Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:
We zaten in
Hotel Triton Empire (geboekt via Isropa). Het kostte voor 8 dagen ¤ 360 p.p. met alle toeslagen etc.
Het hotel is echt prima, als ik ooit weer naar Hurghada ga heb ik er geen probleem mee om weer in dit hotel te zitten: HELE vriendelijke/behulpzame mensen, schoon, prima ontbijt, huge kamer (ong 20 m2).
Het hotel heeft ook een beach resort op 100 meter lopen waar je dus aan het strand kunt liggen, echt prima..ook lekker eten daar en heel cheap..
Wat ik echt heerlijk vond is dat de mensen van het hotel absoluut niet moeilijk deden: bv. de laatste dag vertrokken wij om 15:00 met de bus naar het vliegveld, terwijl we om 12:00 moesten uitchekken. Om nog een goede laatste stranddag te hebben konden we om 14:00 ff een sleutel krijgen van een kamer om ff snel te douchen/omkleden..echt prima...
Verder dit:
Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massa-toerisme..alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn.
Triton Empire staat dus in Dahar. ik vond het heerlijk..we zijn 2 keer in Sagalla geweest maar vond het heerlijk om weer terug in Dahar te komen..lekker rustig, niet alleen maar van die malloten op straat, restaurants zijn veel goedkoper (PRIMA Libanees restaurant, mezze + hoofdgerecht + drinken: 11 euro pp)
Busjes/taxiTussen de stadsdelen kun je met busjes reizen, maar er rijden ook taxi's.
Dit is de regel:
LEEG BUSJE = Taxi
GEVULD BUSJE = Bus
Busritje kost 2 pond (¤ 0,30), taxi soms 20 pond.
Als er een leeg busje stopt en hij zegt 'yes bus, bus' is het ook gewoon een taxi, let dus op!
ExcursiesWij waren dus met Isropa en gelijk bij aankomst krijg je info over excursies.
ff een tip: BOEK NIETS BIJ JE TOEROPERATOR!!!
Wij hebben gewoon bij een local geboekt, was echt perfect!!
Als je vraagt aan iemand van de reisorganisatie dan zeggen ze dat het bij locals gevaarlijk is enzenz. maar da's allemaal gelul: in hun brief staat bij de kleine lettertjes dat 'alle excursies worden uitgevoerd door externe organisaties en dat de reisorganisatie geen verantwoordelijkheid heeft'
M.a.w. als ik bij een local boek, en jij bij de reisorganisatie, dan kunnen we heel goed met dezelfde excursie meegaan..alleen betaal jij veel meer!
We hebben 3 excursies gedaan:
Prijzen p.p.:
- Snorkelen (moet je echt doen, net Finding Nemo!!): van 08:00 tot 18:00 bezig geweest: ¤14 (bij touroperator ¤50)
- 1 dag Luxor: echt wel de moeite waard, kun je tenminste zeggen dat je in Egypte bent geweest: ¤22 (anders 75)
- Quad safari: geweldig, door de woestijn crossen en bij bedoeinen eten ¤ 25 (anders 55)
Kortom mijn vakantie was echt hemels: het hotel was perfect, de omgeving en het strand ook, we hebben 0 vervelende ervaringen gehad met mensen, het land is prachtig. De excursies zijn nog betaalbaar en van ZEER GOEDE KWALITEIT en dat vergroot ook de vreugde
Anyways, weet ff niet meer concreet iets te melden, maar post maar gewoon een vraag dan zal ik hem beantwoorden
Ma'a salama!