Er zijn ook bewijzen voor de evolutietheorie. Kun je nu ook zeggen dat dat verhaal van die Bumba geen sprookje is? Die Afrikaanse stam gelooft ook in een zekere evolutie maar dan van 9 gemeenschappelijke voorouders ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:55 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik zeg niet wat jij allemaal serieus moet nemen. Maar als je bijvoorbeeld zondvloed in ogenschouw neemt kun je hiervoor veel aanwijzingen vinden als je kijkt naar de aarde. Zo zou je dus tot de conclusie kunnen komen dat het wel eens echt gebeurd zou kunnen zijn. En als dat zo is kan je dus stellen dat de bijbel geen sprookje is.
Er zijn ook nog steeds hele grote lancunes in de evolutietheorie.... Kun je daarom zeggen dat het de absolute en enige waarheid is? Die Afrikaanse stam gelooft ook in een zekere evolutie maar dan van 9 gemeenschappelijke voorouders ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:58 schreef MrBean het volgende:
[..]
Er zijn ook bewijzen voor de evolutietheorie. Kun je nu ook zeggen dat dat verhaal van die Bumba geen sprookje is? Die Afrikaanse stam gelooft ook in een zekere evolutie maar dan van 9 gemeenschappelijke voorouders ...
Antwoord: Nee, dat kan je dus niet zeggen.
Omdat het ondoenlijk is hier alle 'bewijzen' op te sommen geef ik je deze link zodat je een idee hebt wat in mijn ogen fatsoenlijk bewijs is. Je kan me vertellen dat je geen andere websites gaat lezen, of je kan zeggen dat mijn bewijs niet wetenschappelijk is. Maar dat voegt weinig toe aan de discussie. Je vraagt me hoe ik bij mijn verklaring kom, nou mede door informatie zoals dit:quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:54 schreef wijsneus het volgende:
...sorry hoor...
Er is werkelijk geen fatsoenlijk stukje bewijs te vnden voor een jonge (6000 - 12000 jaar?) aarde. Er is geen bewijs te vinden voor de zondvloed. Er is geen enkel bewijs dat mensen en dino's samen de aarde hebben gedeeld.
Je mag proberen het te vinden, net als velen voor jouw, maar er is werkelijk geen wetenschappelijk bewijs.
echt niet
Er zijn bewijzen voor de evolutietheorie, daar kun je niet om heen. Of de evolutietheorie dan WAAR is .. tja. .. dat wordt een heel ingewikkeld filosofisch verhaal en iets wat je zelf maar moet uitmaken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Er zijn ook nog steeds hele grote lancunes in de evolutietheorie.... Kun je daarom zeggen dat het de absolute en enige waarheid is? Die Afrikaanse stam gelooft ook in een zekere evolutie maar dan van 9 gemeenschappelijke voorouders ...
Nee, dat kan je ook niet zeggen. En dat is ook mijn punt, het zijn allemaal theoriën en de ene is meer plausibel dan de ander. Als ik nu ter plekke een krankzinnig verhaal verzin over een gigantische groene kikker op mars die het heelal geschapen heeft kun je dat niet ontkrachten, maar aan de andere kant is het ook weer niet geloofwaardig.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:58 schreef MrBean het volgende:
Er zijn ook bewijzen voor de evolutietheorie. Kun je nu ook zeggen dat dat verhaal van die Bumba geen sprookje is? Die Afrikaanse stam gelooft ook in een zekere evolutie maar dan van 9 gemeenschappelijke voorouders ...
Kom op, laat die gaten eens zien.quote:bla bla bla er zitten gaten in de evolutietheorie bla bla bla
Ik heb al deze bewijzen, al eens voorbij zien komen en als het er echt op aan komt, snijden ze geen hout. Ik zou ze stuk voor stuk kunnen gaan weerleggen maar daar is ook geen beginnen aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Kogando het volgende:
[..]
Omdat het ondoenlijk is hier alle 'bewijzen' op te sommen geef ik je deze link zodat je een idee hebt wat in mijn ogen fatsoenlijk bewijs is. Je kan me vertellen dat je geen andere websites gaat lezen, of je kan zeggen dat mijn bewijs niet wetenschappelijk is. Maar dat voegt weinig toe aan de discussie. Je vraagt me hoe ik bij mijn verklaring kom, nou mede door informatie zoals dit:
http://home.hetnet.nl/~genesis/index.html
Wat - ik doe er een schepje bovenop: Evolutie is een waargenomen feit (net als zwaartekracht een waargenomen feit is)quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef MrBean het volgende:
[..]
Er zijn bewijzen voor de evolutietheorie, daar kun je niet om heen. Of de evolutietheorie dan WAAR is .. tja. .. dat wordt een heel ingewikkeld filosofisch verhaal en iets wat je zelf maar moet uitmaken.
In vergelijking met "een scheppingsverhaal" wat oorspronkelijk gewoon een gedichtje over de natuur was, geschreven door een jood in Babylonië, vind ik de evolutietheorie wel aannemelijker ja.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Kogando het volgende:
[..]
Nee, dat kan je ook niet zeggen. En dat is ook mijn punt, het zijn allemaal theoriën en de ene is meer plausibel dan de ander. Als ik nu ter plekke een krankzinnig verhaal verzin over een gigantische groene kikker op mars die het heelal geschapen heeft kun je dat niet ontkrachten, maar aan de andere kant is het ook weer niet geloofwaardig.
In de evolutie theorie zitten ook een hele hoop gaten. Je zal me niet horen zeggen dat deze theorie dus volstrekt onwaar is, maar ik vind hem ook niet zo geloofwaardig dat ik hem dan maar aanneem als sluitende theorie over het ontstaan van het leven zoals wij dat kennen.
er zijn aanwijzingen dat de evolutie inderdaad heeft plaatsgevonden.. maar meer dan (sterke) aanwijzingen zijn het niet. Er zijn teveel open vragen, te veel lancunes om de evolutie als waarschijnlijker te bestempelen dan de schepping in 6 dagen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef MrBean het volgende:
[..]
Er zijn bewijzen voor de evolutietheorie, daar kun je niet om heen. Of de evolutietheorie dan WAAR is .. tja. .. dat wordt een heel ingewikkeld filosofisch verhaal en iets wat je zelf maar moet uitmaken.
Je kan gewoon 'evolutietje spelen in het lab... Trouwens 'bla bla bla gaten bla bla bla' snijd geen hout; laat de gaten maar zien.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
er zijn aanwijzingen dat de evolutie inderdaad heeft plaatsgevonden.. maar meer dan (sterke) aanwijzingen zijn het niet. Er zijn teveel open vragen, te veel lancunes om de evolutie als waarschijnlijker te bestempelen dan de schepping in 6 dagen.
Evolutie sluit god niet uit.quote:... maar de "Er was een evolutie, dus God bestaat niet" -redenatie gaat mij te ver
waar zijn ze dan? deze gaten?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
er zijn aanwijzingen dat de evolutie inderdaad heeft plaatsgevonden.. maar meer dan (sterke) aanwijzingen zijn het niet. Er zijn teveel open vragen, te veel lancunes om de evolutie als waarschijnlijker te bestempelen dan de schepping in 6 dagen.
Mij ook, aan de andere kant, een god verklaren is veel lastiger... vooral een god als beschreven in de bijbel.quote:Ik geloof wel dat er een vorm van evolutie heeft plaats gevonden. Immers, als je er vanuit gaat dat God alles geschapen heeft, is het niet ondenkbaar dat God nog steeds scheppend bezig is. De bijbel zegt niets over wat God de 8e dag deedHet zou dus best kunnen dat Hij zijn schepping verder geperfectioneerd heeft door een evolutie van de door Hem geschapen wezens, maar de "Er was een evolutie, dus God bestaat niet" -redenatie gaat mij te ver
Evolutie in een lab? Interessantquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:15 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Je kan gewoon 'evolutietje spelen in het lab... Trouwens 'bla bla bla gaten bla bla bla' snijd geen hout; laat de gaten maar zien.
[..]
ben ik met je eens, maar dat is niet de manier waarop de meeste gelovigen van de evolutietheorie zich opstellenquote:Evolutie sluit god niet uit.
Met een paar generaties kan je de optimum temperatuur van E.coli veranderen. Ook zijn resistentie experimenten natuurlijk niet moeilijk te doen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:24 schreef teamlead het volgende:
Evolutie in een lab? Interessant
Waar, wie, hoe?
Welke 'missing link' en hoe is het een gat in de evolutietheorie?quote:Je wilt een gat in de evolutietheorie? Oke:waar is de missing link?
[..]
Das een domme uitspraak die je doet.quote:ben ik met je eens, maar dat is niet de manier waarop de meeste gelovigen van de evolutietheorie zich opstellen
Resistentie van bacterien/insecten tegen antibiotica/bestrijdingsmiddelen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:24 schreef teamlead het volgende:
Evolutie in een lab? Interessant
Waar, wie, hoe?
welke missing link bedoel je precies?quote:Je wilt een gat in de evolutietheorie? Oke:waar is de missing link?
[..]
oke, interessantquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:28 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Met een paar generaties kan je de optimum temperatuur van E.coli veranderen. Ook zijn resistentie experimenten natuurlijk niet moeilijk te doen.
[..]
De link tussen aapachtige en moderne mens. De evolutionisten stellen dat we dezelfde voorouder hebben, maar de ontbrekende schakel in de evolutie is nog steeds niet gevonden. Lijkt me een behoorlijke lacune in de theorie... Dat wil overigens niet zeggen dat het ontbreken van die schakel een bewijs is dat het niet is gebeurd, alleen maar dat het (nog) niet onomstotelijk vastgesteld isquote:Welke 'missing link' en hoe is het een gat in de evolutietheorie?
quote:[..]
Das een domme uitspraak die je doet.
Hoe is dat een gat in de evolutietheorie? En misschien dat deze link je kan helpen met welke missing link. Waar moet die missing link voor jouw aan voldoen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:40 schreef teamlead het volgende:
De link tussen aapachtige en moderne mens. De evolutionisten stellen dat we dezelfde voorouder hebben, maar de ontbrekende schakel in de evolutie is nog steeds niet gevonden. Lijkt me een behoorlijke lacune in de theorie... Dat wil overigens niet zeggen dat het ontbreken van die schakel een bewijs is dat het niet is gebeurd, alleen maar dat het (nog) niet onomstotelijk vastgesteld is
Lees nog maar eens rustig door.quote:waarom is dat een domme uitspraak?
Ik ga lezen... kom ik zo ff op terugquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:45 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Hoe is dat een gat in de evolutietheorie? En misschien dat deze link je kan helpen met welke missing link. Waar moet die missing link voor jouw aan voldoen?
[..]
Je wilt toch niet beweren dat de meeste aanhangers van de evolutie het bestaan van God als een serieuze mogelijkheid beschouwen?quote:Lees nog maar eens rustig door.
Het 'gelovigen van de evolutietheorie' is een zeer domme woordkeuze. En niemand kan beweren dan de evolutietheorie een god uitschakelt daar de evolutietheorie daar helemaal geen uitspraak over doet; dat je naast het begrijpen van de evolutietheorie ook atheist bent kan natuurlijk best. En zeker in de ontwikkelde landen (VS-bible belt daargelaten) is de visie van god als initiator en evolutie als schepper een steeds populairder wordende gedachte.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:48 schreef teamlead het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat de meeste aanhangers van de evolutie het bestaan van God als een serieuze mogelijkheid beschouwen?
nou, dat zou ik niet te snel roepen. Er zijn nogal wat wetenschappers christen en aanhangers van de evolutietheoriequote:Op woensdag 8 februari 2006 16:48 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik ga lezen... kom ik zo ff op terug
[..]
Je wilt toch niet beweren dat de meeste aanhangers van de evolutie het bestaan van God als een serieuze mogelijkheid beschouwen?
Zolang het een theorie is (hoe waarschijnlijk die theorie met onze huidige kennis ook mag lijken) blijft het imho bij "geloven in" .quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:59 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Het 'gelovigen van de evolutietheorie' is een zeer domme woordkeuze.
Dat ben ik helemaal met je eens.. Maar (bijvoorbeeld) Sir Julian Huxley had daar toch een duidelijk andere mening over.quote:En niemand kan beweren dan de evolutietheorie een god uitschakelt daar de evolutietheorie daar helemaal geen uitspraak over doet dat je naast het begrijpen van de evolutietheorie ook atheist bent kan natuurlijk best. En zeker in de ontwikkelde landen (VS-bible belt daargelaten) is de visie van god als initiator en evolutie als schepper een steeds populairder wordende gedachte.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
Zolang het een theorie is (hoe waarschijnlijk die theorie met onze huidige kennis ook mag lijken) blijft het imho bij "geloven in" .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |