abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34855412
Weer doden bij moslimrellen in Afghanistan
KABUL - Demonstranten die wilden oprukken naar een Amerikaanse legerbasis bij de Afghaanse stad Qalat zijn woensdag door de politie onder vuur genomen. Daarbij zijn twee demonstranten gedood. Er vielen veertien gewonden, onder wie een aantal agenten.

De agenten schoten eerst in de lucht, maar toen dat niet hielp schoten ze op de menigte, die demonstreerde tegen de tekeningen van de profeet Mohammed.

Leden van de Ulama Raad, die wordt gevormd door de hoogste islamitische geestelijken van Afghanistan, riepen woensdag via radio en televisie op tot de beëindiging van het geweld naar aanleiding van de spotprenten.

"De islam staat demonstraties toe, maar geen geweld. Dit moet ophouden" , zei de geestelijke Mohammed Usman. "We veroordelen de cartoons, maar ze vormen geen rechtvaardiging voor geweld. Deze relschoppers tasten de goede naam van de islam aan."

http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Afghanistan.html

Alweer 2 doden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34855446
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:34 schreef Meki het volgende:
Weer doden bij moslimrellen in Afghanistan
KABUL - Demonstranten die wilden oprukken naar een Amerikaanse legerbasis bij de Afghaanse stad Qalat zijn woensdag door de politie onder vuur genomen. Daarbij zijn twee demonstranten gedood. Er vielen veertien gewonden, onder wie een aantal agenten.

De agenten schoten eerst in de lucht, maar toen dat niet hielp schoten ze op de menigte, die demonstreerde tegen de tekeningen van de profeet Mohammed.

Leden van de Ulama Raad, die wordt gevormd door de hoogste islamitische geestelijken van Afghanistan, riepen woensdag via radio en televisie op tot de beëindiging van het geweld naar aanleiding van de spotprenten.

"De islam staat demonstraties toe, maar geen geweld. Dit moet ophouden" , zei de geestelijke Mohammed Usman. "We veroordelen de cartoons, maar ze vormen geen rechtvaardiging voor geweld. Deze relschoppers tasten de goede naam van de islam aan."

http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Afghanistan.html

Alweer 2 doden
En terecht. Het tuig dat loopt te rellen luistert overduidelijk niet meer naar rede.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34855506
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:36 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

En terecht. Het tuig dat loopt te rellen luistert overduidelijk niet meer naar rede.
terecht dat er 2 doden vallen ?
pi_34855554
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:40 schreef Meki het volgende:

[..]

na meerdere waarschuwingsschoten? Ja.

Zeker als je je bedenkt dat er al bloed kleeft aan de handen van de demonstranten.
pi_34855579
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:43 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

na meerdere waarschuwingsschoten? Ja.

Zeker als je je bedenkt dat er al bloed kleeft aan de handen van de demonstranten.
dat is een protestatie en dat is hun vrijheid
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:46:34 #31
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_34855621
quote:

[..]

Ze lopen toch zelf te rellen? Heb geen medelijden met ze
pi_34855698
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Een protestatie?

Een protest, of demonstratie, is vreedzaam een beetje leuzen roepen, en dan weer naar huis vertrekken.
Gewelddadig protesteren heet gewoon rellen, en daar mag de autoriteit tegen optreden.
pi_34855710
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:46 schreef Orcaman1984 het volgende:

[..]

Ze lopen toch zelf te rellen? Heb geen medelijden met ze
ook al lopen ze te rellen . je moet de doden nooit goedkeuren
pi_34855725
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Een protestatie?

Een protest, of demonstratie, is vreedzaam een beetje leuzen roepen, en dan weer naar huis vertrekken.
Gewelddadig protesteren heet gewoon rellen, en daar mag de autoriteit tegen optreden.
ik zie de rellen ook onder vreedzaam protestatie

[ Bericht 1% gewijzigd door Meki op 08-02-2006 09:56:35 ]
pi_34855837
Meki, gebruik 1 post om duidelijk te maken wat je wil zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34855856
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
ok
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:57:14 #37
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34855861
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Dat lukt hem niet met 1000 posts, maar dat is offtopic.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_34855909
quote:

[..]

nee, maar dat is het ook niet bij de hadj
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:00:21 #39
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34855934
Gisteren belde een Turkse collega me. We kregen het over de situatie en ik vroeg me af wat hij ervan vond: 'Ach, zoveel culturen en zoveel godsdiensten. Ooit gaat het mis en kwets je iemand. Je moet hier gewoon boven blijven staan. Zo blijven we eeuwig ruziën.'

Ik heb nog nooit zoveel wijsheid uit die man horen komen. Normaal gaan de gesprekken alleen maar over vrouwen
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_34856019
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:51 schreef Meki het volgende:

[..]

ik zie de rellen ook onder vreedzaam protestatie
kun je ook onderbouwen waarom je dit vind?
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:05:38 #41
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34856047
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:04 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Vooral dat 'vreedzaam' in zijn zin ook. Hilarisch
pi_34856107
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:00 schreef Poncho het volgende:
Gisteren belde een Turkse collega me. We kregen het over de situatie en ik vroeg me af wat hij ervan vond: 'Ach, zoveel culturen en zoveel godsdiensten. Ooit gaat het mis en kwets je iemand. Je moet hier gewoon boven blijven staan. Zo blijven we eeuwig ruziën.'

Ik heb nog nooit zoveel wijsheid uit die man horen komen. Normaal gaan de gesprekken alleen maar over vrouwen
Ik denk dat dat ook de houding is van de gemiddelde gematigde moslim. Een Irakese vriend van mij zou hetzelfde reageren
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:10:02 #43
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34856129
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook de houding is van de gemiddelde gematigde moslim. Een Irakese vriend van mij zou hetzelfde reageren
Als meer mensen zo zouden reageren daar in het MO, zou het lang niet zo'n gezeik zijn. Dan zouden we allemaal weer verder kunnen met ons leven.
pi_34856132
In een gezamenlijke verklaring zeiden VN-leider Kofi Annan, de EU en de Organisatie van de Islamitische Conferentie ''diep bezorgd'' te zijn over de ''beledigende'' Deense tekeningen. Beide zijden in het conflict zitten fout, aldus het trio: de Europese dagbladen die de karikaturen herdrukken en demonstranten in de islamitische wereld die Scandinavische ambassades hebben vernield en hun landen onveilig maken voor Europeanen.
pi_34856171
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:10 schreef Poncho het volgende:

[..]

Als meer mensen zo zouden reageren daar in het MO, zou het lang niet zo'n gezeik zijn. Dan zouden we allemaal weer verder kunnen met ons leven.
Het zou triest zijn als je dat nu niet kan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34856215
Meki hoezo zie je de rellen als een vreedzaam protest? SocialDisorder vroeg hoe je daarop kwam?
Allah Al Watan Al Malik
pi_34856397
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:10 schreef Meki het volgende:
In een gezamenlijke verklaring zeiden VN-leider Kofi Annan, de EU en de Organisatie van de Islamitische Conferentie ''diep bezorgd'' te zijn over de ''beledigende'' Deense tekeningen. Beide zijden in het conflict zitten fout, aldus het trio: de Europese dagbladen die de karikaturen herdrukken en demonstranten in de islamitische wereld die Scandinavische ambassades hebben vernield en hun landen onveilig maken voor Europeanen.
herdrukken om het vuurtje nog eens op te stoken hoeft wat mij betreft ook niet, maar spotprenten moeten gewoon kunnen wat mij betreft. en zoals al vele malen aangestipt: de pot verwijt de ketel. er wordt een halszaak van gemaakt (mogelijk maar door enkelen) terwijl in de moslimwereld spotprenten ook aan de orde van de dag zijn. ook in de koran en in de bijbel wordt gespot. moeten we die dan ook maar niet meer herdrukken ter voorkoming van provoceren ?
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:22:34 #48
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34856432
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zou triest zijn als je dat nu niet kan.
Tja, voorlopig zijn ze nog steeds aan het rellen daar in het MO. Blijkbaar kunnen veel mensen dat idd niet.
pi_34856736
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja en daarbij wordt geweld gebruikt en dus zal de regering (als het goed is) alles doen om dit te voorkomen. Je bent trouwens ook wel een idioot als je nog doorloopt na waarschuwingsschoten, het woord waarschuwing zit er niets voor niets in.
pi_34856886
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:04 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ze zijn boos op Europa omdat Europa constant bezig is met beledigen . en daarom gaan ze vreedzaam protesteren. Soms kan het uit de hand lopen. ik vind dit goed omdat ze protesteren tegen de baldadigheid van Europe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')