Nou dit zijn wel de vragen die mij bezighouden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:09 schreef DarkShine het volgende:
Dit topic slaat als een lul op een drumstel!
Ja, want sneeuw wordt alleen nat als het smeltquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:05 schreef tong80 het volgende:
Net weer in het weerbericht.
'Hier en daar kans op natte sneeuw.'
Ooit droge sneeuw gezien
dus je wilt weten of iemand al ooit droge sneeuw heeft gezien? :xquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nou dit zijn wel de vragen die mij bezighouden.
Jaquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:10 schreef XQZ-me het volgende:
[..]
dus je wilt weten of iemand al ooit droge sneeuw heeft gezien? :x
Maar jij niet dus ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:10 schreef XQZ-me het volgende:
[..]
dus je wilt weten of iemand al ooit droge sneeuw heeft gezien? :x
In Belgistan noemen ze het smeltende sneeuwquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:12 schreef MarkyB het volgende:
Heet tegenwoordig toch Motsneeuw?
metaal kan ook smelten... is het dan nat?? (op kwik na)quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:18 schreef tong80 het volgende:
Smelten kan toch alleen als iets nat is
Belgisch weerbericht.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:18 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
metaal kan ook smelten... is het dan nat?? (op kwik na)
kwik kan ook smelten (en stollen uiteraard) hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:18 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Metaal is niet van water gemaakt... sneeuw welquote:metaal kan ook smelten... is het dan nat?? (op kwik na)
Klopt, bedoelde als voorbeeld metaal op kamertemperatuurquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
kwik kan ook smelten (en stollen uiteraard) hoor![]()
edit: ff een toevoeging, je hebt 2 groepen, metalen en niet metalen. Water is duidelijk een niet-metaalen kwik/ijzer enzo wel. Betekend niet dat water niet in vaste vorm (ijs) kan voorkomen. (sneeuw is in feite ook ijs)
nee, droge sneeuw is water in bevroren toestand.. 't word alleen "nat" (vloeibaar dus) als 't smelt bv. in je nek ofzo. En dryice aka droogijs is co2 in vaste toestandquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:08 schreef faberic het volgende:
droge-sneeuw is dry ice maar dan sneeuw. OFZO??????????????
lijkt me sterk dat dat hier valt.
quote:Kenmerken
Sneeuw die grotendeels uit water bestaat, wordt natte sneeuw genoemd. De vlokken zijn dan in de regel groter dan bij temperaturen onder het vriespunt
En dry ice wor nie nat, omdat het niet smelt (het sublimeert). Vandaar dat het droog is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
nee, droge sneeuw is water in bevroren toestand.. 't word alleen "nat" (vloeibaar dus) als 't smelt bv. in je nek ofzo. En dryice aka droogijs is co2 in vaste toestand
Het is wel vloeibaar. Ik denk niet dat het "nat" aanvoelt, omdat het een beetje te heet isquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:18 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
"Maar" 1400 graden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:38 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Het is wel vloeibaar. Ik denk niet dat het "nat" aanvoelt, omdat het een beetje te heet is
ja, nat is doordrenkt van een vloeistof...quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:18 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Is vloeibaar kwik doordrenkt van een vloeistof? Het is een vloeistof, maar niet doordrenkt van, toch. Ik zou het eerder vloeibaar noemen. In mijn ogen is iets nats iets vasts dat doordrenkt is van een vloeistof.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:00 schreef faberic het volgende:
[..]
ja, nat is doordrenkt van een vloeistof...
Ik reageerde op Tong80 die zei dat als iets kan smelten het dan ook nat is. Maar ijzer bijvoorbeeld kan ook smelten, maar is op kamertemperatuur nou niet bepaald nat te noemen. Zelfde geldt dus voor water onder het vriespunt, imho niet nat.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:00 schreef faberic het volgende:
[..]
ja, nat is doordrenkt van een vloeistof...
Welles!quote:Op zondag 12 februari 2006 20:37 schreef most_wanted het volgende:
Droge sneeuw bestaat heul niet.
IJzer smelt dan ook niet op kamertemperatuurquote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:26 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Ik reageerde op Tong80 die zei dat als iets kan smelten het dan ook nat is. Maar ijzer bijvoorbeeld kan ook smelten, maar is op kamertemperatuur nou niet bepaald nat te noemen. Zelfde geldt dus voor water onder het vriespunt, imho niet nat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |