abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35045702
Ik heb al een tijd lang het probleem dat als ik mn gitaar na heel lang eindelijk heb gestemd.. hij de volgende dag weer helemaal vals is.. misschien moet ik er maar is nieuwe snaren op gaan zetten
pi_35047515
Vraagje:
Kan ik op een akoestische gitaar met nylon snaren ook stalen snaren zetten?
pi_35047774
Tjah, ik stem men gitaar elke keer als ik ga spelen Das ook wel handig, weet je zeker dat die zuiver is En omdat men stemapparaatje kapot is gegaan heb ik het ook op gehoor moeten doen, en het is me gelukt Via een website stem ik de hoge e gelijk en dan doe ik da rest zelf, stoer he
pi_35048296
"Vraagje:
Kan ik op een akoestische gitaar met nylon snaren ook stalen snaren zetten?"

alles kan, maar hier is die gitaar niet op gebouwd
hij zou wel eens helemaal krom kunnen trekken
pi_35049318
oke thnx
  FOK!fossiel maandag 13 februari 2006 @ 20:34:20 #106
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_35051645
Over een tijdje meld ik me hier weer, zodra ik iets meer kan op mijn gloednieuwe Epiphone SG Special
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_35055681
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:10 schreef TheEnemy het volgende:
Vraagje:
Kan ik op een akoestische gitaar met nylon snaren ook stalen snaren zetten?
Ja precies de verschillende onderdelen waaronder de brug kunnen hier niet op gebouwd zijn.

Volgens mij klinkt het heel raar
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_35055761
Vraagje
!!!
  maandag 13 februari 2006 @ 22:05:43 #109
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_35056684
Er is een groot aantal vragen dat hier onbeantwoord blijft en met dat gedrag van jou hoop ik dat jouw vraag hetzelfde lot heeft.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_35057251
Ik heb geen enkel idee hoe ik een goede attack kan maken. Iemand hier die me iets meer kan vertellen over attacks?
pi_35057380
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:16 schreef five2one het volgende:
Ik heb geen enkel idee hoe ik een goede attack kan maken. Iemand hier die me iets meer kan vertellen over attacks?
Een wat?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35057645

Ik heb zo een gekocht; eigen pics komen zsm.
pi_35057866
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een wat?
Een attack. Goeie vraag trouwens. Hoe moet ik in vredesnaam uitleggen wat een attack is.... .

Een bepaald truckje met je rechterhand waardoor je een soort multi-aanslag maakt en je een "klakalak" geluid krijgt. .

Volgens mij is dit ook niet de officiele benaming voor hetgeen ik bedoel.
  maandag 13 februari 2006 @ 22:29:52 #114
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_35058079
Fokgitarist verkoopt Pod XT (nee, niet ik )
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_35058358
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:26 schreef five2one het volgende:

[..]

Een attack. Goeie vraag trouwens. Hoe moet ik in vredesnaam uitleggen wat een attack is.... .

Een bepaald truckje met je rechterhand waardoor je een soort multi-aanslag maakt en je een "klakalak" geluid krijgt. .

Ik heb even gegoogled en toch schijnt een attack wel een bekende truck te zijn. Er moet hier toch zeker wel iemand zijn die weet wat ik bedoel?
pi_35058412
Zoek dan meteen op google hoe het moet
pi_35058422
quote:

[..]

Geen idee wat je bedoelt
pi_35058590
quote:

[..]

Geen flauw idee, sorry
Brutal. Fucking. Metal.
pi_35058704
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:35 schreef Tobbes het volgende:
Zoek dan meteen op google hoe het moet
Ja, dat kan ik dus nergens vinden. Ik zie alleen dat Clapton het regelmatig doet en ik weet van JJ Cale en Knopfler dat ze het ook doen. Gilmour heb ik het ook al eens horen doen. Op het moment dat de eerste solo in Comfortably Numb begint. Dan zet hij een bepaalde hoge noot in, die wordt voorafgegaan met wat ik bedoel met een attack.
pi_35058817
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:34 schreef five2one het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled en toch schijnt een attack wel een bekende truck te zijn. Er moet hier toch zeker wel iemand zijn die weet wat ik bedoel?
Het enige waar ik op kan komen is een pinch harmonic .
pi_35059035
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het enige waar ik op kan komen is een pinch harmonic .
Nee, dat kan ik en dat is iets anders. Ik zal morgen een soundbitje posten.
pi_35059227
Ooow wacht je dempt de 3 snaren boven de noot die je wilt hebben en dan zo aanslaan?

1
2
3
4
5
6
e        13
b      x
g    x
d  x
a
e
......Signature-loos......
pi_35059290
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:49 schreef Even het volgende:
Ooow wacht je dempt de 3 snaren boven de noot die je wilt hebben en dan zo aanslaan?

e 13
b x
g x
d x
a
e
Dat zit ook in Bed of Roses van Bon Jovi en er was een naampje voor (en nee, dat was niet het veel te algemene "attack" ).
pi_35059425
Tja, ik kan het niet bevestigen. Het lijkt er in ieder geval wel op. Als ik wist hoe ik het vloeiend kon doen zou ik het ook niet vragen. . Of het in Bed of Roses zit weet ik niet. Ken het nummer niet.
pi_35059485
Ja nou snap ik het denk ik ook. Dan pak die heel snel een apreggio dacht ik, in bed of roses iig. Of ja, heel snel zo'n akkoordje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')