quote:Vaak zoenen vergroot kans op hersenvliesontsteking
Uitgegeven: 10 februari 2006 11:43
Laatst gewijzigd: 10 februari 2006 11:52
LONDEN - Jongeren die intensief met verschillende partners kussen, lopen een groter risico op meningitis (hersenvliesontsteking) dan leeftijdsgenoten die terughoudender zijn. Dat blijkt uit een wetenschappelijke publicatie die vrijdag in de British Medical Journey is gepubliceerd en waarover ook de BBC berichtte.
Het onderzoek is uitgevoerd door een team Australische wetenschappers onder leiding van professor Robert Booy. De onderzoekers onderzochten 144 jongeren in de leeftijd van 15 tot 19 die met verschijnselen van hersenvliesontsteking in Britse ziekenhuizen lagen. De wetenschappers vergeleken de levensstijl van deze jongeren met die van leeftijdsgenoten. Van de deelnemers aan het onderzoek namen de wetenschappers bloedmonsters.
Het team van Booy kwam tot de conclusie dat jongeren die binnen twee weken intensief kussen met meerdere partners, student zijn en kort daarvoor ziek zijn geweest een ruim drie keer zo groot risico op een hersenvliestontsteking lopen als tieners met een rustiger levensstijl die tegen meningitis zijn ingeënt. In een toelichting op het onderzoek stelde Booy dat de meningitisbacterie zich in de keel ophoudt en het buiten het lichaam niet lang volhoudt.
"Maar de bacterie kan makkelijk via speeksel van de ene persoon naar de ander worden overgebracht", aldus Booy. "Ik denk dat jongeren hun gedrag zouden moeten veranderen."
Ik voeg nooit iemand toe aan MSNquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hebben jullie Mokster allemaal aan jullie MSN-lijst toegevoegd?![]()
Ik eigenlijk ook niet, ik word meestal toegevoegd.quote:
Nee.. snell ff doen..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hebben jullie Mokster allemaal aan jullie MSN-lijst toegevoegd?![]()
Je bedoelt die keer dat ze straalbezopen was?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:45 schreef nixxx het volgende:
ik had wel een leuk gesprek met moks toen ze een beetje aangeschoten was![]()
Dat ben ik nu allang niet meer geweest. Maar het is bijna carnaval, dat is vaak een excuus daarvoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je bedoelt die keer dat ze straalbezopen was?![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:49 schreef Godlike02 het volgende:
oi
Hey ModGodquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:49 schreef Godlike02 het volgende:
oi
Tja, eenzame opsluiting of ophouden met leven, en je bent vrijgesteld van alle ziektes die je op deze aardkloot kunt oplopen..quote:
Daarom ben ik dus zo gezond,quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je bedoelt die keer dat ze straalbezopen was?![]()
ach, dan ben je net zo ongezond als ikquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:50 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Tja, eenzame opsluiting of ophouden met leven, en je bent vrijgesteld van alle ziektes die je op deze aardkloot kunt oplopen..
(net hersteld van een buikgriep virus en een direct daaropvolgend griepvirus die hier rondzweven..)
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:41 schreef T1andonly het volgende:
Ik heb nog helemaal niemand toegevoegd
Ik ben het in elk geval niet meer geweest sinds ik voor het laatst gezoent heb.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk ook nooit ziek.![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:57 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik ben het in elk geval niet meer geweest sinds ik voor het laatst gezoent heb.
Vrouwen --> Dodelijk.
quote:
in het verkeer ook alquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:57 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik ben het in elk geval niet meer geweest sinds ik voor het laatst gezoent heb.
Vrouwen --> Dodelijk.
Eens,quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:59 schreef T1andonly het volgende:
Vrouwen zijn 'n verslavend gif...
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:59 schreef Frezer het volgende:
[..]
.
Maar alleen digitaal hoor, mijn gezondhei is me veel te lief.
Het is een samenzwering,quote:
Ow, vervelend..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ach, dan ben je net zo ongezond als ik
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:59 schreef T1andonly het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:59 schreef T1andonly het volgende:
Vrouwen zijn verslavend 14.gif...
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:01 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Ow, vervelend..
Hoe ongezond ben je dan?
Maar ik ben nu wel immuun voor het hele seizoen..en mijn a.s. vakantie in Noorwegen (afkloppen op mijn desk)
Neej.. vrouwen =chocola..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:59 schreef T1andonly het volgende:
quote:
Schrijf t maar in mijn fotoboek..ik kan wel een stootje hebbenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:02 schreef Ynske het volgende:
[..]daar zeg ik niets meer over, anders wordt mevrouw Petit weer lastig
ik heb meer de indruk dat jij daar lastig van wordt als ik erover beginquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:02 schreef Ynske het volgende:daar zeg ik niets meer over, anders wordt mevrouw Petit weer lastig
bij jongeren op de middelbare school jahquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef Frezer het volgende:
[..]
