abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34902223
Ik was vandaag in Lanaken (vanwege de wachtlijsten) naar het ziekenhuis voor een echo. van de nieren.
De verwachte nierstenen waren er niet, maar wel een cyste van 5 cm aan de milt.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat doen ze eraan?
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_34902631
5 cm? Da's een flinke
pi_34902800
Heb je er klachten van?
Bij heel veel patienten worden namelijk cysten bij toeval gevonden terwijl ze er helemaal geen klachten van hebben. Vaak is het dan afwachten en misschien controleren of het niet groter wordt.
Wat was de reden van de echo?
pi_34902829
ik heb een cyste gehad achter mn oor, maar dat zat in mijn huid, verdoving en eruit laten halen op het ziekenhuis, ingreepje van 15 minuten (hij was dan ook maar heel klein, minder als 1 cm)
wat ze me wel erbij vertelden is dat het altijd terug kan komen.
nu is dat van mij denk ik niet te vergelijken met een cyste aan je milt
pi_34903212
het is idd per toeval gevonden, maar verklaart wel de pijnen die ik vaak daar heb!
De echo was voor nierstenen.
pi_34903517
hakken en zagen geblazen als je er last van hebt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_34903697
Uh, wat zei je behandelend arts er van?!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_34903792
Nog niks. Heb morgen een afspraak bij de huisarts...
pi_34903908
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:14 schreef leviathanfd het volgende:
Nog niks. Heb morgen een afspraak bij de huisarts...
Oh. Dan zou ik dat afwachten. En niet gaan Googlen (trust me).
Succes morgen!
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:19:01 #10
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_34903977
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:17 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oh. Dan zou ik dat afwachten. En niet gaan Googlen (trust me).
Succes morgen!
kijk, Dát vind ik nu een zinnige tip!
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_34903984
Cyste in een van m'n neusholtes gehad (hij zit er eigenlijk nog gedeeltelijk). Leverde me een shitload aan ontstekingen op...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34904301
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:19 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

kijk, Dát vind ik nu een zinnige tip!
Ik had laatst een bult in mijn oksel daar heb ik van geleerd
(bult was dag erna weer weg, de horrorbeelden die ik heb gezien had ik wat langer last van )
pi_34904616
Over die bult kan ik me goed voorstellen. Googlen helpt nu niet, weinig info te vinden.
pi_35038059
Hoi,
Heb je al nieuws van de huisarts?
Bij mij is er vorig jaar ezen miltcyste ontdekt tijdens echo van de nieren om dezelfde reden als bij jou.
Na een scan bleek dat er 2 cystes in mijn milt zitten: 1 van 7 op 8 cm en een kleinere.
Voorlopig geen echte last meer gehad enkel nu en dan lichte pijn in mijn nek.
Woensdag ga ik voor een controle echo.
Groetjes
pi_35068313
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:19 schreef denbroep het volgende:
Hoi,
Heb je al nieuws van de huisarts?
Bij mij is er vorig jaar ezen miltcyste ontdekt tijdens echo van de nieren om dezelfde reden als bij jou.
Na een scan bleek dat er 2 cystes in mijn milt zitten: 1 van 7 op 8 cm en een kleinere.
Voorlopig geen echte last meer gehad enkel nu en dan lichte pijn in mijn nek.
Woensdag ga ik voor een controle echo.
Groetjes
Ben wel benieuwd wat de relatie is tussen je nekpijn en die cystes in je milt?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_35071305
Dat is omdat die cyste tegen mijn middenrif drukt, ze zit aan de bovenkant van mijn milt. Dat zou blijkbaar wat "uitstralen" via zenuwen en toestanden :-). Op zich is het allemaal niet erg hoor, milt werkt perfect enzo. Enkel als ik last zou hebben of omdat ik me ongemakkelijk zou voelen door het idee dat daar iets zit is het verwijderen nodig. Vorig jaar had ik ook wel buikpijn en toen dacht de huisarts dat het nierstenen zouden zijn. Sindsdien eigenlijk geen noemanswaardige last gehad. Ik ben wel curieus wat leviathanfd van zijn dokter vernomen heeft.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:17:20 #17
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_35074931
Nog niks. Ik moet nog voor een ct of mri gaan om het goed te bekijken... Meer weet ik niet.
Je info is wel erg welkom! Ik ben wat rustiger.
pi_35078296
Bij mij hebben ze ook een ct scan gedaan. Pas daar hebben ze die tweede kleinere cyste gezien. Het was een ct scan met contrastvloeistof, wel een weird gevoel, maar gelukkig duurt het niet lang. Ze kunnen tegenwoordig de milt sparen bij het verwijderen van de cyste. Het "deksel" wordt er dan afgenomen zodat wanneer er in de toekomst nog vocht zou komen die door de buikholte geabsorbeerd wordt en verdwijnt. Bij een punctie kan de cyste makkelijk terugkomen omdat ze als het ware gewoon terug vol wordt....dit heb ik opgevangen van iemand die het al twee keer voor gehad heeft. Ook op engelstalige sites heb ik al gelezen dat het "deksel erafhalen" de meest successvolle behandeling is en de cyst niet terugkomt. Wel zou er een andere cyste kunnen opduiken die vroeger onderdrukt werd door die eerste bijvoorbeeld.. zo iets kan je natuurlijk niet voorspellen... ah ja het is een laparoscpoie, kijkoperatie, 1 nachtje in het ziekenhuis en je mag naar huis.
pi_35081499
Een cyste wordt geloof ik altijd (of in ieder geval meestal) chirrugisch verwijderd. Afhankelijk van de grote gebeurt dit idd laparascopisch (kijk operatief) of op een open benaderings wijze.
Maar een kijk operatie is nooit zonder risico, er bestaat altijd een kans dat er per operatief toch niet lukt om de cyste te verwijderen. Dan moet er alsnog een snede gemaakt worden. Dat zal je dokter je ook vertellen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:52:36 #20
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_35082146
Je kunt 'm wel gebruiken als presse-papier, denk ik.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_35083872
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:33 schreef NoXxa het volgende:
Een cyste wordt geloof ik altijd (of in ieder geval meestal) chirrugisch verwijderd. Afhankelijk van de grote gebeurt dit idd laparascopisch (kijk operatief) of op een open benaderings wijze.
Maar een kijk operatie is nooit zonder risico, er bestaat altijd een kans dat er per operatief toch niet lukt om de cyste te verwijderen. Dan moet er alsnog een snede gemaakt worden. Dat zal je dokter je ook vertellen.
Inderdaad!
En er kunnen steeds complicaties optreden tijdens de ingreep waardoor de milt volledig verwijderd moet worden. Operaties houden altijd een risico in. Leven zonder milt gaat wel maar ik ken de gevolgen niet echt...
pi_35102415
Resultaat van de controle echo: de cyste is "discreet" kleiner geworden, bijna een cm kleiner.
pi_45420572
Hoi, ik ben Elzelien en ik heb een miltcyste! jeee..... Ik denk dat we niet echt vergelijkingen kunnen trekken, in ieder mens werken cystes blijkbaar verschillend. Ik had altijd een beetje een bolle buik, ik bleek een cyste te hebben ter grootte van een rugbybal. deze werd succesvol verwijderd, toen was er weer een, die snel groeide, nu, ongeveer een halfjaar na mijn laatste operatie zit er weer 1 van 10 cm. Ik gan nu voor een second opinion naar een ander ziekenhuis. De laatste keer en deze keer willen ze een stukje van mijn milt verwijderen, maar blijkbaar werkte dat niet. Het is erg frusterend kan ik je vertellen, steeds word mn studie onderbroken, als dat ding hard groeit en zo groot wordt als 20 cm doet het pijn in je bewegingen. Ik wil je niet verontrusten, dit is mijn lichaam dat raar werkt, ieder lichaam werkt anders. Mijn schoonvader heeft een cyste op zijn nier ter grootte van een ei, maar die groeit niet. dus tja. Heel veel succes en ik hoop voor je dat het succesvol verloopt!
pi_45420920
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:19 schreef denbroep het volgende:
Dat is omdat die cyste tegen mijn middenrif drukt, ze zit aan de bovenkant van mijn milt. Dat zou blijkbaar wat "uitstralen" via zenuwen en toestanden :-).
Klopt niet helemaal Je milt wordt bestuurd door een zenuw die vanuit je nek komt (n.vagus), dus in principe heeft je middenrif er niet zozeer mee te maken denk ik
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')