quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 07:15 schreef Cynix ® het volgende:Alleen praten en uitleg en advies geven? Of moet je ook dingen aansluiten? Sta je op de werkvloer tussen de "black guys" of zit je gewoon in een kantoortje dingen uit te broeden?
Dat eerste, derde en vierde.
![]()
Het is voornamelijk veel, heel veel praten met veel mensen (operations is een groot gebied met veel partijen) m.b.t. wat ze nou eigenlijk willen, dat analyseren, vertalen naar de aanwezige operationele supportsystemen en hun mogelijkheden, overtuigen, opvoeden, aanleren en soms een traject weer helemaal opnieuw beginnen (tsja, dit is Nigeria; een 'ja' nu kan een 'ik twijfel' morgen zijn).
We beginnen elke ochtend om ca.09:00 met een meeting waar alle leden van het core-team inzitten, die zijn op zichzelf weer allemaal gespecialiseerd op diverse gebieden, zoals billing, (network)design, auditing, ops (ik zei de gek), engineering, customer care, etc. Daar bespreken we actiepunten, zetten ze uit, brainstormen veel, en ga zo maar door.
Dat duurt meestal een uurtje of twee, dan verkas ik naar het HQ waar ik inderdaad in een kantoortje ga zitten broeden, mail ophalen, bijpraten, etc. en dan in de loop van de middag weer op weg naar de diverse locaties om te coordineren, testen, etc.
En de volgende dag begint alles weer opnieuw. Met dien verstande dat het diverse parallel lopende trajecten zijn, dus het is erg afwisselend (en soms doorvermoeiend, vooral hier waar je het nut van tickets e.d. nog moet uitleggen).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]