, jij komt met onderzoeken waaruit blijkt dat zoenen ongezond is.
beetje onweer erbij?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:05 schreef Pheno het volgende:
het regent, komt goed uit met de stemming die ik heb
wat scheelt er, pheno ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:05 schreef Pheno het volgende:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:06 schreef Jumparound het volgende:
Pfff, middelbare school is zoooo 19996
Je bent natquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:05 schreef Pheno het volgende:
Ah, het is gewoon de eerste stap op weg naar het abstinence-only programma wat in de VS zoveel succes heeft geboektquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
bij jongeren op de middelbare school jah
ook dodelijkquote:
Hé watquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
bij jongeren op de middelbare school jah
lezen Frezerke lezen
we hebben wat gemeenquote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:06 schreef Jumparound het volgende:
Pfff, middelbare school is zoooo 1999
quote:
1998.quote:
quote:
wat is belgische mayonaise ???quote:
en t zout dat ze erop flikkerenquote:
Paraplu werkt uitstekend over het algemeen, maar goed ik was op tijd weer binnen. Dus nee, niet natquote:
en das belgische mayonaisequote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wat is belgische mayonaise ???
ik ken maar één soort mayonaise ...
Dat is voor mij niet zo moeilijk, aangezien ik er maar 4 jaar heb gezeten,quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
1998.
Ik ben al weer langer van de middelbare school af dan ik er op gezeten heb.![]()
deuh, het is altijd in nederland dat ik die grote raar gevormde frieten krijg ???quote:
quote:
grote raar gevormde frieten?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
deuh, het is altijd in nederland dat ik die grote raar gevormde frieten krijg ???![]()
Ik maar liefst zes jaar.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat is voor mij niet zo moeilijk, aangezien ik er maar 4 jaar heb gezeten,.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
![]()
En die is veel zuurder dan onze mayonaise.![]()
culinaire barbaar,quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
en t zout dat ze erop flikkeren
en die grote friten
Ach, periode die ik soms wel vaker heb. Niets om jullie mee te vermoeienquote:
Ik denk niet dat dat de hoofdzak is in dit stukje, meer dat je vatbaarder bent voor hersenvlies ontsteking.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef Frezer het volgende:
[..]
, jij komt met onderzoeken waaruit blijkt dat zoenen ongezond is.
wilde jij zeggen dat België een cultuur heeftquote:
Een abdij die friet verkoopt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Frezer het volgende:
[..]
culinaire barbaar,.
Ik rij wel eens naar speciaal naar de abdij van Postel voor een Belgisch frietje,.
Trage leerling!quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, periode die ik soms wel vaker heb. Niets om jullie mee te vermoeien
Volgens mij heb ik dat al ooit gedaan
Daar heb je een vrouw aan overgehouden,quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
juist jah zelf schillen/snijden/bakken isquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Pheno het volgende:
Vurens in Nijmegen heeft goede friet, niet dat ranzige standaardsnackbar zooi. Ze schillen/snijden ze zelf, zoals het hoort. Paupers die naar febo gaan
hulst en terneuzen .... die frieten zijn er echt niet te vreten ... ze waren zo dik en vettig en grootquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Ynske het volgende:
grote raar gevormde frieten?
waar ben je in hemelsnaam geweest
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
wilde jij zeggen dat België een cultuur heeft![]()
Dalen en mindere dalen (piek ken ik niet in dat gevalquote:
De abdij zelf niet, maar een stuk of 10 frietkotten die er voor staan wel,quote:
zeg maar hoor, wat ligt er op je lever ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Pheno het volgende:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Frezer het volgende:
[..]
Daar heb je een vrouw aan overgehouden,. Wie weet wat het je nu weer oplevert!
Dat is Zeeuws-Vlaanderen, dat kun je niet als Nederland zien.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
hulst en terneuzen .... die frieten zijn er echt niet te vreten ... ze waren zo dik en vettig en groot![]()
nah op naar het mindere dalquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dalen en mindere dalen (piek ken ik niet in dat geval)
doe niet zo eng!quote:
das waarquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is Zeeuws-Vlaanderen, dat kun je niet als Nederland zien.![]()
daar wonen meer belgen als nederlandersquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
hulst en terneuzen .... die frieten zijn er echt niet te vreten ... ze waren zo dik en vettig en groot![]()
akkoord ... belgië is een vergissing. Maar wel een heel gezellige en gemoedelijke vergissingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:13 schreef Plato1980 het volgende:
![]()
Inderdaad, het is een fout van de geschiedenis en had gewoon opgesplitst moeten worden tussen Nederland en Frankrijk.![]()
ze praatten geen vlaams in ieder gevalquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:14 schreef Ynske het volgende:
daar wonen meer belgen als nederlanders
Das nog altijd beter dan die vinegar, die ze er hier op smijten..de geur al...brrrquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
en t zout dat ze erop flikkeren
en die grote friten
Ook geen Nederlands.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:15 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ze praatten geen vlaams in ieder geval![]()
klopt daar heb je helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Das nog altijd beter dan die vinegar, die ze er hier op smijten..de geur al...brrr![]()
Toch een ding doen ze hier goed: Patat met knoflooksaus en geraspte cheddar!![]()
Is dat niet over de grens bij Oud-turnhout?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Frezer het volgende:
[..]
culinaire barbaar,.
Ik rij wel eens naar speciaal naar de abdij van Postel voor een Belgisch frietje,.
Hoe veel jaar heb je eigenlijk gewerkt, 3 ofzo?quote:
Dat twee keer blijven zitten was een grap voor alle duidelijkheid, ik heb het binnen de tijd die er voor staat afgerond.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:18 schreef Frezer het volgende:
[..]
Hoe veel jaar heb je eigenlijk gewerkt, 3 ofzo?
*neemt Ynske op een culinaire tocht als ze in Dublin isquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
klopt daar heb je helemaal gelijk in
Turnhout ligt meer onder Tilburg geloof ik, dit is iets meer richting Eindhoven.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Is dat niet over de grens bij Oud-turnhout?
Dat had ik begrepen,quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat twee keer blijven zitten was een grap voor alle duidelijkheid, ik heb het binnen de tijd die er voor staat afgerond.![]()
Ik heb ongeveer 2 1/2e jaar gewerkt.
we zouden maar eens aan je impeccabele intelligentie moeten twijfelen zegquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:19 schreef Plato1980 het volgende:
Dat twee keer blijven zitten was een grap voor alle duidelijkheid, ik heb het binnen de tijd die er voor staat afgerond.![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:20 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
*neemt Ynske op een culinaire tocht als ze in Dublin is*
Ja, ik moet toch iets hebben om mee te pronken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:21 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
we zouden maar eens aan je impeccabele intelligentie moeten twijfelen zeg![]()
na je middelbare school? of tussen studie door?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:19 schreef Plato1980 het volgende:
Ik heb ongeveer 2 1/2e jaar gewerkt.
Eerst een verkeerde studie gekozen, toen gaan werken en vervolgens weer gaan studeren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
na je middelbare school? of tussen studie door?
Daar heb ik het niet overquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Frezer het volgende:
[..]
Daar heb je een vrouw aan overgehouden,. Wie weet wat het je nu weer oplevert!
Zoiets ja, maar ik kom ook best wel vaak bij een abdij waar veel friet tenten staan in die buurt (ben alleen de naam vergeten). Nou weet ik dat dit een zware traditie is van de vlamingen en dat ze meerdere abdijen hebben, dus er kunnen meer van deze lokaties zijn..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:21 schreef Frezer het volgende:
[..]
Turnhout ligt meer onder Tilburg geloof ik, dit is iets meer richting Eindhoven.
Klinkt als Postel, maar ik ken er verder niet zo veel. Alleen nog de Achelse Kluis, maar daar hebben ze geen friettenten, alleen bierquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:24 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Zoiets ja, maar ik kom ook best wel vaak bij een abdij waar veel friet tenten staan in die buurt (ben alleen de naam vergeten). Nou weet ik dat dit een zware traditie is van de vlamingen en dat ze meerdere abdijen hebben, dus er kunnen meer van deze lokaties zijn..
FF zondags een frietje halen daar in de zomer is echt heerlijk..
als hij toch aangeeft dat hij het er niet over wil hebben, waarom blijf je dan zo doorvragen?quote:
abdijbierquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:28 schreef Frezer het volgende:
[..]
Klinkt als Postel, maar ik ken er verder niet zo veel. Alleen nog de Achelse Kluis, maar daar hebben ze geen friettenten, alleen bier.
in wittem maken ze het nog altijd. echt mjummiequote:
Zegt De Bokkenrijder jouw wat?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:28 schreef Frezer het volgende:
[..]
Klinkt als Postel, maar ik ken er verder niet zo veel. Alleen nog de Achelse Kluis, maar daar hebben ze geen friettenten, alleen bier.
omdat hij al van deze morgen zegt dat hij zich slecht voelt ...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:28 schreef Ynske het volgende:
als hij toch aangeeft dat hij het er niet over wil hebben, waarom blijf je dan zo doorvragen?
je mag toch nog wel aangeven dat je je niet prettig in je vel voelt zitten, maar dan hoef je toch nog niet meteen de reden op tafel te gaan leggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:31 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
omdat hij al van deze morgen zegt dat hij zich slecht voelt ...
ik stel dus aan pheno de vraag: waarom zeg je al van deze morgen dat je je slecht voelt, als je het er toch niet over wil hebben ?
te hoge rekening?quote:
Als in de Limburgse sage wel, maar ik neem aan dat je ergens anders op doelt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:30 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Zegt De Bokkenrijder jouw wat?
De bokkeriejersjquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:30 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Exact..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
je mag toch nog wel aangeven dat je je niet prettig in je vel voelt zitten, maar dan hoef je toch nog niet meteen de reden op tafel te gaan leggen.
en al helemaal wanneer iemand al 2 keer aangeeft dat neit te willen vertellen
kun je dat toch ook gewoon accepteren?
ik stelde de vraag aan phenoquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef Ynske het volgende:
je mag toch nog wel aangeven dat je je niet prettig in je vel voelt zitten, maar dan hoef je toch nog niet meteen de reden op tafel te gaan leggen.
en al helemaal wanneer iemand al 2 keer aangeeft dat neit te willen vertellen
kun je dat toch ook gewoon accepteren?
suske en wiskequote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:30 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Limbo!quote:
Ik heb gehoord dat er een uitstekende Koreaan in Dublin zitquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:20 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
*neemt Ynske op een culinaire tocht als ze in Dublin is*
neej dat niet, maar t is een geweldig verhaal over Limburg van vroegerquote:
en ik ben er trots opquote:
Ik post nooit in hvjjnquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik stelde de vraag aan pheno![]()
en ik mag het toch raar vinden dat iemand meerdere malen op een voormiddag zegt zich slecht te voelen zonder er op te willen op ingaan. Dan zeg je het een keer of zo, maar niet meerdere malen, dat vind ik vreemd.
eh, ja..een paar..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er een uitstekende Koreaan in Dublin zit.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:39 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
eh, ja..een paar..
Maar om nou naar Ierland te gaan voor Koreaanse restaurants..![]()
sterkte in ieder gevalquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:39 schreef Pheno het volgende:
Ik post nooit in hvjjn
Het heeft met een gesloten topic te maken van gisteren, kan me er iets in herkennen.
Waarom nietquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:39 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
eh, ja..een paar..
Maar om nou naar Ierland te gaan voor Koreaanse restaurants..![]()
Er zijn ook Nederlanders die aan de Costa Blanca iedere avond friet en kroketten eten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:40 schreef Frezer het volgende:
[..]
, dat vind ik ook altijd zo iets ja...
Je computer staat zeker nogal veel aan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:45 schreef Godlike02 het volgende:
Ik schijn nog al veel te verbruiken per jaar![]()
dag en nachtquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je computer staat zeker nogal veel aan?![]()
Ik weet het,quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er zijn ook Nederlanders die aan de Costa Blanca iedere avond friet en kroketten eten.![]()
Dat is nu echt verspilling van energie en geld.quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:46 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik weet het,.
Van de week een dagje in Duitsland wezen skiën, neemt één van de reisgenoten daarginds een frikandel speciaal in plaats van een apfelstrüdel...![]()
Staat altijd aanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je computer staat zeker nogal veel aan?![]()
zoals het hoortquote:
ben ik niet met je eensquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is nu echt verspilling van energie en geld.
de reinste geld -en energieverspillingquote:
Dat zou wel eens een verklaring kunnen zijn.quote:
Wrom?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is nu echt verspilling van energie en geld.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:47 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
de reinste geld -en energieverspilling, bij mij gaat de pc onmiddellijk uit als ik weg ben/ga slapen, welk nut heeft het om hem aan te laten ??? als je iets downloadt of zo, misschien, ja, maar anders ...
verschrikkelijk vind ik dat![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens
ben s'nachts regelmatig bezig met het binnen halen van materialen
en overdag met het maken van backups naar andere pc's
de mijne staat snachts uitquote:
Desondanks blijf ik het energieverspilling vinden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens
ben s'nachts regelmatig bezig met het binnen halen van materialen
en overdag met het maken van backups naar andere pc's
zou je dan niet mee willen helpen met fokschaap ynske?quote:
als ie niet bezig is wel, maar dat komt niet vaak voorquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:48 schreef petitlapin2 het volgende:
ja, ynske, ik las het nu ook net, maar als je er een nacht niets mee doet, zet je hem toch wel af ???
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:49 schreef Jumparound het volgende:
[..]
zou je dan niet mee willen helpen met fokschaap ynske?
http://www.fokschaap.nl
het is voor een goed doel
Commy bastard!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:48 schreef Plato1980 het volgende:
Maar goed, ik hou er op milieugebied nou eenmaal zeer linkse gedachten op na.![]()
Ik overweeg al lange tijd om ook lid te worden van de Groenen.quote:
mijn respectquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik overweeg al lange tijd om ook lid te worden van de Groenen.![]()
Dan zou je er eens in moeten duiken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Desondanks blijf ik het energieverspilling vinden.
Maar goed, ik hou er op milieugebied nou eenmaal zeer linkse gedachten op na.![]()
klopt, en het is beter voor je harde schijfquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:52 schreef PhaE het volgende:
[..]
Dan zou je er eens in moeten duiken.
Als je 's avonds je beeldscherm uitzet, verbruikt je computer bijna geen stroom.
Als je de hele pc uitzet, en 's ochtends weer aanzet verbruikt ie binnen een paar seconden meer stroom dan die hele nacht..
Volgens mij wel. De enige mensen die ik ken die dat ding dwangmatig uitzetten zijn mensen die na voldoende groene propaganda gelezen te hebben geloven dat ze failliet gaan als ze ook maar één dag de tv op standby laten staan ipv uitzetten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:50 schreef Frezer het volgende:
Volgens mij laat iedereen met IT achtergrond zijn pc aanstaan.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:50 schreef Frezer het volgende:
Die zet ik ook altijd uit, maar dat is voornamelijk voor de brandveiligheid.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:53 schreef Litpho het volgende:
ook maar één dag de tv op standby laten staan ipv uitzetten.
tja t is en blijft een belg hequote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:54 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
![]()
mijn man is heel veel bezig met pc's, maar als hij er niet op werkt, gaat dat ding direct uit ( behalve als hij iets moet downloaden)
op dat gebied komen we goed overeen, we vertikken het om ook maar ergens maar een licht te lang te laten branden. Je moet ergens op besparen hé. Ook hebben we drie truien nodig in de winter, want de verwarming zijn we ook zuinig mee ... en we zijn zelden ziek, dus dat gaat ook ok!
ik moet wel, mijn standby knoppie is defectquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die zet ik ook altijd uit, maar dat is voornamelijk voor de brandveiligheid.
En je denk dat je daar dus mee bespaartquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:54 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
![]()
mijn man is heel veel bezig met pc's, maar als hij er niet op werkt, gaat dat ding direct uit ( behalve als hij iets moet downloaden)
is slecht voor brandveiligheid, het is HEEL SLECHT om een tv op standby te laten staanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:53 schreef Litpho het volgende:
Volgens mij wel. De enige mensen die ik ken die dat ding dwangmatig uitzetten zijn mensen die na voldoende groene propaganda gelezen te hebben geloven dat ze failliet gaan als ze ook maar één dag de tv op standby laten staan ipv uitzetten.
Nope..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:50 schreef Frezer het volgende:
Das het grappigequote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:55 schreef PhaE het volgende:
[..]
En je denk dat je daar dus mee bespaart
http://www.brandpreventie.polie.nl/html/iframe/midden.htm meldt dat dat risico voornamelijk voor oudere modellen geldt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die zet ik ook altijd uit, maar dat is voornamelijk voor de brandveiligheid.
gecondoquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:57 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn docent datacommunicatie, operating systems en practium begeleider is dus inmiddels overleden
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:57 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn docent datacommunicatie, operating systems en practium begeleider is dus inmiddels overleden
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:07 schreef nixxx het volgende:
zo'n af en toe uitvallend forum is niet goed voor je hart
Nee, dan merk ik pas hoe zeer ik op jullie gesteld ben.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:07 schreef nixxx het volgende:
jah voor de 2e keer in 10 minquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:26 schreef Private_Part_Sir het volgende:
En we zijn er weer..(fok! forum ook)
toch bizar dat op alle grote bedrijven de policy geldt om de pc's 's avonds uit te zetten wegens besparingen. Daar krijgen wij meermaals een mail voor. Of kunnen die mensen de energiefacturen niet vergelijken danquote:
Ik begon te vrezen dat ze hier Fok! hadden geblokt..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:07 schreef nixxx het volgende:
voel de liefdequote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, dan merk ik pas hoe zeer ik op jullie gesteld ben.![]()
![]()
omdat jullie dat krijgen, krijgen alle grote bedrijven dat?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:27 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
toch bizar dat op alle grote bedrijven de policy geldt om de pc's 's avonds uit te zetten wegens besparingen. Daar krijgen wij meermaals een mail voor. Of kunnen die mensen de energiefacturen niet vergelijken dan![]()
Konijn heeft inderdaad gelijk als ze zegt dat de meeste grote bedrijven en overheidsinstanties een dergelijk beleid voeren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
omdat jullie dat krijgen, krijgen alle grote bedrijven dat?
Ik hoop dat t stabiel blijft...quote:
wat een kulquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:29 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Ik hoop dat t stabiel blijft...
(waarschijnlijk komt diet omdat ze s'nacht de servers niet uitzettenom maar eens door te gaan op het verhaal hier)
Dat heeft er inderdaad ook mee te maken, maar energiebesparing speelt er wel degelijk een rol in.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
overigens gaat dat niet om de energierekening, maar meestal om het feit dat wanneer je aanwezig bent, je op kunt merken of er ingebroken word in je computer, en bij afwezigheid niet
quote:
ja, inderdaad, dat is zowat in alle grote bedrijven. En bij al de belgische overheidsdiensten ook, waar toch zowat 70.000 mensen werken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:28 schreef Ynske het volgende:
overigens gaat dat niet om de energierekening, maar meestal om het feit dat wanneer je aanwezig bent, je op kunt merken of er ingebroken word in je computer, en bij afwezigheid niet
En jij bent bij al die bedrijven geweest? Hier in iig niet en ik kan ons bedrijf echt niet de kleinste noemen. Ik heb nog nooit een mail gehad, terwijl wij hier cursisten hebben die hun pc ook laten aanstaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Konijn heeft inderdaad gelijk als ze zegt dat de meeste grote bedrijven en overheidsinstanties een dergelijk beleid voeren.![]()
Jij wel dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:32 schreef Pheno het volgende:
En jij bent bij al die bedrijven geweest?
Volgens mij staan die fokservers er ook. Wij produceren te zware dataquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:31 schreef nixxx het volgende:
[..]die opmerking.. " als de vloer valt dan zijn er meteen een heel stel servers 'down' "
België, Belgiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiëëëëëëëëëëëëëëëëëëëëëëëëëëquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:32 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, inderdaad, dat is zowat in alle grote bedrijven. En bij al de belgische overheidsdiensten ook, waar toch zowat 70.000 mensen werken.
en dat heeft louter en alleen te maken met besparingen![]()
yepz die staan idd ook bij Redbusquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij staan die fokservers er ook. Wij produceren te zware data
in groot-brittanië is er een groots opgezet onderzoek geweest, waaruit blijkt dat er miljoenen verloren gaan aan pc's die 's nachts aanblijven, wij krijgen dan ook orders uit londen ...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:32 schreef Pheno het volgende:
En jij bent bij al die bedrijven geweest? Hier in iig niet en ik kan ons bedrijf echt niet de kleinste noemen. Ik heb nog nooit een mail gehad, terwijl wij hier cursisten hebben die hun pc ook laten aanstaan.
dat sloeg op die energiebesparingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:35 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
T is vrijdag t mag, vind ik
![]()
Zal niet aan dit topic liggen..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Danny: Fuck.. weer een paar harde schijven erbij door die verdomde slowchattersquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
..ai..ik denk dat er nou een aantal TU wakker worden en de nodig ekreten gaan slaan..quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:39 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
..ai..ik denk dat er nou een aantal TU wakker worden en de nodig ekreten gaan slaan..
*haalt het jacht geweer met de verdovingpijltjes alvast te voorschijn*
lelijk haar hequote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:39 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
..ai..ik denk dat er nou een aantal TU wakker worden en de nodig ekreten gaan slaan..
*haalt het jacht geweer met de verdovingpijltjes alvast te voorschijn*
Ik kom hier met veel bedrijven in aanraking jaquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Jij wel dan?![]()
Hier geldt dat beleid in ieder geval wel.
![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Danny: Fuck.. weer een paar harde schijven erbij door die verdomde slowchatters
*Breuls loopt met schijven naar server.. hoort al wat gekraak.. hangt ze erin
*meer gekraak*
*Breuls loopt weer naar buiten, belt Danny
Breuls: Ze hangen erin Danny, alles werkt nog
*HEEL HARD GEKRAAK en stofwolken*
Danny: zeg Breuls.. fok! is net down gegaan.. kan je even naar de server kijken, je staat daar nu toch buiten.
Breuls: Eerst even Apeldoorn bellen....
Beeldschermen voornamelijk, en om zeker te zijn laten ze mensen dus maar hun pc uitzetten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:34 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
in groot-brittanië is er een groots opgezet onderzoek geweest, waaruit blijkt dat er miljoenen verloren gaan aan pc's die 's nachts aanblijven
tss, schermen die niet eens in standby modus schietenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Beeldschermen voornamelijk, en om zeker te zijn laten ze mensen dus maar hun pc uitzetten.
Dat geldt volgens mij voor de meeste schermen op de markt zolang er maar signaal op staat.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
tss, schermen die niet eens in standby modus schieten
Bij mij ookquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:06 schreef Jumparound het volgende:
Pfff, middelbare school is zoooo 1999
broekiequote:
broekiesquote:
* Bekend doch niet bijzonder nieuw feit alsnog redundant opslaat *quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:56 schreef PhaE het volgende:
PhaE is saaaaaaaai
ik dacht dat willen jullie vast weten
Koop een fatsoenlijk scherm, zelfs het oude scherm waar ik nu achter zit vliegt in standby. Ook mijn oude trouwe Iijama 454 doet dat. Ipv te bezuinigen op monitoren door goedkope aldi monitoren te kopen moeten ze eens zorgen dat men een fatsoenlijk scherm heeft om naar te kijkenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat geldt volgens mij voor de meeste schermen op de markt zolang er maar signaal op staat.
pfff jij mag niks zeggen want je wil hem niet eens schuppenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
* Bekend doch niet bijzonder nieuw feit alsnog redundant opslaat *
als je er maar een backup van maaktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
* Bekend doch niet bijzonder nieuw feit alsnog redundant opslaat *
En? Hoe smaakt zijn zaad?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:59 schreef PhaE het volgende:
[..]
pfff jij mag niks zeggen want je wil hem niet eens schuppen
UItgaan is saai, kga morgen wel maar begin er beetje genoeg van te krijgen. Tis ook helemaal niet meer spannend als je een monogame relatie hebtquote:
quote:
Dat kan, er zijn genoeg andere SC topics..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:03 schreef vibri het volgende:
IK WIL WEG HIER!!!!!!!!!!
Deze vraag komt erg raar over voor mensen die niet weten dat liefie onder het account van PhaE post.quote:
Tss, jij bent the one night stander hierquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:03 schreef PhaE het volgende:
[..]
ga maar een keer proeven zou ik zeggen
die moeten zich maar inlezenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Deze vraag komt erg raar over voor mensen die niet weten dat liefie onder het account van PhaE post.![]()
en jij gelooft t nog echt ookquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Deze vraag komt erg raar over voor mensen die niet weten dat liefie onder het account van PhaE post.![]()
dat kun je toch wel zien aan de spelling?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
ik ook.. doe mij maar een onbewoond eiland ergens waar et warm isquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:03 schreef vibri het volgende:
IK WIL WEG HIER!!!!!!!!!!
je hoeft niet te gaan schelden op me!quote:
Ach, ik ga niet voor de vrouwen. Ze moeten wel aanwezig zijn, maar verder..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:02 schreef JoeyT het volgende:
[..]
UItgaan is saai, kga morgen wel maar begin er beetje genoeg van te krijgen. Tis ook helemaal niet meer spannend als je een monogame relatie hebt![]()
Hoe dan ook, er wordt nu wel een bepaald beeld van PhaE gecreëerd.quote:
zet de klok vooruitquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:06 schreef Copycat het volgende:
Nog anderhalf uur voordat ik mag borrelen.
kijk jij ook zo met weemoed terug op je polygame relaties ...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:02 schreef JoeyT het volgende:
UItgaan is saai, kga morgen wel maar begin er beetje genoeg van te krijgen. Tis ook helemaal niet meer spannend als je een monogame relatie hebt![]()
de spelling en het taalgebruik zijn wel overtuigend jaquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:06 schreef PhaE het volgende:
[..]
dat kun je toch wel zien aan de spelling?
kusjekroel!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:06 schreef Copycat het volgende:
Nog anderhalf uur voordat ik mag borrelen.
Cunning....quote:
Kusjekroel doe je maar met je nichtje van vierquote:
waarom hoor jij hier niet thuisquote:
Nog nooit een polygame relatie gehad dus zou niet eens weten hoe dat voeltquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:08 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
kijk jij ook zo met weemoed terug op je polygame relaties ...
Tegen wie zou PhaE anders beweren dat hij niet saai is?quote:
* nixxx vergrendelt een .338 Lapua magnumin de kamerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kusjekroel doe je maar met je nichtje van vier.
Zwaarder geschut svp.
Zo doe ik dat met cursisten ookquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Cunning....
Daar zouden ze nog best eens in kunnen trappen...
Of ik verander de tijd op de post it van 16.30 naar 15.30 uur...
Weet niet, werken in uitgaansleven vind ik wel leuk, maar zelf doen niet echt meer. Gaak liever gewoon hapje eten, wat drinken etc...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:07 schreef GF het volgende:
[..]
Ach, ik ga niet voor de vrouwen. Ze moeten wel aanwezig zijn, maar verder..
Als je nu eens begint met een andere Magnum te ontkurken!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:12 schreef nixxx het volgende:
* nixxx vergrendelt een .338 Lapua magnumin de kamer
weet je het zeker Cc?
je hebt m'n telefoonnummer, voor verdere lage ideeen om sneller te kunnen borrelen verwijs ik je daar naar toequote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kusjekroel doe je maar met je nichtje van vier.
Zwaarder geschut svp.
Bezuinigen op mensen is makkelijkerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:59 schreef Pheno het volgende:
Ipv te bezuinigen op monitoren door goedkope aldi monitoren te kopen moeten ze eens zorgen dat men een fatsoenlijk scherm heeft om naar te kijken
ja weet ik ook nietquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tegen wie zou PhaE anders beweren dat hij niet saai is?.
Mijn beeld van vrijbuiter JoeyT , wat doe je ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:13 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Weet niet, werken in uitgaansleven vind ik wel leuk, maar zelf doen niet echt meer. Gaak liever gewoon hapje eten, wat drinken etc...
ik had dit wel gedacht ...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:12 schreef JoeyT het volgende:
Nog nooit een polygame relatie gehad dus zou niet eens weten hoe dat voelt![]()
Let wel op dat hij er kaas op doet en niet wat andersquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:14 schreef PhaE het volgende:
[..]
ja weet ik ook niet
maar ik ving ook maar 3 woordjes op of zo want ik heb gezegd dat ie een tosti voor me moet maken :p
jummie![]()
Doe Maarten de groetenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:14 schreef PhaE het volgende:
[..]
ja weet ik ook niet
maar ik ving ook maar 3 woordjes op of zo want ik heb gezegd dat ie een tosti voor me moet maken :p
jummie![]()
t gaat je nog niet echt goed af hequote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:14 schreef PhaE het volgende:
[..]
ja weet ik ook niet
jummie![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als je nu eens begint met een andere Magnum te ontkurken!
En ik doe het nog ookquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:14 schreef PhaE het volgende:
[..]
ja weet ik ook niet
jummie![]()
Ik heb jouw nummer niet, wel dat van je vrouw en die heb ik vanochtend gesproken én een groot poststuk gestuurd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:13 schreef Pheno het volgende:
je hebt m'n telefoonnummer, voor verdere lage ideeen om sneller te kunnen borrelen verwijs ik je daar naar toe
een triangeljosti nadoen kan hij mischien beterquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
t gaat je nog niet echt goed af he
typen als een blonTje
Ik heb 300 gratis belminuten, zij prepaid,quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb jouw nummer niet, wel dat van je vrouw en die heb ik vanochtend gesproken én een groot poststuk gestuurd.
hey Tof!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb jouw nummer niet, wel dat van je vrouw en die heb ik vanochtend gesproken én een groot poststuk gestuurd.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb 300 gratis belminuten, zij prepaid,
300 belminuten waar hij geen aparte rekening voor krijgt, dús zijn ze gratisquote:
Oh dan heb ik er ook 150 'gratis'quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
300 belminuten waar hij geen aparte rekening voor krijgt, dús zijn ze gratis.
ik bel niet veel en de belminuten stapelen zich opquote:
Ik kom meestal tekortquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik bel niet veel en de belminuten stapelen zich op
moet je er eerst zelf 1 zettenquote:
ach, dat beetje geld wat dat kost, zo goed als gratis dan, pauperquote:
wasdaquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:16 schreef Pheno het volgende:
[..]
een triangeljosti nadoen kan hij mischien beter
moet je er eerst zelf 1 zettenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |