abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34903203
Wat is dat nou weer?
De fotografische weegschaal, de naam zegt het al. Wat de weegschaal in cijfers zegt, zegt de camera in beeld. En een beeld zegt meer dan 1000 woorden. De achterliggende gedachte: wij fotograferen jou 2 keer in je ondergoed, met ongeveer 2 maanden ertussen en jouw verandering in gewicht wordt zichtbaar op de foto.

Wie maken die foto’s?
Wij, Vliegvrager en PoseidonVS. Wij zijn beide amateurfotograaf. Vliegvrager werkt digitaal en meestal in kleur en PoseidonVS werkt analoog (met rolletjes dus) en meestal zwart/wit.

Maar waarom dan?
Waarom iemand hier aan mee wil doen, verschilt van persoon tot persoon. Misschien is het net die extra stimulans die je nodig hebt, misschien vind je het gewoon leuk om foto’s van je eigen gevecht tegen de weegschaal te hebben of vind je het gewoon leuk om mee te doen. Wat ons betreft, wij vinden het gewoon leuk om mensen te fotograferen, en liefst op een beetje ongebruikelijke manier.

Wanneer vindt dat allemaal plaats?
Zoals we al zeiden: twee keer met drie maanden ertussen. Namelijk op 1 april (nee dat is geen grap) en op 10 juni. Kan je een van die dagen niet, dan is reageren bij voorbaat zinloos. De tijd spreken we in overleg af.

En waar worden die foto’s gemaakt?
In Utrecht. In de fotostudio van Kade-ateliers, goed bereikbaar per auto en OV.

Dus ik moet twee keer naar Utrecht komen?
Als je er niet woont, ja. Maar Utrecht is een leuke stad, dus je maakt er gewoon een leuk dagje uit van.

Moet ik per se in mijn ondergoed?
Ja. Je plakt de cijfertjes van je weegschaal toch ook niet af? Het verschil moet natuurlijk te zien zijn. Heren in onderbroek, dames in slip plus beha. Of je kiest voor degelijk, sportief of sexy mag je zelf weten, het is wel prettig als het schoon en heel is. Badmode mag trouwens ook, als je dat prettiger vind.

In m’n ondergoed in een studio met twee wildvreemde kerels? Denk je dat ik daar in trap?
Maak je geen zorgen, we hebben geen snode plannen. Als je je prettiger voelt met iemand erbij, neem gerust iemand mee. Is ook leuker voor dat dagje uit dat je eraan vast ging plakken.

Wat ga je eigenlijk met de foto’s doen?
Die zetten we op onze websites en op een paar foto-discussie-fora. En misschien dat we ze eens insturen voor een fotowedstrijd als het zo uitkomt. Als je meedoet stem je er mee in dat jij en wij de foto allebei niet voor commerciėle doelen gaan gebruiken

Mag ik anoniem blijven?
We gaan geen namen op of bij de foto’s zetten, dus in die zin ben je anoniem. Maar we gaan ook geen ogen of hoofden af zitten plakken.

Krijg ik er nog wat voor?
Je kan de bestanden van de beste foto’s in hoge resolutie downloaden, zodat je zelf afdrukken kan laten maken. En je mag jezelf voortaan fotomodel noemen.

Ik wil niet afvallen maar aankomen. Mag dat ook?
Tuurlijk. Sterker nog, als je een bmi hebt van onder de 20 mag je alleen maar meedoen als je van plan bent aan te komen.

Hoe doe ik mee?
Goede vraag. Kijk eerst of je beide dagen kunt. Dat is belangrijk. Wij huren een studio, dat kost ons geld en we kunnen maar een beperkt aantal mensen fotograferen. Als jij dan niet op komt dagen zitten wij in die gehuurde studio een beetje duur duimen te draaien en kunnen andere mensen niet meedoen omdat wij die tijd voor jou hadden vrijgehouden. Als je zeker weet dat je kunt, stuur dan een mail dat je mee wilt doen en zet daarin je naam, lengte, je huidige gewicht, je streefgewicht en een e-mail adres waar we je kunnen bereiken. Aanmelden kan tot de dag voor de eerste shoot, maar alleen de eerste acht aanmeldingen doen mee.

Zijn er nog eisen voor deelname?
Nauwelijks. Je moet van plan zijn iets aan je gewicht te gaan doen en je moet dit een leuk idee vinden. Als je een bmi hebt van onder de 20, mag je alleen maar meedoen als je van plan bent aan te komen.

Pffft, wat een lange OP! En nu?
In dit topic kun je vragen stellen als je die nog hebt. Dan proberen wij die zo goed mogelijk te beantwoorden. Aanmelden doe je niet in dit topic, maar door een mailtje te sturen naar Marco a.k.a. PoseidonVS:
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_34903414
ik doe dat zelf al

maar maak de foto dus ook wel ff zelf.

ik ben benieuwd
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34903520
Mijn BMI is 29,2

Ik heb alleen veel meer discipline nodig om iets te doen aan mijn overgewicht.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_34903627
Dat BMI-ding klopt volgens mij niet of hij rekent op volwassenen, als dat kan..

Ik vind dit wel een goed idee, zou er ook heel mooi uit komen te zien!
Word het dan naast elkaar gezet op de foto, soort voorresultaat en naresultaat?
Nee.
pi_34903700
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:11 schreef Jelleee het volgende:
wat bedoel je? Wat klopt er volgens jou niet?
quote:
Dat is idd een van de mogelijkheden
Mijn DeviantART gallery
,
pi_34903799
ik heb een BMI van 22.22

ik heb het wel ergens anders gemeten
Werewolf
pi_34903938
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:11 schreef Jelleee het volgende:

Hij doet het bij mij ook niet

Misschien kan je het hier wel uitrekenen
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_34904053
Hier kan je ook BMI berekenen.
http://www.overgewicht.nl/ben_je_te_zwaar.htm
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34904476
tvp'tje, nog even h eel hard nadenken en overleggen met vriendjelief..

edit: leuk idee, maar mij toch nog te open en bloot..... Wel veel suc6 ermee toegewenst

[ Bericht 41% gewijzigd door teigan op 09-02-2006 16:44:29 ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34904921
Mijn BMI is 16.1 en ik was idd van plan om aan te komen, maar in mn ondergoed op de foto?
Ik neem aan dat er wel een beetje flatterend licht enzo zal zijn?

Toch ook wel een leuk idee, ik denk erover na
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_34904978
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:12 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

wat bedoel je? Wat klopt er volgens jou niet?
Hij staat ingesteld op de Engelse schaal, maar je kan hem aanpassen naar Europees.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:47:46 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34905196
Ja jongens, leg eens uit wat voor soort foto's jullie willen maken?
Misschien een voorbeeldje erbij?
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:49:59 #13
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_34905302
20.3 maar ik vind het wel goed zo, ben nu al een tijdlang weer opeenzelfde gewicht Leuk idee wel
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_34905935
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:47 schreef Puckzzz het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Ziggy played guitar
pi_34906022
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:47 schreef Puckzzz het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor Poseidon spreken, maar ik denk aan redelijk eenvoudige foto's. Neutrale poses, voornamelijk staand. Full body en half body shots. Misschien een beetje spelen met eenvoudige rekwisieten, oogt net wat natuurlijker vaak. Zachte belichting (sofbox), maar wel met wat schaduwen om het contrast erin te houden. We nemen voor iedere deelnemer aardig wat tijd, dus er valt ook wel wat te variėren.

voorbeeldje? tja, ik werk eigenlijk nooit met voorbeelden.

edit: dit komt in de buurt, met wat subtielere belichting

deze foto heb ik niet gemaakt, en ik weet niet wie wel, dus dat is slordig, want dat hoor je er dus wel bij te zetten.

Deze geeft een beeld van de belichting die ik (ongeveer) voor ogen heb, maar dan in kleur:

[ Bericht 26% gewijzigd door Vliegvrager op 09-02-2006 17:18:03 ]
Mijn DeviantART gallery
,
pi_34906844
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:07 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet voor Poseidon spreken, maar ik denk aan redelijk eenvoudige foto's. Neutrale poses, voornamelijk staand. Full body en half body shots. Misschien een beetje spelen met eenvoudige rekwisieten, oogt net wat natuurlijker vaak. Zachte belichting (sofbox), maar wel met wat schaduwen om het contrast erin te houden. We nemen voor iedere deelnemer aardig wat tijd, dus er valt ook wel wat te variėren.

voorbeeldje? tja, ik werk eigenlijk nooit met voorbeelden.
Ik zat inderdaad ook aan behoorlijk recht toe recht aan foto's te denken. Ook wil ik nog iets met een oude rookstoel doen maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben meer van het keiharde licht met veel schaduwen. zoals ik hier heb gebruikt: [Showcase] Gezinsportretten
Als je echt heel bang bent dat de foto's misschien wat confronterd kunnen zijn dan weet ik niet of je er goed aan doet je aan te melden, het is tenslotte wel een fotografische weegschaal, dus het is wel de bedoeling om te kunnen zien hoe dik (of mager) je bent. Dat betekend natuuurlijk niet meteen dat we helemaal nergens rekening mee houden.

Maar mocht een van de modellen zelf wensen hebben kunnen we dat natuurlijk altijd bespreken.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_34906935
hmmm jammer dat jullie net een jaartje te laat zijn ben net 23.5 kg afgevallen... dus dat verschil zou leuk zijn geweest....
helaas gaat het nu erg langzaam.... en zal er in drie maanden niet zo'n groot verschil te zien zijn.

ik ben van een bmi van 34 naar een bmi van 26,9 gegaan ... en ben dus nog bezig om een "gezond" BMI te krijgen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_34907892
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:28 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad ook aan behoorlijk recht toe recht aan foto's te denken. Ook wil ik nog iets met een oude rookstoel doen maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben meer van het keiharde licht met veel schaduwen. zoals ik hier heb gebruikt: [Showcase] Gezinsportretten
Als je echt heel bang bent dat de foto's misschien wat confronterd kunnen zijn dan weet ik niet of je er goed aan doet je aan te melden, het is tenslotte wel een fotografische weegschaal, dus het is wel de bedoeling om te kunnen zien hoe dik (of mager) je bent. Dat betekend natuuurlijk niet meteen dat we helemaal nergens rekening mee houden.

Maar mocht een van de modellen zelf wensen hebben kunnen we dat natuurlijk altijd bespreken.
Overigens mocht iemand dat zien zitten zou ik in dit kader juist graag foto's maken van wat ongegeneerde poses. Dus een serie die nou niet erg flateus te noemen is.
Theo van Gogh had dat vaak op zijn foto's en dat spreekt me wel erg aan. zie bijvoorbeeld deze foto:

Of de tot de verbeelding sprekende pose; in witte onderbroek met een peuk onderuitgezakt op de bank.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 februari 2006 @ 18:40:02 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34908988
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmmm jammer dat jullie net een jaartje te laat zijn ben net 23.5 kg afgevallen... dus dat verschil zou leuk zijn geweest....
helaas gaat het nu erg langzaam.... en zal er in drie maanden niet zo'n groot verschil te zien zijn.

ik ben van een bmi van 34 naar een bmi van 26,9 gegaan ... en ben dus nog bezig om een "gezond" BMI te krijgen.
Inderdaad een leuk idee... maar ben ook net 26 kilo kwijt. Denk niet dat het tussen 1 april en 30 juni nog zo hard zal lopen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_34909847
Ik vind het een leuk idee Ik weeg nu 92 kg bij 1 m 67, is dat genoeg Alleen neem ik aan dat ik op 1 april weer wat lichter ben. Twee maanden ertussen is ook niet echt veel hoor, ik weet niet of je dan duidelijke verschillen ziet bij mensen. Maar ik kan volgens mij op beide data Huren jullie de studio 's morgens of 's middags?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34914176
Wat een gaaf idee!!!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_34918455
Ik zet net te kijken naar al die rekendingen Volgens mij wordt het tijd om te stoppen met brownies bakken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_34918552
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Inderdaad een leuk idee... maar ben ook net 26 kilo kwijt. Denk niet dat het tussen 1 april en 30 juni nog zo hard zal lopen
heel jammer eigenlijk had wel graag een voor en na foto gehad gemaakt door een echte fotograaf .... maja kan moeilijk die 23,5 kg er eerst weer aaneten en dat van voren af aan weer beginnen... haha

naja ik val in 2 maanden misschien eens 3 of 4 kg af.....schiet lekker op
pi_34918629
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het een leuk idee Ik weeg nu 92 kg bij 1 m 67, is dat genoeg Alleen neem ik aan dat ik op 1 april weer wat lichter ben. Twee maanden ertussen is ook niet echt veel hoor, ik weet niet of je dan duidelijke verschillen ziet bij mensen. Maar ik kan volgens mij op beide data Huren jullie de studio 's morgens of 's middags?
hey isa... ik ben nu ook 92 kg toevallig!
pi_34928803
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het een leuk idee Ik weeg nu 92 kg bij 1 m 67, is dat genoeg Alleen neem ik aan dat ik op 1 april weer wat lichter ben. Twee maanden ertussen is ook niet echt veel hoor, ik weet niet of je dan duidelijke verschillen ziet bij mensen.
Dat is waar. Als je verantwoord lijnt heb je het dan over een paar kilo. Dat lijkt weinig, maar het zal je verbazen hoe goed je dat ziet. been there
quote:
Maar ik kan volgens mij op beide data
leuk, je bent van harte welkom
quote:
Huren jullie de studio 's morgens of 's middags?
's middags.
Mijn DeviantART gallery
,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')