Ja, maar zo'n grens, 35 euro is best veel voor een vakkevuller van de vomarquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:27 schreef ikJur het volgende:
hallo ze moeten toch ergens een grens trekken, jij bent over die grens gegaan dus krijg je een boete.
koop een abo ofzo![]()
Vertelquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:30 schreef Ynske het volgende:
niet zeiken
bij de eerste keer dat je gepakt word kun je die boete van 35 euro terug vragen
t word geregistreerd en alleen de eerste keer krijg je het geld van de boete terug, daarna niet meerquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:34 schreef Ratelslangetje het volgende:
Als ze dat nu eens bij iedereen doen met een excuus(lees smoesjes),dan is het hek toch van de dam?![]()
Regels zijn regels. Ze kunnen niet voor iedereen een uitzondering maken.
Lullig voor je,maar het is nu eenmaal zo.![]()
Waarom gedogen, er wordt al teveel gedoogd in dit land, moet nou maar eens ophouden met dat gezeik. Zero tolerance rules!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:30 schreef Liquidist het volgende:
ben het er roerend mee eens dat dit belachelijke boetes zijn. En dat dan maar zogenaamd om zwartrijden de kop in te drukken? Nou het is prima om zwartrijden tegen te gaan maar ik vind dat ze dit soort dingen dan wel wat meer mogen gedogen
Leuk als je een keer je portomonnee vergeet. Mag je gelijk boete betalen voor het niet hebben van een kaartje, boete betalen voor het niet hebben van een paspoort, een nieuw kaartje kopen, om vervolgens door de spoorpolitie uit de trein gehaald te worden omdat je je niet kunt legitimeren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom gedogen, er wordt al teveel gedoogd in dit land, moet nou maar eens ophouden met dat gezeik. Zero tolerance rules!
En ik moest nog staan ookquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:36 schreef Seneca het volgende:
Wehehehe.
Je hebt nu dus betaald voor:
- Een kaartje met korting
- Een kortingskaart
- Een kaartje zonder korting
- Een boete van 35 euro
Voor een treinreis van 20 minuten
Alleen met geldig excuus. Of wilde je de gehandicaptenclausule voorstellen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:30 schreef Ynske het volgende:
niet zeiken
bij de eerste keer dat je gepakt word kun je die boete van 35 euro terug vragen
bron
Zou me excuus geldig zijn... onwetendheid....quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alleen met geldig excuus. Of wilde je de gehandicaptenclausule voorstellen?
Ik heb 5 jaar met de trein gereisd en nog NOOIT, maar dan ook echt nog NOOIT me OV/portemonnee vergeten. Hoe kan je dat nou vergeten dan, ben je niet helemaal wakker s`ochtends ofzo?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Leuk als je een keer je portomonnee vergeet. Mag je gelijk boete betalen voor het niet hebben van een kaartje, boete betalen voor het niet hebben van een paspoort, een nieuw kaartje kopen, om vervolgens door de spoorpolitie uit de trein gehaald te worden omdat je je niet kunt legitimeren.
Maar jij vergeet gelukkig nooit wat.
Denk het eerlijk gezegd niet, aangezien je meer dan een kwartier voor negen uur instapte. 5 voor negen willen ze nog wel eens doorlaten, maar zoveel ? Denk het eerlijk gezegd niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:39 schreef voorsie het volgende:
[..]
Zou me excuus geldig zijn... onwetendheid....
Ikke nietquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar met de trein gereisd en nog NOOIT, maar dan ook echt nog NOOIT me OV/portemonnee vergeten. Hoe kan je dat nou vergeten dan, ben je niet helemaal wakker s`ochtends ofzo?
Iedereen die vervolgens aanneemt dat ze dat als excuus kunnen gebruiken om vervolgens ook maar te "vergeten" een kaartje te kopen verdienen alles wat ze krijgenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Leuk als je een keer je portomonnee vergeet.
Tis jammer dat ik niet alle kaartjes van te voren gekocht had, en door 'overmacht' (school) een half uur eerder moest reizen...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk het eerlijk gezegd niet, aangezien je meer dan een kwartier voor negen uur instapte. 5 voor negen willen ze nog wel eens doorlaten, maar zoveel ? Denk het eerlijk gezegd niet.
Als het goed is teken je voor je kortingskaart een prachtig formulier waar oa. iets op staat in de trant van "ik heb de hierboven geplaatste regels gelezen en begrepen". Nee dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:39 schreef voorsie het volgende:
[..]
Zou me excuus geldig zijn... onwetendheid....
Precies. Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen acties in deze wereldquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen die vervolgens aanneemt dat ze dat als excuus kunnen gebruiken om vervolgens ook maar te "vergeten" een kaartje te kopen verdienen alles wat ze krijgen.
hmm.. heb ik wat getekentquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als het goed is teken je voor je kortingskaart een prachtig formulier waar oa. iets op staat in de trant van "ik heb de hierboven geplaatste regels gelezen en begrepen". Nee dus.
lullig is dat he :pquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen acties in deze wereld![]()
Zelfde geval, of iets anders :pquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:45 schreef LaZZ het volgende:
Laatst ook een boete!
Eigen schuld dikke bult, ik zei: schrijf 'm maar uit.
Ja, zijn gwoon een stelletje nakkers...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De trein vanaf Amersfoort > Ede-Wageningen om tien min. voor het hele uur gaat / 1x in het uur.
Wat ik zo sneaky vind:
roepen ze in de trein om dat degene met een voordeelurenkaart niet met korting mogen reizen omdat het 8.50 uur is.
Wat er op neerkomt dat je dus een uur moet wachten.
Gelukkig heb ik een ov-kaart, maar ik vind dan dat je als NS ook een soort van extra service kunt verlenen, omdat niemand een uur wil wachten.
Die verlenen ze ook. Het heet "een kaartje zonder korting"quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gelukkig heb ik een ov-kaart, maar ik vind dan dat je als NS ook een soort van extra service kunt verlenen, omdat niemand een uur wil wachten.
Ja.. Zal me niets verbazen als er nog meer van die 'sneaky' regeltjes komen...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:44 schreef PDOA het volgende:
Natuurlijk is de NS uit op geld. Je dacht toch zeker niet dat het een klantvriendelijk bedrijf was? Anders hadden ze nooit de prijs van de treinkaartjes verhoogd omdat ze het aantal gehaalde procenten niet hebben gehaald, en zullen halen. Maar ja, daar weet de NS ook wel weer een trucje op.
Teken je niets meer voor een kortingskaart tegenwoordig? Niet dat dat nodig zou moeten zijn omdat je je impliciet aan de Algemene ReizigersVoorwaarden verbindt op het moment dat je gebruik maakt van hun diensten (dwz, dat neem ik aan, er zijn hier vast Fok!kers met meer juridische kennis om een uitspraak over te doen).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:44 schreef voorsie het volgende:
[..]
hmm.. heb ik wat getekentdacht het niet...
Tsjah, maar wat als je kaartje nou gestempeld is.. kan je die met korting mooi in de vuilnisbak tiefen...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die verlenen ze ook. Het heet "een kaartje zonder korting".
Sneaky regels die ze levensgroot in elke trein en op elk perron ophangen en ook regelmatig omroepen bedoel je?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:49 schreef voorsie het volgende:
[..]
Ja.. Zal me niets verbazen als er nog meer van die 'sneaky' regeltjes komen...
Dan ga je maar een uur later. Het is niet alsof "vanaf 9:00 geldig" pas sinds twee weken het geval is of zo.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:50 schreef voorsie het volgende:
[..]
Tsjah, maar wat als je kaartje nou gestempeld is.. kan je die met korting mooi in de vuilnisbak tiefen...
Bij mij had het niet zo heel erg gweest.. want het was kaartje van P'rend naar Zaandam... maar weet niet hoelang dat van hem is.. en hoe duur dus...
lees: komenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sneaky regels die ze levensgroot in elke trein en op elk perron ophangen en ook regelmatig omroepen bedoel je?
lees: meer. Welke zijn nu sneaky dan?quote:
Tsjah...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:52 schreef PAA-053 het volgende:
Inderdaad helemaal eigen schuld, maar wel lullig.
Overigens: voordeelurenkaart. Nogal logisch dat die enkel in de VOORDEELUREN geldt he
je tekent wel ietsquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Teken je niets meer voor een kortingskaart tegenwoordig? Niet dat dat nodig zou moeten zijn omdat je je impliciet aan de Algemene ReizigersVoorwaarden verbindt op het moment dat je gebruik maakt van hun diensten (dwz, dat neem ik aan, er zijn hier vast Fok!kers met meer juridische kennis om een uitspraak over te doen).
hmm jij wintquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
lees: meer. Welke zijn nu sneaky dan?.
Ik verwijs je wederom naar de Algemene ReizigersVoorwaarden, gratis te vinden op het internet of af te halen bij het loket.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:57 schreef vamos1 het volgende:
pas als je het kortingskaartje koopt, kun je daarop lezen dat ie pas geldig is vanaf 9uur...
Tenzij je OV hebt natuurlijk en er dus vanuit gaat dat je geen kaartje HOEFT te kopenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen die vervolgens aanneemt dat ze dat als excuus kunnen gebruiken om vervolgens ook maar te "vergeten" een kaartje te kopen verdienen alles wat ze krijgen.
Werk je toevallig bij de nsquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik verwijs je wederom naar de Algemene ReizigersVoorwaarden, gratis te vinden op het internet of af te halen bij het loket.
En dan mag je dus één keer per jaar de boete en ritprijs terug vragenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Tenzij je OV hebt natuurlijk en er dus vanuit gaat dat je geen kaartje HOEFT te kopen
Nee, ik heb dat ding al een keertje door zitten spitten toen ik dacht onder een boete uit te komenquote:
Je moet niks, jij bent zo sloeberig om per se met kortingskaart te willen reizen!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De trein vanaf Amersfoort > Ede-Wageningen om tien min. voor het hele uur gaat / 1x in het uur.
Wat ik zo sneaky vind:
roepen ze in de trein om dat degene met een voordeelurenkaart niet met korting mogen reizen omdat het 8.50 uur is.
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dan mag je dus één keer per jaar de boete en ritprijs terug vragen.
Sloeberig? Je mag er dik voor betalen andersquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet niks, jij bent zo sloeberig om per se met kortingskaart te willen reizen!
Dat is idd een klotestreek...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:11 schreef PDOA het volgende:
Ik zat gisterochtend in de trein en daar werd een meisje om 8:57 uur bekeurd omdat ze met die kortingskaart reisde. Dat is pas de reiziger naaien!
Je kan een normaal kaartje kopen tot Barneveld Noord en dan verder met korting of via Utrecht reizen met de trein van 09.13, doe je er alleen 13 minuten langer over (48 min. ipv 35). Of je kan misschien de conducteur lief aankijken en vragen of je met de trein van 8.57 al mee mag via Utrecht.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik zo sneaky vind:
Waarvoor kreeg jij boete dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat ding al een keertje door zitten spitten toen ik dacht onder een boete uit te komen.
En als het mij niet lukt, dan gaat het niemand lukken.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:27 schreef ikJur het volgende:
hallo ze moeten toch ergens een grens trekken, jij bent over die grens gegaan dus krijg je een boete.
koop een abo ofzo![]()
ik bedoel maar,.. een heel boekwerk om erachter te komen dat het kaartje dat je koopt, niet geldig is voor 9uur..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat ding al een keertje door zitten spitten toen ik dacht onder een boete uit te komen.
En als het mij niet lukt, dan gaat het niemand lukken.
Het punt "eigen verantwoordelijkheid" was hierboven al wel genoemd dacht ikquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:11 schreef PDOA het volgende:
Ik zat gisterochtend in de trein en daar werd een meisje om 8:57 uur bekeurd omdat ze met die kortingskaart reisde.
Vergeten mijn datumloze kaartje te stempelen.quote:
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vergeten mijn datumloze kaartje te stempelen.
oeh ook een keer gehad, alleen kwam ik er onderuit,..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vergeten mijn datumloze kaartje te stempelen.
als je je OV vergeet, kun je de boete terugvragen!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Leuk als je een keer je portomonnee vergeet. Mag je gelijk boete betalen voor het niet hebben van een kaartje, boete betalen voor het niet hebben van een paspoort, een nieuw kaartje kopen, om vervolgens door de spoorpolitie uit de trein gehaald te worden omdat je je niet kunt legitimeren.
Maar jij vergeet gelukkig nooit wat.
als je geen legitimatie bij je hebt,.. kunnen ze geen boete aan je uitschrijvenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef mcDavid het volgende:
[..]
als je je OV vergeet, kun je de boete terugvragen!
Was al gezegd in dit topic. Was hem voor de 2e x vergetenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef mcDavid het volgende:
[..]
hmmm daar zit wat in...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:34 schreef vamos1 het volgende:
[..]
als je geen legitimatie bij je hebt,.. kunnen ze geen boete aan je uitschrijven![]()
aan wie? Klepzeiker? en de voornaam? Joop?
opmerking ts: Jah tuurlijk... maarjah, ik had dus net een chagerijnige conducteur...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:31 schreef mcDavid het volgende:
[..]
aan de TS:
eigen schuld, dikke bult. ik ben ook wel es vergeten een kaartje te kopen op zondag (met weekOV)... gelukkig was de conducteur in een goede bui en mocht ik op het eerstvolgende station uitstappen om alsnog een kaartje te kopen
over de TT:
ja, duh, NS is een commercieel bedrijf, natuurlijk zijn die op winst uit! net als de taxi, C1000, NUON, enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |