abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:58:42 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_34823841
Weet niet of dit de juiste plek is, maar als een mod vindt dat het ergens anders beter kan dan zie ik dit berichtje graag verplaatst.

Voor mijn vrienden die als expats hier in Nederland werken ben ik op zoek naar goede actuele nieuwssites in het Engels die het binnenlandse nieuws hier in Nederland vanuit een Nederlands perspectief, maar Engelse taal, verslaan. Het viel me op dat er zeer weinig goede sites zijn die dit doen. Of ze zijn gratis maar lopen een dag of 2 achter, of je moet er grof geld voor betalen voor een online abonnement. Dit heb ik tot nu toe gevonden:

Gratis, maar niet altijd up-to-date:

Radio Nederland:
http://www2.rnw.nl/rnw/en/currentaffairs/

Expatica:
http://www.expatica.com/s(...).asp?subchannel_id=1

Duur abonnement:

Engelse branch van ANP:
http://www.nisnews.nl/

Dutch News Digest:
http://www.dnd.nl/

Dus mijn vraag is: is er zoiets als nu.nl of nieuws.nl in het Engels, met up-to-date binnenlands nieuws in het Engels, geschreven door Nederlandse journalisten of althans, vanuit Nederlands perspectief?

Bedankt alvast voor de reacties.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 07-02-2006 12:04:08 ]
Confidence through competence
pi_34829320
news.google.com (UK of US) -> customize this page -> add a custom section -> keywords: netherlands.

Resultaat:

THE NETHERLANDS: TESCO INTERESTED IN LAURUS STORES
Namnews - 5 hours ago
Tesco is interested in the supermarket chains Konmar and Edah, which Dutch food retailer Laurus is planning to sell, according to UK publication Distrifood Daily citing various unnamed sources. Ahold plays ...


Kluivert to undergo exploratory surgery on right knee
Reuters.uk - 2 hours ago
MADRID, Feb 7 (Reuters) - Valencia striker Patrick Kluivert will undergo exploratory surgery on his right knee in the Netherlands, the Primera Liga club said on their website. The 29-year-old Dutch international ...
Kluivert to undergo exploratory surgery Supersport
all 4 related »

400 cases of Euthanasia reported in Belgium in 2005
Ireland Online - 2 hours ago
Some 400 cases of euthanasia were reported in Belgium last year, up from 200 cases four years ago, according to figures published today. About one third of assisted suicides are the result of a surgical procedure. ...
Euthanasia plagues Belgium in 2005: Report Sify
all 5 related »

German farms test negative for dioxin, still closed
Reuters AlertNet - 1 hour ago
HAMBURG, Feb 7 (Reuters) - Tests on five farms in Germany put under quarantine because of fears pig feed was contaminated with the carcinogen dioxin have proved negative, but the farms remain sealed off, authorities said on Tuesday. ...
Dutch Find Higher Levels of Dioxin in Pig Farm - ANP Planet Ark
Dutch pork, viscera declared safe Taipei Times
Reuters AlertNet - AP-foodtechnology.com - eTaiwan News - Planet Ark - all 25 related »

Russian speedskater inspired by child
San Jose Mercury News - 8 hours ago
HEERENVEEN, Netherlands - Motherhood is more often the death knell of a sporting career than a harbinger of Olympic medals. Not for speedskater Svetlana Zhurova. The 34-year-old Russian is the proud mother ...
Russian speedskater inspired by child Times Picayune
all 22 related »


CTV.ca
Artworks to be restored to Goudstikker heirs
Radio Netherlands - 1 hour ago
by Sebastiaan Gottlieb*. The Dutch state is easing its conscience with the return of 202 works of art - stolen during the Second World War - to the heirs of the original owners, the Goudstikker family. Never ...
Dutch return artworks looted by Nazis to Jewish heirs Reuters
Dutch to Return Art Seized by Nazis New York Times
Greenwich Time - International Herald Tribune - BBC News - New York Sun - all 80 related »

Netherlands successful in friendlies against Belgium
International Korfball Federation - 23 hours ago
The Netherlands was the clear winner over the entire weekend, with both a win on Saturday in Antwerpen (BEL) by 15-20 and on Sunday in Driebergen (NED) by 21-12. The teams performed on both days for sell-out ...


Romania: The Netherlands Discuss Romania’s EU Accession
Reporter.gr - 23 hours ago
16:18 - 06 February 2006 - The Dutch parliament debated Romania and Bulgaria’s accession to EU with discussions focusing mainly on Romania with some reference to Bulgaria, ACT Media news agency reports. ...


International Court of Justice elects first woman president
Ireland Online - 2 hours ago
British judge Rosalyn Higgins was elected president of the International Court of Justice and will become the first woman to hold the position, the court said in a statement from Amsterdam, Netherlands today.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:07:18 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_34829441
Bedankt voor je reactie Frank, maar dit is niet wat ik zocht, dat heb ik ook aangegeven in de startpost. Dit zijn vrijwel alleen *Buitenlandse* bronnen over Nederlands nieuws, maar ik ben echt a la Expatica op zoek naar nieuwsbronnen *vanuit* Nederland, die de berichten en achtergronden vanuit een Nederlands perspectief in de Engelse taal verslaan.

Je zult verbaast zijn hoe vaak Buitenlands-gekleurd de berichten over Nederlandse aangelegenheden zijn van buitenlandse sites. Daarnaast komen de puur binnenlandse zaken van Nederland nauwelijks aan bod: en juist die dingen zijn voor buitenlandse expats in Nederland heel interessant.
Confidence through competence
pi_34829799
Tsja dat had ik er dus niet van begrepen Maar dan wordt het inderdaad moeilijk want een gratis goede vertaling zal je inderdaad niet snel tegenkomen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:37:31 #5
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_34830437
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:18 schreef Frank-NL het volgende:
Tsja dat had ik er dus niet van begrepen Maar dan wordt het inderdaad moeilijk want een gratis goede vertaling zal je inderdaad niet snel tegenkomen.
Ik stond ook te kijken van de Engelse nieuwsdienst van het ANP:

Engelse branch van ANP:
http://www.nisnews.nl/

Daar moet je bijna 150 EUR per jaar betalen wil je toegang hebben tot alle nieuwsitems, nu laten ze alleen enkele kopjes en hier en daar een heel artikel zien. Hoezo het wordt ze makkelijk gemaakt om te integreren?
Confidence through competence
pi_34831182
International Herald Tribune heeft een NL sectie in het engels. (de papieren krant hleaas)
pi_34831875
www.expatica.com

Wat is daar mis mee?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:22:34 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34832017
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik stond ook te kijken van de Engelse nieuwsdienst van het ANP:

Engelse branch van ANP:
http://www.nisnews.nl/

Daar moet je bijna 150 EUR per jaar betalen wil je toegang hebben tot alle nieuwsitems, nu laten ze alleen enkele kopjes en hier en daar een heel artikel zien. Hoezo het wordt ze makkelijk gemaakt om te integreren?
Denk dat het lastig is dat te vinden met binnenlands nieuws van Nederland. En integreren doen ze derhalve het beste door zo snel mogelijk de Nederlandse taal in woord en geschrift te leren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:35:23 #9
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_34832406
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Denk dat het lastig is dat te vinden met binnenlands nieuws van Nederland. En integreren doen ze derhalve het beste door zo snel mogelijk de Nederlandse taal in woord en geschrift te leren.
Het probleem is dat expats (hoogopgeleiden die hier 1-3 jaar zitten) dat ook doen, en vaak ook vrij succesvol, maar het blijft moeilijk om up-to-date te blijven met Binnelands nieuws omdat ze nu eenmaal 100x trager Nederlands lezen dan Engels. Dan zou een Engelse nieuwsservice over Nederlandse berichtgevingen, vanuit Nederlandse opinie/perspectief geschreven, een heel goede uitkomst bieden. Die kunnen ze dan in hun drukke dagelijkse carriere even snel doorlezen en weer helemaal up-to-date zijn. 't was gewoon een vraag vanuit mijn groep van expat vrienden.

Je moet ze overigens niet vergelijken met de aangetrouwde bruidsturk of de 3e generatie marokkaan die nog steeds geen Nederlands spreekt - om dat even duidelijk te maken voor zover dat nog niet duidelijk was.

@Expatica:

Expatica is zeker niet slecht, maar vaak lopen ze wat achter in het actuele nieuws. Als ik een site mocht kiezen waaruit ik zou kunnen kiezen nu zou Expatica zeker op 1 staan, maar ik was gewoon benieuwd of andere fok!kers alternatieven wisten. Als NISnews gratis was, was dat gewoon top geweest bijvoorbeeld.

Alternatieven zijn uiteraard zeer welkom.
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')