abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34830531
Ik kan het niet meer aanzien die spotprenten, dat geweld, die commotie en nu ook nog eens doden.

Het heeft gewoon met cultuur te maken. Het ergste wat iemand mij op dit moment kan aandoen is mij fysiek geweld aandoen. Ik ben zelf niet gevoelig voor welk geestelijk geweld dan ook. Je mag me voor alle uitmaken, je mag mijn familie uitschelden, je mag god uitschelden. Het maakt mij allemaal niks uit. Het zegt tenslotte meer over de ander dan over mij. Het gedrag wat iemand doet is een spiegel van zijn eigen werkelijkheid. Dit is een heel interessant fenomeen. Stel je wordt ontzettend boos op iemand die te laat is. Wat blijkt je komt zelf ook welleens te laat. Hoe vaak komt het wel niet voor dat mensen anderen ergens de schuld van geven terwijl ze het zelf meerdere malen doen? Wat wil ik hier nu mee aangeven?

Deze moslims, veelal extermistische moslims doen niks anders dan andere geloven / ongelovige mensen zwart maken. Ze prediken geweld, manipuleren hun volk en behandelen elkaar ook op deze wijze. Mensen worden gehersenspoeld. Bij gebrek aan geld worden maagden in de hemel beloofd. Ze reageren dus volkomen normaal. Het in brand steken van deense vlaggen, ambassades is voor hun een woede uitting die ze zichzelf aandoen.

Een mens kan twee dingen doen namelijk: positieve dingen doen, welke positieve dingen aantrekt. Je doet iets voor een ander en de ander geeft het terug. Je kunt ook het tegenovergestelde doen. Je maakt iemand zwart (= negativiteit) en je ontvangt negativiteit. De extermistische moslims geven negativiteit, angst, woede en ze ontvangen woede, angst en negativiteit terug. Dit willen ze ook graag, want hoe meer negativiteit ze krijgen des te meer ze naar zichzelf kunnen verantwoorden dat ze goed bezig zijn en dus nog meer negativiteit mogen uitspreiden. Deze negatieve spiraal leidt uiteindelijk tot oorlog. Waarin twee groepen mensen alles kapot maken en uiteindelijk komt er 1 winnaar die gaat denken dat een oorlog toch niet zo'n goede oplossing is.

Goed wat wil ik hier nu eigenlijk mee aangeven:

Geef de extermistische moslims nu niet wat ze willen, maar geef ze iets positiefs. Iets wat ze niet snappen. Laat een vliegtuig overvliegen met allemaal deense vlaggetjes met daarop een hartje met mohammed erop en je welgemeende excuses. Zeg tegen ze dat als ze nog meer ambassades gaan afbranden je ze nog meer mooie dingen geeft. Bloemen, kado's enz enz.
Hiermee breek je de negativiteit en is er geen aanleiding meer voor aanslagen, brandstichten etc etc.

Waar haal ik deze wijsheid nu vandaan? Kijk de film Ghandi en trek je conclusies.
pi_34830627
Als we allemaal nu eens een XTC-pilletje slikken vinden we elkaar allemaal heeeeel lief.
pi_34830781
Ben KIngsley heeft ook Mohammed gespeeld?

of doel je op de moslim die Ghandi met een machinegeweer neermaaide (of was dat een [s]Sikh[/b] radikale Hindoe, ach ja, alles één pot-nat)

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 07-02-2006 15:53:47 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34830872
Bedoel meer de moraal van het verhaal.

bekende uitspraak van ghandi "Ze mogen me slaan, ze mogen me mishandelen, ze mogen mij doden daarmee krijgen ze mijn lichaam, maar ze krijgen nooit mijn geweten"
pi_34831209
Dit lijkt mij wel een interessant topic voor hydex: Spiegelogie
pi_34831462
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef hydex het volgende:
Laat een vliegtuig overvliegen met allemaal deense vlaggetjes met daarop een hartje met mohammed erop en je welgemeende excuses.
Toch zeker geen afbeelding van Mohammed?
pi_34831933
nu je excuses aanbieden betekent zwichten voor terrorisme. Dat NOOIT.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34832181
Excuses zijn niet genoeg.

Dan eisen ze meteen excuses van de premier.
En als ze die krijgen van alle kranten die die dingen hebben afgedrukt.
En als ze die krijgen van alle regeringen in alle landen waar die dingen zijn afgedrukt.

Denk je dat ik overdrijf?

Vanochtend was er op de BBC een malloot aan het woord die het volgende wilde:
Dat alle individuen die schuldig waren aan het publiceren van de cartoons (dus heel Europa he, niet alleen DK) naar een Arabisch land werden gevlogen waar ze vervolgens door woedende moslims berecht zouden worden volgens de befaamde shiara en de doodstraf zouden krijgen.

Dan was volgens hem het probleem uit de wereld en waren we weer vrienden.
pi_34832189
in de Metro!

Normaliter krijg ik liever ter plekke prostaatkanker dan dat ik vrijwillig een ingezonden brief in de Metro lees (en dat staat niet alleen in verband met de hoge taalfouten-dichtheid...). Maar vandaag! Ik las (toegegeven, uit hoge mate van verveling) een brief met een aansprekende titel (dus niet "Ik irriteer me aan de beelden uit het Midden-Ooisten" of "Verdonks voorstellen zijn ongrondwettig", en nee ik verzin het niet, dergelijke titels worden schaamteloos gebruikt...) waar ik mij zowaar inhoudelijk in kan vinden! De brief in kwestie:

Maareh, Blikje, is dát nou een eigen topic waard? Ja! Dit is een unicum in de vaderlandse geschiedenis! Een ingezonden brief in de metro die én geen taalfouten bevat, én een statement maakt! Hulde voor Glenn R. Feller uit Amsterdam en zijn/haar brief!
Hmm. Dat kan beter.
pi_34832218
Ik dacht, ik zeg het even.
Hmm. Dat kan beter.
pi_34832232
Het verschil is:

Christenen prediken: heb je naaste lief en ook jezelf. En de andere wang toekeren natuurlijk. Paradijs zal hier op de wereld zijn als er geen oorlog meer zou zijn.

Moslims prediken: ongelovigen mogen gedood worden. Het paradijs zal zich toetreden wanneer er meer moslims zijn dan christenen.

Moslims zijn daarom agressiever, omdat hen het wordt geleerd. Een vrouw heeft bijvoorbeeld niets te zeggen wanneer het gaat om de sex. Zij moet klaar staan wanneer hij het wil.

And so on and so on

En tuurlijk heb je uitzonderingen. De goeden moeten altijd lijden onder de slechten.
pi_34832248
Ja, op zich mee eens.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_34832273
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:27 schreef mgerben het volgende:
Excuses zijn niet genoeg.

Dan eisen ze meteen excuses van de premier.
En als ze die krijgen van alle kranten die die dingen hebben afgedrukt.
En als ze die krijgen van alle regeringen in alle landen waar die dingen zijn afgedrukt.

Denk je dat ik overdrijf?

Vanochtend was er op de BBC een malloot aan het woord die het volgende wilde:
Dat alle individuen die schuldig waren aan het publiceren van de cartoons (dus heel Europa he, niet alleen DK) naar een Arabisch land werden gevlogen waar ze vervolgens door woedende moslims berecht zouden worden volgens de befaamde shiara en de doodstraf zouden krijgen.

Dan was volgens hem het probleem uit de wereld en waren we weer vrienden.
Joden en christenen worden jarenlang belachelijk gemaakt door spotprents daar. Kunnen wij dan ook een aantal cartonisten verwachten? Yeah!
pi_34832286
oplossing voor het probleem; vrijheid van geloof afschaffen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34832296
Ze uzllen het inderdaad niet begrijpen op de manier die jij bedoelt. In het midden-oosten is een andere cultuur. Een machocultuur die brieven met hartjes op zal vatten op een manier die niet veel goed kan doen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 februari 2006 @ 16:31:31 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34832298
Iemand zou het voor de grap moeten doen, die cartoon plaatsen van jezus...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_34832354
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef Netsplitter het volgende:
Iemand zou het voor de grap moeten doen, die cartoon plaatsen van jezus...
Lijkt me een interessant experiment, iets voor de Telegraaf misschien?
Hmm. Dat kan beter.
pi_34832380
Ja, die ingezonden brieven in Gratis Kranten wekken ook meestal eerder de behoefte een ambasade of twee in de fik te steken ... terwijl cartoons me dan weer helemaal niks doen ... zal wel een verschil zijn tussen moslims en wetserlingen ...

Ik durf er geld op te zetten dat men in Moslim-kranten helemaal geen ingezonden brieven kent
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34832395
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Krijg je er niet door. Is een belangrijk wetsartikel die in de meeste wetten staat.

Ik vind dat we een FOK geloof moeten hebben. Geloof wat wij willen en kunnen bepalen. Daarbij dragen de mannen gele baseballcaps achterste voren. Vrouwen dragen gele panties.

Wanneer je dan uitgelachen wordt, is het discriminatie. Wanneer je je gele pet af moet doen in de klas, zou dan niet hoeven vanwege je geloof. Dan wil ik in iedere stad een geel groot gebouw met ons volkslied waarvan de belangrijkste passages ieder uur te horen zijn. Ben er nog niet over uit of dat rondgeschalkt moet worden door toeters of dat we daar ook van die bellen voor neer moeten hangen.
pi_34832418
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Er zijn zoveel dingen waar je in kan geloven ... Daarmee bedoel ik niet God en Allah mee, maar ook bijvoorbeeld Leen van Frisia Financieringen, dat Nederland een grens heeft, mijn huisarts of de meneer die mij de weg wijst als ik naar het station moet.

Hoe kun je dat nou allemaal afschaffen?

Je kan mensen niet verbieden iets mooi te vinden.
pi_34832424
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:33 schreef KritischBlikje het volgende:

[..]

Lijkt me een interessant experiment, iets voor de Telegraaf misschien?
Nog zo'n krant met een hoog niveau!
Uhm...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:36:31 #22
8352 zaiga
The Keenest
pi_34832452
Er staat wel een contaminatie in: "gaat boven alles uit". Het moet zijn "stijgt boven alles uit" of "gaat boven alles".

Ik dacht, ik zeg het even.

Verder wel mee eensch.
May the road rise to meet your feet
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:36:50 #23
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_34832461
Vrijheid van meningsuiting relatief
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_34832497
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:35 schreef MrBean het volgende:

[..]

Er zijn zoveel dingen waar je in kan geloven ... Daarmee bedoel ik niet God en Allah mee, maar ook bijvoorbeeld Leen van Frisia Financieringen, dat Nederland een grens heeft, mijn huisarts of de meneer die mij de weg wijst als ik naar het station moet.

Hoe kun je dat nou allemaal afschaffen?
Maatschappelijke uitingen van het geloof, dat zou afgeschaft moeten worden.

Geen kerken met die kutbellen. Geen minaretten met dat kattegejank. Dan hebben we eindelijk weer is woonruimte in het kleine kikkerlandje
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:39:27 #25
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_34832554
Even voor de goede orde:

Een rechter beslist wat gezegt mag worden.
Internationale rechters hebben gesteld dat ontkennen van de holocaust STRAFBAAR is.
De rechter heeft NIET gezegd dat een spotprent met Mohammed erop strafbaar is.

Zie je het verschil tussen de 2?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')