Dat zou inderdaad kunnen, maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:38 schreef pyl het volgende:
Het zou natuurlijk ook een Spaanse dichter kunnen zijn.![]()
Kijk eens aan, hij is weer terug uit de lichtstad! (Of bevindt hij zich in een internetcafé te Parijs?)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:00 schreef Gellius het volgende:
Als in: een arabier?
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is zo'n Perzier, he?
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Indier?
Nou, kom maar op dan, Z.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:20 schreef Z het volgende:
Tsja, je maakt het zo wel makkelijk inderdaad...
Há! Goedzo, Z!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:25 schreef Z het volgende:
Kahlil Gibran, en volgens mij ondersteunt hij z'n hoofd helemaal niet, hij heeft gewoon jeuk omdat hij z'n haar een tijd niet gewassen heeft.
Eén van zijn bekendste gedichten, uit The Prophet.quote:Your children are not your children.
They are the sons and daughters of Life's longing for itself.
They come through you but not from you,
And though they are with you, yet they belong not to you.
You may give them your love but not your thoughts.
For they have their own thoughts.
You may house their bodies but not their souls,
For their souls dwell in the house of tomorrow, which you cannot visit, not even in your dreams.
You may strive to be like them, but seek not to make them like you.
For life goes not backward nor tarries with yesterday.
You are the bows from which your children as living arrows are sent forth.
The archer sees the mark upon the path of the infinite, and He bends you with His might that His arrows may go swift and far.
Let your bending in the archer's hand be for gladness;
For even as He loves the arrow that flies, so He loves also the bow that is stable.
Nee, althans niet in z'n geheel, ik ken wel bepaalde afzonderlijke gedeelten uit dat boek, over schoonheid, en vrijheid, en deze dus, over kinderen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:33 schreef Z het volgende:
Heb je dat boek ook gelezen Tokay?
't Is misschien wel geschreven door zijn uitgever.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:49 schreef Z het volgende:
Nee. Ga ik eens doen denk ik. Het stukje over Gibran op de nedelandse wiki lijkt wel een soort van advertorial.
Hoe weet u nou weer dat ik een dichter ben? Ik houd mijn hoofd ook nooit vast. Misschien weet Gellius' vrindje Slau raad.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:19 schreef Tokay het volgende:
Waarom houden dichters altiijd hun hoofd vast, J_d_W?
Vanwege de zwaarte?
Sommige mensen hebben thuis ook internet Tokay. Zelfs aanstaande mevrouwen gellius.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:13 schreef Tokay het volgende:
[..]
Kijk eens aan, hij is weer terug uit de lichtstad! (Of bevindt hij zich in een internetcafé te Parijs?)
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:32 schreef Gellius het volgende:
Sommige mensen hebben thuis ook internet Tokay. Zelfs aanstaande mevrouwen gellius.
Variaties op een thema, noemen ze dat.quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:33 schreef Z het volgende:
Deze Nederlandse wetenschapper dankt z'n bekendheid vooral aan z'n vooringenomenheid.
Ik lees dit nu pas. Slauerhoff hield geregeld het hoofd vast omdat het schip zo slingerde, niet om de stanza's recht te houden. Kort daarna overleed hij trouwens. Heel tragisch en ook gemeen, omdat het oneerlijk was.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:17 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe weet u nou weer dat ik een dichter ben? Ik houd mijn hoofd ook nooit vast. Misschien weet Gellius' vrindje Slau raad.
Komt u ook nog schipperen in het hoofdonderdeel? Heer Z heeft de koers gesteld.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:18 schreef Gellius het volgende:
Het slingeren van het schip natuurlijk, boertje.
Met een keten aan rechtszalen daarnaast, inderdaad.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:00 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer was Amerikaans scheepsmagnaat, begrijp ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |