abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34871567
ik woon nu sinds ruim een half jaar in Helmond, in de wijk Rijpelberg, heb hier niks te klagen eigenlijk, hangjongeren worden gewoon weg gejaagd door politie enzo, ze zijn al enkele jaren flink aan de weg aan het werken om de slechte naam over Helmond weg te werken....

Ik kom hier trouwens ook niet vandaan, ik kom oorspronkelijk uit Valkenswaard, veel mensen zeggen dat ik gek ben dat we hier zijn gaan wonen maar als ze dan een keer hier geweest zijn valt het ze allemaal reuze mee, de eerste nachten hier wel last gehad van de trein die hier door Helmond rijd maar merk er nu niks meer van.... en de huizenprijzen liggen hier een stuk lager dan in eindhoven eo, hopen dat ze nog wel omhoog komen natuurlijk
pi_35116566
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het centrum van Deurne ook niet echt bijzonder.
Jij mag Deurne best geweldig vinden, maar ik zou het niet aanraden aan iemand die er niet vandaan komt.
mwah , het is in deurne niet echt geweldig als (bijna) achttienjarige, weinig uitgaansleven enzo hier , maar als je voor rust wilt gaan is het opzich een redelijk geschikt dorp met toch wel genoeg voorzieningen en goede verbindingen
pi_35116633
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:49 schreef Loontjah het volgende:
Waarom is het niet geweldig, je kan daar al appartementjes huren vanaf 200 euro.. In mijn wijk is het lekker rustig, en kan gewoon mijn fiets ongesloten voor de deur laten staan. Dat kan je in de heiakker niet !
hmm , mss heb jij daar connecties in de houtenhoek , maar naar mijn weten is dat gewoon een klote wijk en een inwoner uit betreffende wijk heeft mijn brommert nog weggehaald dus zo'n fan ben ik er niet van, ( de brommer stond geparkeerd in houtenhoek, jan linders red.)
pi_35133769
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:42 schreef Boobobob het volgende:
Hallo,

Ik wordt binnenkort mijn studentenhuisje uitgezet wegens renovatie.
Ik ben ondertussen ook al geen student meer, dus opzich vind ik dat niet erg.
Ben nu aan het kijken waar ik wil en kan gaan wonen.

Nu is er een mogelijkheid dat ik van Eindhoven naar Helmond verhuis.
Ik ben wel een beetje bekend daar maar waar moet ik nou echt niet gaan wonen of wat is een echte aanrader?

De volgende wijken zijn mogelijk:

Brouwhuis
Binnenstad
Helmond-Noord
Helmond-Oost
't Hout
Stiphout
Helmond-West
Rijpelberg
Brandevoort

In de overige wijken zijn geen huurwoningen beschikbaar.

Ik wil dus niet in een chterstandswijk wonen, maar ik hoef niet persee een winkelcentrum of sportcomplex in de buurt te hebben.
Ik wil gewoon een paar jaartjes lekker kunnen wonen.

Alvast bedankt.

[afbeelding]
blahblahblah, wat een onzin weer...er bestaan geen 'goede' en 'slechte' wijken in Helmond, binnen een wijk heb je weer totaal verschillende buurten. Ook in de binnenstad zijn hele nette stukken te vinden en in de rijpel wonen zowel paupers als kakkers.

Via www.hureninhelmond.nl is het toch al niet meer zo dat je moet aangeven in welke wijken je wil wonen, je kan 5 huuropties aangeven waar je vervolgens voor op de wachtlijst komt.

Schrijf je daar lekker in, zoek 5 leuke opties uit en ga dan maar eens kijken of het daar bevalt.
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_48414218
Schop! Hoelang zijn de gemiddelde wachttijden bij hureninhelmond.nl?
pi_48415092
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:50 schreef heaven7 het volgende:
Ga je naar Helmond dan?
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_48416321
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:50 schreef heaven7 het volgende:
Ik had in 9 maanden iets, het ligt er dus heel erg aan waar je je op inschrijft. Populaire straten hebben een langere wachttijd dan straten waar 2x per maand iemand uithuist.
pi_48419278
Ik ben nu ook een beetje aan het kijken om maar eens uit het ouderlijk huis te gaan na mijn studie (hoop ik in juni 08 af te sluiten). Maar waarom moet ik me inschrijven bij bv hureninhelmond? Als ik de huur zelf toch kan betalen dan hoef je toch niet in een wachtrij te staan?
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_48419617
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:52 schreef Realzm het volgende:
Ik ben nu ook een beetje aan het kijken om maar eens uit het ouderlijk huis te gaan na mijn studie (hoop ik in juni 08 af te sluiten). Maar waarom moet ik me inschrijven bij bv hureninhelmond? Als ik de huur zelf toch kan betalen dan hoef je toch niet in een wachtrij te staan?
Dan zul je particulier moeten gaan huren. Huren via een woningbouwvereniging gaat via hureninhelmond.nl...er zijn heel veel mensen die de huur kunnen betalen en een huis willen
pi_48419763
maar als ik bv via hureninhelmond een leuke woning heb gevonden, dan hoef je toch niet in de wachtrij ervoor te gaan staan of wel
Dan kun je toch gewoon naar de woningbouw stappen en zeggen dat jij graag dat huis wil huren.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:04:51 #36
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_48419882
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:14 schreef Boobobob het volgende:

[..]

Een aantal redenen:
- Ik moet binnen een korte tijd een woning vinden, misschien lukt dat in Eindhoven niet (misschien ook wel)
- Ga samen wonen en moeten dan een compromie maken bij wiens werk we gaan wonen.
- Waarom zou ik in Eindhoven blijven (weinig dat me daar echt bindt)
't Haagje....
Of die woningen aan de Braak, gratis voetbal kijken vanaf je schuurtje eens id twee weken

maar effe serieus. Ga in Nuenen-dwers wonen, ligt tussen Eindhoven en Hellimond, beiden eenvoudig te bereiken met de fiets, auto en OV vanuit Nuenen. En vooral, geen achterstandswijken

[ Bericht 1% gewijzigd door bramos-elvis op 17-04-2007 15:12:30 ]
Accept you're dead and start living
pi_48419962
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:02 schreef Realzm het volgende:
maar als ik bv via hureninhelmond een leuke woning heb gevonden, dan hoef je toch niet in de wachtrij ervoor te gaan staan of wel
Dan kun je toch gewoon naar de woningbouw stappen en zeggen dat jij graag dat huis wil huren.
Nee, je moet netjes afwachten tot jij daar iets toegewezen krijgt. Zou best fraai zijn als er 10 man op de wachtlijst staat en jij ff tussendoor komt

vroeger moest je je inschrijven en dan kreeg je ergens in Helmond iets toegewezen (je kon wel voorkeurswijken opgeven). Nu schrijf je je in op maximaal 5 blokken met ieder een aparte wachtlijst. Ik vind het een goed idee iig
pi_48420050
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:06 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Nee, je moet netjes afwachten tot jij daar iets toegewezen krijgt. Zou best fraai zijn als er 10 man op de wachtlijst staat en jij ff tussendoor komt

vroeger moest je je inschrijven en dan kreeg je ergens in Helmond iets toegewezen (je kon wel voorkeurswijken opgeven). Nu schrijf je je in op maximaal 5 blokken met ieder een aparte wachtlijst. Ik vind het een goed idee iig
Aah so

Ik zal er eens een keer met mn broer over gaan kletsen Hij heeft dit alles al ondergaan en mijn pa snapt niks van dit alles

merci
pi_48423543
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:43 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Ik had in 9 maanden iets, het ligt er dus heel erg aan waar je je op inschrijft. Populaire straten hebben een langere wachttijd dan straten waar 2x per maand iemand uithuist.
Dus in ieder geval niet zoals woonbedrijf in Eindhoven; minstens 6 jaar voor je iets krijgt? We kunnen misschien tot we iets toegewezen krijgen particulier gaan huren of nog even thuis blijven zitten en flink sparen.
Veel eisen hebben we niet, een mindere buurt is geen punt zolang je maar geen gevaar loopt op straat of je boodschappen samen met de hoeren ofzo doet.. Het liefst wel een ééngezinswoning, we willen ook niks delen met andere mensen.
Dus heeft het wel zin ons in te schrijven dan? (Vriend studeert over 2 jaar af).
pi_48424902
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:18 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dus in ieder geval niet zoals woonbedrijf in Eindhoven; minstens 6 jaar voor je iets krijgt? We kunnen misschien tot we iets toegewezen krijgen particulier gaan huren of nog even thuis blijven zitten en flink sparen.
Veel eisen hebben we niet, een mindere buurt is geen punt zolang je maar geen gevaar loopt op straat of je boodschappen samen met de hoeren ofzo doet.. Het liefst wel een ééngezinswoning, we willen ook niks delen met andere mensen.
Dus heeft het wel zin ons in te schrijven dan? (Vriend studeert over 2 jaar af).
Hoeren in Helmond?

Even om mensen een klein beeld over 'de slechte kant' van Helmond te geven:

1) er is slechts 1 hoerenhuis
2) er is slechts 1 coffeeshop (en een slechte)
3) slechts een paar kroegen
4) zowat geen hangjeugd meer
5) trainingspak? Wasda?
pi_48425325
Dat weet ik niet, ik woon in Gelderland, nog nooit in Helmond geweest! Eindhoven was iig een ramp qua probleembuurten en sowieso is huren niet bepaald mogelijk tenzij je 7 jaar ingeschreven staat.

Zou je me advies kunnen geven over de wachttijden en of het wel zin heeft voor ons?
pi_48425615
Ikzelf weet niets over de wachttijden enzo. Ben zelf woonachtig te helmond en ben me een klein beetje aan het orienteren om over een ruim jaartje op mezelf te gaan wonen. Ik ben wel van plan om gewoon lekker in Helmond te blijven want ik vind het goed te doen hiero.

Naar mijn mening is helmond heel erg goed bezig zich te verbeteren. In de zomer zijn er erg veel festivals (Jazz in Catstown, Impact) en andere activiteiten. Het centrum is aan een grondige vernieuwing geholpen waar ze nog steeds flink mee bezig zijn. De binnenstad wordt erg grotendeels opnieuw gebouwd met zowel starterswoningen als grotere woningen.
Qua problemen: Die zijn er simpelweg niet. Natuurlijk bestaat de kans dat je fiets wordt gejat, of dat ze een keer in je huis inbreken maar als je gewoon normale dingen doet (fiets afsluiten etc) dan gebeurd dat niet. Problemen met hangjeugd krijg je ook niet want als er al 'groepjes' worden gevormd dan leveren die absoluut geen problemen.
Voor dingen die er niet zijn in Helmond, zoals een leuk winkelcentrum (vooral voor jeugd is er niets leuks) ben je binnen 10 minuutjes in Eindhoven.

Voor dingen over Helmond kan ik je wel leuk informeren (woon er toch al 21 jaar ), voor huren etc kan Artic wellicht goed helpen
pi_48426801
Hier zijn nog genoeg huurwoningen vrij, als ik me niet vergis.
Ik woon er zelf ook, maar dan in een koopwoning.
pi_48426991
Gewoon wat ik verteld heb. Ik weet niet wat je aan geld voor de huur te besteden hebt maar met 2 personen moet je toch wel wat leuks kunnen vinden.

Aangezien je zelf niet uit Helmond of de directe regio komt is het misschien verstandiger om de binnenstad, het haagje en de rijpelberg (ook alleen maar de verrotte stukken) te vermijden (of je moet je heel goed in kunnen passen). Maar je kan je dus per complex/blok inschrijven (je kan ook per blok zien hoe groot de wachtlijst is) dus je hebt zelf alle keus. Ik zou het gewoon doen...nu was 9 maanden in mijn geval wel erg kort maar het lijkt me sterk dat je langer dan 1,5 jaar ingeschreven zal staan.
pi_48427981
Ik heb ff gebeld en idd die vrouw mocht eigenlijk geen wachttijden vernoemen maar heel gemiddeld staat er 6 maanden tot een jaar voor. We hebben ons dus ingeschreven maar nu! Je mag maar 5 opties nemen Wat is het gunstigst, weinig woningen maar op plaats 26 staan? (Postelstraat, 12 woningen, we staan op nummer 26 in de wachtrij) of lager staan maar met veel woningen? (Spoorstraat, 75 woningen en we staan op nummer 123 in de wachtrij en Berlaerstraat e.o, 129 woningen en we staan op nummer 50 in de wachtrij).
Enig idee? Ik vind het héél moeilijk kiezen want er is ongelooflijk veel en 5 opties is niet veel.
Naar mijn idee moet de Spoorstraat eruit..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2007 18:08:39 ]
pi_48428259
Berlearstraat e.o. is het haagje maar dan de betere kant. Daar ben ik opgegroeid

Postelstraat is in de oliemolen (hehehe dat klinkt stom als je het niet op zijn Helmonds (= ulliemeulen) uitspreekt) Ook goed woonbaar, is de laatste 10 jaar sterk verbeterd.

Spoorstraat is direct aan de andere kant van de hoofdweg (Engelseweg)
Dat vind ik wat minder, de huizen zijn er wel een stuk nieuwer.

staar je niet blind op die wachtrij...het zijn maar 25 mensen voor je maar het gaat om maar 12 huizen...dan moet voor jou iederen huis 2x bewoond worden
pi_48428464
Dus het is beter om lager in de wachtrij te staan en te reageren op de clusters met de meeste woningen?

Dankje voor de info trouwens! Ik ben echt heel mijn leven nog niet in Helmond geweest

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2007 18:22:34 ]
pi_48428616
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef heaven7 het volgende:
Dus het is beter om lager in de wachtrij te staan en te reageren op de clusters met de meeste woningen?

Dankje voor de info trouwens! Ik ben echt heel mijn leven nog niet in Helmond geweest
Eigenlijk moet je weten hoe het verloop is qua in en uithuizen...en tja...nog nooit hier geweest. Ik weet niet of je wel eens in Eindhoven komt of ergens anders in de buurt maar rij dan gewoon eens door Helmond en bekijk een beetje de buurten die je wat lijken op hureninhelmond.nl ofzo.

Het is echt niet zo erg als dat het imago is
pi_48428720
Eindhoven vind ik verschrikkelijk..

Ik heb echt geen idee hoe dat in z'n werk gaat maar we willen natuurlijk zo snel mogelijk iets, dus wat is in dit geval het beste om opties op te nemen..

Mevrouw aan de telefoon beaamde dat het continue in beweging is en vooral de Spoorstraat zei ze is vooral voor studenten, starters en samenwonende stellen die er maar voor een beperkte tijd blijven zitten. Maarja, 75 huizen en op plaats 123 schiet het niet heel erg op.
pi_48438337
Hm ik las ook ergens dat er aanbiedingen zouden zijn op de site van hureninhelmond waar er geen wachttijden zijn? Wie het eerst komt principe? Ik kan niets vinden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')