abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:18:39 #101
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34865695
Ik heb deze vraag ooit aan een bisschop gesteld en het antwoord kwam grofweg hier op neer:

Er vanuit gaande dat God hemel en aarde geschapen heeft, is het zeker denkbaar dat hij de dino's ook heeft geschapen. Waarom Hij dat gedaan heeft en waarom Hij vervolgens de dino's weer heeft laten uitsterven weten we niet, zoals we wel meer dingen rond de schepping niet weten. Het zit in de menselijke aard om alles te willen beredeneren en bewijzen, maar dat lukt niet altijd.
Ooit zal God zijn plan aan ons openbaren en dan zal alles duidelijk worden.

Bij welke kerk horen de schoonouders van TS?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34865715
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dus dat woord is voor jan lul in onze taal gekomen?

In logische zin wel. Natuurlijk denken mensen bij almacht altijd aan bepaalde grenzen, maar dat zou ik eerder beperkte almacht noemen
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:19:46 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34865739
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

In logische zin wel. Natuurlijk denken mensen bij almacht altijd aan bepaalde grenzen, maar dat zou ik eerder beperkte almacht noemen
Mooi, dan lezen we bij een almachtige god een beperkt almachtige god.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:21:44 #104
14827 Kogando
Modelprutser
pi_34865835
Het is inderdaad zoals je zegt. Dinosauriërs hebben tegelijkertijd met de mens geleefd. Met de zondvloed zijn ze uitgestorven en hebben alleen sommige kleine het overleefd. Daarom zie je nu in de natuur nog wel kleine dino achtige beestjes zoals hagedissen of varanen.

In de bijbel worden er ook beschrijvingen gemaakt van dieren die erg op dinosaurussen lijken. En ook is het goed mogelijk dat alle verhalen en tekeningen van draken hun oorsprong vinden in de dinosauriërs. Er is een ieder geval een treffende overeenkomst.

Dus zo denk ik erover.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:25:25 #105
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34865961
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:21 schreef Kogando het volgende:
Het is inderdaad zoals je zegt. Dinosauriërs hebben tegelijkertijd met de mens geleefd. Met de zondvloed zijn ze uitgestorven en hebben alleen sommige kleine het overleefd. Daarom zie je nu in de natuur nog wel kleine dino achtige beestjes zoals hagedissen of varanen.

In de bijbel worden er ook beschrijvingen gemaakt van dieren die erg op dinosaurussen lijken. En ook is het goed mogelijk dat alle verhalen en tekeningen van draken hun oorsprong vinden in de dinosauriërs. Er is een ieder geval een treffende overeenkomst.

Dus zo denk ik erover.
Welke bijbelteksten verwijzen naar dino-achtige beesten dan

mijn kennis van het oude testament is een beetje roestig
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_34866081
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

"And when Jesus and his disciples walked from Galilea to Jerusalem, a T-Rex was blocking the road. And He laid His hand upon him and said that he should leave."

(iets van comedian Bill Hicks volgens mij)
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:29:27 #107
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34866099
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:28 schreef MrBean het volgende:

[..]

"And when Jesus and his disciples walked from Galilea to Jerusalem, a T-Rex was blocking the road. And He laid His hand upon him and said that he should leave."

(iets van comedian Bill Hicks volgens mij)
pi_34866128
quote:

Dus zo denk ik erover.
Waarom mochten ze niet mee op de ark van Noach dan.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:33:29 #109
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34866235
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:30 schreef MrBean het volgende:

[..]

goeie vraag.. in de bijbel staat toch duidelijk dat Noach van alle dieren der aarde 2 stuks meenam...
Dat dino's zijn verdronken tijdens de zondvloed is dus niet erg logisch
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:33:55 #110
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_34866256
quote:

Dus zo denk ik erover.
Je mag er natuurlijk zo over denken maar, alle bewijs zit je tegen....

Daarbij ...
quote:
8 Van het reine vee, en van het vee, dat niet rein was, en van het gevogelte, en al wat op den aardbodem kruipt,

9 Kwamen er twee en twee tot Noach in de ark, het mannetje en het wijfje, gelijk als God Noach geboden had.
... staat er niet 'Behalve de dino's' ...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_34866299
Ik dacht dat God de botten in de grond gestopt had om ons gelovigen te testen :`)
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:37:09 #112
14827 Kogando
Modelprutser
pi_34866379
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:30 schreef MrBean het volgende:
Omdat ze te groot waren?
pi_34866431
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:37 schreef Kogando het volgende:

[..]

Omdat ze te groot waren?
Velociraptors niet
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:38:38 #114
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_34866444
quote:

[..]

Omdat ze te groot waren?
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:38:47 #115
14827 Kogando
Modelprutser
pi_34866452
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:33 schreef wijsneus het volgende:
Je mag er natuurlijk zo over denken maar, alle bewijs zit je tegen....
Ach, bewijs.. zo noem jij het. Alle andere verklaringen zijn ook maar gewoon theoriën.
pi_34866544
quote:

[..]

Omdat ze te groot waren?
Discriminatie.

En er waren ook kleine dinosaurussen, zo groot als een mens en zelfs kleiner.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:41:34 #117
14827 Kogando
Modelprutser
pi_34866559
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef masterdave het volgende:
Velociraptors niet
Nee.

Ik las ook ergens dat door de zondvloed, wellicht veroorzaakt door een inslag van een meteoriet, het klimaat drastisch gewijzigd is. Dus misschien zijn velociraptors wel op de ark mee gegaan, maar zijn ze later uitgestorven vanwege het klimaat. Of wist God dat ze het vanwege het klimaat toch niet zouden overleven en zijn ze daarom niet op de ark gezet.

Maargoed, dat is allemaal speculeren natuurlijk.
pi_34866593
quote:
"Fundamentalist Christianity. Fascinating. These people actually believe the world is 12 thousand years old. Swear to God! Based on what? I asked them. 'Well, we looked at all the people in the Bible, and we added them up all the way back to Adam and Eve, their ages – 12 thousand years.' Well, how fucking scientific! Okay. I didn't know that you'd gone to so much trouble there. That's good.

You believe the world's 12 thousand years old? 'That's right.' Okay, I got one word to ask you. A one word question. Ready? 'Uh-uh.' Dinosaur.

You know, the world's 12 thousand years old and dinosaurs existed, and they existed in that time ... you'd think it would have been mentioned in the fucking Bible at some point. 'And lo, Jesus and the disciples walked to Nazareth. But the trail was blocked by a giant brontosaurus ... with a splinter in his paw. And O, the disciples did run a-shrieking: "What a big fucking lizard, Lord!" But Jesus was unafraid, and he took the splinter from the brontosaurus's paw, and the big lizard became his friend. And Jesus sent him to Scotland where he lived in a loch for O, so many years, inviting thousands of American tourists to bring their fat fucking families and their fat dollar bills. And O, Scotland did praise the Lord: "Thank you, Lord. Thank you, Lord. Thank you, Lord."'"

* "But get this. I actually asked one of these guys: Okay – dinosaur fossils. How does that fit into your scheme of life? Let me sit down and strap in. He says: 'Dinosaur fossils? God put those here to test our faith.' Thank God I'm strapped in right now here, man. I think God put you here to test my faith, dude. You believe that? 'Uh-huh.' Does that trouble anyone here? The idea that God might be ... fucking with our heads? I have trouble sleeping with that knowledge. Some prankster God running around: 'Ho ho ho. [imitates burying fossils] We will see who believes in me now, ha ha ha. I am God, I am a prankster. I am killing Me, ho ho ho.' You know, you die and go to St. Peter: 'Did you believe in dinosaurs?' 'Well, yeah. There were fossils everywhere. [sound of trapdoor opening] Aaah!' 'You fucking idiot! Flying lizards? You're a moron. God was fucking with you!' 'It seemed so plausible! Aaah!' 'Enjoy the lake of fire, fucker!'"

* "You ever notice how people who believe in creationism look really unevolved?
Bill Hicks (December 16, 1961–February 26, 1994)
" there is nothing to not be amazed at "
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:44:00 #119
14827 Kogando
Modelprutser
pi_34866653
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:25 schreef teamlead het volgende:

In het boek Job van de Bijbel staat een dinosaurus beschreven:

40:10 Zie toch de behemoth, die Ik heb gemaakt, evenals u. Het eet gras zoals het rund.
40:11 Zie toch de kracht in zijn lendenen, de sterkte in zijn buikspieren!
40:12 Hij spant zijn staart als een ceder, de spieren zijner dijen zijn samengestrengeld.
40:13 Zijn beenderen zijn buizen van koper, zijn knoken gelijk staven van ijzer.
40:14 Hij is de eerste van Gods werken, het schepsel, waaraan Hij zijn zwaard gaf;
40:15 Ja, de bergen leveren hem hun opbrengst, waar alle dieren des velds spelen.
40:16 Onder de lotus legt hij zich neder, in de schuilplaats van riet en moeras.
40:17 Lotusplanten beschutten hem met haar schaduw, de wilgen der beek omgeven hem.
40:18 Zie, al is de stroom nog zo sterk, hij deinst niet terug; hij voelt zich gerust, al bruist een Jordaan tegen zijn muil.
40:19 Durft men hem van voren vastgrijpen, een strik door zijn neus halen?

Klinkt in ieder geval als een interessant beest, als een dino.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:44:42 #120
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_34866684
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ach, bewijs.. zo noem jij het. Alle andere verklaringen zijn ook maar gewoon theoriën.
Ach ik weet niet - het zijn in ieder geval wetenschappelijke theorieen en niet uit de lucht gegrepen verhaaltjes.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:46:48 #121
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34866763
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:44 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Ach ik weet niet - het zijn in ieder geval wetenschappelijke theorieen en niet uit de lucht gegrepen verhaaltjes.
Het probleem met die theoriën is dat ze niet bewezen kunnen worden natuurlijk, net zo min als de schepping in 6 dagen bewezen kan worden. Ze zijn gebaseerd op wat we nu weten... maar dankzij voortschrijdend inzicht kan dat over een paar jaar zomaar radicaal anders zijn
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:48:04 #122
14827 Kogando
Modelprutser
pi_34866811
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:44 schreef wijsneus het volgende:
Mijn verklaring is net zomin uit de lucht gegrepen maar stoelt op archeologische vondsten, geografische wetenschap en duizenden jaren oude geschriften. En dit bij elkaar levert geen 100% sluitende verklaring, maar op zijn minst een interessante.
pi_34866902
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

Dus we moeten Genesis serieus nemen? Moeten we de theorie van de Bushongo-stam uit Kongo ook serieus nemen? Zij vertellen dat het heelal ooit helemaal leeg en duister was. Toen kwam opeens een reuzachtig figuur met een bleke huid. Zijn naam was Bumba.

Bumba voelde zich heel alleen. De eenzaamheid beheerste zijn leven zo, dat hij er misselijk van werd. En zo begon over te geven. En niet te zuinig ook! Zijn overgeefsel kennen wij nu als de Zon, de sterren, de Maan en de Aarde. Ook het leven gaf hij over. Hij gaf negen wezens over die op hun beurt weer evolueerden naar allerlei verschillende diersoorten.

Deze post is niet bedoelt om je te kwetsen, maar is een serieuze god waar in gelooft wordt in Afrika.
http://www.godchecker.com/pantheon/african-mythology.php?deity=BUMBA&ds=N
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:54:01 #124
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_34867028
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:48 schreef Kogando het volgende:
Mijn verklaring is net zomin uit de lucht gegrepen maar stoelt op archeologische vondsten, geografische wetenschap en duizenden jaren oude geschriften. En dit bij elkaar levert geen 100% sluitende verklaring, maar op zijn minst een interessante.
...sorry hoor...

Er is werkelijk geen fatsoenlijk stukje bewijs te vnden voor een jonge (6000 - 12000 jaar?) aarde. Er is geen bewijs te vinden voor de zondvloed. Er is geen enkel bewijs dat mensen en dino's samen de aarde hebben gedeeld.

Je mag proberen het te vinden, net als velen voor jouw, maar er is werkelijk geen wetenschappelijk bewijs.

echt niet
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:55:46 #125
14827 Kogando
Modelprutser
pi_34867087
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:50 schreef MrBean het volgende:
Dus we moeten Genesis serieus nemen? Moeten we de theorie van de Bushongo-stam uit Kongo ook serieus nemen? Zij vertellen dat het heelal ooit helemaal leeg en duister was. Toen kwam opeens een reuzachtig figuur met een bleke huid. Zijn naam was Bumba.

Bumba voelde zich heel alleen. De eenzaamheid beheerste zijn leven zo, dat hij er misselijk van werd. En zo begon over te geven. En niet te zuinig ook! Zijn overgeefsel kennen wij nu als de Zon, de sterren, de Maan en de Aarde. Ook het leven gaf hij over. Hij gaf negen wezens over die op hun beurt weer evolueerden naar allerlei verschillende diersoorten.

http://www.godchecker.com/pantheon/african-mythology.php?deity=BUMBA&ds=N
Ik zeg niet wat jij allemaal serieus moet nemen. Maar als je bijvoorbeeld zondvloed in ogenschouw neemt kun je hiervoor veel aanwijzingen vinden als je kijkt naar de aarde. Zo zou je dus tot de conclusie kunnen komen dat het wel eens echt gebeurd zou kunnen zijn. En als dat zo is kan je dus stellen dat de bijbel geen sprookje is.

Of God eruit ziet als een smurf, kabouter of oude man met een witte baard. Dat weet ik niet, daar kunnen we van alles voor verzinnen maar we zullen geen aanwijzingen vinden. Zoiets als de zondvloed daarentegen kan tot op bepaalde hoogte onderzocht worden op waarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')