abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:58:40 #51
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_34922136
Ik ga slapen. Morgen een lange dag.

( Truste, allemaal. . )
...dass wir fliegen.
pi_34922147
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sommige. De Dapperstraat natuurlijk wel. En November. En Het Einde, Tuinfeest, Het Derde Land, No Second Troy en Le jet d'eau.
Ik alleen hele korte. Meer one liners eigenlijk
pi_34922151
Welterusten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_34922167
Truste do2
pi_34922184
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:59 schreef wyccie het volgende:

Ik alleen hele korte. Meer one liners eigenlijk
Heb je er ook iets aan? Versier je er mannen mee?
pi_34922313
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, zulke dingen bedoel ik:

hoe
als je je
met zorgeloosheid
kon omringen
en dat dat
je ruimte
was

(Bert Schierbeek)
pi_34922385
Ik bedoel, pas je het ook toe? Wat doe je ermee? Niets?
pi_34922411
Ken je die scene waarin Petrovsky Carrie Russische poëzie voor gaat lezen?
pi_34922577
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bedoel, pas je het ook toe? Wat doe je ermee? Niets?
Nee, gedichten zijn er toch niet om toe te passen? Hoe pas jij je gedichten toe? Die je uit je hoofd kent bedoel ik.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ken je die scene waarin Petrovsky Carrie Russische poëzie voor gaat lezen?
Oh...ik schrok even van die namen.... maar na even nadenken heb ik door dat je Sex & the city bedoelt. Ik kijk niet naar die series. Maar ik weet wel wat je bedoelt
Die scène ken ik niet. Geloof ik.
pi_34922804
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:11 schreef wyccie het volgende:

Nee, gedichten zijn er toch niet om toe te passen? Hoe pas jij je gedichten toe? Die je uit je hoofd kent bedoel ik.
Poëzie is zo eenzaam. Je zit in de bus, je legt je hoofd tegen het raam, altijd november, altijd regen, altijd dit lege hart, altijd.

Wat is het alternatief? Leesclubjes? Dat moet toch anders kunnen? Je rent door het veld, je verstuikt je enkel, toevallig rijdt er net een spetter op zijn paard, hij redt je en leest ook nog even wat Shakespeare voor, love is not love which alters when it alteration finds, or bends with with the remover to remove: oh no! it is an ever-fixed mark that looks on tempests and is never shaken. Dat gaat er tegenwoordig niet meer in. Dan ben je sneu, " ".
pi_34923006
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Poëzie is zo eenzaam. Je zit in de bus, je legt je hoofd tegen het raam, altijd november, altijd regen, altijd dit lege hart, altijd.

Wat is het alternatief? Leesclubjes? Dat moet toch anders kunnen? Je rent door het veld, je verstuikt je enkel, toevallig rijdt er net een spetter op zijn paard, hij redt je en leest ook nog even wat Shakespeare voor, love is not love which alters when it alteration finds, or bends with with the remover to remove: oh no! it is an ever-fixed mark that looks on tempests and is never shaken. Dat gaat er tegenwoordig niet meer in. Dan ben je sneu, " ".
Hier moest ik eventjes aan Harry Coninck jr. denken in de bewuste aflevering van Will & Grace. Misschien weet je wat ik bedoel?

Poëzie vind ik niet eenzaam. Het maakt me blij. Goede poëzie bedoel ik dan.
pi_34923090
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:23 schreef wyccie het volgende:
Hier moest ik eventjes aan Harry Coninck jr. denken in de bewuste aflevering van Will & Grace. Misschien weet je wat ik bedoel?
Nee, ik kijk weer geen Will & Grace. Zo is er, juist als er niets is, altijd wat.
quote:
Poëzie vind ik niet eenzaam. Het maakt me blij. Goede poëzie bedoel ik dan.
Dat is een mooie gedachte. Daar wil ik wel mee naar bed gaan. Welterusten.
pi_34923127
Het was overigens een scene uit Sense & Sensibility. Ik heb een zwak voor kostuumdrama's.
pi_34923188
Welterusten
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:01:36 #65
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_34924069
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:00 schreef Claudia_x het volgende:
Kan dat?

En dan meer vanuit mijn eigen gezichtspunt: kun je er ook vrouwen mee versieren?
pi_34924114
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:01 schreef broer het volgende:

[..]

Kan dat?

En dan meer vanuit mijn eigen gezichtspunt: kun je er ook vrouwen mee versieren?
Vrouwen die ervoor vallen wel, anders niet. Dan word je uitgelachen.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:05:28 #67
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_34924147
O, en om ook de proza-kant niet onbelicht te laten: ik ben voor de tweede keer begonnen in 'De naam van de roos' van Umberto Eco. Op pure wilskracht heb ik het inmiddels tot iets van pagina 70 gebracht. Iemand enig idee bij welke pagina het eigenlijk dat beloofde meesterwerk wordt?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:07:10 #68
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_34924187
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:03 schreef wyccie het volgende:
Vrouwen die ervoor vallen wel, anders niet. Dan word je uitgelachen.
Die plaatsen we in dezelfde categorie als:

"Vinden vrouwen het leuk om pincetgewijs van hun schaamhaar bevrijd te worden?"
"Alleen vrouwen die dat leuk vinden."
pi_34924264
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:05 schreef broer het volgende:
O, en om ook de proza-kant niet onbelicht te laten: ik ben voor de tweede keer begonnen in 'De naam van de roos' van Umberto Eco. Op pure wilskracht heb ik het inmiddels tot iets van pagina 70 gebracht. Iemand enig idee bij welke pagina het eigenlijk dat beloofde meesterwerk wordt?
Geen idee.... ik heb alleen de Slinger van Foucault, maar ben er nog niet aan begonnen.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:07 schreef broer het volgende:

[..]

Die plaatsen we in dezelfde categorie als:

"Vinden vrouwen het leuk om pincetgewijs van hun schaamhaar bevrijd te worden?"
"Alleen vrouwen die dat leuk vinden."
Met een beetje wilskracht kan bijna alles. Dus ook vrouwen versieren met poëtische one liners. En schaamhaar verwijderen met een pincet.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:13:39 #70
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_34924333
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:10 schreef wyccie het volgende:
Met een beetje wilskracht kan bijna alles.
Bijvoorbeeld 'De naam van de roos' uitlezen.

Laat ik dat maar doen, dan.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:15:01 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34924362
De naam van de roos is toch een van die boeken waarvan je net zo goed de film kunt zien.
The End Times are wild
pi_34924382
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:13 schreef broer het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld 'De naam van de roos' uitlezen.

Laat ik dat maar doen, dan.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd in welk opzicht De naam van de roos zo moeilijk te lezen is. Staan er veel moeilijke, onbegrijpelijke woorden in. Zijn de zinnen moeilijk te begrijpen. Gaat het verhaal nergens over. Is er geen spanning. Of wijdt hij te veel uit?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:18:03 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34924417
Er wordt behoorlijk wat in uitgewijd. Dat is Eco eigen natuurlijk. Verder is het op zich goed leesbaar.
Heb je trouwens "Het eiland van de vorige dag" gelezen? Dat vond ik dan wél weer een leuk boek van hem.
Staat ook vol met wetenschappelijke/filosofische beschouwingen. Maar dan helemaal vanuit het perspectief van een middeleeuwer.
The End Times are wild
pi_34924443
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:18 schreef LXIV het volgende:
Er wordt behoorlijk wat in uitgewijd. Dat is Eco eigen natuurlijk. Verder is het op zich goed leesbaar.
Heb je trouwens "Het eiland van de vorige dag" gelezen? Dat vond ik dan wél weer een leuk boek van hem.
Staat ook vol met wetenschappelijke/filosofische beschouwingen. Maar dan helemaal vanuit het perspectief van een middeleeuwer.
Nee, maar het klinkt wel heel interessant. Eerst maar eens Auster uitlezen.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:21:27 #75
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_34924467
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:16 schreef wyccie het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd in welk opzicht De naam van de roos zo moeilijk te lezen is. Staan er veel moeilijke, onbegrijpelijke woorden in. Zijn de zinnen moeilijk te begrijpen. Gaat het verhaal nergens over. Is er geen spanning. Of wijdt hij te veel uit?
Dat laatste. Ik heb inmiddels al vreselijk veel gelezen over allerlei verschillende kloosterordes, abdijen, pausen, vetes, ketters, heidenen, heiligen en weet-ik-wat-allemaal in die tijd. Over de abdij waar de hoofdpersoon verblijft en wat daar is gebeurd (het 'spannende verhaal', zeg maar) weet ik nog vrijwel niets...

Ik snap wel dat hij een middeleeuwse stijl imiteert. En uitweiden vind ik ook niet zo erg. Maar houd het dan in ieder geval een béétje binnen de perken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')