Soms is Linux/UNIX echt simpeler dan gedacht. Ik begin het de laatste tijd iig ernstig te waarderen. Jammer dat ik m'n internet steeds niet goed aan de praat krijg als ik een linux-distro installeer, anders ging ik daar eens een tijdje mee werken (gezeik met DHCP). Op de Uni bevalt het erg goed.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:24 schreef JeRa het volgende:
Ik wilde bijna 'chmod +x filename' zeggen maar ik zie dat je het al door hebt
Ook goedemorgenquote:Op zondag 12 februari 2006 22:22 schreef keeper het volgende:
Lekker stom, zo'n hele lijst commando's IS natuurlijk een bash-script. Dat kan je gewoon zelfstandig runnen.
onder console vond ik jed altijd wel aardigquote:Op zondag 12 februari 2006 21:41 schreef Tijn het volgende:
Een korte ode aan gedit![]()
Ik vind het echt een relaxte editor. Syntax coloring, line numbers, maar verder niet te fancy. Dit is de editor die ik zoek voor m'n Mac maar nog niet heb kunnen vinden.
dat ziet er verdomde hip uit.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:40 schreef whoops het volgende:
Hier nog een demofilmpje van Xgl door Novell gemaakt...
Typ in een terminal het commando 'ps aufx' om een ascii tree structuur te krijgen van de threads die op je systeem draaienquote:Op maandag 13 februari 2006 14:08 schreef thabit het volgende:
Ik heb een aantal processen draaien in het commando "screen". Nu is een van die screens vastgelopen. Hoe kan ik het killen? Hoe kan ik zien welke PID in welke screen draait?
Juist ja. Veel makkelijker kan het niet worden.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
Typ in een terminal het commando 'ps aufx' om een ascii tree structuur te krijgen van de threads die op je systeem draaien
Als ik op ctrl-alt-f1 druk ga ik naar de textconsole en dat is normaal. Workspace swappen doe ik met ctrl-alt-pijltjestoetsen.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:26 schreef MaffeMaarten het volgende:
Ik heb nu Fedora draaien en alles gaat vrij perfect, maar als ik naar een andere workspace ga door ctrl alt F[1-6] te drukken krijg ik een groot paars scherm met linksboven een lelijke rechthoek.
Kan het zijn dat ik de monitor niet goed heb ingesteld en in Gnome wel?
als ik terug ga met ctrl alt F7 kom ik wel weer gewoon in m'n graphische omgeving, niks aan de hand.
En als je dit verandert in 'vga=ask' kan je tijdens het booten kiezen welke framebuffer-instellingen wel werken voor jouw configuratie, en dan dat getal in je bootloader instellen...quote:Op maandag 13 februari 2006 18:56 schreef thabit het volgende:
In de configuratie van de bootloader staat die framebuffer volgens mij ook. Dat is dan iets als vga=791.
Het probleem is dat het niet echt een 'standaard' installatie is op een UltraSparc machine.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:50 schreef JeRa het volgende:
@Swetsenegger
Voor zover ik weet kun je Debian volledig vanaf internet installeren, dit is denk ik het best te doen in de 'expert' modus van de Debian installer. Dan heb je ook meteen alle updates.
Dat klopt, normaal start ik een installatie van een normale cd waarna ik de cdromdrive als het ware uitschakel waardoor ik de installer forceer internet te gebruiken. Maar mbt de netwerkkaart, geen idee.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En ik kom daarnaast alleen maar debian voor Sparc tegen waarbij je voor een netinstall toch nog floppy/cd-rom hebt met tientalle MB's aan opstartshit
Al weet ik niet of ze nu bedoelen het booten van de cd, of het starten van de installatie. Maar het is wellicht het proberen waard.quote:If the boot fails there is a 99% chance that your cd-rom drive is NOT generic and therefor is not supported, your best bet is
to try another cd-rom drive or two. I had to try 4 different drives until I found one that worked.
Die had ik dus gevonden.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Heb je al een andere cdrom-drive geprobeerd? Ik kom dit tegen op Google:
[..]
Al weet ik niet of ze nu bedoelen het booten van de cd, of het starten van de installatie. Maar het is wellicht het proberen waard.
Linkje: http://040.digital-bless.(...)on_sun_netra_x1.html
Ik heb laatst een keer meegemaakt dat op dat punt in de installatie mijn cdrom niet gevonden werd, en dat kwam uiteindelijk omdat ik in de bios de seriele en paralelle poorten allemaal uitgezet had en Linux dus zelf irq's ging uitdelen... Toen was er een conlift met de cdrom of controller, en na het toewijzen in de bios werkte het als vanouds...quote:Op maandag 13 februari 2006 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die had ik dus gevonden.
We hebben 3 CD-Rom drives geprobeerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |