abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37482430
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Aha, nice. Waarom perse minimaal 4 sterren? Waarschijnlijk word het wel Hurghada omdat m'n ouders een strand willen

Daar nog aanraders toevallig?
4* omdat Egypte niet echt bekend staat om hun properheid zeg maar, je wilt toch op z'n minst een lekkere douche pakken en het gevoel hebben dat je er schoon uit komt bijvoorbeeld.
Zelf ben ik 2 keer naar Hurghada geweest, niet echt mijn stekkie, maar Golden 5 en Hilton Plaza waren wel goed. Het is wel een aantal jaren geleden, Hurghada was 1 grote bouwput, dus er zal nu keus genoeg zijn, wat het niet makkelijker maakt.
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
pi_37483280
Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:

We zaten in Hotel Triton Empire (geboekt via Isropa). Het kostte voor 8 dagen ¤ 360 p.p. met alle toeslagen etc.
Het hotel is echt prima, als ik ooit weer naar Hurghada ga heb ik er geen probleem mee om weer in dit hotel te zitten: HELE vriendelijke/behulpzame mensen, schoon, prima ontbijt, huge kamer (ong 20 m2).
Het hotel heeft ook een beach resort op 100 meter lopen waar je dus aan het strand kunt liggen, echt prima..ook lekker eten daar en heel cheap..

Wat ik echt heerlijk vond is dat de mensen van het hotel absoluut niet moeilijk deden: bv. de laatste dag vertrokken wij om 15:00 met de bus naar het vliegveld, terwijl we om 12:00 moesten uitchekken. Om nog een goede laatste stranddag te hebben konden we om 14:00 ff een sleutel krijgen van een kamer om ff snel te douchen/omkleden..echt prima...

Verder dit:
Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massa-toerisme..alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn.

Triton Empire staat dus in Dahar. ik vond het heerlijk..we zijn 2 keer in Sagalla geweest maar vond het heerlijk om weer terug in Dahar te komen..lekker rustig, niet alleen maar van die malloten op straat, restaurants zijn veel goedkoper (PRIMA Libanees restaurant, mezze + hoofdgerecht + drinken: 11 euro pp)

Busjes/taxi
Tussen de stadsdelen kun je met busjes reizen, maar er rijden ook taxi's.
Dit is de regel:
LEEG BUSJE = Taxi
GEVULD BUSJE = Bus

Busritje kost 2 pond (¤ 0,30), taxi soms 20 pond.
Als er een leeg busje stopt en hij zegt 'yes bus, bus' is het ook gewoon een taxi, let dus op!

Excursies
Wij waren dus met Isropa en gelijk bij aankomst krijg je info over excursies.
ff een tip: BOEK NIETS BIJ JE TOEROPERATOR!!!

Wij hebben gewoon bij een local geboekt, was echt perfect!!
Als je vraagt aan iemand van de reisorganisatie dan zeggen ze dat het bij locals gevaarlijk is enzenz. maar da's allemaal gelul: in hun brief staat bij de kleine lettertjes dat 'alle excursies worden uitgevoerd door externe organisaties en dat de reisorganisatie geen verantwoordelijkheid heeft'
M.a.w. als ik bij een local boek, en jij bij de reisorganisatie, dan kunnen we heel goed met dezelfde excursie meegaan..alleen betaal jij veel meer!

We hebben 3 excursies gedaan:
Prijzen p.p.:
- Snorkelen (moet je echt doen, net Finding Nemo!!): van 08:00 tot 18:00 bezig geweest: ¤14 (bij touroperator ¤50)
- 1 dag Luxor: echt wel de moeite waard, kun je tenminste zeggen dat je in Egypte bent geweest: ¤22 (anders 75)
- Quad safari: geweldig, door de woestijn crossen en bij bedoeinen eten ¤ 25 (anders 55)

Kortom mijn vakantie was echt hemels: het hotel was perfect, de omgeving en het strand ook, we hebben 0 vervelende ervaringen gehad met mensen, het land is prachtig. De excursies zijn nog betaalbaar en van ZEER GOEDE KWALITEIT en dat vergroot ook de vreugde

Anyways, weet ff niet meer concreet iets te melden, maar post maar gewoon een vraag dan zal ik hem beantwoorden

Ma'a salama!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:29:55 #53
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37483891
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Irakkie het volgende:
Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:
Hee gaaf! Dit klinkt wel goed. Van zulke reclame moeten reisbureau's het hebben

Zet hem iig in m'n lijstje er bij....

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, hoe was 't weer? Er zullen me vast nog wel wat vragen te binnen schieten
pi_37503565
Het weer was echt perfect..ik heb veel gehoord dat het in juli/augustus echt heel erg heet is, maar nu was het echt prima..ik ben poepie-bruin, het was zo'n 30 graden iedere dag met een beetje een windje, echt heerlijk..zelfs Luxor viel qua temperatuur mee
pi_37503756
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:00 schreef Irakkie het volgende:
Het weer was echt perfect..ik heb veel gehoord dat het in juli/augustus echt heel erg heet is, maar nu was het echt prima..ik ben poepie-bruin, het was zo'n 30 graden iedere dag met een beetje een windje, echt heerlijk..zelfs Luxor viel qua temperatuur mee
Lucht temperatuur is zeker aangenaam in het voorjaar, alleen het water temperatuur in de Rode Zee is lekkerder in het najaar.
pi_37569518
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:36 schreef Susie het volgende:
Ik ben twee keer in Hurghada geweest. De eerste keer alleen maar op het resort vertoefd (was ook een perfect hotel (Siva Grand Beach), dus wat wil je?).

Verder vind ik Egypte helemaal top!
Ik vind dat altijd zo zonde, om niet verder te komen dan je hotel/resort. Dan heb je toch helemaal geen indruk van het land ofzo?

Ik vind het ook fijn om bij het resort aan het strand te liggen maar ik wil toch ook wel graag wat van het land en de cultuur meekrijgen.
pi_37569719
Ik vind dat je vakantie naar Egypte eigenlijk niet compleet is zonder een bezoek aan Luxor, Cairo en minstens een dagje snorkelen
pi_37579518
en thee drinken bij de vriendelijke bevolking daar, moet er zeker ook nog bij!
pi_37583453
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 16:08 schreef moon1702 het volgende:
en thee drinken bij de vriendelijke bevolking daar, moet er zeker ook nog bij!
Heb ik ook gedaan!! bij de zus van een verkoper...echt super lief..die gast is ook echt een soort vriend geworden daar..(voor de Hurgahda gangers: zijn winkeltje zit in de straat van het Triton Empire richting de rotonde..Winkel heet 'Nova' ofzo, de jongen heet Habub) echt een koning....

De mensen zijn echt van goud daar (naja, niet alle natuurlijk )

En idd is je vakantie echt totaal anders als je wat excursies gaat doen..voor het geld hoef je het niet te laten (althans, zie boven) en zelfs Luxor is het reizen wel waard...
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:19:19 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37587092
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:41 schreef Sjappie het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo zonde, om niet verder te komen dan je hotel/resort. Dan heb je toch helemaal geen indruk van het land ofzo?

Ik vind het ook fijn om bij het resort aan het strand te liggen maar ik wil toch ook wel graag wat van het land en de cultuur meekrijgen.
Heb je helemaal gelijk in hoor! Maar het was mijn eerste vakantie met mijn vriendje, beetje wennen nog enzo.... Tweede keer zijn we wel naar Hurghada geweest, maar we vonden het allebei niet zo geweldig, waarschijnlijk verkeerde gedeelte gezien Die tweede keer zijn we ook wezen vissen en hebben we gesnorkeld, niet zo'n hele dag met een boot weg, maar met zijn tweeen even verder bij het hotel (daar was namelijk een groot rif).

Omdat wij hoog zomer zijn geweest, was het voor ons zeker niet te doen om naar Luxor of Cairo te gaan. Op dat moment zou het in de stad zo'n 50 graden geweest zijn! Dat hadden we vernomen van andere vakantiegangers (1 jongen heeft daar een zonnesteek opgelopen). Leek ons dus niet zo'n fijn plan. Maar ik wil dus zeker nog een keer die richting op, maar dan niet in juli, zodat we dat wel kunnen doen, lijkt me namelijk ontzettend prachtig!!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_37596199
juli is inderdaad heel warm voor Luxor maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan.
Ooit wil ook nog eens terug om het opnieuw te gaan bekijken, als het wat frisser is en dan ook naar Caïro en Aswan.
pi_37598291
Niemand een Nijlcruise gedaan daarzo ?
Ik vond het wel wat hebben, maar wil toch nog wel eens terug om op eigen houtje rond te reizen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:59:55 #63
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_38232600
Nog tips voor hostels in Cairo iemand?
Before all else, be armed.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:53:58 #64
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_38373001
wij gaan naar dit hotel in Caïro: het Marriott
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:16:28 #65
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_38373925
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Irakkie het volgende:

Verder dit:
Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massa-toerisme..alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn.
Grappig dat je dit schrijft. Volgens mij is het voor elke toerist even uitzoeken welk centrum hij/zij fijner vindt. Ik ben bv een stuk doller op Sakalla. Daar kan ik me lekker tussen de toeristen begeven en als ik een beetje afstand hou wordt ik niet aangesproken of wat dan ook. In Dahar is blond toch eerder een uitzondering en vind ik vaak een onaangename sfeer hangen, zeker als ik er in mn uppie rondloop.
In mn omgeving zie ik dat ook.. de meeste mensen preferen Hurghada om te wonen en rond te hangen, een klein aantal vindt juist Dahar heel prettig.
Maar peanuts en nirwana zullen blij zijn geweest met je:)
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_38468062
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 09:49 schreef moon1702 het volgende:
juli is inderdaad heel warm voor Luxor maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan.
Ooit wil ook nog eens terug om het opnieuw te gaan bekijken, als het wat frisser is en dan ook naar Caïro en Aswan.
iemand een idee wat de beste reisperiode is? what about februari of is het dan bijvoorbeeld te koud in aswan e.d.? ik wil een reis doen van cairo, naar de woenstijn, luxor en eindigen in dahab, zou lekker zijn als het een beetje lekker weer is, je hoort de laatste tijd steeds meer verhalen over sneeuw in de winter in egypte, ten minste er zijn mensen die me dat proberen wijs te maken...

alvast bedankt voor de reacties..
Carpe diem
pi_38468384
Sneeuw?

Ik was er december januari vorig jaar, in Hurghada en Luxor. Hurghada was zo'n 25/30 graden overdag, 15 snachts. Luxor 35 overdag, ook zo'n 15 snachts. Je hebt een vest nodig voor de frisse wind en als de zon onder gaat, maar je moonboots kan je thuislaten hoor
Where facts are few, experts are many.
pi_38468913
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:23 schreef Atreidez het volgende:
Sneeuw?

Ik was er december januari vorig jaar, in Hurghada en Luxor. Hurghada was zo'n 25/30 graden overdag, 15 snachts. Luxor 35 overdag, ook zo'n 15 snachts. Je hebt een vest nodig voor de frisse wind en als de zon onder gaat, maar je moonboots kan je thuislaten hoor
dank je!

haha, nou ik denk dat het ook wel meevalt... maar ehm, het gaat dan met name om de woestijn, weet iemand wat het klimaar daar is?
Carpe diem
pi_38469219
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:37 schreef klossie het volgende:
je hoort de laatste tijd steeds meer verhalen over sneeuw in de winter in egypte ?????
[..]

dank je!

haha, nou ik denk dat het ook wel meevalt... maar ehm, het gaat dan met name om de woestijn, weet iemand wat het klimaar daar is?
Je kan proberen om je snowboard mee te nemen, sneeuwt het niet, dan kan je nog altyd sandboarden.
Maar voor in de woestijn is het aan te raden om een zonnebril, sjaal voor de stof, en water bij de hand te hebben, en eventueel iets warms voor s'avonds.
Ligt er natuurlijk aan wanneer je gaat en met welk vervoer je wilt reizen.
pi_38471955
Ik was in maart in de woestijn en het was er overdag tegen de 30 graden en 's nachts werd het 5 graden. In Siwa verhuren ze wel snowboards maar deze zijn bedoeld om te sandboarden.
pi_38625673
haha duidelijk, ik nam het sneeuw verhaal al niet zo serieus, nu zeker niet meer.
Carpe diem
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:54:39 #72
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_38694269
Wij gaan ook binnenkort

Vraagje: wat is handiger om mee te nemen (lees: waarmee kun je betalen) euro's, dollars of de egyptische pond?
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_38694577
Euro's zijn erg gewild daar, maar ik zou toch aanraden gewoon met Egyptische ponden te betalen. De bank is gewoon te vertrouwen, maar bij zaakjes heb je kans dat je met euro's in een omwisseltruc trapt. Overigens zijn alle prijzen op de kaarten gewoon in Egyptische ponden aangegeven. Ik zelf pinde gewoon met me pasje uit de muur daar.. 700 pond is 100 euro, en daar deed ik soms ruim een week mee

Wat je iig niet hoeft te doen is je geld hier al omzetten in dollars of een andere valuta, om daar het weer in te wisselen voor EGP's. Oh, en wissel (of pin) niet teveel om.. je moet het geld namelijk opmaken (kan niet terugwisselen geloof ik).
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:14:24 #74
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_38694970
Atreidez,

bedankt voor je snelle antwoord! We gaan naar een AI hotel dus veel geld nemen we zowiezo niet mee. losse euros voor het visum en hier en daar wat fooi kan dus geen kwaad en dan idd wat ponden (voor het geval we geen pinautomaat tegen komen)
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_38695240
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:54 schreef Magic666 het volgende:
Wij gaan ook binnenkort

Vraagje: wat is handiger om mee te nemen (lees: waarmee kun je betalen) euro's, dollars of de egyptische pond?
Euro's meenemen, zijn ze dol op wissel een paar euro op het vliegveld, een beetje ponden is altijd handig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')