abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34510440
Gisteren heb ik mijn huiskamer maar eens verbouwd om er een enorm zwart doek op te kunnen hangen en er een statief met twee 500W toneelspots op te kunnen richten.
Ok, dan heb je dus een soort van studio en dan de modellen nog........
......En wie zijn dan de mooiste modellen die je kunt bedenken? Juist, je eigen vrouw en kideren:

"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_34511142
ik vind alleen de laatste mooi
uit een aspergernest
pi_34511215
Bij een portret zijn de ogen heel belangrijk. Erg jammer dus dat die op 1,2 en 4 niet van iedereen goed zichtbaar zijn.
Foto's zien er verder lekker spontaan uit

Waarom eigenlijk zulk hard licht? Ik zou voor heel zacht licht gegaan zijn, omdat je foto's maakt van mensen die lief voor elkaar zijn etc. Hard licht doe je bij iemand met een pistool in z'n hand, of bij een bejaarde mijnwerker om z'n rimpels te benadrukken. Bij een naakte familieshoot vind ik het niks.
pi_34511359
Er zijn hele goede boeken over belichting.
Begin daar eens mee.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:59:02 #5
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34512123
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:35 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Begin daar eens mee.
En er zijn ook een heleboel manieren om gewoon normaal te reageren.
Tijd dat je dat eens gaat doen!
Life is what you make it.
pi_34513133
quote:
Begin daar eens mee.
Die boeken zijn er idd. En als jij je in die boeken verdiept had, was je deze techniek zeker tegengekomen.

Over de foto's:
#1 Hele nette plaat, vooral vanwege de contrastrijke belichting. Dat hele donkere is mijn smaak niet zo, maar hier pakt het imho goed uit.
#2 De ruis overheerst hier een beetje. Op welke iso-waarde heb je geschoten? Het haarlichtje bij je oudste zoon pakt leuk uit. Ms kun je daar nog wat meer mee doen. De luierrand zou ik eraf gecropt hebben (bij 3 ook).
#3 Lekkere contrasten, maar ik zou m anders croppen. Je hebt nu veel leeg zwart bovenin. De blik van de jongste is hier leuk gevangen. Kwestie van timing
#4 De schattigste, maar hier vind ik de schaduwen (neus van de oudste op het hoofd van de jongste en de linkerhand van de oudste) niet zo goed uitpakken. Bovendien een paar uitgebeten plekjes. Luistert erg nauw bij dit type belichting.

Alle foto's lijken een kleurzweempje te hebben. Expres, neem ik aan? Niet zo mijn ding.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_34519756
Bedankt allen voor de reacties.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:28 schreef wendytje het volgende:
ik vind alleen de laatste mooi
Wat vind je er niet mooi aan die andere dan? En waarom vind je die juist wel mooi?
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:30 schreef Gizz het volgende:
Bij een portret zijn de ogen heel belangrijk. Erg jammer dus dat die op 1,2 en 4 niet van iedereen goed zichtbaar zijn.
Foto's zien er verder lekker spontaan uit

Waarom eigenlijk zulk hard licht? Ik zou voor heel zacht licht gegaan zijn, omdat je foto's maakt van mensen die lief voor elkaar zijn etc. Hard licht doe je bij iemand met een pistool in z'n hand, of bij een bejaarde mijnwerker om z'n rimpels te benadrukken. Bij een naakte familieshoot vind ik het niks.
Klopt, de ogen spreken vaak het meest in een portret. Het was echter erg lastig de oudste zo te regiseren zodat hij in de camera keek. Daarnaast zijn dit voor hun samen wel heel typerende poses, daarom heb ik ze toch gekozen.

Wat het licht betreft: Je hebt wel een punt, ik ga het zeker één dezer dagen nog eens proberen met zachter licht of met een filter voor de lampen.
Echter dit licht is wel met opzet gekozen. Het zachte licht wat vaak voor dit soort foto's gebruikt wordt is mijn smaak niet echt, zeker niet als het nog net een softfilter/focus wordt gebruikt wat veel gedaan wordt. Dit is veel meer mijn stij, maar ik zal je tip zeker meenemen.
quote:
Begin daar eens mee.
Bedankt voor je nuttige en goed onderbouwde kritiek l Zie verder de reactie van Vliegvrager.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:30 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Die boeken zijn er idd. En als jij je in die boeken verdiept had, was je deze techniek zeker tegengekomen.

Over de foto's:
#1 Hele nette plaat, vooral vanwege de contrastrijke belichting. Dat hele donkere is mijn smaak niet zo, maar hier pakt het imho goed uit.
#2 De ruis overheerst hier een beetje. Op welke iso-waarde heb je geschoten? Het haarlichtje bij je oudste zoon pakt leuk uit. Ms kun je daar nog wat meer mee doen. De luierrand zou ik eraf gecropt hebben (bij 3 ook).
#3 Lekkere contrasten, maar ik zou m anders croppen. Je hebt nu veel leeg zwart bovenin. De blik van de jongste is hier leuk gevangen. Kwestie van timing
#4 De schattigste, maar hier vind ik de schaduwen (neus van de oudste op het hoofd van de jongste en de linkerhand van de oudste) niet zo goed uitpakken. Bovendien een paar uitgebeten plekjes. Luistert erg nauw bij dit type belichting.

Alle foto's lijken een kleurzweempje te hebben. Expres, neem ik aan? Niet zo mijn ding.
Zoals naar Gizz al geschreven is er inderdaad met opzet voor deze belichting gekozen.
#1 Dank je
#2 Die ruis komt door de bewerking zie ik nu, zal ik nog ff bijtrekken want het past idd niet echt. Het croppen heb ik bekeken maar dan snij ik ook een halve hand of arm weg, vandaar dat ik het niet heb gedaan.
#3 Ik ga denk ik nog eens kijken om de hele serie vierkant te croppen, wellicht dat dat nog iets beter uitkomt.
#4 Is inderdaad technisch de minste, maar we blijven oefenen.

Ik heb de foto's net op een andere monitor gezien en ze hebben inderdaad iets te veel kleur. echter was het niet mijn bedoeling ze echt zwart/wit te maken. Dit is wel iets te veel kleur.
pi_34527878
Na de tip van Vliegvrager heb ik nu de kleur wat aangepast (en mijn monitor afgesteld).
pi_34528199
Dat koppie op 1

Ik vind alleen de ruis niet zo mooi, komt erg vlekkerig over. Ik hou zelf bij van die hele kleine kindjes van een wat meer lichtere achtergrond , dat toont wat zachter , maar dat is geheel persoonlijk

Gewoon nog heel vaak doen Poseidon , dan went zo'n shoot voor jullie allemaal
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_34529650
Leuke serie Poseidon Ik denk dat wat Ymke zegt over een lichte achtergrond idd wel eens wat mooier uit kan pakken En een iets zachtere belichting zou ik persoonlijk mooier vinden Maar dit zeker geen slechte serie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')