Wat is dat nou weer?De fotografische weegschaal, de naam zegt het al. Wat de weegschaal in cijfers zegt, zegt de camera in beeld. En een beeld zegt meer dan 1000 woorden. De achterliggende gedachte: wij fotograferen jou 2 keer in je ondergoed, met ongeveer 2 maanden ertussen en jouw verandering in gewicht wordt zichtbaar op de foto.
Wie maken die foto’s? Wij, Vliegvrager en PoseidonVS. Wij zijn beide amateurfotograaf. Vliegvrager werkt digitaal en meestal in kleur en PoseidonVS werkt analoog (met rolletjes dus) en meestal zwart/wit.
Maar waarom dan? Waarom iemand hier aan mee wil doen, verschilt van persoon tot persoon. Misschien is het net die extra stimulans die je nodig hebt, misschien vind je het gewoon leuk om foto’s van je eigen gevecht tegen de weegschaal te hebben of vind je het gewoon leuk om mee te doen. Wat ons betreft, wij vinden het gewoon leuk om mensen te fotograferen, en liefst op een beetje ongebruikelijke manier.
Wanneer vindt dat allemaal plaats?Zoals we al zeiden: twee keer met drie maanden ertussen. Namelijk op 1 april (nee dat is geen grap) en op 10 juni. Kan je een van die dagen niet, dan is reageren bij voorbaat zinloos. De tijd spreken we in overleg af.
En waar worden die foto’s gemaakt?In Utrecht. In de fotostudio van Kade-ateliers, goed bereikbaar per auto en OV.
Dus ik moet twee keer naar Utrecht komen?Als je er niet woont, ja. Maar Utrecht is een leuke stad, dus je maakt er gewoon een leuk dagje uit van.
Moet ik per se in mijn ondergoed?Ja. Je plakt de cijfertjes van je weegschaal toch ook niet af? Het verschil moet natuurlijk te zien zijn. Heren in onderbroek, dames in slip plus beha. Of je kiest voor degelijk, sportief of sexy mag je zelf weten, het is wel prettig als het schoon en heel is. Badmode mag trouwens ook, als je dat prettiger vind.
In m’n ondergoed in een studio met twee wildvreemde kerels? Denk je dat ik daar in trap?Maak je geen zorgen, we hebben geen snode plannen. Als je je prettiger voelt met iemand erbij, neem gerust iemand mee. Is ook leuker voor dat dagje uit dat je eraan vast ging plakken.
Wat ga je eigenlijk met de foto’s doen?Die zetten we op onze websites en op een paar foto-discussie-fora. En misschien dat we ze eens insturen voor een fotowedstrijd als het zo uitkomt. Als je meedoet stem je er mee in dat jij en wij de foto allebei niet voor commerciėle doelen gaan gebruiken
Mag ik anoniem blijven?We gaan geen namen op of bij de foto’s zetten, dus in die zin ben je anoniem. Maar we gaan ook geen ogen of hoofden af zitten plakken.
Krijg ik er nog wat voor?Je kan de bestanden van de beste foto’s in hoge resolutie downloaden, zodat je zelf afdrukken kan laten maken. En je mag jezelf voortaan fotomodel noemen.
Ik wil niet afvallen maar aankomen. Mag dat ook? Tuurlijk. Sterker nog, als je een
bmi hebt van onder de 20 mag je alleen maar meedoen als je van plan bent aan te komen.
Hoe doe ik mee? Goede vraag. Kijk eerst of je beide dagen kunt. Dat is belangrijk. Wij huren een studio, dat kost ons geld en we kunnen maar een beperkt aantal mensen fotograferen. Als jij dan niet op komt dagen zitten wij in die gehuurde studio een beetje duur duimen te draaien en kunnen andere mensen niet meedoen omdat wij die tijd voor jou hadden vrijgehouden. Als je zeker weet dat je kunt, stuur dan een mail dat je mee wilt doen en zet daarin je naam, lengte, je huidige gewicht, je streefgewicht en een e-mail adres waar we je kunnen bereiken. Aanmelden kan tot de dag voor de eerste shoot, maar alleen de eerste acht aanmeldingen doen mee.
Zijn er nog eisen voor deelname? Nauwelijks. Je moet van plan zijn iets aan je gewicht te gaan doen en je moet dit een leuk idee vinden. Als je een
bmi hebt van onder de 20, mag je alleen maar meedoen als je van plan bent aan te komen.
Pffft, wat een lange OP! En nu? In dit topic kun je vragen stellen als je die nog hebt. Dan proberen wij die zo goed mogelijk te beantwoorden. Aanmelden doe je niet in dit topic, maar door een mailtje te sturen naar Marco a.k.a. PoseidonVS: