Verslag Groezrock 2006Vanaf R'dam Centraal waren de eerste Groezrockbezoekers al te zien. Gezellig met zn allen met de internationale trein naar Antwerpen. Aldaar overgestapt naar Geel. Uit ervaring wist ik dat de bus kort nadat de trein aankomt daar vertrekt, dat de bus waarschijnlijk al vol zat van de vorige lading en dat de volgende pas over een uur ging. Snel de trein uit en we hadden de laatste 2 plekken in de bus
![]()
Anyway.. aangekomen op Groez viel een aantal dingen op:
- De plek van de camping en het festivalterrein waren omgewisseld.
- De camping had 2 ingangen (voor en achter), waarschijnlijk hebben ze geleerd van de lange wachtrij van vorig jaar
- Er waren meer wc's (maar die werden weer niet schoongemaakt
![]()
)
Tentje opgezet en ff in het zonnetje gezeten. Het was nog wel aardig weer (maar toch wel koud). Lekker een patatje gekocht op de hoek van de straat... die hebben daar een goeie plek voor hun pattatekes
![]()
Vervolgens het terrein op gegaan, terwijl er voor de camping een dikke rij stond:
- Entree was beter geregeld. Mooi bandje ook weer dit jaar
![]()
- Entree om 17.30 open terwijl om 17.45 de eerste band speelde... vrij kansloos als je die wilde zien en net aankwam.
- WC's een dikke plus... voor 1 euro onbeperkt toegang (ook pisbakken, yay
![]()
) en het was allemaal keurig schoon
- Meteen maar bonnetjes gekocht. 1 drinkbon = 1,66 euro en daar kan je alle normale drankjes mee betalen. Eetbonnen zijn wat minder praktisch... 50 cent voor 1 bon en het meeste kostte tussen de 5 en de 8 bonnen. Voordeel daarvan is wel dat ze de prijzen beter kunnen varieren.. met bonnen van 2 euro is het of 2 of 4 euro en niks daartussen in.
- Genoeg verschillende dingen te eten: Kebab, patat, pizza, loempia, hotdog, broodjes (gezond/kaas/ham), cafetariavoedsel, spaghetti. Het enige nadeel is dat de bordjes met hoeveel muntjes alles kost onderaan hingen. Dus iedereen stond er voor... maar goed, daar zijn het Belgen voor he
![]()
- Tenten weer in orde... festivalmarkt dit jaar ook lekker toegankelijk!
Toen was het tijd voor de bands:
Say AnythingStuk gemist omdat het terrein dus zo laat open ging.. ze waren wel ok.. maar niet super ofzo, eigenlijk gewoon niks speciaals!
AidenHebben een aantal goeie nummers, wisten het publiek redelijk te entertainen.. incl. een wall of death => ja, bij een Emo band ja... Zanger was ietwat overdreven en het geluid was bout (maar dat was de hele avond zo op vrijdag).
SilversteinVette nummers gespeeld, strakke en goeie set. Zanger van Aiden kwam nog ff meedoen. Maar Silverstein mag van mij op herhaling. Opnieuw slecht geluid
UnderOathWilde ik heel graag zien, maar liep op een teleurstelling uit. Geluid was opnieuw kut.. het probleem was dat het algemene niveau van het geluid te hoog lag, waardoor het voorin de tent zwaar overstemt was. Bij een (hardcore) punkband vind ik dat meestal niet zo erg, maar bij emobands is het toch wel belangrijk dat het geluid goed is. Het verschil tussen de hardere en zachtere mooie passages maakt het juist leuk.
Verder kon de zanger zn bek niet dichthouden en begon hij weer over Jezus Christus te lullen..
![]()
Mensen overtuigen doe je maar ergens anders
GoldfingerNiet mijn band.. niet mijn muziek, maar wel de beste band van die avond. Goeie set, wisten het publiek goed mee te krijgen. Ook beter geluid (al was het nog steeds te hard).
ThriceTweede teleurstelling van de avond.. na 20 minuten wachten (van alles werkte niet) begonnen ze eindelijk te spelen. Maar het was een waardeloze ongeinspireerde show. Wat dat betreft passen ze goed bij Coheed & Cambria, die ik ook al 4x heb gezien en die ook al 4x kut waren qua show. Ik weet niet wat het is met die bands, maar schijnbaar is het voor hun een automatisme geworden om op te treden. Stelletje zoutzakken
Taking Back SundayNiet gekeken, was vlak voor het einde van Thrice weggegaan, omdat ik brak was en het koud had ('s nachts was het helemaal stervenskoud... de hele nacht liggen rillen en kramp in mn kuiten enzo... volgend jaar echt beter weer). Vanuit mn tent klonk het ontzettend goed en van wat ik gehoord heb van anderen was het ook heel goed
![]()
Njah.. toen was het dus alweer zaterdag...
LattermanOpnieuw werkte niet alles goed, maar ze hebben wel wat nummers gespeeld. Onbekende band, die niet echt groot zijn. Maar ze deden het leuk, vooral de zanger/bassist was erg goed
![]()
.
A Wilhelm ScreamMet recht de beste band op Groezrock. Wat een show, wat een spectakel, wat een set
![]()
Ik kan alleen maar lof hebben voor deze ontzettend gave, vette, toffe, strakke band. Ik wou dat alle bands zo geinspireerd speelden.
Peter Pan SpeedrockKlonk goed onder het genot van een broodje en een biertje al zittend op het gras.
Anti-FlagHad ze al een keer gezien in de Melkweg.. toen een beetje een saaie show. Deze keer was het echt top. Op een gegeven moment viel het geluid (weer) uit. Nadat ze het nummer afgespeeld hadden en ontdekt hadden dat we niks hoorden, draaiden ze hun monitors om, zodat wij het wel konden horen!! Leuke oplossing. Toen ze het nieuwe nummer startten werkte het geluid weer
Less Than JakeOntzettend strakke gezellig show. Met zn allen lekker staan hossen.. en natuurlijk de circle pit om de pilaar heen
![]()
Stond me wel te ergeren aan 2 gasten die met opzet irritant aan het doen waren. Express keihard tegen iemand aanbeuken die gewoon staat te skanken. Tijdens de chickenfight iedereen van de ander zn nek aftrekken. Mensen bij hun strot beetpakken in de pit. Maar goed... een van de twee heeft wel zn verdiende loon gekregen
![]()
Jammer dat er toch altijd weer van dit soort mensen rondlopen...
Born From PainStukje gehoord/gezien... goeie strakke set.. die wil ik nog wel een keer zien.
Me First and the Gimme GimmesLeuk voor op een festival, meer niet. Vind het vrij kansloos dat ze 25 euro voor een concert in de Melkweg durven te vragen. De reden dat ze met zo'n kwalitatief lage coverband toch geld kunnen verdienen, is omdat ze bekend zijn uit andere bands... dat en niets meer. En zoveel konden die covers mij ook weer niet boeien
Dropkick MurphysVoor de 5e keer gezien. Veel nieuwe nummers gespeeld, wat ik jammer vind wat de oude blijven beter. Het publiek was een beetje mat, maar ik heb mezelf prima vermaakt
![]()
Alleen die meisjes op het podium heb ik nu wel genoeg gezien hoor
Bad ReligionGeen waardige afsluiter. Zag ze al op Lowlands vorig jaar en ook hier was het een kutshow. Ze hebben in potentie goeie nummers, maar voor mijn gevoel kunnen ze het niet overbrengen. Vooral de zanger staat daar maar alsof hij persee moet ofzo... Sorry, maar voor mij geen Bad Religion meer live....
Dat was zo'n beetje mijn Groezrock.
De bussen waren op de terugweg opnieuw kut, maar dat heb ik voor mezelf verholpen door een halte terug te lopen, zodat ik in de bus kon. Volgend jaar moet dat echt anders, want bij een festival met 12.000 bezoekers kan je niet maar 6 bussen laten rijden tussen 8 en 12 uur op zondag en eens in het uur op vrijdag en zaterdag. Laat gewoon 3 of 4 bussen per uur heen en weer rijden ofzo.
Wat er volgend jaar nog beter kan:
- geluid
- bussen
- schoonmaken wc's op de camping (maar ik geloof dat ze daar in heel Belgie niet zo goed in zijn
![]()
)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.