aanvinken in je settings : alow local LAN accessquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:59 schreef faculty het volgende:
bij mij op school (HS leiden) is het precies hetzelfde. We zitten ook met een VPN verbinding op internet maar op het moment dat je die inschakeld pakt hij een ander ip en zie je niets binnen je lokale netwerk meer.
De enige oplossing die wij ervoor hebben is je VPN uitzetten..
Allow local LAN access werkt dus niet. Die optie had ik ook al gevonden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:07 schreef ruftie78 het volgende:
[..]
aanvinken in je settings : alow local LAN access
Zou het moeten doen.
Welke client gebruiken jullie?
Ip-ranges zijn niet gelijk. Wij een 172.x.x.x reeks en zij een 10.x.x.x reeks. Indien dit wel het geval zou zijn kon ik alsnog kunnen volstaan door mijn eigen routes aan te maken m.b.v. route add op de betreffende pc. Er hoeft namelijk maar connectie gemaakt te worden naar 1 server aan de VPN kant.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:19 schreef Tommes het volgende:
Is de ip range aan beide kanten mischien gelijk ? Dit zou de oorzaak kunnen zijn waardoor je het gewone netwerk niet kan bereiken. Dat je geen adres op het externe netwerk kan bereiken klinkt als een NAT fout. Staan in de cisco router / firewall de NAT rules goed ?
Maar dat is duidelijk dus iets aan de kant van de VPN-hoster en dat is nu net niet het geval.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:42 schreef Murph het volgende:
Zelfde probleem met ons eigen Cisco VPN gehad. Wij connecten naar een Cisco PIX 515. Volgens onze leverancier ondersteund dat apparaat standaard niet de mogelijkheid voor Allow Local Lan Acces. Via de Cisco kb heb ik uiteindelijk een mogelijkheid gevonden om Local Lan Access wel mogelijk te maken. Zo uit mijn hoofd roep ik dat er iets met split-tunneling ingesteld moest worden op de PIX bij ons om het actief te krijgen.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dit is gewoon geen werkbare situatie. Gebruikers moeten namelijk zaken zoals Outlook en verkenners naar netwerkshares eerst gaan sluiten voordat ze verbinding gaan maken om errors te voorkomen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:10 schreef overhyped het volgende:
Het kan kloppen dat het niet mag, de server kant geeft namelijk aan of het mag of niet.
uit security oogpunt wil je ook helemaal niet dat je local lan of zelfs (trill) internet access hebt als je op een vpn zit.
Wanneer je die twee dingen tegelijkertijd hebt dan creer je namelijk en securitylek van heb ik jou daar. (omdat een onbeschermde PC via het vpn in het vertrouwde netwerk zit)
CISCO VPN...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:07 schreef ruftie78 het volgende:
[..]
aanvinken in je settings : alow local LAN access
Zou het moeten doen.
Welke client gebruiken jullie?
Waarom werkt het bij jou wel..quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:20 schreef faculty het volgende:
[..]
CISCO VPN...
maar het werkt idd.. heel erg bedankt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |