abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34831097
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is toch geheel volgens de "hysterische-moslim" traditie?
Een cartoon uit de context van de aanleiding trekken, er zelf een motivatie aan vast plakken, het doorbrieven aan moslims 1000-en km's verderop, die dan puur afgaan op het woord van een paar rancuneuze gefrustreerde geloofszeloten?
En er dan vervolgens een aanleiding in zien om Joden te schofferen, want als zij het doen dan mogen wij het ook ...
eeeh
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:56:27 #177
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34831109
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is toch geheel volgens de "hysterische-moslim" traditie?
Een cartoon uit de context van de aanleiding trekken, er zelf een motivatie aan vast plakken, het doorbrieven aan moslims 1000-en km's verderop, die dan puur afgaan op het woord van een paar rancuneuze gefrustreerde geloofszeloten?
Volgens dezelfde type berichten hielden deze 'troubadours' een bespreking over het intolerante klimaat in Denemarken ten aanzien van moslims. In deze context is het begrijpelijk om deze en andere haatprents te tonen om de doelgroep te informeren over de stand van zaken in de Deense samenleving omtrent de behandeling van Deense moslimburgers.

*onder voorbehoud dat de berichten waar zijn
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34831165
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:56 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

En er dan vervolgens een aanleiding in zien om Joden te schofferen, want als zij het doen dan mogen wij het ook ...
well duh, het is dan ook een door de Joden geregisseerde zaak, die cartoons, uit afgunst op de overwinning van Hamas.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:58:30 #179
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34831193
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:56 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Volgens dezelfde type berichten hielden deze 'troubadours' een bespreking over het intolerante klimaat in Denemarken ten aanzien van moslims. In deze context is het begrijpelijk om deze en andere haatprents te tonen om de doelgroep te informeren over de stand van zaken in de Deense samenleving omtrent de behandeling van Deense moslimburgers.

*onder voorbehoud dat de berichten waar zijn
Maar dat plaatje met de varkensneus kwam heel ergens anders vandaan.
pi_34831210
quote:
Balkenende ziet niets in gedragscode voor media

DEN HAAG - Premier Balkenende ziet niets in een door de overheid opgelegde gedragscode over de omgang van media met religies. Ook moet de politiek journalisten niet oproepen zelf regels te maken. Hij zei dat dinsdag in de Tweede Kamer

De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, kondigde vorige week aan met de Europese organisatie van televisiezenders EBU en de internationale journalistenfederatie IFJ te willen werken aan een gedragscode. Daarin zouden ook aanbevelingen moeten staan om problemen zoals nu met de Deense cartoons over de profeet Mohammed te voorkomen.

Zelfregulering

Balkenende ziet meer in zelfregulering binnen de media, zoals dat in Nederland al gangbaar is met de Raad voor de Journalistiek.

Boycot

Momenteel bestudeert de Europese Commissie de aankondiging door Iran dat producten uit Denemarken worden geboycot. "Een boycot tegen Denemarken is per definitie een boycot tegen de EU", zei een woordvoerder dinsdag.

Iran kondigde maandag aan Deense goederen te weren, als reactie op de spotprenten in een Deense krant waarop de profeet Mohammed was afgebeeld. Die cartoons hebben tot felle reacties geleid in moslimlanden.

Volgens de Commissie is een boycot "niet de gepaste manier om te reageren".
van Nu.nl
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:59:41 #181
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34831229
- feedback -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 07-02-2006 16:01:07 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_34831255
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:57 schreef milagro het volgende:

[..]

well duh, het is dan ook een door de Joden geregisseerde zaak, die cartoons, uit afgunst op de overwinning van Hamas.
Oh jah.. Het Joodsche complot, dat was ik helemaal vergeten. Bij nader inzien geheel begrijpelijk dus dat men de noodzaak voelt om Joden erbij te betrekken..
eeeh
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:00:54 #183
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34831270
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:58 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Maar dat plaatje met de varkensneus kwam heel ergens anders vandaan.
Die kwamen ook uit Denemarken volgens diezelfde brichten.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:02:18 #184
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34831326
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:00 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik dacht te hebben gelezen dat het een plaatje was van een deelnemer aan een wedstrijd varkens nadoen (je weet wel, dat oink oink geluid maken)
pi_34831336
quote:

[..]

Jah, die zal de imam in questie vast niet in verwegistan in elkaar gezet hebben.
eeeh
pi_34831422
http://www.tweakers.net/nieuws/41052

dat varkensplaatje deed me denken aan bovenstaand gelinkt verhaal.

je manipuleert het plaatje een beetje, de context verandert en er onstaat een compleet ander, negatief beeld.
wat in dit geval dus uitmond in een hysterie van heb ik jou daar, zonder dat het gros daadwerkelijk weet heeft van de aanleiding , of zonder ook maar 1 cartoon gezien te hebben, laat staan zich te verdiepen in de betekenis van die cartoon of te willen luisteren naar een uitleg.

Interpreteren zoals het je uitkomt, is te veel gelovigen niet vreemd natuurlijk
pi_34831427
quote:
Nederlandse F-16 helpt belaagde Noren

Een Nederlandse F-16 heeft vandaag bij betogingen in Afghanistan schoten gelost. Dat gebeurde om de Noorse NAVO-basis in het noordwesten van het land te beschermen. De basis werd bestormd door een woedende menigte die protesteerde tegen de spotprenten. De F-16 wilde de menigte eerst verjagen door laag over te vliegen, maar dat werkte niet. Vervolgens werden er enkele waarschuwingsschoten afgevuurd. Bij de basis viel een dode, waarschijnlijk door kogels van de Afghaanse politie.
Bij een betoging van ongeveer 300 Afghanen bij de Nederlandse basis in de provincie Baghlan raakte een Nederlandse militair lichtgewond.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:06:53 #188
572 Sniper
Gull Catcher
pi_34831502
quote:
Momenteel bestudeert de Europese Commissie de aankondiging door Iran dat producten uit Denemarken worden geboycot. "Een boycot tegen Denemarken is per definitie een boycot tegen de EU", zei een woordvoerder dinsdag. Volgens de Commissie is een boycot "niet de gepaste manier om te reageren".
Lijkt me juist bijzonder gepast. Solidair zijn met Denemarken en de handelsstromen richting Iran stopzetten. Maar ja dat kun je natuurlijk niet verwachten van de ruggegraatloze klaplopers uit Brussel.
pi_34831531
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:02 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Ik dacht te hebben gelezen dat het een plaatje was van een deelnemer aan een wedstrijd varkens nadoen (je weet wel, dat oink oink geluid maken)
En als je in milagro's post kijkt, dan kun je dat verifieren.
pi_34831707
Ik vraag me af of dit zal aanhouden...
pi_34831819
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:11 schreef nikk het volgende:
ik heb een weddenschap lopen dat we 60 topics vol gaan krijgen, dus ik hoop van wel.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34831836
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:15 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik heb een weddenschap lopen dat we 60 topics vol gaan krijgen, dus ik hoop van wel.
pi_34831840
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:11 schreef nikk het volgende:
Welnee, dit zakt allemaal vanzelf weer af... Als die ''demonstranten'' hun aandacht weer hebben gehad, het westen weer eens goed heeft kunnen afzijken, zijn ze het allemaal binnen een week weer vergeten..
Zeer gewaardeerd lid van de robotdancefanclub...
pi_34831950
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als dat zo is is het gewoon afschuwelijk, dit is gewoon fraude. Maar laten we de berichtgeving van de wat objectievere media afwachten alvorens we een oordeel vellen.

²
Objectiever? Voor jou dan zeker? Al Jazeera zou dat dan moeten worden.
pi_34831970
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:16 schreef Thuodor het volgende:

[..]

Welnee, dit zakt allemaal vanzelf weer af... Als die ''demonstranten'' hun aandacht weer hebben gehad, het westen weer eens goed heeft kunnen afzijken, zijn ze het allemaal binnen een week weer vergeten..
Mwah, als je de reacties ziet is de haat jegens het Westen alleen maar toegenomen de afgelopen dagen. We zitten nu al op het niveau van een boycot... dit waait naar mijn idee echt niet zomaar over....
pi_34831984
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:04 schreef milagro het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/41052

dat varkensplaatje deed me denken aan bovenstaand gelinkt verhaal.

je manipuleert het plaatje een beetje, de context verandert en er onstaat een compleet ander, negatief beeld.
wat in dit geval dus uitmond in een hysterie van heb ik jou daar, zonder dat het gros daadwerkelijk weet heeft van de aanleiding , of zonder ook maar 1 cartoon gezien te hebben, laat staan zich te verdiepen in de betekenis van die cartoon of te willen luisteren naar een uitleg.

Interpreteren zoals het je uitkomt, is te veel gelovigen niet vreemd natuurlijk
Dat is een leuke foto idd. Als je goed kijkt op de gemanipuleere foto, staan er ook een aantal mensen dubbel op.
pi_34832042
quote:
Van een radicale moslim om precies te zijn: Ahmed Abdel Rahman Abu Laban
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_34832045
Tis jammer dat in dit soort discussies de nuance zo snel verdwijnt
pi_34832064
quote:
Tegen Tweede Kamerlid Wilders is vandaag aangifte gedaan wegens godslastering. De aanklacht is afkomstig van het bestuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam en komt als een reactie op het plaatsen van de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed op de website van Wilders. "Het bestuur van de stichting is bijzonder gekwetst, gegriefd en hoogst beledigd. Door de schokkende gebeurtenissen in het Midden-Oosten als reactie op de publicatie van de spotprenten, wist Wilders wat dit onder moslims zou losmaken", aldus advocaat Westendorp van El Tawheed.
Ze bewandelen de juiste weg, naar de rechter dus, hulde en zo, maar wat ik me dan weer afvraag, wat doen vrome moslims op de site van Geert Wilders

De confrontatie met beledigingen opzoeken is ook een kunst natuurlijk
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:26:07 #200
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34832131
Tvp

Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: