Ik rijd nu in een VW Passat 1.8 uit 2000 (92 kW). Ik heb m'n vorige auto die Corolla voor een mooie prijs kunnen inruilen en heb nu wat meer comfort. Er zit echt alles op wat je maar kan bedenken ! Een greep uit het assortiment: Geregelde airco (climatronic), boordcomputer, ABS, Elec.ramen, Elec. en verwarmde buitenspiegels, Cruisecontrol, Airbags, Licht metalen velgen, hoogte verstelbare stoelen, armsteuntje, en zo nog een hele rits meer.
Die wagen rijdt echt perfect. Heel relaxed, vooral op de snelweg. Cruisecontrol aan en beetje leunen op het armsteuntje. Heerlijk ! Hij heeft een veel zachtere vering in tegenstelling tot die Corolla, dat is een hele verbetering. Waar ik ook reacties over krijg is dat bij het starten het motorgeluid net lijkt op een vette diesel.
![]()
Later wordt hij zachter. Ik moet wel iets vaker (en vooral meer) tanken omdat ie minder zuinig is, maar 500 km op de tank haal ik makkelijk. Mooi is daarbij ook de boordcomputer die precies je verbruik aangeeft. Het interieur vind ik mooi afgewerkt, het blauwe licht op het dashboard is prettig om naar te kijken (ook regelbaar) en ik heb soms het gevoel in een cockpit van een vliegtuig te zitten. Geweldig !
Wat ik te horen kreeg van collega's die dachten dat ik zou gaan voor de Celica, maar ik heb ze uitgelegd dat uit diverse recensies blijkt dat er toch wat rammels en goedkopie materialen in zitten. En ik zou er alleen maar op achteruit gaan volgens mij als ik nu een Celica zou aanschaffen. Nee ik vind het wel prima zo. Ik heb een degelijke wagen, ruim, grote kofferbak en comfort.
Ik kan het iedereen aanraden, een Toyota voor de betrouwbaarheid en een Volkswagen voor de degelijkheid.
[ Bericht 3% gewijzigd door Nevada92 op 12-02-2006 18:16:36 ]
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?