zie je hem wel eens hakken ja maar dat is alles..... verder is hij natuurlijk supergoed gemaakt als je bedenkt dat het gewoon die gast is uit o.a. de Indiana Jones films
quote:kewl nu aan het downen
Op maandag 26 augustus 2002 10:52 schreef LegoLuscious het volgende:
Klik hier voor mijn zelfgemaakte ode aan LegolasIs high-quality zo'n 60 mb..
quote:*mee eens is*
Op zondag 25 augustus 2002 22:27 schreef milagro het volgende:
Gandalf, Aragorn en Legolas.Gandalf als mentor
Aragorn als partner
Legolas om mee te spelen
quote:mooie compilatie, alleen de muziekkeus had anders gemogen voor mij, muziek van de film ofzo
Op maandag 26 augustus 2002 10:52 schreef LegoLuscious het volgende:
Klik hier voor mijn zelfgemaakte ode aan LegolasIs high-quality zo'n 60 mb..
heb je dit ook van andere figuren of alleen van Legolas?
nouja.. MTV dan
http://www.mtv.com/onair/movieawards/ma02/movieinfo/lordrings.jhtml
klik op "Best Breakthrough Male", even wachten totdat LotR langskomt en hoppa!
quote:Ben nu bezig aan een fillempie over Aragorn.. ben van plan van iedereen eentje te maken
Op maandag 26 augustus 2002 23:04 schreef Bolderbast het volgende:[..]
mooie compilatie, alleen de muziekkeus had anders gemogen voor mij, muziek van de film ofzo
heb je dit ook van andere figuren of alleen van Legolas?
En doe dan gelijk maar een triootje met Aragorn erbij
prrrrrrr
quote:Galadriel en Gandalf hadden beiden hun eigen ring (sorry voor zo laat) , elk een van de elf rings. Met Bombadil was het zo, dat de ring geen invloed had op hem, terwijl bij bijvoorbeeld een Gandalf en een Galadriel, dat wel het geval zou zijn, gezien het feit dat ze met grote moeite de temptatie voor die ring weerstaan.
Op donderdag 22 augustus 2002 23:39 schreef catfish het volgende:[..]
klopt niet hoor, een "ring of power" maakt gewoon alle stervelingen onzichtbaar, moest bv Gandalf of Galadriel de ring aandoen zou er niets gebeuren, behalve dat de ring hen dan zal gebruiken.
quote:Dat maakt de ring juist tot een symbool
Op zaterdag 31 augustus 2002 15:15 schreef G1Ace het volgende:[..]
Galadriel en Gandalf hadden beiden hun eigen ring (sorry voor zo laat) , elk een van de elf rings. Met Bombadil was het zo, dat de ring geen invloed had op hem, terwijl bij bijvoorbeeld een Gandalf en een Galadriel, dat wel het geval zou zijn, gezien het feit dat ze met grote moeite de temptatie voor die ring weerstaan.
GLG
GLG
quote:Arwen komt nauwelijks voor in het boek, maar in de film gaat ze blijkbaar toch een belangrijke rol spelen. Ik vind het moeilijk te plaatsen aangezien het niet bepaald overeenkomt met het boek
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:41 schreef Pridemeid het volgende:
Arwen Evenstar natuurlijk
<--------En doe dan gelijk maar een triootje met Aragorn erbij
![]()
prrrrrrr
GLG
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |