Toch zeker geen afbeelding van Mohammed?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef hydex het volgende:
Laat een vliegtuig overvliegen met allemaal deense vlaggetjes met daarop een hartje met mohammed erop en je welgemeende excuses.
Joden en christenen worden jarenlang belachelijk gemaakt door spotprents daar. Kunnen wij dan ook een aantal cartonisten verwachten? Yeah!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:27 schreef mgerben het volgende:
Excuses zijn niet genoeg.
Dan eisen ze meteen excuses van de premier.
En als ze die krijgen van alle kranten die die dingen hebben afgedrukt.
En als ze die krijgen van alle regeringen in alle landen waar die dingen zijn afgedrukt.
Denk je dat ik overdrijf?
Vanochtend was er op de BBC een malloot aan het woord die het volgende wilde:
Dat alle individuen die schuldig waren aan het publiceren van de cartoons (dus heel Europa he, niet alleen DK) naar een Arabisch land werden gevlogen waar ze vervolgens door woedende moslims berecht zouden worden volgens de befaamde shiara en de doodstraf zouden krijgen.
Dan was volgens hem het probleem uit de wereld en waren we weer vrienden.
Lijkt me een interessant experiment, iets voor de Telegraaf misschien?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef Netsplitter het volgende:
Iemand zou het voor de grap moeten doen, die cartoon plaatsen van jezus...
Krijg je er niet door. Is een belangrijk wetsartikel die in de meeste wetten staat.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef SocialDisorder het volgende:
oplossing voor het probleem; vrijheid van geloof afschaffen.
Er zijn zoveel dingen waar je in kan geloven ... Daarmee bedoel ik niet God en Allah mee, maar ook bijvoorbeeld Leen van Frisia Financieringen, dat Nederland een grens heeft, mijn huisarts of de meneer die mij de weg wijst als ik naar het station moet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef SocialDisorder het volgende:
oplossing voor het probleem; vrijheid van geloof afschaffen.
Nog zo'n krant met een hoog niveau!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:33 schreef KritischBlikje het volgende:
[..]
Lijkt me een interessant experiment, iets voor de Telegraaf misschien?
Maatschappelijke uitingen van het geloof, dat zou afgeschaft moeten worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:35 schreef MrBean het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen waar je in kan geloven ... Daarmee bedoel ik niet God en Allah mee, maar ook bijvoorbeeld Leen van Frisia Financieringen, dat Nederland een grens heeft, mijn huisarts of de meneer die mij de weg wijst als ik naar het station moet.
Hoe kun je dat nou allemaal afschaffen?
stel je voor!quote:
Het was ook te mooi om waar te zijn...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:36 schreef zaiga het volgende:
Er staat wel een contaminatie in: "gaat boven alles uit". Het moet zijn "stijgt boven alles uit" of "gaat boven alles".
Ik dacht, ik zeg het even.
Is het moeilijk om te accepteren?quote:
onzin... geeneen internationaal gerechtshof heeft ooit Holocaust-ontkenning veroordeeld, bv in Amerika is het bv volledig legitiem, mensen als David Icke zitten daar dan ook ...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:39 schreef wdn het volgende:
Internationale rechters hebben gesteld dat ontkennen van de holocaust STRAFBAAR is.
De rechter heeft NIET gezegd dat een spotprent met Mohammed erop strafbaar is.
Ik zat meer te denken aan een cartoon waarin Mohammed met zn dikke lul een varken neukt en dan als onderschrift: 'Wat nou geitenneukers?'quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef Netsplitter het volgende:
Boek 1quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:29 schreef Devlinsect het volgende:
Het verschil is:
Christenen prediken: heb je naaste lief en ook jezelf. En de andere wang toekeren natuurlijk. Paradijs zal hier op de wereld zijn als er geen oorlog meer zou zijn.
Moslims prediken: ongelovigen mogen gedood worden. Het paradijs zal zich toetreden wanneer er meer moslims zijn dan christenen.
quote:Anyone who believes in God and the Last Day should not harm his neighbor. Anyone who believes in God and the Last Day should entertain his guest generously. And anyone who believes in God and the Last Day should say what is good or keep quiet.
quote:Avoid cruelty and injustice for, on the Day of Judgment, the same will turn into several darknesses; and guard yourselves against miserliness; for this has ruined nations who lived before you.
quote:It is better for a leader to make a mistake in forgiving than to make a mistake in punishing.
quote:He was then asked: "Is there a reward for us in our animals?" He said: "There is a reward in every living thing."
Boek 2quote:You should show courtesy and be cordial with each other, so that nobody should consider himself superior to another nor do him harm.
quote:Then he said, 'Anyone who will not listen to that Prophet will be cut off from God's people and utterly destroyed.'
quote:Trust in God with all your heart, on your own intelligence rely not.
quote:They did not destroy the peoples as God had commanded them, but mingled with the nations and imitated their ways.
quote:Likewise, you wives should be subordinate to your husbands so that, even if some disobey the word, they may be won over without a word by their wives' conduct when they observe your reverent and chaste behavior
Aan jou de taak om te raden uit welke boeken deze citaten komen.quote:But as for these enemies of mine who did not want me to be king over them—bring them here and slaughter them in my presence.
jij begrijpt wat vrijheid van geloof inhoudtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:37 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Maatschappelijke uitingen van het geloof, dat zou afgeschaft moeten worden.
Geen kerken met die kutbellen. Geen minaretten met dat kattegejank. Dan hebben we eindelijk weer is woonruimte in het kleine kikkerlandje![]()
"Maatschappelijke uitingen van geloof" ... dus als heel Nederland Mars lekkerder vind dan Snickers, terwijl er wetenschappelijk niet echt een verschil is, dan mag dat niet van jou?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:37 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Maatschappelijke uitingen van het geloof, dat zou afgeschaft moeten worden.
Nou, er zullen in Nederland dan vast ook wel wat ambassades in vlammen opgaanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef Netsplitter het volgende:
Knap hoor dat je een aantal citaten hier neerkan zetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:45 schreef MrBean het volgende:
Aan jou de taak om te raden uit welke boeken deze citaten komen.
Een paar komen ook uit het NT.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Knap hoor dat je een aantal citaten hier neerkan zetten.![]()
Toch geen NT hoop ik![]()
Neuh, dat zie ik dan weer niet zo snel gebeuren. Ik zie namelijk ook wel klein verschilletje tussen de Westerse wereld en toch een hoop andere culturen. Wij worden wel boos maar handelen niet zo heel snel. Zie dat met die veerboot in Egypte. Die mensen hebben het idee dat ze worden voorgelogen en bestormen gelijk het hoofdkantoor van die rederij. Dat zie je hier echt niet gebeuren bij een of andere ramp. We zeuren/ klagen en stellen wat onderzoeken in. Soms wordt er hier en daar nog iemand vervolgd maar echt rellen, neeuh.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:47 schreef Rieuwert het volgende:
[..]
Nou, er zullen in Nederland dan vast ook wel wat ambassades in vlammen opgaan![]()
smaak is geen geloofquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:46 schreef MrBean het volgende:
[..]
"Maatschappelijke uitingen van geloof" ... dus als heel Nederland Mars lekkerder vind dan Snickers, terwijl er wetenschappelijk niet echt een verschil is, dan mag dat niet van jou?
Nee, dat is niet selectief. Dat heb ik gelezen in de Koranquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:52 schreef MrBean het volgende:
[..]
Een paar komen ook uit het NT.
En wat dan nog, veel christenen geloven ook in het OT, vooral veel protestanten.
Kortom: Als jij selectief kan quoten met je "alle moslims vinden dat ongelovigen dood moeten", dan kan iedereen dat.
Nee, daarom zeg ik ook, wetenschappelijk bewezen hetzelfde.quote:
Ik ga nu uit eten met m'n zus, maar ik zal je het alvast verklappen: Boek 1 was de Koran, boek 2 de Bijbel (OT + NT).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:56 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Nee, dat is niet selectief. Dat heb ik gelezen in de Koran![]()
behalve dan bij voetbal ... probleem van de moslims is dat ze niet _kunnen_ voetballe .. ik bedoel die halen zelfs Ronald en Frank de Boer om voor hen te voetballenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:54 schreef PsychoDude_666 het volgende:
. Soms wordt er hier en daar nog iemand vervolgd maar echt rellen, neeuh.
Dat is olie op het vuur gooien, Mohammed mag namelijk niet afgebeeld worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef hydex het volgende:
Laat een vliegtuig overvliegen met allemaal deense vlaggetjes met daarop een hartje met mohammed erop en je welgemeende excuses.
Het was dan ook cynisch bedoeld naar mensen hier die stellen dat spotten met Jezus soortgelijke reacties vanuit het westen zou oproepenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:54 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Neuh, dat zie ik dan weer niet zo snel gebeuren. Ik zie namelijk ook wel klein verschilletje tussen de Westerse wereld en toch een hoop andere culturen. Wij worden wel boos maar handelen niet zo heel snel. Zie dat met die veerboot in Egypte. Die mensen hebben het idee dat ze worden voorgelogen en bestormen gelijk het hoofdkantoor van die rederij. Dat zie je hier echt niet gebeuren bij een of andere ramp. We zeuren/ klagen en stellen wat onderzoeken in. Soms wordt er hier en daar nog iemand vervolgd maar echt rellen, neeuh.
Vrijheid van meningsuiting hoort onafhankelijk te zijn en niet relatief.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:41 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Is het moeilijk om te accepteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |