En terecht. Het tuig dat loopt te rellen luistert overduidelijk niet meer naar rede.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:34 schreef Meki het volgende:
Weer doden bij moslimrellen in Afghanistan
KABUL - Demonstranten die wilden oprukken naar een Amerikaanse legerbasis bij de Afghaanse stad Qalat zijn woensdag door de politie onder vuur genomen. Daarbij zijn twee demonstranten gedood. Er vielen veertien gewonden, onder wie een aantal agenten.
De agenten schoten eerst in de lucht, maar toen dat niet hielp schoten ze op de menigte, die demonstreerde tegen de tekeningen van de profeet Mohammed.
Leden van de Ulama Raad, die wordt gevormd door de hoogste islamitische geestelijken van Afghanistan, riepen woensdag via radio en televisie op tot de beëindiging van het geweld naar aanleiding van de spotprenten.
"De islam staat demonstraties toe, maar geen geweld. Dit moet ophouden" , zei de geestelijke Mohammed Usman. "We veroordelen de cartoons, maar ze vormen geen rechtvaardiging voor geweld. Deze relschoppers tasten de goede naam van de islam aan."
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Afghanistan.html
Alweer 2 doden
terecht dat er 2 doden vallen ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:36 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En terecht. Het tuig dat loopt te rellen luistert overduidelijk niet meer naar rede.
na meerdere waarschuwingsschoten? Ja.quote:
dat is een protestatie en dat is hun vrijheidquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
na meerdere waarschuwingsschoten? Ja.
Zeker als je je bedenkt dat er al bloed kleeft aan de handen van de demonstranten.
Een protestatie?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:44 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is een protestatie en dat is hun vrijheid
ook al lopen ze te rellen . je moet de doden nooit goedkeurenquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:46 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Ze lopen toch zelf te rellen? Heb geen medelijden met ze![]()
ik zie de rellen ook onder vreedzaam protestatiequote:Op woensdag 8 februari 2006 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Een protestatie?
Een protest, of demonstratie, is vreedzaam een beetje leuzen roepen, en dan weer naar huis vertrekken.
Gewelddadig protesteren heet gewoon rellen, en daar mag de autoriteit tegen optreden.
okquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Meki, gebruik 1 post om duidelijk te maken wat je wil zeggen.
Dat lukt hem niet met 1000 posts, maar dat is offtopic.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Meki, gebruik 1 post om duidelijk te maken wat je wil zeggen.
kun je ook onderbouwen waarom je dit vind?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:51 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zie de rellen ook onder vreedzaam protestatie
Vooral dat 'vreedzaam' in zijn zin ook. Hilarischquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
kun je ook onderbouwen waarom je dit vind?
Ik denk dat dat ook de houding is van de gemiddelde gematigde moslim. Een Irakese vriend van mij zou hetzelfde reagerenquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:00 schreef Poncho het volgende:
Gisteren belde een Turkse collega me. We kregen het over de situatie en ik vroeg me af wat hij ervan vond: 'Ach, zoveel culturen en zoveel godsdiensten. Ooit gaat het mis en kwets je iemand. Je moet hier gewoon boven blijven staan. Zo blijven we eeuwig ruziën.'
Ik heb nog nooit zoveel wijsheid uit die man horen komen. Normaal gaan de gesprekken alleen maar over vrouwen![]()
Als meer mensen zo zouden reageren daar in het MO, zou het lang niet zo'n gezeik zijn. Dan zouden we allemaal weer verder kunnen met ons leven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook de houding is van de gemiddelde gematigde moslim. Een Irakese vriend van mij zou hetzelfde reageren
Het zou triest zijn als je dat nu niet kan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:10 schreef Poncho het volgende:
[..]
Als meer mensen zo zouden reageren daar in het MO, zou het lang niet zo'n gezeik zijn. Dan zouden we allemaal weer verder kunnen met ons leven.
herdrukken om het vuurtje nog eens op te stoken hoeft wat mij betreft ook niet, maar spotprenten moeten gewoon kunnen wat mij betreft. en zoals al vele malen aangestipt: de pot verwijt de ketel. er wordt een halszaak van gemaakt (mogelijk maar door enkelen) terwijl in de moslimwereld spotprenten ook aan de orde van de dag zijn. ook in de koran en in de bijbel wordt gespot. moeten we die dan ook maar niet meer herdrukken ter voorkoming van provoceren ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:10 schreef Meki het volgende:
In een gezamenlijke verklaring zeiden VN-leider Kofi Annan, de EU en de Organisatie van de Islamitische Conferentie ''diep bezorgd'' te zijn over de ''beledigende'' Deense tekeningen. Beide zijden in het conflict zitten fout, aldus het trio: de Europese dagbladen die de karikaturen herdrukken en demonstranten in de islamitische wereld die Scandinavische ambassades hebben vernield en hun landen onveilig maken voor Europeanen.
Tja, voorlopig zijn ze nog steeds aan het rellen daar in het MO. Blijkbaar kunnen veel mensen dat idd niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zou triest zijn als je dat nu niet kan.
Ja en daarbij wordt geweld gebruikt en dus zal de regering (als het goed is) alles doen om dit te voorkomen. Je bent trouwens ook wel een idioot als je nog doorloopt na waarschuwingsschoten, het woord waarschuwing zit er niets voor niets in.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:44 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is een protestatie en dat is hun vrijheid
Ze zijn boos op Europa omdat Europa constant bezig is met beledigen . en daarom gaan ze vreedzaam protesteren. Soms kan het uit de hand lopen. ik vind dit goed omdat ze protesteren tegen de baldadigheid van Europequote:Op woensdag 8 februari 2006 10:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
kun je ook onderbouwen waarom je dit vind?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |