Ja ik dus ook hahaquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:15 schreef wdn het volgende:
Markster: en dan wacht ik nog 5 minuten ook voordat ik genoeg had met wachten
LOL
Remote terminal?quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:15 schreef wdn het volgende:
Hoe wil je op dat systeem gaan werken zonder scherm (voordat je die colocate)?![]()
telnetten of ip'en.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:15 schreef wdn het volgende:
En swets: eeeeeeeeeeeeeewwwwwwwww seriele modems![]()
![]()
![]()
Een SCHERM heb je nodig. Geen kabelslol
Dat maakt het allemaal zo veel eenvoudiger.
Hoe wil je op dat systeem gaan werken zonder scherm (voordat je die colocate)?![]()
Je vergeet deel 7quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:15 schreef wdn het volgende:
Doe ik zo de OP goed uivoeren?
Genoeg mogelijkheden: via een seriele nulmodemkabel, of via ethernet en ssh, Ik zou eerst de nulmodemkabel proberen via een terminalprogramma. Via ethernet kun je misschien met arp achterhalen welk ip hij heeft, of als hij op dhcp staat ingesteld, hang je hem gewoon aan een router met dhcp server. Maar weet de vorige eigenaar niet hoe het netwerk was geconfigureerd?quote:En swets: eeeeeeeeeeeeeewwwwwwwww seriele modems![]()
![]()
![]()
Een SCHERM heb je nodig. Geen kabelslol
Dat maakt het allemaal zo veel eenvoudiger.
Nulmodem kan niet, staat nadrukkelijk in de manual van die Sparc.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:19 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je vergeet deel 7
[..]
Genoeg mogelijkheden: via een seriele nulmodemkabel, of via ethernet en ssh, Ik zou eerst de nulmodemkabel proberen via een terminalprogramma. Via ethernet kun je misschien met arp achterhalen welk ip hij heeft, of als hij op dhcp staat ingesteld, hang je hem gewoon aan een router met dhcp server. Maar weet de vorige eigenaar niet hoe het netwerk was geconfigureerd?
Er staat al een OS op, maar als Swets een nieuw OS erop wil gaan zetten wordt het iets lastiger. Ik geloof dat Debian een bootmethode ondersteunt waarmee je automatisch een ssh-server laat starten om de setup op afstand te doenquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:19 schreef wdn het volgende:
RT is handig als je OS er al opstaat maar daar is Swets nog niet
Er staat toch al een linux distro op? Als je bios het ondersteunt om de bootmessages naar de seriele poort te sturen dan heb je ook geen scherm nodig om een nieuwe distro te installeren.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:19 schreef wdn het volgende:
Tuurlijk maar sommige dingen moet je proberen te voorkomen als het kan
RT is handig als je OS er al opstaat maar daar is Swets nog niet
quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had vanavond alleen ff een uurtje over
Het mooie aan VLC is dat het volledig open source en heel portable is, het werkt op zo'n beetje elke architectuur. Dat er op linux gebruik gemaakt wordt van vrij beschikbare libraries lijkt me alleen maar een voordeel, die kunnen ook door andere applicaties gebruikt worden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:35 schreef JeRa het volgende:
Ik heb niet het complete verhaal gevolgd, maar was één van de mooie dingen aan VLC niet juist dat het zijn eigen libraries aan boord had?
Mja dat sowieso, dat verwacht ik eigenlijk ook zo'n beetje van de meeste applicaties die op Linux draaienquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:39 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Het mooie aan VLC is dat het volledig open source en heel portable is, het werkt op zo'n beetje elke architectuur. Dat er op linux gebruik gemaakt wordt van vrij beschikbare libraries lijkt me alleen maar een voordeel, die kunnen ook door andere applicaties gebruikt worden.
*zucht* wel eens van 'bij wijze van spreken' gehoordquote:
En dan stop ik bv een damn small linux distrootje erin. Het blijft het probleem... hoe zie ik wat ik doe. Er hangt geen monitor aan... remember.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:29 schreef wdn het volgende:
1 uurtje. Humor heeft die Swetsenegger wel
Zo te zien boot die sparc vanaf USB.
Wat dacht je ervan om een live-usb-stick te proberen om het IP te vinden?
http://applications.linux(...)1522237.shtml?tid=13
In gentoo kan je zelf bepalen, dus ook bij VLC, wat je wel en niet meeinstalleert. Ik wilde hem dus zo kaal mogelijk, want ik hoef hem alleen om mpeg en avi bestanden mee te bekijken, maar dat wil nu niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Mja dat sowieso, dat verwacht ik eigenlijk ook zo'n beetje van de meeste applicaties die op Linux draaienmaar ik heb met VLC op Windows vele bestanden wél (of beter) kunnen afspelen vanwege alle zelf meegeleverde modules. Mooi dat het is veranderd iig, jammer dat het hier problemen oplevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |