abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 11:43:46 #126
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40347398
Die kale muur is wel erg gaaf zeg!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 31 juli 2006 @ 11:46:15 #127
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40347480
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:43 schreef WaSTeiL het volgende:
Die kale muur is wel erg gaaf zeg!
daar komt onze bar tegen te staan. Met mooie glazen planken tegen de muur aan om het zo open mogelijk te houden t is ook wel onze trots hoor, alhoewel er wel een kleine opknap-beurt aan te pas moet komen
pi_40347752
Duidelijk, bedankt voor de info weer. Mooie foto's en al met al begint het er aardig 'af' uit te zien.

Hou ons op de hoogte he, we komen graag op de heropening af
  maandag 31 juli 2006 @ 12:02:05 #129
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40347936
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:55 schreef Marsepein het volgende:
Duidelijk, bedankt voor de info weer. Mooie foto's en al met al begint het er aardig 'af' uit te zien.

Hou ons op de hoogte he, we komen graag op de heropening af
Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het toch ?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:25:16 #130
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40348581
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het toch ?
volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoor
zojuist even wat rond gebeld, en vanavond gaan we weer aan de herverbouwing verder. Op het programma staat dus het weghakken van het laatste stuk vloer, en het bouwen van een frame voor een koof om de leidingen heen. Als we er nog aan toe komen willen we meteen vanavond de speaker-kabels erin leggen en 6 XLR-kabels voor mics etc. naar het podium toe.
Nu blijven we nog met 1 puntje in ons maag zitten (Vonkenboer?) en da's namelijk dat we vanaf een "vaste" installatie naar een "mobiel" schakel-paneel willen. Vanaf de stopcontacten lopen drie draden naar onze schakel-kast toe. De schakelaars moeten worden aangesloten met euro-stekkers (zie plaatje)

Hoe gaan we dit aansluiten?? ik zat zelf te denken om elke draad naar een las-doos te brengen, en daar met kabel vanuit verder te gaan naar de schakelaars toe. Mag / kan dit zomaar?
pi_40348902
wat voor interieur ga je trouwens gebruiken? ben benieuwd
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 12:43:45 #132
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349109
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:37 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
wat voor interieur ga je trouwens gebruiken? ben benieuwd
t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ik
pi_40349135
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ik
hmm helemaal mijn wens

als je nu ook nog zegt dat je nederlandstalige muziek in het café draait kom ik een keer langs
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 12:53:32 #134
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349381
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

hmm helemaal mijn wens

als je nu ook nog zegt dat je nederlandstalige muziek in het café draait kom ik een keer langs
niet zo heel veel, maar er komt zo nu en dan wel eens wat langs ja. Meestal begint de avond met wat rock tot een uur of half 11, daarna langzaam richting dance, om te eindigen in jaren 80 / 90 / feest-muziek....
Verwacht dus niet de hele avond door Hazes, Borsato etc, maar je kan met regelmaat bijvoorbeeld De Dijk, Trockener Kecks, Van Dik Hout etc horen
pi_40349678
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:53 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

niet zo heel veel, maar er komt zo nu en dan wel eens wat langs ja. Meestal begint de avond met wat rock tot een uur of half 11, daarna langzaam richting dance, om te eindigen in jaren 80 / 90 / feest-muziek....
Verwacht dus niet de hele avond door Hazes, Borsato etc, maar je kan met regelmaat bijvoorbeeld De Dijk, Trockener Kecks, Van Dik Hout etc horen
ok

zie trouwens op jullie website dat het erg goedkoop is, biertje voor 1.30 wauw dat zie je nergens meer
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 13:07:28 #136
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349790
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:03 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

ok

zie trouwens op jullie website dat het erg goedkoop is, biertje voor 1.30 wauw dat zie je nergens meer
Is nog wel de oude prijslijst overigens....De verwachting is dat het naar 1,50 zal gaan, maar we zijn al jaren de goedkoopste in de omgeving. Is ook een non-profit-instelling met alleen maar vrijwilligers dus vandaar dat we de prijs erg laag kunnen houden
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 20:08:59 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40361973
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoor
zojuist even wat rond gebeld, en vanavond gaan we weer aan de herverbouwing verder. Op het programma staat dus het weghakken van het laatste stuk vloer, en het bouwen van een frame voor een koof om de leidingen heen. Als we er nog aan toe komen willen we meteen vanavond de speaker-kabels erin leggen en 6 XLR-kabels voor mics etc. naar het podium toe.
Nu blijven we nog met 1 puntje in ons maag zitten (Vonkenboer?) en da's namelijk dat we vanaf een "vaste" installatie naar een "mobiel" schakel-paneel willen. Vanaf de stopcontacten lopen drie draden naar onze schakel-kast toe. De schakelaars moeten worden aangesloten met euro-stekkers (zie plaatje)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe gaan we dit aansluiten?? ik zat zelf te denken om elke draad naar een las-doos te brengen, en daar met kabel vanuit verder te gaan naar de schakelaars toe. Mag / kan dit zomaar?
Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.
Moet het paneel ook echt mobiel zijn ? Anders kun je natuurlijk kiezen voor een een plaat; daar ronde gaten van 7,5 cm uit te boren en daar holle wand dozen in te plaatsen waarin iedere keer apart de kabel van die verlichting op uit te laten komen.

En dan vervolgens inbouw schakelaars te nemen met een controle lampje erin
quote:
Wissel schakelaar met kontrolelampje

Kan op 2 manieren worden toegepast:
- lichtje aan als lichtpunt aan is
- of lichtje aan als lichtpunt uit is

+/- ¤ 9,- stuk inclusief btw
- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.

Want je mag niet zonder meer van een 3 x 2,5² kabel naar een flexibele verbinding; je maakt immers een aderverkleining en een zwak storingsgevoelig punt in de installatie (staat mij iets van bij maar ik kan het niet vinden in de normen )
pi_40377193
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.
Moet het paneel ook echt mobiel zijn ? Anders kun je natuurlijk kiezen voor een een plaat; daar ronde gaten van 7,5 cm uit te boren en daar holle wand dozen in te plaatsen waarin iedere keer apart de kabel van die verlichting op uit te laten komen.

En dan vervolgens inbouw schakelaars te nemen met een controle lampje erin
[..]

- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.

Want je mag niet zonder meer van een 3 x 2,5² kabel naar een flexibele verbinding; je maakt immers een aderverkleining en een zwak storingsgevoelig punt in de installatie (staat mij iets van bij maar ik kan het niet vinden in de normen )
Dat hadden we eerst, maar werkt niet handig omdat het niet op 19"-formaat is waarop alle andere hardware ook zit. Je zou dan wel weer een houten plankje op 19" kunnen maken, maar ook dat is al eens geprobeerd en blijkt helemaal butt. Hout is te dik, t zit niet netjes etc.
Daarbij is het ook een veel duurdere oplossing. Dit paneeltje kost helemaal compleet ¤31,- en voor die prijs kan ik niet acht schakelaars krijgen die nog eens afgezekerd zijn ook.

Wat betreft de ader-verkleining: De schakelaars zijn per stuk gezekerd op 5A, dus je hebt in principe dan ook geen 2,52 nodig volgens mij
pi_40446525
Van de week is er weer driftig geknutseld in de bier-toko... De deurpost is netjes afgetimmerd, en het frame voor de koof waar de electra, audio etc doorheen komen te lopen is gemaakt en wordt van de week opgehangen. Daarna kunnen we de electra erin proppen Daarbij komen we (uiteraard ) meteen weer bij een nieuwe uitdaging terrecht...
Vanuit die koof komen ook 6 XLR-kabels die we netjes bij het podium willen laten uitkomen. Het makkelijkste is dan om de kabels op een Chassis-contact (zie http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=410) Aan de andere kant van de kabel komen deze ook te zitten, maar worden dan netjes in het 19" audiorek gezet mbh dit paneel. Daarvandaan kun je dan naar bijvoorbeeld een mengpaneel gaan.
De grootste uitdaging gaat in ieder geval het kastje met deurtje opleveren denk ik... ik heb dat nog nooit gemaakt (niemand van ons overigens) dus dat zal wel weer de nodige hoofdbrekens gaan opleveren
pi_41065133
t heeft weer effe geduurd, maar eindelijk valt er weer wat te melden
de bestelde spulletjes zijn vandaag binnen gekomen (deels ten minste ) Na 3 uur in spanning te hebben zitten wachten op de TPG-boer, kwam er eindelijk een grote doos tevoorschijn uit zn busje.... na de financiele kant met hem te hebben afgehandeld mocht dan eindelijk de doos worden opgetrokken....tevoorschijn kwam:

2x Showtec DJSwitch 8

1x American Audio Q-D6 Mixer

1x 100m kabel (daar zaten we al heel lang op te wachten )

en nog wat andere items die niet het noemen waard zijn.... nu alleen nog de rack-profielen en kooimoertjes (worden van de week geleverd) en we kunnen de audio-installatie gaan opbouwen

Vanavond gaan weer maar eens wat lood erin gieten...hopelijk dan ook weer foto's
pi_41130459
Wanneer gaat de toko nu weer open tjigert, daar ben ik veel benieuwder naar
Quod licet Jheronimi, non licet Jovi
XboxLive Gamertag: Jheronimus
pi_41130559
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:08 schreef Jheronimus het volgende:
Wanneer gaat de toko nu weer open tjigert, daar ben ik veel benieuwder naar
t zijn ook altijd dezelfde die zeuren heh?

de streefdatum is halverwege september; t ziet er gunstig uit wat dat betreft
komend weekend word het plafond geschuurd en geschilderd; daarna kan de bar erin
pi_41130717
kroegtijger, welke opleiding heb je gevolgd om een cafe'tje te beginnen?
bawb
pi_41130850
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:15 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
kroegtijger, welke opleiding heb je gevolgd om een cafe'tje te beginnen?
Een praktijk-cursus barkruk-zitten

T is wat lastig uit te leggen over hoe die tent is opgezet en ik ben dan ook geen eigenaar oid hoor; maar mocht je zelf wat willen beginnen, doe dan iig de cursus Horeca Ondernemings Vaardigheden (ben ik op dit moment ook mee bezig). Da's een goede start, waar direct de cursus voor Sociale Hygiene in zit; een verplicht item. Buiten de sociale Hygiene heb je volgens mij ook geen andere papieren nodig, afgezien van de nodige vergunningen uiteraard.
Natuurlijk is dat alleen de formele kant en kleven er veel meer haken en ogen aan. Zo is het ook best handig om toch het een en ander van de financiele kant af te weten, product-kennis is uiteraard ook een essentieel item etc. HOV is dan een goede start om mee te beginnen

--edit--
KLIK
deze ben ik dus op dit moment aan het volgen. Erg boeiende materie imho voornamelijk het gedeelte over wijn, bier etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door kroegtijger op 24-08-2006 15:44:29 ]
pi_41130950
binnekort maar een opzoek of er een LOI cursus oid ervan is
bawb
pi_41131055
btw, jullie kroeg is non-profit... hoe bekostig je alles dan?
bawb
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:32:07 #147
65960 sanger
pi_41131190
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:27 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
btw, jullie kroeg is non-profit... hoe bekostig je alles dan?
Wat moet er bekostigd worden dan?

Non-profit wilt zeggen dat er na aftrek van gemaakte/te maken kosten geen winst gemaakt wordt.

De kosten (hypo/salaris/inkoop/personeel) worden betaald uit de opbrengsten van verkoop.
pi_41131228
sorry, zo had ik dat nog niet bekeken.
bawb
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:36:30 #149
65960 sanger
pi_41131331
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:33 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
sorry, zo had ik dat nog niet bekeken.
Hoe dan wel
pi_41131400
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe dan wel
ik dacht juist dat op de producten die verkocht worden geen opbrengst zat.
bawb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')