Waardeloze stelling natuurlijk. Wat is niks?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:59 schreef nzw het volgende:
ik ben tegen deze stelling... aangezien ik gewoon de meeste dingen doe net als een ander tenzij ik er zelf voor kies natuurlijk mag het wel maar ik WIL het niet
wat vinden jullie van deze stelling????
Vind je dit niet meer een topic voor WFL ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:59 schreef nzw het volgende:
ik ben tegen deze stelling... aangezien ik gewoon de meeste dingen doe net als een ander tenzij ik er zelf voor kies natuurlijk mag het wel maar ik WIL het niet
wat vinden jullie van deze stelling????
ik ben zelf christen en ik opende dit forum dat mensen hun mening konden geven over deze stelling.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:26 schreef Mirage het volgende:
[..]
Vind je dit niet meer een topic voor WFL ?
En wat wil je precies met dit topic ?
Wie zegt dat Christenen niks mogen ?
En hoezo " niks", wat zouden ze volgens je stelling niet mogen dan ?
Het is idd zo dat de Bijbel/gemeenschap Christenen bepaalde beperkingen oplegt in de zin van " deze zaken worden als zonde beschouwd".
*en mensen.. probeer er geen zooitje van te maken *
Maar je stelling is zo algemeen gesteld. Als je het nu wat verduidelijkt kunnen we er wat mee.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:31 schreef nzw het volgende:
[..]
ik ben zelf christen en ik opende dit forum dat mensen hun mening konden geven over deze stelling.
een stelling is iets waar mensen geen ja/of nee moeten zeggen en hun mening moeten onderbouwen. het is iets om reacties uit te lokken wat denk jij er over ben jij het er mee eens... mensen zeggen wel is dat christenen niks mogen
Zoiets?quote:En wat wil je precies met dit topic ?
Wie zegt dat Christenen niks mogen ?
En hoezo " niks", wat zouden ze volgens je stelling niet mogen dan ?
met niets bedoel ik de beperkingenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:35 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Maar je stelling is zo algemeen gesteld. Als je het nu wat verduidelijkt kunnen we er wat mee.
[..]
Zoiets?
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:36 schreef nzw het volgende:
[..]
met niets bedoel ik de beperkingen hoe denke jullie daar over
Opende jij dit forum? Onderbouw dat eens. En leer godver de godver eens normaal nederlands.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:31 schreef nzw het volgende:
[..]
ik ben zelf christen en ik opende dit forum dat mensen hun mening konden geven over deze stelling.
een stelling is iets waar mensen geen ja/of nee moeten zeggen en hun mening moeten onderbouwen. het is iets om reacties uit te lokken wat denk jij er over ben jij het er mee eens... mensen zeggen wel is dat christenen niks mogen
Hohoquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De ene Christen is de ander niet.
Definieer eerst maar eens "Christen".
Niet doen, dit is onnnodig.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:37 schreef wonko het volgende:
[..]
Opende jij dit forum? Onderbouw dat eens.En leer godver de godver eens normaal nederlands.
Dat is veels te simpel gezegd. Christenen of andere gelovigen mogen zat, maar binnen een bepaald kader. Soms wel heel beperkt vind ik, maar dat is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:45 schreef nzw het volgende:
Het gaat erom dat je aan het praten ben met iemand en je zegt dat je christen ben. En dat sommige mensen vinden dat christenen niks mogen. wat vinden jullie van die gedachte
Niet stoken, joh...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:37 schreef wonko het volgende:
[..]
Opende jij dit forum? Onderbouw dat eens. En leer godver de godver eens normaal nederlands.
op letten wat je zegt want voor het zelfde geld heeft iemand een ongeluk gehad waardoor hij de taal niet goed beheerst of iets andersquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:37 schreef wonko het volgende:
[..]
Opende jij dit forum? Onderbouw dat eens. En leer godver de godver eens normaal nederlands.
dat laatstequote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:50 schreef Alecks het volgende:
[..]
Niet stoken, joh...![]()
Maar ik vin de stelling ook erg vaag. Wat mogen ze niet? Bedoel je religieuze beperkingen met betrekking tot de levensstijl? Je hebt natuurlijk de >10 geboden, die zijn inderdaad paradoxaal beperkend maar verder liet Christus geloof ik vooral zien hoe je wèl moest leven.
Of bedoel je beperkingen in het wereldlijke leven? Worden christenen nu nog erg gediscrimineerd?
Zoals ik al zei denk ik ook dat Christenen beperkingen hebben meegekregen vanuit hun geloof.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:45 schreef nzw het volgende:
Het gaat erom dat je aan het praten ben met iemand en je zegt dat je christen ben. En dat sommige mensen vinden dat christenen niks mogen. wat vinden jullie van die gedachte
en vind jij dat het christelijk zijn tot een saai leven leidt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
Zoals ik al zei denk ik ook dat Christenen beperkingen hebben meegekregen vanuit hun geloof.
Ik hang daar geen waardeoordeel aan. Het is gewoon een feit dat het Christelijke geloof je, net als veel andere geloven... en net als dat de nederlandse wet doen, je bepaalde beperkingen geeft.
Naar mijn idee heb je dan de keuze om tegen het advies van je geloof in dingen toch te doen " omdat je dat, om wat voor reden dan ook, wil" of de beperkingen te accepteren.
Het is dus niet mijn mening dat Christenen bepaalde dingen niet mogen, het is een feit dat er beperkingen opgelegd/geadviseerd worden.
De achterliggende gedachte waarom je dit topic geopend hebt is waarschijnlijk dat er mensen zijn die beweren dat je als Christene te veel (naar hun idee) beperkt wordt en je alleen maar een saai (of zoiets) leven kan leiden ?
Persoonlijk denk ik dat je met wat voor kaders dan ook je je leven zoveel invulling en zwier kan geven als dat je zelf wil. De manier waarop kan verschillend zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |