Dat heb ik dus ook een beetje. Vooral van die laatste zin over die meest heilige roeping. Daar krijg ik een beetje kromme tenen van. Misschien is het voor mij al te laatquote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:00 schreef Belana het volgende:
Ik denk dat ik te nuchter ben voor het meeste in dit stukje? Een aantal dingen zijn wel treffend, maar bij veel denk ik... nou nou... maar misschien is het nog te vroeg
Helaas gaat dit niet in alle gevallen op... en dat is dan ook een van de redenen waarom ik gescheiden ben.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:43 schreef Leah het volgende:
De relatie tussen haar en haar echtgenoot zal veranderen. Maar niet zoals zij denkt. Ik wou dat ze kon begrijpen hoeveel inniger je van je man kunt gaan houden als hij voorzichtig bezig is de baby te verschonen, of nooit zal aarzelen met zijn zoon of dochter te spelen. Ik vind dat ze moet weten dat ze helemaal opnieuw verliefd op haar man zal worden, maar om redenen die zij nu absoluut onromantisch zou vinden.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:53 schreef Leah het volgende:
Ieder het zijne hč?. Overigens heb ik mezelf altijd als nuchtere moeder beschouwd, ik vond het treffend geschreven, maar had niet de illusie dat het een heel forum aan zou spreken hoor
.
Ja, maar dan nog... voor de echt eigenwijzen onder ons (quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:38 schreef Jelief het volgende:
BE, ik dacht er vanmorgen nog over om een topic te openen met iets in de trant van 'ja maar dat vertellen ze er niet bij' een soort kleine lettertjes bij het moeder zijn.
Een niet-negatief maar zeker niet stralend positief verhaal.Hoewel ik mij in veel van dit verhaal kan vinden vindt ik het overduidelijk amerikaans-zoetsappig.
Ik ben blij dat Emma er is en ik zou zeker niet meer zonder haar willen. En toch valt het moederschap mij bij vlagen heel zwaar. Het kost mij bakken met energie, die ik soms gewoon niet heb. Hoewel ik haar met een gerust hart achterlaat bij mijn moeder en het kdv vindt ik naar mijn werk gaan zwaar. Ik wil niet weg van mijn meisje en toch wil ik ook tijd voor mijzelf. Mijn relatie met Mike AIr is anders en hoezeer ik het waardeer dat hij veel met Emma doet verlang ik soms ook terug naar dat zorgeloze met zijn 2-en zijn.
Ja het verandert je leven op een manier die je pas echt begrijpt als het je gebeurt. Dit verhaal komt in de buurt van hoe het voelt maar eigenlijk is het niet uit te leggen.
uhm, dat dacht ik ook, ach dat zal wel meevallen, ik weet toch hoe het is om mijn nichtje in huis te hebben? En op mijn werk heb ik de verantwoordelijkheid voor heel veelkindjes tegelijk. Hoe erg kan het zijn?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog... voor de echt eigenwijzen onder ons ()... ik denk dan toch 'dat zullen we nog wel eens zien...'
Natuurlijk is het niet allemaal rozegeur en maneschijn.
Maar ik krijg een beetje het gevoel wat ik vroeger altijd kreeg. Weet je wel, als je 17 bent en je vader en moeder (of ooms en tantes) aan kwamen met goedbedoeld advies zo van 'Maar je weet niet waar je over praat, wacht maar tot je later groot bent'.
Daar werd ik altijd heel opstandig van.Ik wil graag mijn eigen fouten maken en mijn eigen ervaringen opdoen voordat anderen me gaan vertellen welke beren in tegen kom op de weg.
En uit de verhalen hier en om me heen haal je toch wel dat het niet allemaal alleen maar leuk is.
Btw... ik ben wel benieuwd naar dat topic hoor!
Maar goed, dit is hardstikke off topic.
Zo begreep ik het ook hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:32 schreef phileine het volgende:
Maar het is toch helemaal niet zo'n negatief verhaal? Of interpreteer ik het gewoon heel anders dan de anderen? Imho gebruikt ze het woord "waarschuwing" als stijlfiguur, wat ze eigenlijk wil zeggen is "het maakt je leven zo waardevol, dat kun je je niet voorstellen". Vandaar toch die "je zult er nooit spijt van krijgen" aan het eind...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |