abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34964923
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Precies en zelf de macht grijpen kan dan weer worden verklaard uit de frustratie geen macht te hebben en vervolgens weer uit het feit seksueel gefrustreerd te zijn. Zoals Diederik_Duck het ook al zegt: macht is het middel, voortplanting is het doel. Macht zou allerminst interessant zijn wanneer het hebben van geen macht effectiever zou zijn voor de voortplanting dan het wel hebben van macht.
Geweldig om zo tot nieuwe, onthullende conclusies te komen.
Want dit staat wat mij betreft vast als een rots.
pi_34965079
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:48 schreef FuifDuif het volgende:
En ik ben nu zeer benieuwd wanneer de gekwetste zielen weer aantreden om ons te beschuldigen van het bagataliseren van de gevolgen van verkrachting voor het slachtoffer. Of om ons te beschuldigen dat we verkrachting goedkeuren. Het zijn reacties die niet voortkomen uit goed lezen en nadenken, maar uit een bord voor de kop, schrikreactie en misplaatste (maar wel begrijpelijke) emoties.
Het goedkeuren/afkeuren van verkrachting is een ander vraagstuk, dat meer ligt bij de essentie van normen en waarden, en wat van een samenleving een veilige omgeving maakt. Dáárbinnen kun je stellen dat verkrachting deze omgeving niet ten goede komt, maar dát - op zijn beurt - zegt weer niks over de essentie van verkrachting.
pi_34965267
Oh, Fuifduif, dus het gaat over de verklaring waarom mannen verkrachten?

Nou dat is makkelijk, heb ik al aangegeven: Geilheid + Moeite met in leven + Verkeerd beeld van de werkelijkheid + Dominatie = Verkrachting.

Slotje.
pi_34965354
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Precies en zelf de macht grijpen kan dan weer worden verklaard uit de frustratie geen macht te hebben en vervolgens weer uit het feit seksueel gefrustreerd te zijn. Zoals Diederik_Duck het ook al zegt: macht is het middel, voortplanting is het doel. Macht zou allerminst interessant zijn wanneer het hebben van geen macht effectiever zou zijn voor de voortplanting dan het wel hebben van macht.
Soms zijn het ook getrouwde huisvaders die verkrachten, hoe verklaar je dat?
pi_34965380
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:48 schreef FuifDuif het volgende:
En ik ben nu zeer benieuwd wanneer de gekwetste zielen weer aantreden om ons te beschuldigen van het bagataliseren van de gevolgen van verkrachting voor het slachtoffer. Of om ons te beschuldigen dat we verkrachting goedkeuren. Het zijn reacties die niet voortkomen uit goed lezen en nadenken, maar uit een bord voor de kop, schrikreactie en misplaatste (maar wel begrijpelijke) emoties.
Soms zijn het ook getrouwde huisvaders die verkrachten, met een gewoon goed huwelijk, hoe verklaar je dat? Ze kunnen gewoon voortplanten met hun vrouw, maar toch willen ze graag een meisje zien spartelen.
pi_34965469
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:13 schreef MrBean het volgende:

[..]

Soms zijn het ook getrouwde huisvaders die verkrachten, met een gewoon goed huwelijk, hoe verklaar je dat? Ze kunnen gewoon voortplanten met hun vrouw, maar toch willen ze graag een meisje zien spartelen.
[hint]mannen zijn geen monogame wezens; één vrouw is alleen een maatschappelijk begeerde limiet[/hint]

[hint]het huwelijk is een farce, en dient een maatschappelijk doel[/hint]
pi_34965492
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:17 schreef Bombie het volgende:

[..]

[hint]mannen zijn geen monogame wezens; één vrouw is alleen een maatschappelijk begeerde limiet[/hint]

[hint]het huwelijk is een farce, en dient een maatschappelijk doel[/hint]
Ja, maar het hele voortplantingsverhaal gaat dus niet op.
pi_34965511
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:18 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ja, maar het hele voortplantingsverhaal gaat dus niet op.
Jawel, alleen hoeft de man - zoals eerder genoemd - niet daadwerkelijk aanwezig te zijn bij de opvoeding van elk van zijn kinderen.
pi_34966888
De situatie is momenteel als volgt:

Als man kom je heel wat vrouwen tegen die je wel zou willen neuken. Wat is nu de snelste manier om die behoefte te bevredigen? Juist: de vrouw ter plekke nemen. Volgens de opgelegde regels van de maatschappij moet je haar eerst 'veroveren' om aan die behoefte te kunnen voldoen. Dat duurt ten eerste misschien 'eeuwen', en bovendien heeft dat niet altijd succes. Dan heb je heel veel tijd en moeite gespendeerd in iets dat ook veel sneller kan. Het enige wat je immers met haar wilt is haar neuken, en verder kan ze ophoepelen. Als het gaat om de weg van de minste weerstand, is verkrachting de meest voor de hand liggende methode, ook al is de weerstand tijdens de daad wél weer groter dan tijdens copulatie met welbevinden van de vrouw zelf.

Dit wetende is het enige dat ik kan zeggen: vrouwen anno 2006 zijn gelukkige, vrije wezens. Maar alleen omdat ze die vrijheid gegund is door de toezicht die de samenleving ze biedt, en de straffen die ze uitdeelt aan overtreders van de in ere gehouden wetten.
pi_34966925
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:21 schreef Bombie het volgende:

Als man kom je heel wat vrouwen tegen die je wel zou willen neuken. Wat is nu de snelste manier om die behoefte te bevredigen? Juist: de vrouw ter plekke nemen. Volgens de opgelegde regels van de maatschappij moet je haar eerst 'veroveren' om aan die behoefte te kunnen voldoen. Dat duurt ten eerste misschien 'eeuwen', en bovendien heeft dat niet altijd succes. Dan heb je heel veel tijd en moeite gespendeerd in iets dat ook veel sneller kan. Het enige wat je immers met haar wilt is haar neuken, en verder kan ze ophoepelen. Als het gaat om de weg van de minste weerstand, is verkrachting de meest voor de hand liggende methode, ook al is de weerstand tijdens de daad wél weer groter dan tijdens copulatie met welbevinden van de vrouw zelf.

Dit wetende is het enige dat ik kan zeggen: vrouwen anno 2006 zijn gelukkige, vrije wezens. Maar alleen omdat ze die vrijheid gegund is door de toezicht die de samenleving ze biedt, en de straffen die ze uitdeelt aan overtreders van de in ere gehouden wetten.
je zou ook gewoon kunnen vragen of je erop mag
pi_34967123
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:23 schreef donnahvh het volgende:

[..]

Waarom vragen als je ook kan nemen?
pi_34967138
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:32 schreef Bombie het volgende:

[..]

Waarom vragen als je ook kan nemen?
nemen is niet netjes , vragen wel
pi_34967175
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:12 schreef MrBean het volgende:

[..]

Soms zijn het ook getrouwde huisvaders die verkrachten, hoe verklaar je dat?
In biologisch opzicht is de man gemaakt om zijn zaad zoveel mogelijk rond te verspreiden. De man doolt met zijn geile hoofd door de wereld en poogt de genetisch geschikte vrouwtjes die hij op zijn reis tegenkomt zoveel mogelijk te bevruchten. Het huwelijk belemmert de man behoorlijk daarin. De meeste mannen kunnen verder prima mee leven omdat ze zich tegenwoordig in van alles kunnen uiten (sport, hobby's, werk enzovoort), maar sommige mannen kunnen zich er niet van weerhouden om toch seksuele activiteit elders te zoeken. Dat kan zijn in de vorm van vreemd gaan, maar in een extreem geval ook verkrachting.
pi_34967191
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:32 schreef donnahvh het volgende:

[..]

Fatsoen is niet het beoogde effect hier. Dat is neuken al.
Zonder fatsoen kun je prima neuken. Door fatsoenlijk te zijn is neuken geen garantie.

pi_34967204
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:34 schreef Bombie het volgende:

[..]

Zonder fatsoen kun je prima neuken. Door fatsoenlijk te zijn is neuken geen garantie.

het bespaard je misschien een trap in je zak
pi_34967241
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:34 schreef Bombie het volgende:

[..]

Hoezo 'hier'?
Hypothetische situatie die je schets zonder context bestaat nu eenmaal niet.
Noujah de echte psychopaat uitgesloten natuurlijk .
pi_34967264
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:21 schreef Bombie het volgende:

precies Bombie! Wat grappig dat je met dat laatste komt, want daar heb ik een paar maanden geleden ook een topic over geopend . Over dat vrouwen (seksueel) worden beschermd enkel en alleen omdat mannen dit toestaan. Het is namelijk helemaal niet zo vanzelfspreken dat vrouwen de veiligheid en de positie genieten die zij tegenwoordig genieten.
pi_34967275
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:23 schreef donnahvh het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dan is de kans nog altijd groter dat het niet gebeurt, dan dat je simpelweg zonder te vragen jezelf opdringt.
pi_34967287
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:32 schreef donnahvh het volgende:

[..]

Wat wel en niet netjes is, is een aspect van moraal. Moraal is relatief.
pi_34967315
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat kan zijn in de vorm van vreemd gaan, maar in een extreem geval ook verkrachting.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat verkrachting zo extreem is. Extreem is een subjectief label dat eraan toegekend is. Een label dat meer zegt over het slachtoffer dan over de dader. Volgens mij is het gewoon de meest effectieve methode, ware het niet dat de mens gedwongen wordt om op slinkse en bedrieglijke wijze toegang te krijgen tot het kutje.

Dat zijn de regels van het spel zoals ze op dit moment gespeeld worden in een samenleving die redelijk in balans is. In oorlogstijd veranderen er dus bijvoorbeeld een paar zaken.
pi_34967341
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat wel en niet netjes is, is een aspect van moraal. Moraal is relatief.
Mwa, ik denk niet dat de moraal zo buigbaar is dat echt verkrachten niet als immoreel gezien kan worden.
pi_34967355
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:40 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat verkrachting zo extreem is. Extreem is een subjectief label dat eraan toegekend is. Een label dat meer zegt over het slachtoffer dan over de dader. Volgens mij is het gewoon de meest effectieve methode, ware het niet dat de mens gedwongen wordt om op slinkse en bedrieglijke wijze toegang te krijgen tot het kutje.
Ik bedoelde met extreem de mate waarin het voorkomt in de samenleving zoals die op dit moment is. In absoluut opzicht is het inderdaad niet extreem.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:40 schreef Bombie het volgende:
Dat zijn de regels van het spel zoals ze op dit moment gespeeld worden in een samenleving die redelijk in balans is. In oorlogstijd veranderen er dus bijvoorbeeld een paar zaken.
Inderdaad, je kunt tijdens oorlogen goed zien wat er gebeurt wanneer de stabiele maatschappelijke normatieve structuren komen te vervallen.
pi_34967361
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:41 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Mwa, ik denk niet dat de moraal zo buigbaar is dat echt verkrachten niet als immoreel gezien kan worden.
Waarom niet?
pi_34967383
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:35 schreef donnahvh het volgende:

[..]

het bespaard je misschien een trap in je zak
Ik denk dat een trap in de genitaliën een van de meest beperkte opties is die je op dat moment als vrouw hebt. Als het je al lukt heb je verrot veel geluk.

Ik denk dat de dader meer bezig is met de toekomstige straf van de samenleving, dan met de directe weerstand van de vrouw. Vrouwen zijn immers fysiek zwakkere wezens. Als ze ongewapend zijn heb je niet veel van ze te vrezen.
pi_34967415
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom niet?
Er zijn nog zoets als ingeboren waarden.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het puur een kwestie van opvoeding / cultuur is dat vrouwen verkrachting zo verachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')